تاثیر لینک سازی در سئو و رتبه سایت

تاثیر لینک سازی در رتبه و سئو سایت

از زمان پیدایش مفهوم سئو ، یکی از روش های محبوب ، لینک سازی بوده که در سئو و رتبه سایت تاثیر زیادی نیز داشته است. لینک سازی خارجی با هدف ثبت بک لینک انجام می شود که می تواند ورودی سایت را افزایش داده و موجب افزایش اعتبار یک سایت شود. هر لینکی که از یک دامنه دیگر به وب سایت شما داده می شود، یک منبع اطلاعاتی برای گوگل است که به کمک آن می تواند موضوع صفحه هدف و میزان اهمیت آن را حدس بزند. همچنین لینک سازی داخلی در صفحات سایت شما انجام می شود و در اکثر مواقع از یک صفحه به صفحه دیگر همان دامنه است ، مگر در مواقعی که به سایت دیگری لینک می دهید که outbound link یا لینک خروجی گفته می شود.

هر سه نوع لینک سازی در سئو سایت تاثیر دارد و می تواند رتبه سایت در موتورهای جستجو را دستخوش تغییرات بد یا خوب نماید.

آمار جالب از لینک سازی در سئو

لینک سازی مدتهاست که به عنوان پایه اصلی  تاکتیک های سئو در نظر گرفته می شود. با این حال ، مسئله این است که قوانین ساخت لینک در طی سالها هر روزه با بروزرسانی الگوریتم های گوگل در حال تغییر است.

اگرچه هدف اصلی بک لینک ها این است که به وب سایت شما اعتبار بیشتری دهد ، اما اکنون نوع و کیفیت لینک ها به مراتب مهمتر از تعداد آنهاست. لینک های اسپم و بی کیفیت مورد تایید گوگل نیستند این یک چرخش کامل از جانب گوگل در دو سه سال اخیر است.

65٪ بازاریابان معتقدند لینک سازی سخت ترین استراتژی سئو سایت است

ما فقط در اینجا در مورد بازاریاب ها صحبت نمی کنیم ، بلکه منظور ما افراد متخصص سئو و لینک سازی هستند.

تفاوت بین قرار گرفتن در پنج موقعیت برتر در گوگل و قرار گرفتن در صفحه دوم ناچیز است و  با یک استراتژی درست ایجاد لینک می تواند تفاوت بزرگی را رقم زد.

تاثیر بک لینک در نتایج جستجوی گوگل در سال 2011 و سپس دوباره در سال 2017 به اوج خود رسید.

آمار سئو نشان داده است که سال 2017 شاهد تغییر چشمگیر در نحوه عکس العمل گوگل بک لینک بوده. از این سال به بعد ، تأکید بر کیفیت بیش از کمیت است که پیش بینی می شود مدتی هیچ تغییری اساسی در این قسمت از الگوریتم های گوگل وجود نداشته باشد.

تنها 35٪ از وبسایتها ماهانه 3 ملیون تومان یا کمتر در ساخت لینک خود هزینه می کنند.

این آمار نشان می دهد که اکثر وب سایت ها ( حدود 65 درصد ) بیش از 3 ملیون تومان در ماه را برای ثبت و خرید بک لینک می پردازند.

نحوه لینک سازی در سال 2020

لینک سازی در سال 2020 هم یکی از روش های موثر در سئو است. اما باید در لینکسازی خارجی وسواس و دقت زیادی داشته باشید. همه چیز باید طبیعی باشد. ربات های گوگل هوشمندتر از گذشته شده اند و می توانند لینک های غیرطبیعی ، خریداری شده و بی کیفیت را شناسایی کنند. در صورت هرگونه اشتباه ، نه تنها وضعیت سایت شما بهتر نمی شود ، بلکه موجب افت و جریمه سایت خواهد شد. برای نتیجه مثبت در لینک سازی خارجی ، از وب سایت های مرتبط لینک بگیرید ، در خرید بک لینک افراط نکنید ، از وب سایت های اسپم لینک نگیرید.

در سال 2020 سه روش لینک سازی در سئو تاثیر دارند که یک سایت باید دارای هر سه نوع این لینک ها باشد.

مطلب پیشنهادی فوق العاده مهم با ذکر جزئیات: روش های لینک سازی صحیح برای بهبود سئو

دریافت لینک باکیفیت

مطابق همیشه، دریافت بک لینک می تواند موثر باشد. اما امروزه لینک های باکیفیت فقط در سئو تاثیر دارند. ارزیابی کیفیت سایت ، اتوریتی و پیج رنک ، میزان ارتباط با وب سایت شما ، از سایتی که قصد دریافت لینک دارید باید چک شود. به کیفیت دقت کنید ، نه کمیت! به کمک مقاله بک لینک خوب چه ویژگی هایی دارد؟ ، لینک های دریافتی سایت خود را تقویت کنید.

تاثیر لینک سازی بین صفحات در سئو

مهم ترین نوع لینک سازی ، ایجاد ارتباط میان صفحات داخلی سایت شماست که حتما باید به درستی انجام شود تا هم موتورهای جستجو و هم کاربران با بررسی سایت ، ارتباط موضوعی میان صفحات را متوجه شوند.

لینک خروجی

اگر از یک صفحه سایت خود به یک دامنه دیگر لینک دهید ، به شرط اینکه وب سایت هدف کاملا مرتبط با موضوع صفحه باشد ، گام بلندی را در جهت بهبود سئو برداشته اید. گوگل به سایت هایی علاقه مند است که برای کاربران سودمند باشند و در صورتی که شما بتوانید با معرفی یک لینک خوب ، کاربران را از مزایا و اطلاعات آن بهره مند نمایید ، اعتبار دامنه خود را نزد گوگل افزایش داده اید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *