چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی مهم

مراحل پیدا کردن عبارات و کلمات کلیدی مهم برای سئو سایت

پیدا کردن کلمات کلیدی یکی از مهم ترین مراحل سئو به شمار می رود. تحقیق و یافتن عبارات کلیدی که مهم ترین و محبوب ترین کلیدواژه های یک کسب و کار در گوگل هستند و کاربران آنها را جهت دستیابی به محصولات یا خدمات مدنظر خود جستجو می کنند ، نیاز به ابزار و روش های خاصی دارد. شما چگونه کلمات کلیدی مهم را می یابید؟ از چه روشهایی برای دستیابی به عبارات رقابتی استفاده می کنید؟

هدف از این مقاله ، آشنایی شما با روش های پیدا کردن کلمات کلیدی است که در زمینه موضوع فعالیت سایت شما هستند و تولید محتوا حول این عبارات می تواند بازدید سایت را افزایش دهد. این عبارات باید شامل ، کلمه کلیدی اصلی ، عبارات طولانی ، کلمات lsi و عباراتی که سایت شما شانس بیشتری جهت کسب رتبه در صفحه اول گوگل دارد ، باشند.

امروزه قصد و رفتار کاربر یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی سایت ها در گوگل می باشد. برخلاف گذشته که سئو و تولید محتوا برای خزنده ها و ربات های گوگل انجام می شد. به همین دلیل است که پیدا کردن کلمات کلیدی کمی تخصصی تر از گذشته شده. شما باید بتوانید کلمات کلیدی را بیابید که با تفکرات و نگرش کاربران مطابقت داشته باشد. در این شرایط علاوه بر یافتن عبارات کلیدی اصلی ، باید عبارات هم معنی و مترادف را نیز بیابید.

مثلا اگر سایتی در زمینه فروش موبایل فعالیت دارد ، باید در سئو ، علاوه بر عبارت فروش موبایل ، بر عباراتی مثل فروشگاه تلفن همراه هوشمند که هم مترادف عبارت کلیدی اصلی است و هم قصد کاربر را نشان می دهد ، تمرکز کند.

مراحل پیدا کردن کلمات کلیدی

تحقیقات کلمه کلیدی ، فرایند یافتن و تحلیل اصطلاحات و کلماتی است که بیشترین جستجو را در گوگل داشته اند و می تواند در تعیین استراتژی سئو و تضمین افزایش بازدید سایت تاثیر داشته باشد.

استفاده از کلمات کلیدی که دقیقا با جستجوی کاربران مطابقت دارند ، مهم ترین عبارات از نظر متخصصین سئو نیستند.در عوض پیدا کدن گلمات کلیدی و عباراتی که یک سایت بتواند به ازای آنها رتبه و ترافیک بالایی کسب کند ، اهمیت دارد.

تحقیقات کلمات کلیدی به شما می گوید که چه موضوعاتی برای کاربران اهمیت دارد و چه کلمات و عباراتی در نزد مخاطبان شما محبوب هستند و به شما در پیدا کردن آنها کمک می کند. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی که ماهانه حجم بالایی ترافیک برای رقبای شما ایجاد می کنند و تولید محتوا در مورد این عبارات می توانید سئو سایت خود را تقویت کنید.

اما مهم اینجاست که این عبارات را از کجا پیدا کنیم؟ در کسب و کار ما چه عباراتی بیشترین جستجو را داشته اند؟ برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید.

همچنین پیشنهاد می کنیم حتما مقاله اصول انتخاب کلمه کلیدی صفحات سایت را مطالعه نمایید.

تهیه لیستی جهت دسته بندی موضوعات مهم

وب سایت شما در هر حوزه ای که فعالیت می کند ، طبیعتا مجموعه ای از موضوعات و زمینه ها را دربرمی گیرد. مثلا اگر در حوزه بازاریابی آنلاین فعالیت دارید ، موضوعاتی مانند سئو ، تبلیغات اینترنتی ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، ایمیل مارکتینگ و بسیاری از موضوعات دیگر دسته های موردنظر را تشکیل می دهند

تمام موارد و موضوعات مهمی که به ذهنتان می رسد را به صورت دسته بندی در لیستی تنظیم و تهیه نمایید و براساس اهمیت و میزان جستجوی ماهانه از بالا به پایین رتبه بندی نمایید.

تعیین عبارات کلیدی هر دسته

بعد از اینکه دسته بندی های کلی را در مرحله قبل مشخص کردید ، اگنون وقت آن رسیده کلمات و عبارات کلیدی که به ذهنتان می رسد را برای هر دسته تعیین کنید. در مثال بالا ، یکی از دسته های انتخاب شده ما تبلیغات اینترنتی بود ، برای این دسته ، عبارات کلیدی زیر به ذهنمان می رسد:

روش های تبلیغات اینترنتی

بهترین تبلیغات اینترنتی کدامند؟

تبلیغات اینترنتی در گوگل

طراحی تبلیغات اینترنتی

هزینه تبلیغات اینترنتی

و بسیاری از عبارات مشابه این موارد. به یاد داشته باشید که لیست نهایی عبارات کلیدی در این مرحله تعیین نمی شود. شما فقط باید جملات و عباراتی که فکر می کنید کاربران بواسطه آنها وارد سایت شما خواهند شد را مشخص کنید.

خود را به جای مخاطبان قرار دهید و به این فکر کنید که اگر به دنبال محصولات یا خدماتی مشابه آنچه ارائه می دهید ، بودید ، از چه جملات یا عباراتی استفاده می کردید.

پیدا کردن کلمات کلیدی مترادف و مرتبط

مرحله سوم ، یافتن عبارات کلیدی مترادف با کلمه کلیدی اصلی است. همچنین پیدا کردن عبارات مرتبط و کلمات کلیدی lsi  نیز اهمیت زیادی دارد. شما می توانید این عبارات را از طریق جستجوی عبارت کلیدی اصلی در گوگل پیدا کنید. زمانی که یک کلمه یا عبارت را در گوگل جستجو می کنید در پایین لیست نتایج جستجو در صفحه اول گوگل ، تعدادی عبارت مشخص شده که درواقع عبارات مهم و مرتبط هستند که می توانید آنها را نیز در لیست خود قرار دهید. این یک مرحله خلاقانه است که ممکن است هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی در مورد آن فکر کرده باشید. اگر اینگونه نباشد ، این یک راه عالی برای پر کردن آن لیست ها است.

این کلمات پیشنهادی می توانند ایده های بیشتری را برای کلمات کلیدی مرتبط دیگر به شما بدهند.

استخراج و تولید عبارات کلیدی طولانی

در این که عبارات سه یا چهار کلمه ای بیشتر توسط کاربران جستجو می شوند شکی نیست. به همین دلیل شما باید لیستی از عبارات کلیدی طولانی که ترکیبی از کلمه کلیدی اصلی و عبارات دیگر هستند را تهیه کنید. همچنین می توانید با ترکیب کلمه های کلیدی ، عبارات طولانی تر تولید کنید.

عبارت نحوه انجام سئو سایت  و کلمه سئو را در نظر بگیرید. به نظر شما کدامیک برای انتخاب مناسب تر هستند؟ طبیعتا عبارت اول بیشتر توسط کاربران جستجو می شود و شامل کلمه کلیدی سئو نیز می باشد.

زیرا کاربرانی که به دنبال هدفی خاص هستند ، معمولا جستجو را با عبارات دقیق تر و بیشتری انجام می دهند.

بنابراین لیست کلمات کلیدی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حتما شامل عبارات طولانی و اصطلاحات باشد.

پیدا کردن کلمات کلیدی سایت های رقیب

فقط به این دلیل که رقیب شما کاری انجام می دهد به این معنی نیست که شما هم باید همان کار را انجام دهید. این موضوع برای کلمات کلیدی نیز به همین شکل است. اما شما حتما باید بدانید که رقبای شما به ازای چه کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل حضور دارند و بیشترین بازدید را به ازای چه عباراتی دریافت می کنند.

در این مرحله شما باید اولویت را به کلماتی بدهید که هم در لیست شما قرار دارند و هم رقبا به آنها توجه داشته اند. کاملا معقول است که عبارات مشترکی که شما به آنها دست یافته اید و رقبای شما نیز روی سئو این عبارات کار می کنند ، مهم ترین عبارات هستند.

شما چگونه می توانید عبارات کلیدی اصلی رقبا را بیابید؟ برای این کار می توانید از وب سایت SEMrush  استفاده کنید.

بررسی لیست عبارات کلیدی مهم درGoogle AdWords

اکنون که ترکیب صحیحی از کلمات کلیدی را به دست آورده اید ، می توانید لیست خود را با برخی دیگر از دیتاست های معتبر مقایسه کنید. برای این کار ما ابزار keyword planner گوگل ادوردز را پیشنهاد می دهیم. با ساخت یک حساب کاربری در adwords می توانید حجم جستجو و میزان ترافیک برای هر کلمه کلیدی را بدست آورید.

این عبارات ، بیشترین درخواست را برای ثبت تبلیغات کلیکی در گوگل داشته اند. البته شما می توانید با استفاده از سایت google trends میزان جستجوی هر عبارت را نیز بدست آورید.

پس از انجام تمام این مراحل شما لیستی از عبارات کلیدی مهم در اختیار دارید که در نتیجه بررسی های دقیق بدست آمده اند. شما تجربه و تفکرات خود را با همراه تحلیل رقبا ، اطلاعات بدست آمده از ادوردز و گوگل ترند و پیشنهادات گوگل ترکیب کرده اید و عبارات کلیدی را به ترتیب اولویت در لیست خود قرار داده اید. از آنجا که این عبارات کاملا در راستای کسب و کار و موضوع فعالیت سایت شما هستند ، پس باید دست به کار شوید و در رابطه با هرکدام یک مطلب یا محتوای جدید براساس اصول سئو  بنویسید.

به یاد داشته باشید که هر چند وقت یک بار کلمات و عبارات کلیدی جدید را بررسی و پیدا کنید تا علاوه بر بروزرسانی سایت خود بتوانید به ازای عبارات بیشتری در گوگل حضور داشته باشید و بازدید سایت را افزایش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *