رتبه بندی موتورهای جستجو چگونه است؟
درک اینکه موتورهای جستجو چگونه کار می کنند می تواند هنگام شروع بهینه سازی سایت برای جستجو مفید باشد. مرور مختصر و برخی منابع اضافی برای درک موتورهای جستجو آورده شده است.
موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از ربات هایی به نام خزنده یا عنکبوت برای یافتن و فهرست بندی محتوا استفاده می کنند. این خزنده ها از طریق لینکها و اسکن صفحات در سراسر اینترنت سفر می کنند و به محض کشف صفحات به فهرست های موتورهای جستجو اضافه می کنند. هنگامی که یک صفحه بخشی از فهرست یک موتور جستجو است، می تواند در نتایج جستجو ظاهر شود.
موتورهای جستجو همچنین صفحات را ارزیابی می کنند تا مشخص کنند که آنها در مورد چه موضوعی هستند و چقدر ممکن است برای کاربران مفید باشند.
هنگامی که کاربر چیزی را جستجو می کند، موتورهای جستجو از الگوریتم های مختلفی استفاده می کنند تا تعیین کنند کدام صفحات برای جستجوگر مفیدتر است و بر اساس آن آنها را رتبه بندی می کند. این الگوریتم ها محتوا را بر اساس بیش از 200 عامل رتبه بندی می کنند.
بنابراین، نقش سئو، بهینه سازی صفحات وب است تا موتورهای جستجو:
صفحات را پیدا کرده و فهرست بندی کنید
بدانند صفحات شما در مورد چیست
آنها را به طور مطلوب ارزیابی کنند و بر اساس فاکتورهای مختلف آنها را رتبه بندی کنند
موتورهای جستجو میخواهند مفیدترین محتوا را به خوبی رتبه بندی کنند، بنابراین اساساً سئوکاران میخواهند محتوا را تا حد امکان برای جستجوگران ارزشمند کنند.
هدف این نیست که موتورهای جستجو را فریب دهید تا محتوای شما را رتبه بندی کنند. تلاش برای انجام این کار می تواند منجر به جریمه هایی شود که رتبه شما را کاهش می دهد یا از رتبه بندی کامل سایت شما جلوگیری می کند. در عوض، هدف این است که محتوای شما را در راستای الگوریتم های موتورهای جستجو برای جستجوگران مفید و مرتبط کنید.
درباره نحوه کار موتورهای جستجو بیشتر بدانید
موتورهای جستجو چه ربطی به سئو دارند؟ همه چیز را در مورد موتورهای جستجو و نحوه بهینه سازی وب سایت خود با این منابع بیاموزید: