بررسی تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو و رتبه گوگل سایت

انتشار رپورتاژ آگهی و تاثیر آن بر سئو سایت

در این مقاله توضیح خواهیم داد که رپورتاژ آگهی چیست و خرید و انتشار یا ثبت رپورتاژ چه کاربردهایی دارد و چگونه موجب  بهبود سئو میگردد، همچنین تاثیرات مثبت آن بر رتبه سایت در گوگل، بازاریابی اینترنتی و تبلیغات هدفمند بررسی میگردد.

ثبت ، نگارش یا خرید رپورتاژ آگهی یکی از موثرترین و پربازده ترین روش های تبلیغات و بازاریابی اینترنتی می باشد که با انتشار آن در وب سایت های خبری ، علمی و فرهنگی یا اجتماعی ، ورزشی و وبسایت های تخصصی مرتبط می تواند موجب جذب مخاطبان شود. انتشار رپورتاژ می تواند در وب سایت های فارسی زبان یا لاتین باشد ولی اگر کسب و کار شما مربوط به ایران است بهتر است آگهی های خود را به زبان فارسی منتشر نمایید. رپورتاژ اگهی صرفا تبلیغاتی نیست و گاهی جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد اما با ثبت لینک هایی درون متن رپورتاژ می توان کاربران را به صفحات خاصی ارجاع داد که همین امر تاثیرات مثبتی بر سئو سایت خواهد داشت.

مدیران بازاریابی ، متخصصین سئو و تولید محتوا ، وب مسترها می توانند برای ارتقای رتبه سایت خود و افزایش بازدیدکنندگان از این ابزار تبلیغاتی استفاده کنند که حقیقتا نسبت به روشهای قدیمی ثبت بک لینک مفیدتر و کاربردی تر است. رپورتاژ این خاصیت را دارد که مشتریان واقعی را برای شما به ارمغان آورد.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی یک متن یا مقاله می باشد در صفحات و وبسایت هایی که مخاطب و بازدیدکننده نسبتا بالایی دارند منتشر و ثبت می شود و اهداف تبلیغاتی را دنبال می کند. یعنی یا به صورت مستقیم به مخاطبان اعلام می کنید که ارائه دهنده خدمات یا محصولاتی خاص هستید و یا به صورت غیرمستقیم با معرفی و تشریح یک موقعیت ، محصول یا خدمات و یا آگاهی دادن در رابطه با موضوعی خاص ، مخاطب را متقاعد به بازدید از وبسایت خود می کنید. این فرآیند آگاهی دادن در سئو سایت ، ارتقای برند و محبوبیت سایت شما ، افزایش مخاطب و در نتیجه بهبود کسب و کار شما تاثیر مثبت و برجسته ای دارد. رپورتاژ ها معمولا در قالب خبر منتشر می شوند.

روش های ساخت و انتشار رپورتاژ آگهی چیست

انتشار رپورتاژ

رپورتاژ از کلمه فرانسوی reportage گرفته شده است و می تواند به شکل آگهی یا گزارش مکتوب و یا حتی مصاحبه با اشخاص و مدیران منتشر شود. از این دست آگهی ها و متون ، بسیار دیده اید و بسیاری از برندهای مطرح دنیا نیز به دلیل تاثیرگذاری بالای رپورتاژ آن را ثبت ، خرید و منتشر می کنند. باید توجه داشت زمانی انتشار رپورتاژ تاثیر مثبت و جالبی روی مخاطب می گذارد که علاوه بر متن و عناوین خاص ، تصاویر و عکس متناسب و لینک های مرتبط داشته باشد.

این مفهوم که در زبان انگلیسی به advertorial شناخته می شود در بسیاری از سایت ها این کلمه را به صورت رپرتاژ هم می نویسند. در گذشته انتشار رپرتاژ یا همان رپورتاژ آگهی به صورت چاپی در مجلات و روزنامه ها منتشر می شد ولی دیگر قابلیت لینکسازی وجود نداشت و در پایان مطلب و مطالعه آن توسط مخاطبان ، آدرس وب سایت یا شماره تماس جهت ارتباط با نویسنده یا شرکت ارائه دهنده تبلیغ قرار داده می شد و اینگونه در تقویت برند و فروش یک شرکت نقش داشت.

پیشینه رپورتاژ

رپورتاژ از اواسط دهه 50 میلادی به ادبیات رسانه ای راه یافت و به علت اهمیتی که افراد به روزنامه ها و رسانه های نوشتاری می دانند ، بصورت غیر مستقیم و ادبیات ذکاوت مندانه ای اقدام به انتقاد و یا تبلیغ یک برند خاص می نمود.

در اواخر قرن بیستم با تصویب قانون آگهی ها توسط دیوان بین‌المللی تجارت ، مقرر شد که این نوع آگهی ها به نوعی منتشر شوند قابل تفکیک و شناسایی توسط مخاطب باشند. بعدها در صدا و سیمای ایران نیز این پدیده رواج فراوانی گرفت و بسیاری از شرکت ها و برندها از خرید و انتشار این نوع رپورتاژ آگهی استفاده نمودند.

امروزه مقصود از رپورتاژ های تبلیغاتی ، کاربرد آن در فضای مجازی و انتشار آگهی های لینک دار اینترنتی در وب سایت های پربازدید است. هرچند که کماکان در صدا و سیما ، روزنامه و مجلات ، شبکه های اجتماعی ، بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی نیز به اقتضای شرایط از نوع خاصی رپورتاژ ها استفاده می شود.

اهمیت انتشار و ثبت رپورتاژ

اهمیت رپورتاژ آگهی را از چند جهت می توان بررسی و تشریح کرد. انتشار رپورتاژ در سئو سایت ، بهبود برند یک شرکت و افزایش مشتریان و مخاطبان درنتیجه فرآیند بازاریابی تاثیر مثبت و بارزی دارد که این 3 مورد را بیشتر توضیح خواهیم داد. اما از مزایای دیگری که خرید رپورتاژ دارد می توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد ؛

اصولا چون یک مطلب کامل تهیه و منتشر می شود اطلاعات دقیق و کاملی از محصولات و خدمات به همراه تصاویر و لینک های ضروری در اختیار مخاطب قرار می گیرد. در عین حال این اطلاعات در اختیار تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی قرار می گیرد و از جنبه های دیگر اهمیت رپورتاژ ها این است که هدفمند و پربازده هستند یعنی همان افرادی آن را می بینند که هدف شما هستند. علاوه بر این موارد قابلیت انتشار رپورتاژ در چندین وبسایت و شبکه های اجتماعی مختلف می باشد.

تاثیر کاملا مثبت بر سئو سایت

بوسیله رپورتاژ آگهی مخصوصا ثبت در وب سایت های پربازدید ، می توانید برای سایت خود ورودی بگیرید. یعنی کاربران زیادی را با استفاده از عناوین و مطالب جذاب به سایت خود ارجاع دهید. از طرفی خاصیت لینک گذاری به صورت فالو و نوفالو در رپورتاژ می تواند به ایجاد بک لینک های مفید منجر شود که مطمئنا در سئو سایت تاثیر کاملا مثبت و چشمگیری خواهد داشت.

الگوریتم های جدید گوگل با استفاده از فناوری هوش مصنوعی بسیار دقیق و هوشمند عمل می کنند و به همین دلیل باید محتوایی متناسب با موضوع سایت خود را منتشر کنید و از آن مطلب به وبسایت خود لینک دهید تا بتوانید موجب بهبود سئو سایت خود شوید.

تکرار در انتشار رپورتاژ یا راه اندازی کمپین رپورتاژ می تواند بک لینک های بیشتری را برای وبسایت شما ایجاد نماید و این فرآیند در طول زمان رتبه سایت شما را بهبود می بخشد.از آنجا که رپورتاژ ها به عنوان ابزاری برای آگهی و بک لینک های دائمی محسوب می شوند از دید گوگل نیز مفیدتر و موثرتر هستند.

افزایش محبوبیت و معروفیت برند

یکی دیگر از مزایا و اهمیت هایی که ثبت رپورتاژ دارد این است که شمار زیادی از کاربران با برند شما آشنا می شوند و معروفیت آن افزایش می یابد اما برای ارتقای محبوبیت برند می توان از مطالب کاربردی ، آگهی های اعلام تخفیف و پروموشن در رپورتاژ ، معرفی نقاط قوت محصولات و خدمات بهره برد. در همین حال از تاثیر سئو بر برندینگ و رابطه متقابل آنها نیز نباید غافل شد.

بازاریابی و تبلیغات اینترنتی با رپورتاژ آگهی

بر هیچ کس پوشیده نیست که انتشار رپورتاژ آگهی به صورت مستقیم موجب بهبود بازاریابی موثر در اینترنت می گردد. علاوه بر تاثیر مثبتی که این روش تبلیغاتی در سئو سایت و ارتقای برند شرکت دارد ، منجر به جذب مشتریان بالقوه نیز می گردد.

خرید رپورتاژ آگهی بهتر است یا بکلینک؟

بسیاری از مخاطبان سئوبهینه این سوال را می پرسند که رپورتاژ بهتر و موثر تر است یا بکلینک؟ اگر به سه مزیت و اهمیت رپورتاژ توجه کرده باشید متوجه می شوید که ثبت رپورتاژ آگهی علاوه بر ایجاد بکلینک برای سایت ، تاثیر مثبتی در سئو ، برندینگ و بازاریابی دارد در حالی که بکلینک فقط می تواند تاثیراتی در سئو داشته باشد آن هم درصورتی که تمام اصول و قواعد لینک سازی رعایت شود و از وبسایتی با اتوریتی و تراست بالا دریافت شود.

از طرفی چون شما مطلبی را مرتبط با موضوع وبسایت خود منتشر می کنید ، تاثیر لینکی که به صفحات سایت خود می دهید به مراتب بیشتر از بکلینک هایی است که از سایت های غیر مرتبط کسب می کنید و گوگل ارزش بیشتری برای آن قائل است. پس ما خرید رپورتاژ آگهی را بر ثبت بکلینک مقدم می دانیم ولی نباید از اهمیت بک لینک در سئو نیز غافل شد.

خرید رپورتاژ بهتر است یا بک لینک؟

چه اصولی در نوشتن رپورتاژ باید رعایت شود؟

در نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب ، از جمله اصولی که باید رعایت شود ارتباط موضوعی و مفهومی آن با موضوع سایت شماست. درصورتی که محتوایی متفاوت و غیرمرتبط بنویسید و کاربر بواسطه آن محتوا وارد سایت شما شود سریعا سایت را ترک خواهد کرد و این روش یکی از مصادیق سئو کلاه سیاه محسوب می شود و توسط گوگل جریمه خواهید شد. نکته بعدی استفاده از تگ های مناسب برای هدینگ است.

همچنین تعداد لینک هایی که استفاده می کنید بهتر اسا بین 3 تا 5 لینک باشد و طول مطلب نیز بین 1000 تا 1500 کلمه مناسب است تا هم امتیاز مثبتی در سئو داشته باشد و هم کاربر از مطالعه آن خسته نشود.یکی دیگر از اصولی که در رپورتاژ باید رعایت شود انتشار آگهی در وب سایت های مرتبط یا خبرگزاری های پربازدید است.

جهت تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ ، فرآیند تولید و نگارش آن را به دست متخصصین تولید محتوا و آگهی و سئو سایت  بسپارید. در متن حتما از یک یا دو تصویر مرتبط و جذاب استفاده کنید. به طور کلی باید ذکر کرد که شما باید تمام اصول تولید محتوا را رعایت کنید.

رپورتاژ آگهی رایگان

آیا امکان ثبت رایگان رپورتاژ آگهی نیز وجود دارد؟ در جواب باید گفت بله! شما می توانید محتوا و رپورتاژ تولید شده را در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی مثل لینکدین و فیسبوک یا سایت ایرانی ویرگول که قابلیت انتشار مقاله همراه با تصویر و لینک را فراهم می آورند ، را ثبت نمایید و به صورت رایگان بازدیدکننده و بکلینک دریافت کنید.

به غیر از موارد یاد شده وبسایت های آگهی و خبری فراوان دیگری هم وجود دارند که به شما در ثبت رپورتاژ رایگان کمک خواهند کرد. البته باتوجه به اینکه موضوع این وبسایت ها عمومی و در تمام زمینه هاست حتما اصول سئو محتوا را در نوشتن رعایت کنید و از برچسب برای مشخص نمودن موضوع متن استفاده نمایید. معمولا در این نوع سایت ها اجازه ثبت حدود پنج برچسب به شما داده می شود.

ثبت رپورتاژ آگهی رایگان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *