نحوه به کار بردن کلمات کلیدی در سایت

نحوه استفاده از کلمات کلیدی در سایت

یکی از فاکتور های مهم در سئو سایت نحوه به کار بردن کلمات کلیدی و استفاده مناسب از کلمه کلیدی در نگارش محتوای صفحات سایت بر اساس آن عبارت یا کلمه می باشد. اینکه چه کلماتی را برگزینیم و چه تعدادی در کل متن استفاده کنیم و یا کلمات کلیدی که متشکل از چند واژه است را چگونه و با چه ترکیبی در صفحه استفاده کنیم اهمیت و اصول بسیاری دارد.

بسیار از سئوکار ها با تجربه به این موارد می رسند و برخی دیگر نیز با مطالعه مقالات و منابع معتبر این نکات را می آموزند.

خیلی خوب است که به یکدیگر کمک کنیم که اطلاعات و شناخته های خود را به هم منتقل کنیم تا کمکی باشیم برای دیگران در رونق کسب و کار آنلاین آنها.

همچنین در مقاله چگالی ایده آل کلمات کلیدی در متن چقدر است؟ به یکی از متداول ترین سوالات شما پاسخ داده ایم که تعداد و نحوه به کار بردن کلمات کلیدی در محتوا را مشخص می کند

استراتژی های استفاده کلمات کلیدی در صفحات

این مفهوم به عنوا یکی از مراحل و شاید پایه سئو داخلی یا on-page  می باشد که در ابتدای فرآیند باید در نظر گرفت.

برای انتخاب کلمات کلیدی صفحه اصلی و صفحات داخلی باید استراتژی مشخص و تعریف شده ای داشت.

نمی توان در این زمینه بی هدف و بدون استراتژی بود و انتظار معجزه داشت. تمامی متخصصین تولید محتوا قبل از اینکه دست به قلم شوند و مطلبی را نگارش کنند ابتدا وضعیت سایت را بررسی می کنند ، رقبا را شناسایی می کنند ، کلمات کلیدی مورد نظر را استخراج می کنند و سپس اقدام به نگارش هدفمند یک متن می کنند. در طول نگارش خطوط و پاراگراف ها نیز با دقت بالا و به صورت حرفه ای براساس استراتژی مشخصی عبارات مورد نیاز را می گنجانند تا علاوه بر اینکه به مخاطب خود اطلاعات جدید و مهمی را منتقل می کنند بتوانند رتبه های خوبی را در گوگل و سایر موتور های جستجو کسب نمایند.

بهترین کلمه کلیدی صفحات را تشخیص دهید

اولین قدم در این رابطه شناسایی و انتخاب بهترین کلمه کلیدی برای صفحات می باشد.

شما باید مطالبی را منتشر کنید که مرتبط با موضوع اصلی سایت باشد و برای هر مطلب ابتدا باید یک کلید واژه در نظر بگیرید ، کلمه ای که انتخاب می کنید باید کلید حل یک مشکل ، پاسخ به یک سوال ، برطرف کننده نیاز عده ای از مخاطبان و یا موارد مشابه باشد.

معمولا با بررسی وب سایت رقبا می توانید تعدادی از مهم ترین کلمات کلیدی را متوجه شوید.

همچنین با توجه به نوع کسب و کار خود و با استفاده از ابزار google trends  هم می توانید میزان اهمیت هر کلیدواژه را متوجه شوید.

چگونه بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنیم؟

کلمه کلیدی مترادف و هم معنی را انتخاب کنید

به این نوع انتخاب کلمات ، کلمه کلیدی lsi  گفته می شود و یکی از مهم ترین استراژی های انتخاب عبارات بر پایه سئو هستند.

الگوریتم های جدید گوگل علاقه زیادی به کلمات هم معنی کلمه اصلی دارند.

هم معنی بودن در اینجا به معنی مترادف بودن نیست ، بلکه همراستا بودن و در یک جهت حرکت کردن واژه ها برای گوگل اهمیت دارد.

مثلا فرض کنید انتخاب کلمه کلیدی اصلی شما برای یک مطلب ، طراحی سایت است. در این حالت کلمات هم معنی مواردی مثل : هزینه هاست و دامنه ، سایت داینامیک ، شرکت طراحی وبسایت و… هستند. تمام این عبارت ها به نوعی با هم در ارتباط هستند.

به علت اینکه گوگل امروزه بر اساس رفتار کاربران سایت ها را رتبه بندی می کند ، کلمات هم معنی یا lsi  اهمیت زیادی دارند و ارتباط مخفی کلمات را نشان می دهند.

استراتژی استفاده کلمه کلیدی ترکیبی در صفحات سایت

نیازی نیست که حتما کلمه کلیدی از یک واژه تشکیل شده باشد ، اولا کلمات کلیدی تک واژه ای رقابت سنگینی برای سئو دارند و در ثانی کلمات ترکیبی در عین حال که راحت تر شما را به رتبه های بالای گوگل می رسانند ، هدفمند و با قابلیت انتقال پیام به مخاطب هستند.

معمولا عبارات دو و سه کلمه ای مناسب ترین انتخاب کلمه های کلیدی یک صفحه سایت می توانند باشند.

چگالی و تعداد مناسب کلمه کلیدی در صفحات سایت

در گذشته شما هرچقدر که درصد استفاده از کلمه کلیدی نسبت به کل متن را بالا می بردید می توانستید به سئو امیدوار باشید و خیلی از افراد تعداد زیادی از این واژه ها را در جای جای صفحه قرار می دادند. اما گوگل این روند را با تغییر و بروزرسانی الگوریتم های خود تغییر داد.

معمولا چگالی و درصد استفاده از یک کلمه کلیدی نسبت به کل کلمات صفحه نباید بیشتر از 2.5 درصد باشد و همچنین چگالی کمتر از 0.5 درصد نیز توصیه نمی شود.

آیا می دانید استفاده بیش از حد از یک عبارت موجب جریمه سایت و حذف آن از گوگل می شود؟

پیشنهاد می کنیم مقاله روبرو را مطالعه نمایید : علت حذف صفحات سایت از گوگل

تعداد و چگالی مناسب کلمات کلیدی

استفاده جداگانه از کلمه کلیدی در یک خط یا پاراگراف

تا حدود یک سال پیش گوگل کلمات کلیدی ترکیبی را در صورتی یک کلید واژه حساب می کرد که کل عبارت پشت سر هم قرار می گرفت. ولی امروز اینگونه نیست ، برای مثال کلمه کلیدی خرید بکلینک را در نظر بگیرید.

خرید بکلینک ، خرید ارزان بکلینک ، بکلینک را از کجا خرید نماییم؟ هر سه این عبارات به عنوان کلمه کلیدی به حساب می آیند.

استفاده از کلمه کلیدی در اولین پاراگراف صفحات

حتما از کلمات کلیدی مد نظر خود چه به صورت جدا و چه پشت سر هم در اولین پاراگراف متن استفاده کنید. حتی الامکان سعی کنید در خط اول از آن استفاده کنید. این عامل برای seo خیلی اهمیت دارد.

در بسیاری از مواقع که متا تگ توضیحات برای گوگل جذابیتی نداشته باشد ، این موتور جستجو خط یا پاراگراف ابتدایی متن را به عنوان توضیحات اصلی ثبت می کند.

همچنین باید سعی کنید که کلمه کلیدی را در کل متن پخش کنید نه اینکه در یک پاراگراف تعداد زیادی استفاده شود و در بقیه پاراگرافها هیچ موردی یافت نشود.

به کار بردن کلمه کلیدی در alt  تصاویر صفحات سایت

یکی از فاکتور های بهینه سازی تصاویر صفحات سایت استفاده از کلمه کلیدی انتخاب شده در متن جایگزین یا تگ alt  تصاویر سایت می باشد. از آنجایی که موتورهای جستجو تصاویر را مانند url  ها ایندکس می کنند بسیار مهم است که حتما از عبارات کلیدی و یا حداقل بخشی از عبارت در تگ alt  تصاویر سایت استفاده کنید.

آیا می دانید؟ : سئو منفی چیست؟

استراتژی های استفاده کلمات کلیدی صفحات و مطالب سایت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *