الگوریتم BERT چیست و چه تاثیری در نتایج جستجو دارد؟
گوگل پیشرو بلامنازع در جستجوهای آنلاین است و هدفش ارائه خدمات بهتر به کاربران است. برای انجام این کار، الگوریتم هایی که تعیین میکنند چه محتوایی متناسب با عبارت جستجوشده توسط کاربر در صفحه نتایج (SERP) نمایش داده شود، دائما در حال تغییر و تک…
پیج رنک گوگل چیست؟ روش افزایش pagerank چیست؟
گوگل تاکید فراوانی بر افزایش پیج رنک سایت برای کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو دارد و بسیاری از متخصصین سئو page rank را یک فاکتور حیاتی در ارتقا رتبه سایت و بهبود شرایط در لیست نتایج serp و پیشی گرفتن از رقبا می دانند. این فاکتور ارتباط مستقیمی با تع…
الگوریتم موش کور و تغییرات جستجوی محلی
در ادامه آموزشهای تخصصی جهت بهبود ارتباط سایت با گوگل، در این مقاله خواهیم گفت الگوریتم موش کور چیست و بروزرسانی این الگوریتم چه تاثیری در رتبه بندی نتایج به ویژه جستجوی محلی داشته است. ممکن است متوجه شده باشید که نتایج جستجوی محلی گوگل اخیراً تف…
mobile-first indexing چیست و چه نقشی در رتبه سایت دارد؟
موبایل فرست یا نمایه سازی اول تلفن همراه یکی از اقدامات گوگل به منظور بهبود نمایش نتایج به کاربران است که اولویت اصلی رتبه بندی را نسخه موبایل میداند نه دسکتاپ. یعنی طبق الگوریتم mobile-first indexing مهم این است که سایت شما در موبایل چگونه نما…
الگوریتم مرغ مگس خوار و تغییرات 90درصدی نتایج با hummingbird
پس از اینکه موتورجستجوی گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار را معرفی کرد 90 درصد نتایج جستجو درگیر تغییرات شد، که دلیل این تغییرات ناشی از بروزرسانی hummingbird یا همان مرغ مگس خوار را می توان در تاثیرات پررنگی که در جستجوی معنایی، صوتی، محلی و نمودار دانش گو…
معرفی الگوریتم دزد دریایی برای مقابله با سرقت در اینترنت
الگوریتم دزد دریایی ( google pirate ) در سال 2012 برای مقابله با سرقت محتوا ، ویدئو و تصاویر یا حتی نرم افزارهای قفل شکسته ارائه شد و اما هدف آن چیست ؟ مقابله با وبسایتها یا افرادی که قوانین کپی رایت را نقض می کنند. سالهاست که در حوزه رسانه…
آشنایی با الگوریتم فرد (google fred)
الگوریتم فِرِد google fred ، یکی از چندین الگوریتم گوگل است ، که با هدف مقابله با وبسایت های خاطی ، بی کیفیت و متقلب و ارائه نتایج بهتر و باکیفیت به کاربران طراحی شده. این موتور جستجو دائما الگوریتم های خود را بهبود می بخشد تا تجربه کاربری بهتری را ا…
تاریخچه تغییرات و بروزرسانی الگوریتم های گوگل
در هر سال ، گوگل صدها تغییر را بر روی رتبه سایت ها و نتایج جستجو انجام می دهد. برای مثال در سال 2018 ، 33434 به تغییر و بروزرسانی در الگوریتم های گوگل ثبت شده است. که به طور متوسط 9 بار در هر روز بوده و نسبت به بروزرسانی هایی که در سال 2009 …
رقص گوگل (google dance) چیست؟
یکی از اصطلاحاتی که در سئو مورد استفاده قرار می گیرد رقص گوگل است. Google Dance ( گوگل دنس ) فرآیندی است که در یک دوره زمانی گوگل اقدام به بازسازی فهرست نتایج و رتبه بندی سایت ها می کند و در نتیجه این فرآیند ، رتبه بندی وب سایت ها در نتایج گوگل ممکن…
بروزرسانی الگوریتم کافئین گوگل
درسال 2009 ، الگوریتم کافئین توسط گوگل با هدف رتبه بندی بهتر و ایندکس بیشتر صفحات وب در این موتور جستجو راه اندازی شد و در سال 2010 رسما تکمیل و معرفی گردید. حتی امروزه نیز کافئین گوگل در حال ارتقا و بهبود است. برخلاف به روزرسانی های قبلی الگوریتم …
پدیده سندباکس گوگل sandbox
پدیده سندباکس گوگل sandbox به فرآیندی اشاره دارد که مانع از کسب رتبه خوب وب سایت های جدید در نتایج گوگل می شود که یک دوره زودگذر در ابتدای راه اندازی سایت است و موجب می شود حتی اگر همه فاکتورهای سئو را به درستی انجام داده باشید هم سایت شما …
بروزرسانی الگوریتم کبوتر (pigeon) برای جستجوی محلی
در راستای بروزرسانی الگوریتم های گوگل ، در این مقاله الگوریتم کبوتر را معرفی خواهیم کرد و نقش آن در تغییر در نتایج جستجو و اهمیت جستجوی محلی را توضیح خواهیم داد. اگرچه خود گوگل هیچ نامی را در ابتدا برای آن مشخص نکرده بود ، اما متخصصین سئو pigeo…
الگوریتم پاندا و محتوای مطلوب از نظر پاندا چیست؟
الگوریتم پاندا یکی از ابزارهای گوگل برای رتبه بندی و احیانا جریمه وبسایت هایی است که خارج از مقررات و ضوابط این الگوریتم عمل کنند. پس می توان panda algorithm را یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو سایت دانست که نه تنها برای ارتقای سایت ، بلکه به…
نحوه سئو سایت براساس الگوریتم rankbrain چگونه است؟
در این مقاله به بررسی الگوریتم rankbrain پرداخته ایم. این الگوریتم پربایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین طراحی شده و نقش زیادی در رتبه بندی نتایج دارد. هدف از معرفی رنک برین فهم بهتر ربات های گوگل از محتوای تولید شده توسط انسان است که در نتیجه به فهم بهتر قصد کاربر از جستجو و ارائه بهترین نتایج به وی می انجامد.
الگوریتم پنگوئن ابزار مقابله گوگل با بکلینک از 2012
از الگوریتم پنگوئن که با نام پنگوئن گوگل google penguin شناخته می شود به عنوان یکی از ابزارهای اصلی گوگل برای آنالیز ، رتبه بندی و حتی جریمه وب سایت ها یاد می شود که با هدف بررسی کیفیت و چگونگی لینک های دریافتی یک دامنه طراحی شده است. اگر ع…
نقش هوش مصنوعی در سئو و رتبه بندی سایت
در سال های اخیر با توجه به پیشرفت جالب توجه هوش مصنوعی و نقش آن در سئو سایت ، کنکاش در رابطه با تاثیر این مفهوم افزایش داشته است. اهمیت این موضوع از جایی آغاز می شود که گوگل و سایر موتورهای جستجو از تکنیک های هوش مصنوعی به منظور بررسی ، آنا…