اهمیت جستجوی محلی گوگل

اهمیت جستجوی محلی در گوگل برای کسب و کار

یکی از مهم ترین تغییرات نتایج گوگل در یک سال اخیر ، افزایش اهمیت جستجوی محلی بوده است. گوگل اشاره کرده که هیچ راهی به جز ثبت دقیق اطلاعات سایت ، شماره های تماس ، توضیح دقیق فعالیت و مکان جغرافیایی نمی تواند به بهبود رتبه سایت شما در نتایج محلی کمک کند.

میزان ارتباط جستجو ، فاصله و مسافت کاربر و همینطور میزان کیفیت خدمات و محصولات ارائه شده براساس شهرت یک برند نقش کلیدی در رتبه بندی جستجوی محلی دارند.

مثلا اگر دو سایت دقیقا با یک شرایط در یک محدوده فعالیت داشته باشند ، گوگل وب سایتی که مشتریان بیشتری داشته و محبوب تر بوده و یا برند شناخته شده تری دارد را در رتبه بهتری قرار می دهد.

آنچه مشخص است ، نرخ بالای تبدیل کاربران به مشتریان در جستجو های محلی می باشد و عدم توجه به قرار گرفتن سایت در نتایج محلی ، موجب از دست دادن طیف وسیعی از مخاطبان در نزدیکی شما می شود.

برای مثال می توان گفت که 28٪ از کل جستجوهای محلی منجر به خرید می شود و این یعنی اینکه تقریبا از هر سه مشتری نزدیک به شما یک نفر اقدام به خرید یا ثبت سفارش از سایت شما خواهد کرد!

جستجوی محلی چیست؟

نتایج محلی برای افرادی که در جستجوی خدمات ، محصولات ، مشاغل و مکان هایی در نزدیکی شهر و محل زندگی آنها هستند ، ارائه می شود که هم در لیست نتایج و نیز در نقشه گوگل ، نمایش داده می شود.

ممکن است متوجه شوید که سایت شما برای جستجوی محلی در منطقه ای که فعالیت دارید در گوگل نمایش داده نمی شود. پس باید حتما وب سایت خود را در گوگل مپ ثبت کنید. همچنین اطلاعات تماس ، شامل شماره تلفن با کد شهر ، آدرس دقیق و اطلاعات کامل در رابطه با کسب و کار خود را در سایت درج نمایید.

در حال حاضر سئو محلی اهمیت زیادی دارد: گوگل با در نظر گرفتن موقعیت مکانی هر کاربر ، سعی دارد بهترین و نزدیک ترین نتایج به کاربر را نمایش ده.

عدم توجه به این امر منجر به افت چشمگیر در بازدید و جستجوی سایت شما خواهد شد – بسیاری از رقبا وقتی صحبت از استراتژی های سئو می شود به این نکته توجه ویژه ای دارند. جالب است که بدانید ، 92٪ کاربران در صفحه اول نتایج جستجو ، سایت ها و خدمات محلی نزدیک به خود را انتخاب می کنند.

استفاده از موتور جستجو روند صعودی داشته است و در این بین تمایل کاربران به نتایج ، محصولات ، شرکت ها و خدماتی است که به ازای عبارات کلیدی جستجو شده ، نزدیک ترین فاصله را با آنها داشته باشند.

چرا قرار گرفتن در نتایج محلی مهم است؟

آمارهایی که نشان از اهمیت بالای سئو محلی دارد را ذکر کرده ایم و شما باید به جستجوی محلی توجه زیادی داشته باشید. از جمله مهم ترین دلایل را می توان ، اعتماد بیشتر کاربر به کسب و کارهای نزدیک به خود ، سهولت رفت و آمد ، علاقه به خرید حضوری ، تمایل به کسب اطلاعات محلی دانست.

تمایل بالای کاربران به مراجعه حضوری

88 درصد کاربران تلفن همراه پس از جستجوی نتایج ، طی 24 ساعت یا با شرکت مورد نظر تماس می گیرند و یا علاقه دارند مراجعه حضوری داشته باشند. این آمار به این معنی است که احتمال تبدیل کاربر به مشتری در جستجوی محلی بسیار زیاد است.

اولویت 72٪ از مصرف کنندگان که در گوگل محصول یا خدماتی را جستجو می کنند ،خرید  از فروشگاه هایی کمترین فاصله را با آنها دارد.

این آمار نشان می دهد که وقتی در مورد سئو محلی صحبت می کنیم ، موقعیت مکانی فاکتور اصلی است تا جایی که امکان دارد مشتری اختلاف قیمت را نادیده بگیرد. 25 فاکتور ضروری سئو محلی را بخوانید.

اعتماد بیشتر کاربران

46٪ از کل جستجوهایی که در گوگل انجام می شود به انتخاب یک سایت محلی ختم می شود.

با در نظر گرفتن آمار حیرت انگیز جستجوی محلی ، می توان نتیجه گرفت که تقریباً از هر دو جستجوی گوگل یک کاربر خدمات نزدیک به خود را انتخاب می کند و این به دلیل اعتماد بیشتر است ، جای تعجب نیست که گوگل به سئوی محلی این همه بها داده است. هر شرکتی که به بهینه سازی سایت خود براساس الگوریتم های مکان سنجی گوگل توجه نکند قطعا با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

78٪ از جستجو ها در گوگل برای یک فروشگاه محلی منجر به خرید حضوری می شود

سئو نه تنها مردم را به سمت خرید آنلاین سوق می دهد بلکه برای افرادی که اعتماد کمتری به خدمات آنلاین دارند ، خرید حضوری را هم تقویت خواهد کرد.

کسب اطلاعات کاربران از جستجوی محلی

97٪ از مردم از طریق اینترنت برای کسب اطلاعات درباره یک شرکت محلی در محدوده سکونت خود استفاده می کنند.

مشاغل محلی در هر موقعیت جغرافیایی باید در اینترنت واضح درج شوند زیرا افراد از رسانه های اجتماعی ، دایرکتوری ها و نتایج جستجو استفاده می کنند تا قبل از برقراری ارتباط با یک شرکت محلی در مورد آن شرکت اطلاعات بیشتری کسب کنند. نداشتن وب سایتی که به درستی بهینه سازی شده و شامل اطلاعات صحیح باشد ، به این معنی است که مشتریان بالقوه از رقبا به سمت شما سوق خواهد داد.

70٪ از مشتریان ، در نتیجه اطلاعاتی که بصورت آنلاین بدست می آورند به خرید از یک فروشگاه اقدام می کنند

اعتماد کاربران به نتایج و اطلاعات آنلاین افزایش یافته است و بسیاری از مردم اطلاعات مورد نیاز در رابطه با محصولات و خدمات و فروشگاه ها را از طریق جستجوی آنلاین بدست می آورند و به آن اعتماد کامل دارند.

46٪ از کل سوالات مطرح شده در گوگل توسط کاربران ، در رابطه با نزدیکترین خدمات به خود پرسیده اند

در سالیان گذشته مردم برای دسترسی به نزدیک ترین شرکت یا خدمات به خود از روزنامه ها استفاده می کردند ، اما با توسعه اینترنت امروزه از گوگل برای یافتن نزدیک ترین مکان ها به خود بهره می برند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *