7 تکنیک کلیدی در انجام Local Seo
وقتی صحبت از نحوه انجام local seo می شود، باید روی این هفت استراتژی تمرکز کنید. اگر خدمات محلی سئوبهینه را انتخاب می کنید، ما می توانیم تمام این مراحل را برای شما انجام دهیم!
-
فهرست نمایه کسب و کار گوگل را بهینه کنید
فهرستهای نمایه کسب وکار گوگل حاوی اطلاعات کلیدی درباره کسب و کارها هستند – و زمانی که افراد در مکانهای نزدیک آنها جستجو میکنند، ظاهر میشوند. برای مثال، جستجوی سریع «بهترین پیتزا فروشی در پونک» نزدیکترین پیتزافروشی ها به پونک را نشان میدهد.
لیستهایی که در بالای نتایج جستجو قرار دارند، بسته 3 تایی نتایج محلی گوگل را تشکیل میدهند. جستجوگران میتوانند با کلیک روی انها مکانهای این پیتزافروشیها را در نقشه گوگل ببینند.
این لیست ها حاوی اطلاعات کلیدی مانند آدرس، ساعت کاری، وب سایت، شماره تلفن و حتی تصاویر هستند.
اگر میخواهید کسب و کار شما در بسته 3 تایی جستجوی محلی، در بالای نتایج ظاهر شود، باید فهرست google my business خود را آماده و بهینه کنید. البته این قابلیت در حال حاضر باتوجه به تحریم برای کسب و کارهای داخلی امکانپذیر نیست و سایتهایی که در خارج از ایران فعالیت دارند میتوانند این کار را انجام دهند.
-
نقل قول های محلی بسازید
این نقل قول ها حاوی اطلاعاتی مانند نام، آدرس، شماره تلفن و وب سایت شرکت شما هستند.
چنین کمپینهایی به شما کمک کنند فهرست های محلی را در سایتهایی مانند Bing، Yelp، Foursquare، Facebook، Apple Maps، TripAdvisor و موارد دیگر ایجاد کنید.
سایتهایی مانند BrightLocal میتوانند به شما در شروع ساختن نقل قول کمک کنند، و سئوی کسب و کار محلی از شرکتهایی مانند سئوبهینه می توانند اطمینان حاصل کنند که نقل قولهای شما به روزرسانی میشوند و ترافیک مرتبط را به وب سایت شما هدایت میکنند.
-
کلمات کلیدی را هدف قرار دهید
برای رتبه بندی در بالای نتایج جستجوی محلی، باید کلمات کلیدی محلی را در وب سایت و محتوای سایت خود هدف قرار دهید.
اگر یک مطب دندانپزشکی در منطقه یوسف آباد بخواهد در نتایج جستجوی محلی رتبه بهتری کسب کند، می تواند عناوین صفحه، توضیحات متا و محتوای سایت خود را بهینه کند و عبارت کلیدی “دندانپزشک برتر یوسف آباد” یا موارد مشابه را در آنها جای دهد.
همچنین از آنجایی که کلمات کلیدی lsi برای گوگل اهمیت دارند، شما میتوانید از عبارات مترادف مثل پر کردن دندان در یوسف اباد، خدمات دندانپزشکی خوب در یوسف آباد و موارد مشابه نیز استفاده کنید.
هدف قرار دادن کلمات کلیدی مبتنی بر مکان می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا سایتتان در جستجوهای محلی بیشتری ظاهر شود و در نتیجه ساکنین منطقه شما بتوانند شما را پیدا کنند و با شما تماس بگیرند.
-
امتیازات و بررسی ها را نظارت کنید
برای کسب و کارهای محلی، نظارت و پاسخ به بررسیهای آنلاین بسیار مهم است.
امتیازات و نظرات می توانند در وب سایت شما و همچنین سایت های شخص ثالث مانند Google Business Profile، Yelp و Facebook ظاهر شوند. مثبت یا منفی، مهم این است که به همه نظرات پاسخ دهید تا به مشتریان نشان دهید که نیازهای آنها را جدی می گیرید.
مردم قبل از بازدید از مشاغل محلی به نظرات نگاه می کنند، بنابراین به روز نگه داشتن نظرات شما و پاسخ دادن به سؤالات و نظرات، افراد بیشتری را تشویق می کند تا از کسب و کار شما بازدید کنند.
-
ایجاد لینک
کسب بک لینک از سایر مشاغل محلی معتبر نیز می تواند به افزایش رتبه محلی شما کمک کند.
چگونه چنین لینک هایی کسب کنیم؟
با ایجاد محتوای ارزشمندی که کلمات کلیدی محلی مرتبط با کسب و کار شما را هدف قرار می دهد، شروع کنید. اگر سایت های دیگر آنچه را که می بینند دوست دارند، می توانند در محتوای خود به سایت شما لینک بدهند.
موتورهای جستجو مانند گوگل تعداد و کیفیت بک لینک ها را هنگام رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرند، بنابراین داشتن یک پروفایل بک لینک قوی، همراه با لینک هایی از مشاغل معتبر در منطقه مهم است.
-
تجربه کاربر را تجزیه و تحلیل کنید
همچنین اگر می خواهید ترافیک محلی بیشتری را جذب کنید، ارائه یک تجربه کاربری عالی (UX) در سایت ضروری است.
اگر وب سایت شما UX مثبتی ارائه ندهد، بازدید کنندگان وقت خود را تلف نمیکنند و با زدن دکمه بازگشت به سراغ سایر سایتها میروند و نرخ پرش شما افزایش می یابد. نرخ پرش بالا، تجربه کاربری ضعیفی را نشان می دهد، و اگر سایت شما UX نامطلوبی ارائه دهد، موتورهای جستجو رتبه بالایی را به سایت شما نمی دهند.
چند راه حل سریع برای بهبود UX سایت وجود دارد:
ناوبری و لینکهای داخلی را ساده کنید تا بازدیدکنندگان به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.
سرعت سایت خود را افزایش دهید.
عناصر بصری و تعاملی را برای جذب کاربران در نظر بگیرید.
-
طراحی سازگار با تلفن همراه داشته باشید
آخرین تکنیکی که باید روی آن سرمایه گذاری کنید این است که سایت خود را با موبایل سازگار کنید.
بیش از نیمی از جستجوهای آنلاین – نزدیک به 60 درصد – از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. اغلب اوقات، افرادی که در حین حرکت در خودرو یا مترو و یا پیاده روی در محیط شهر هستند به اطلاعاتی نیاز دارند، به خصوص زمانی که نوبت به یافتن مشاغل محلی می رسد. این افراد از تلفن همراه برای این کار استفاده میکنند.
ماهیت استفاده از تلفن همراه، اتخاذ طراحی واکنش گرا و سازگار با تلفن همراه را برای کسب و کارهای محلی ضروری می سازد. وقتی سایت شما واکنش گرا باشد، بدون توجه به دستگاهی که کاربر برای دسترسی به سایت استفاده می کند – کامپیوتر رومیزی، دستگاه تلفن همراه یا تبلت، به خوبی اجرا میشود و عملکرد خوبی دارد.
اگر مطمئن نیستید که سایت شما با موبایل سازگار است یا خیر ویژگی طراحی سایت سازگار با موبایل را مطالعه نمایید.
در هر صورت خدمات به گونه ای است که در همان ابتدای پروژه اقدامات مربوط به سازگار نمودن سایت با موبایل و ایجاد طراحی ریسپانسیو را انجام میدهیم.
چرا سئوی محلی مهم است و چه مزایایی دارد؟
اگر در سئو تازه کار هستید، ممکن است این سوال را بپرسید: «چرا سئو محلی مهم است؟». چند دلیل وجود دارد که اهمیت دریافت این خدمات را برای مشاغل نشان می دهد و در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.
با فهرست طولانی خدماتی که سئوبهینه ارائه میکند، شاید درک اینکه چگونه همه این خدمات برای تأثیرگذاری بر کسب و کار شما عمل میکنند، دشوار است. پس سعی میکنیم هرکدام از خدماتی که ارائه میدهیم را بصورت مجزا توضیح دهیم و مزایای آن را بیان کنیم.
جستجوهای شامل کلمات “نزدیک من” طی سال گذشته دو برابر افزایش یافته است. این بدان معناست که افراد بیشتری به دنبال راه آسان تری برای یافتن کسب و کارهای نزدیک خود هستند.
ناگفته نماند که 72 درصد از مصرف کنندگانی که جستجوی محلی را در موتور جستجو انجام دادند، از فروشگاهی در فاصله 8- 10 کیلومتری بازدید کردند. این حتی دلیل بیشتری برای بهینه سازی وب سایت شما می دهد زیرا نشان می دهد که مصرف کنندگان واقعاً بر اساس مکان و میزان نزدیکی آنها به کسب و کاری که آنچه را که میخواهند، ارائه میدهد تصمیم می گیرند.
اگر می خواهید کسب و کاری باشید که در نتایج جستجوی مخاطبان هدف خود نشان داده شود، استفاده از این روش بهترین راه است.
برخی دیگر از مزایا و دلایلی که نشان می دهد چرا سئو محلی مهم است:
-
ردیابی آن آسان است
همانطور که قبلا ذکر کردیم، لوکال سئو یک استراتژی قابل پیگیری است، به این معنی که شما هرگز در مورد نحوه عملکرد کمپین خود در تاریکی قرار نخواهید داشت.
با پلتفرمهایی مانند Google Analytics یا سایر پلت فرم های تحلیل وب سایت، میتوانید در زمان واقعی نحوه عملکرد سایت خود در نتایج محلی خود را مشاهده کنید، که به شما امکان می دهد مستقیماً مواردی را که به نفع کمپین شما نیستند تغییر دهید.
این واقعیت که بازدیدها و وضعیت سایت در نتایج محلی قابل پیگیری است یک مزیت بزرگ است زیرا به شما امکان می دهد کمپین خود را در طول زمان آزمایش کنید، یاد بگیرید و رشد دهید.
-
فرصت قرار گرفتن در بسته 3 تایی نتایج محلی
هنگامی که سایت را براساس فاکتورهای محلی بهینه میکنید، این فرصت را خواهید داشت که جز 3 سایت برتر محلی قرار بگیرید – علاوه بر رتبه بندی ارگانیک، این رتبه بندی بازدید و ترافیک بیشتری را به سایت شما می آورد.
ناگفته نماند، نتایج محلی در بالای نتایج جستجو ظاهر می شوند، پس کاربران ابتدا این نتایج را مشاهده میکنند.
-
ترافیک وب سایت را افزایش می دهد
افزایش ترافیک وب سایت خود را مشاهده خواهید کرد زیرا در صفحات نتایج موتور جستجو سایت شما دفعات بیشتری مشاهده خواهد شد.
همچنین کاربران نظرات و امتیازاتی را که مشتریان در گذشته به شما داده اند، مشاهده میکنند و این مسئله در کلیک خوردن سایت تاثیر زیادی دارد.
در نهایت با آسان کردن دسترسی کاربران به سایت از چند روش مختلف ترافیک سایت افزایش می یابد.
-
مراجعه حضوری را افزایش میدهد
راه حل های محلی نیز ترافیک بیشتری را به محل فعالیت شما می آورد.
بسیاری از مردم به قصد بازدید از یک رستوران نزدیک خود، “رستوران نزدیک من” را جستجو می کنند. این به شما این فرصت را می دهد که در نتایج جستجو ظاهر شوید و آنها را به مکان فیزیکی خود جذب کنید.
-
به شما کمک می کند رقبا را شکست دهید
بسیاری از رقبای شما ممکن است کسب و کار خود را در گوگل مپ درج نکنند، به این معنی که در بسته نقشه جایگاهی کسب نخواهند کرد، پس خیلی راحت نسبت به آنها سهم بیشتری از بازار کسب میکنید.