بهترین روش های یادگیری سئو

بهترین روش های یادگیری سئو و بهینه سازی سایت

بدون شک یکی از اصلی ترین خواسته های مدیران وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی آموزش و نحوه یادگیری سئو و بهینه سازی سایت و چگونه این تخصص را یاد بگیریم است. در این مطلب روش هایی که بیشترین بازدهی در یادگیری شما دارند را توضیح می دهیم که اکثر آنها رایگان و تعدادی هم با دریافت هزینه قابل دستیابی هستند.

البته هریک از این روشها ، تحت تاثیر دانش و اطلاعات فعلی شما قرار می گیرند و باید ببینید که با شرایط و شناختی که دارید کدامیک در یادگیری بیشتر و بهتر به شما کمک می کند. اگر بسیار مبتدی هستید پیشنهاد می کنیم از دوره های آموزشی که برخی از شرکت ها و موسسات برگزار می کنند استفاده کنید و در صورتی که آشنایی نسبی با مفاهیم سئو دارید ، می توانید از مقالات فارسی و یا مشاوره های رایگان سئوبهینه استفاده نمایید.

ما 6 راه متفاوت از کلاس های حضوری برای یادگیری سئو به شما معرفی می کنیم تا ضمن آشنایی بیشتر ، تسلط و تبحر فنی شما نیز افزایش یابد.

6 روش یادگیری سئو

همانطور که قبلا نیز گفته ایم ، دوره های آکادمیک دانشگاهی برای آموزش سئو وجود ندارد و در سطح ایران هیچ کلاس آموزشی و مدرک دانشگاهی زیر نظر وزارت علوم وجود ندارد و این تخصص بیشتر در اثر کسب تجربه ، مطالعه مقالات ، استفاده از تجربیات افراد خبره ، توجه به دستورالعمل ها و قوانین موتورهای جستجو و در نهایت تمرین و تلاش زیاد بدست می آید.

با این وجود جالب است که سئو یکی از کارآمدترین روشهای بازاریابی اینترنتی می باشد که می تواند فروش و مشتریان یک وبسایت را چند برابر کند. همچنین درآمد متخصصین خبره سئو در سطح دنیا ، بسیار بالاست و افزایش گرایش به کسب و کارهای اینترنتی موجب شده که بسیاری از مدیران و مالکان سایتها به سئو نگاه ویژه ای داشته باشند.

پس از طریق موارد زیر به سوال چگونه سئو را بیاموزیم؟ پاسخ می دهیم:

راهنماهای رایگان آنلاین

تعداد زیادی راهنمای رایگان ، کتابهای الکترونیکی و PDFهای قابل دانلود در اینترنت وجود دارد که یکی از بهترین روش های  یادگیری سئو است و کمک می کند تا اطلاعات خوب و بینش نسبی نسبت به بهینه سازی موتورهای جستجو بدست آورید. برخی از این فایل های راهنما کاملاً جامع و کلی هستند ، در حالی که برخی دیگر فقط روی یک موضوع خاص تمرکز دارند. نکته اصلی موفقیت در این فرآیند ، شناسایی راهنماهایی است که به روز و براساس دستورالعمل ، قوانین و الگوریتم های جدید گوگل باشند.

توجه داشته باشید که هیچ نظارت تخصصی و علمی بر روی چنین فایل هایی نیست و امکان دارد برخی از این راهنماها دارای اشتباهات فراوان باشند و شما را گمراه کنند یا به مسیر اشتباه ببرند. پس جهت انتخاب یک راهنمای آنلاین یادگیری سئو با یک فرد متخصص و مطلع مشورت نمایید.

مطالعه کتب و منابع کاغذی

برای افرادی که به کتاب علاقه دارند ، کتاب و منابع کاغذی تخصصی بسیاری توسط نویسندگان و ناشران در چند سال اخیر ارائه شده است. کتاب ها از مزیت های بیشتر و منحصر به فردی نسبت به راهنماهای آنلاین برخوردارند، زیرا اغلب بهتر و دقیق تر نوشته می شوند ، با دقت بیشتری ویرایش می شوند و اعتبار ودانش مولف و نویسنده آنها بالاست.اما در عوض بروزرسانی آنها به سرعت انجام نمی شود و امکان دارد حاوی برخی نکات قدیمی باشند. تغییرات در الگوریتم ها و معیارهای رتبه بندی موتورهای جستجو به قدری سریع است که امکان دارد برخی از اطلاعات کتابی که 6ماه پیش منتشر شده از رده خارج شده باشد. برخی از بهترین کتب برای یادگیری سئو عبارتند از:

بازاریابی ورودی توسط درمش شاه و برایان هالیگان

اسرار بهینه سازی موتور جستجو توسط دنی دووِر

بازاریابی در عصر گوگل توسط ونسا فاکس

بهینه سازی موتور جستجو: یک ساعت در روز توسط جنیفر گرپون و گرادیوا کوزین

هنر سئو توسط رند فیشکین ، جسی استریشیولا ، اریک اِنگ و استفان اسپنسر

کتب ایرانی زیادی نیز در این زمینه هستند که عمدتا از منابع لاتین ترجمه شده یا اقتباس گرفته اند. ما پیشنهاد می کنیم که این منایع را حتما مطالعه نمایید.

بلاگ ها و انجمن های تخصصی

ارتباط با 3 یا چهار وبلاگ و انجمن اینترنتی برای یادگیری سئو بسیار موثر است. معمولا در این وبسایت ها مطالب و مقالاتی بصورت روزانه یا هفتگی ارائه می شود و بروزرسانی مداوم براساس جدیدترین تغییرات و روش انجام می شود که می تواند دانش شما را در مورد مسائل جزئی و کلی سئو افزایش دهد. گاها فقط با مرور عناوین و خواندن چکیده هر مطلب ، می توانید از استراتژی ها ، تکنیک ها ، اخبار و تغییرات موتورهای جستجو و رتبه بندی سایت ها قرار بگیرید.

بسیاری از متخصصین و مشاورین سئو ، یادگیری را از طریق مشارکت و سوال و جواب در انجمن ها آغاز کرده اند. پیشنهاد ما این است که ابتدا به مطالعه یک کتاب یا راهنمای آنلاین بپردازید تا اطلاعات و شناخت ابتدایی لازم را بدست آورید و سپس به سراغ انجمن های تخصصی سئو بروید و سوالات و ابهامات خود را از سایر کاربران بپرسید.

یادگیری تجربی سئو

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که کسب تجربه از طریق انجام سئو بر روی سایت های شخصی بهترین روش یادگیری سئو می باشد. اما نمی توان آن را اولین اقدام دانست ولی پس از یادگیری مباحث پایه می تواند سرعت یادگیری را افزایش دهد.

اگر قبل از بهینه سازی یک سایت و تلاش برای بهبود رتبه آن ، یک مدل ذهنی عالی از مراحل و روشهای سئو داشته باشید ، در تدوین استراتژی و به نتیجه رسیدن موفق تر خواهید بود. قبل از اینکه دست به کار شوید در مورد کلمه کلیدی که قصد ارتقا رتبه سایت در ازای جستجوی آن در گوگل را دارید فکر کنید، اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود را مشخص نمایید و حتما راهنما و کتب آموزشی را مطالعه کنید. در صورتی که در هر مرحله ای با ابهام یا سوالاتی مواجه شدید از مشاورین ، انجمن ها و وبلاگ های سئو استفاده کنید. بسیاری از سایت ها نیز با ارائه بخشی جهت سوالات متداول سئو به پرسش های شما پاسخ می دهند.

پس از یادگیری اولیه سئو ، بهترین روش اقدام به تجربه عملی است. وقت آن رسیده که خود را از شر هزینه های بالای تبلیغات ادوردز و ppc راحت کنید.

همایش و سمینار

اگر علاقه مند هستید که سئو را بصورت حضوری و استفاده از تجربیات افراد موفق یاد بگیرید ، در همایش ها و سمینارهای مرتبط شرکت کنید. طی چند سال گذشته شاهد برگزاری همایش های زیادی در رابطه با بهینه سازی و بازاریابی موتورهای جستجو بوده ایم. بسیاری از کنفرانس های بزرگ در زمینه بحث و تبادل نظر در مورد موضوعات کلی بازاریابی اینترنتی هستند اما برخی دیگر بطور جزئی روی سئو و روش های ارتقا سایت بحث می کنند. انچه برای شما مناسب تر است را انتخاب کنید.

معمولا مدرسین و سخنرانان این مراسم افراد متخصص و مجرب در زمینه های بازاریابی آنلاین و سئو هستند که می توانند الگوهای آموزشی خوبی برای شما باشند.

یادگیری سئو با کلاس های آنلاین و وبینار

در جهان امروز هر نوع ارتباطی از طریق اینترنت در دسترس است. استفاده از کلاس های آنلاین نه تنها یادگیری سئو را آسان می کند بلکه در زمان و هزینه های شما نیز صرفه جویی می شود. مخصوصا در دوره ای که بیماری های واگیردار مثل کرونا شیوع پیدا کرده ، اموزش آنلاین و برگزاری وبینار مناسب و بهتر به نظر می رسد.

اگرچه مسئله مهم این است که شما آنچه در این کلاس ها ارائه می شود را کامل بیاموزید ، اما اگر هم از شرکت یا وبسایت برگزارکننده بخواهید که مدرک یا گواهی شرکت در دوره برای شما صادر کنند هم چه بهتر!

در پایان باید اشاره کنیم که سئو در تمام ابعاد رابطه تنگاتنگی با دو فاکتور زمان و صبر دارد. چه در یادگیری و چه در اجرا و به نتیجه رسیدن. سعی کنید مقالات و منابع بیشتری را مطالعه کنید و روزانه 2 تا 3 ساعت از زمان خود را به این امر اختصاص دهید. سئو برپایه رقابت است، هرچه شما بیشتر از رقبایتان بدانید موفق تر خواهید بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *