تولید محتوا در فضای مجازی

تولید محتوا چیست و چگونه در فضای مجازی انجام میشود

تخصص تولید محتوا در فضای مجازی رکن اصلی بازاریابی اینترنتی محسوب میشود. ارائه خدمات و آموزش ساخت محتوای متنی، ویدئویی و صوتی بخشی از فعالیتهای متخصصین بازاریابی آنلاین می باشد. اگر قصد دارید تبلیغات موثری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ارائه دهید یا مطالب و مقالات وب سایت خود را به صفحه اول موتورهای جستجو برسانید و ورود کاربر به سایت را افزایش دهید، دو راه دارید. یا این کار را به بازاریابان محتوا محول کنید و یا در دوره های آموزشی شرکت کنید. شاید مورد دوم کمی وقتگیر باشد، اما سعی کرده ایم در این مطلب جزئیات مهمی از اصول تولید محتوا را بصورت چکیده بیان کنیم.

همچنین جهت تولید محتوا برای سایت، فیسبوک، اینستاگرام و حتی متون رپورتاژ آگهی می توانید با کارشناسان و مشاورین ما در ارتباط باشید.

قبل از توسعه اینترنت محتوایی که تولید می شد از طریق منابع و نسخ چاپی در اختیار مخاطبان قرار می گرفت اما رفته رفته با گسترش اینترنت در جوامع ، انتشار محتوا به شکل امروزی و بر اساس تکیه بر قابلیت های فضای مجازی تغییر چهره داد. در حال حاضر با رویکرد های جدید که گوگل برای رتبه بندی و یا اینستاگرام که جایگاه ویژه ای برای ویدئوهای محبوب و پربازدید قائل شده اند ، ارائه محتوا و مطالب مفید را می توان مهم ترین فاکتور در سئو ( حداقل از سال 2018 ) دانست که طبق تحقیقات محتوای باکیفیت سهم 26درصدی(بیشترین تاثیر در میان تمام فاکتورها) را در رتبه بندی گوگل دارد.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یک تخصص بازاریابی است که بر ایجاد محتوای جذاب و مخاطب پسند با هدف تبلیغات ، اطلاع رسانی یا آموزش تمرکز دارد. تولید محتوا یکی از استراتژی های مهم در مارکتینگ محسوب می شود که در سالیان اخیر و با توسعه اینترنت و شبکه های اجتماعی نقش پررنگی در رونق کسب و کارها داشته است.  انتقال پیام در محتوا می تواند بصورت مستقیم یا غیرمستقیم انجام شود. اما در هر صورت محتوا باید به گونه ای تنظیم شود که هنرمندانه و با ظرافت و بدون هیچگونه اجبار یا دستوری ، مخاطب را به خرید ، سفارش یا بازدید از یک سایت ترغیب نماید.

محتوا چیست و چرا در بازاریابی اهمیت دارد

این روش هم برای کسب و کارهای b2b و هم b2c نتایج مثبت فراوانی را به همراه دارد. آموزش تولید محتوا ، یک فرآیند حیاتی برای مدیران و مالکان کسب و کارهای شخصی است و حتی در صورت برونسپاری تبلیغات ، سئو سایت یا بازاریابی ، می توانند نظارت بهتری بر مطالب تولید شده داشته باشند ، ایده های بهتری را ارائه دهند ، چه موقع و کجا از چه نوع محتوایی استفاده کنند.

افرادی که در تولید محتوا سرآمد هستند در برقراری ارتباطات تجاری توانایی بالایی دارند و همین ویژگی به پیشرفت کسب و کار آنها می انجامد.

پیشنهاد می کنیم مقاله ( گوگل چه محتوایی را دوست دارد؟ ) را نیز مطالعه کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با تولید محتوا به شما می دهد.

خدمات تولید محتوا در سئوبهینه

سال ها قبل بیل گیتس گفته بود محتوا پادشاه است؛ در این جمله می توان اهمیت محتوا برای کسب و کار ، تبلیغات و بازاریابی آنلاین را در تمام جنبه ها را به خوبی مشاهده کرد. شما با محتوا با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنید که این محتوا می تواند متن یا ویدیو و یا شکلهای دیگری داشته باشد. ولی مقصود اصلی ما از خدمات تولید محتوا ، نگارش و تدوین متونی است که به تشریح یک مسئله خاص یا اطلاع رسانی ، معرفی محصولات یا خدمات ، ارائه متن علمی و حالات دیگر می پردازد.

خدمات تولید محتوا در سئوبهینه

سئوبهینه خدمات سئو بازاریابی و تولید محتوا ، تدوین استراتژی، ابزارها و ارزیابی های لازم جهت اجرای کمپین های تبلیغاتی را به شرکتها و وب سایتها ارائه میدهد. انواع محتوا شامل مقالات وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی، فیلم ها، مقالات، مطالعات موردی، اینفوگرافیک ها و موارد دیگر را از ما بخواهید.

سئوبهینه مجموعه تخصصی سئو و بهینه سازی سایت است و کارشناسان ما تخصص ویژه ای در بازاریابی محتوا دارند.

کارشناسان متخصص ما شامل نویسندگان محتوا، استراتژیست های سئو، طراحان گرافیک، انیماتورها، استراتژیست های رسانه های اجتماعی، و غیره هستند که مجموعه ای ماهر و مجرب را تشکیل داده اند.

محتوا و مقالات سایت و فروشگاه اینترنتی

محتوا و پست‌هایی که در وبلاگ سایتها و فروشگاه های اینترنتی ارائه می شود به عنوان محتوایی ارزشمند، آگاهی از برند را افزایش می‌دهند و ترافیک وب‌سایت را با محتوای مرتبط با حوزه فعالیت سایت، افزایش می دهد. متمرکز بر صنعتی که در آن فعالیت دارید، هر قسمت از مقالات و محتوای وبلاگ سایتتان، توسط استراتژیست های بازاریابی محتوا تکمیل میشود. ساخت وبلاگ یک راه عالی برای افزایش حضور سایت شما در نتایج جستجوی گوگل است که موجب هدایت ترافیک ارگانیک به سایت هستند. ما بصورت مستمر، روزانه، هفتگی و ماهانه محتوای جدید باکیفیت روی سایت بارگزاری میکنیم.

نویسندگان و بازاریابان محتوای ما با ترکیب انواع محتوا و بهترین شیوه‌های بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو، هر پست وبلاگ را ایجاد می‌کنند تا مطالب و موضوعاتی را ارائه دهند که مخاطبان شما را به خوبی جذب کنند. ماموریت ما ایجاد محتوای با کیفیت بالا برای بازدیدکنندگان و در عین حال سئو سایت شماست. حتی پس ازاینکه محتوا ایجاد، ویرایش، تایید و ارسال شد، استراتژیست های ما عملکرد مقاله را تجزیه و تحلیل می کنند و در صورت بازخورد نامناسب، بروزرسانی انجام خواهد شد. اهمیت ایجاد یک وبلاگ خوب برای سایت شما را متقاعد خواهد کرد که به ایجاد یک بلاگ فعال برای سایت یا فروشگاه اینترنتی خود بیشتر فکر کنید.

متون و کتب الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی که توسط کارشناسان سئوبهینه تولید میشوند زیربنای استراتژی بازاریابی موثری برای کسب و کارها هستند که با ارائه اطلاعات تخصصی در رابطه با محصولات و خدمات و برند سایت شما، امکان برقراری ارتباط هدفمند با مشتری را فراهم میکنند.

این نوع محتوا اگرچه میتواند شامل لیست قیمت هم باشد(مثل کاتالوگ)، اما با نگاه عمقیق تری به بحث و توضیح موضوع می پردازد و غالبا برای کسب و کارهای B2b اهمیت بیشتری دارد و علاوه بر متن، شامل تصاویر و گرافیک متفاوتی هستند. کتب الکترونیکی متون و محتوایی هستند که امکان ذخیره سازی روی هارددیسک، ارسال از طریق ایمیل، واتساپ و تلگرام، به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را دارند، یعنی به کمک آنها با یک تیر چند نشان میزنید.

ساخت اینفوگرافیک

اینفوگرافیک محتوا و داده های نوشته شده را بصورت داستان گویی دیجیتال جذاب تبدیل می کند. به کمک اینفوگرافیکهای جذاب، حجم زیادی از اطلاعات و پیامهای  تبلیغاتی به سرعت به مشتریان منتقل خواهدشد. در سئوبهینه طراحان گرافیک با ایجاد یک روایت متقاعد کننده و برند محور در ارتباط با نویسندگان محتوا، استراتژیست های بازاریابی و مدیران پروژه، از تصاویر دو بعدی، شخصیت ها، تصاویر و نمادها استفاده می کنند تا موضوعات پیچیده را به محتوای بصری قابل فهم برای مخاطب تقسیم کنند. علاوه بر اینفوگرافیک، میتوانیم تصاویر اختصاصی برای شما تولید کنیم.

افزایش آگاهی از برند، ارتباط سریع با مخاطب، بصری سازی داده ها، امکان اشتراکگذاری در رسانه اجتماعی، قابلیت نمایش در سایت، قابل فهم کردن محتوا بخشی از مزایای اینفوگرافیک است.

تولید محتوا ویدئو کلیپ

تیم متخصصان تولید محتوای سئوبهینه ویدئو کلیپ سفارشی ایجاد می‌کنند. امروزه محتوای ویدئویی محبوبیت بیشتری برای کاربران اینترنتی دارد و درصورتیکه به درستی و براساس اصول بازاریابی تدوین شود، اثربخشی بالایی هم خواهد داشت. یک ویدیوی خوب می تواند نقش مهمی در سئو، بازاریابی موتور جستجو و بازاریابی شبکه های اجتماعی داشته باشد. ویدئو میتواند مستقیما به معرفی محصولات، خدمات و برند شما بپردازد و یا بصورت غیرمستقیم تبلیغات را مطرح کند.

مطالعات موردی، مصاحبه و گزارش

مطالعات موردی ، مصاحبه و گزارش با بررسی دلایل برتری یک محصول، مصاحبه با افراد موفق صنعت شما، داستان برندهای معتبر و ایده های دیگری انجام میشود. این روش تولید محتوا به دلیل منحصر به فرد بودن به سرعت رتبه خوبی در صفحه اول گوگل میگیرد و به علت جذابتی که دارد میتواند بازدید سایت را فوق العاده بالا ببرد که در ادامه با تدابیر متخصصین سئو میتوان نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را افزایش داد.

محتوای ایمیل تبلیغاتی

بازاریابان ما با استفاده از تولید محتوا و بهترین شیوه‌های تبلیغاتی، ایمیل و خبرنامه‌هایی ایجاد می‌کنند که مخاطبان ایمیلی شما را درگیر میکند. ایمیل های ارسالی میتواند شامل اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به به‌روزرسانی‌های برند، رویدادها و کمپین‌ها ، تخفیفات، معرفی محصول یا خدمات جدید باشد که موجب هدایت کاربر به لیندینگ پیج هدف میشود. اگرچه ایمیل مارکتینگ ((اصول مهم ایمیل مارکتینگ را بخوانید)) یکی از اولین و قدیمی ترین روشهای بازاریابی اینترنتی است، اما کماکان برای بسیاری از کسب و کارها بازده خوبی دارد و به دلیل قیمت پایین این روش، بهتر است همیشه بخشی از کمپین های مارکتینگ شما باشد.

مبانی اصلی آموزش تولید محتوا

مبانی اصلی که باید در آموزش محتوا مورد توجه قرار گیرند ، به هدف انتشار ، جامعه هدف ، بستر انتشار محتوا و بسیاری عوامل دیگر بستگی دارد. فاکتورهای محلی سازی ، محتوای بین المللی ، برندینگ ، محتوا برای شبکه های اجتماعی و تعیین استراتژی های بازاریابی آنلاین نقش پررنگی در اثربخشی تبلیغات شما دارند. هر محتوا چه آموزشی باشد، چه خبری یا اطلاع رسانی و یا به شکل های دیگر، طبیعتا بادر نهایت هدف بازاریابی را دنبال میکند، پس باید کاملا منطبق با ویژگی های مخاطب شما و کانالهای انتشار آن محتوا باشد.آنچه در ادامه ارائه میشود، برخی از مبانی و اصول پایه ای است که نه تنها در آموزش های ما، بلکه در خدمات تولید محتوا به کار میگیریم.

محلی سازی محتوا

متناسب سازی محتوا برای مخاطبان محلی. به طور خلاصه، این فرآیند ایجاد محتوا به زبان مادری یا محاوره ای جامعه هدف است. (یعنی همان زبانی که برای برقراری ارتباط با بازار اصلی خود استفاده می کنید). شما باید متناسب با رفتار جستجو، علایق کاربر، روشهایی که برای نامگذاری محصولات یا خدمات شما استفاده می کند و صدها معیار محلی و بومی دیگر، محتوا را خلق کنید. مثلا اگر یک شرکت بین المللی هستید، نوع محتوایی که برای کاربر ایرانی ارائه میدهید، قطعا متفاوت از محتواییست که برای یک کاربر در آلمان ارائه میشود.

از این طریق می آموزید که چه نوع محتوایی برای جذب و ترغیب مشتریان یک محدوده خاص از طریق جستجوی محلی مناسب است.

تولید محتوای بین المللی

ایجاد محتوای دیجیتال برای بازار جهانی. زمانی که یک سایت بین المللی یا چندزبانه دارید و یا می خواهید مشتریان خارجی بدست اورید ، باید مهارت لازم در حوزه تولید محتوای بین المللی را کسب کنید.

محتوا ابزاری قدرتمند برای کسب و کارهای B2B و B2C به منظور تبلیغات اینترنتی و رشد کسب و کار محسوب می شود.  از وبلاگ‌ها گرفته تا اینفوگرافیک‌ها، محتوای ویدیویی، فرمت‌های زیادی برای ارائه پیام تبلیغاتی به مشتریان وجود دارد. با این حال، بازاریابی خارج از مرزهای ایران، نیاز به یادگیری مبانی محتوای بین المللی دارد.

اگر یک کسب و کار بین المللی دارید و به دنبال جذب مشتری از سایر کشورها هستید، صددرصد به این آموزش نیاز دارید. زیرا اگرچه استراتژی بازاریابی محتوای بین المللی ضروریست اما کاملا چالش برانگیز است.

تولید محتوای بین المللی بر ایجاد متن یا ویدئوی مناسب براساس کشور هدف یا به دلیل فراگیر بودن زبان انگلیسی بر محتوای انگلیسی تمرکز دارد. اگر مایل باشید میتوانیم بهترین نوع محتوا و متناسب با کشور هدف را برای شما ایجادکنیم یا آموزش دهیم.

تولید محتوا برای ارتقای برند

یکی از مهمترین نکاتی که به شما آموزش میدهیم،  نحوه ارتقا برند و آگاهی مخاطبان از برند شماست که با تمرکز بر نام ، ویژگی ها ، نقاط قوت ، تمایز از رقبا ، مزیت رقابتی محقق خواهد شد.

محتوای برند پاسخی مؤثر به بازاری است که به طور فزاینده اشباع شده است. امروزه کاربران دائما غرق در تبلیغات و اطلاعات می شوند تا جایی که بسیاری از آنها به راه حل هایی مثل مسدود کردن یا بستن تبلیغات متوسل میشوند.

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی و غلبه بر رقبا، برندها باید به دنبال روشهای جدیدی برای ارتباط با مخاطبان خود باشند. محتوایی که با هدف معرفی برند است، راه‌ های خلاقانه‌ای برای جلب توجه عموم دارد و ارزش‌ های متفاوتی را به مخاطب نشان میدهد که در نهایت به ارتقا برند و افزایش آگاهی از نام تجاری منجر می شود.

محتوای شبکه های اجتماعی

بدون شک شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، بستری مناسب برای تبلیغات و بازاریابی هستند. اما چه نوع محتوایی و با چه ویژگی هایی باید در شبکه های اجتماعی به کار گرفته شود؟ هر رسانه اجتماعی ویژگی های خاص خود را دارد. برای مثال در اینستاگرام، جذابیت ویدئو و عکس تقریبا صددرصد کیفیت محتوا را تشکیل میدهد. یعنی اول باید کاربر با تصویر جذب شود و سپس میتوانید پیام خود را به وی منتقل کنید. اما در لینکدین وضعیت کمی متفاوت است، علاوه بر تصاویر، محتوای متنی نیز جایگاه ویژه ای دارد. به شما آموزش میدهیم که برای هر رسانه چه نوع محتوایی و با چه شرایطی تولید کنید.

استراتژی بازاریابی محتوایی دیجیتال

استراتژی بازاریابی محتوایی دیجیتال با استراتژی محتوا یکسان نیست. در حالی که استراتژی محتوا بر ایجاد و توزیع محتوا متمرکز است، استراتژی بازاریابی محتوای دیجیتال به این موضوع مربوط می شود که چگونه یک برند می تواند از بازاریابی محتوا در طول تجربه یا چرخه زندگی مشتری استفاده کند.

استراتژی دیجیتال به طور خاص با محتوای حوزه دیجیتال، مانند ویدیو، محتوای اجتماعی و محتوای متنی وب سایت مرتبط است. یک استراتژی موفق بررسی می کند که چگونه بازاریابی محتوای برند شما می تواند با استراتژی فروش برند، مدیریت ارتباط با مشتری و سایر تاکتیک های بازاریابی تعامل داشته باشد و نتایج مثبتی به بار آورد.

با یادگیری این بخش ، شما می آموزید که چگونه لینک سازی کنید ، از چه محتوایی استفاده نمایید ، ترکیب انواع محتوا و تعیین استراتژی تبلیغات ، نحوه بیان پیام در محتوا و بودجه بندی برای بازاریابی انلاین را آموزش می دهیم.

12 مورد از مهم ترین اصول تولید محتوا

احتمالا تا به حال مقالات زیادی را در رابطه با تولید محتوا مطالعه کرده اید اما معمولا مطالبی که در وبسایت ها ارائه می شود به صورت عمقی و تخصصی به این موضوع نمی پردازند و با ذکر چند نکته عمومی و کلی متن را به پایان می برند. اما ما قصد داریم 12 مورد از مهم ترین اصول را که خودمان نیز در تولید مطالب و محتوای سایت سئوبهینه به کار برده ایم را با ذکر جزئیات و نمونه های کاربردی به شما معرفی کنیم.

تولید محتوا جدید و غیرتکراری

همانطور که گفتیم در رویکرد جدید گوگل برای رتبه بندی سایت ها، محتوا یکی از کلیدی ترین فاکتور ها به حساب می آید. اما نه هر محتوایی! گوگل این بستر را فراهم کرده که شما بتوانید با تولید محتوا هایی جدید با وبسایت های قدیمی تر رقابت کنید در عین حال دو الگوریتم را به عنوان نگهبان بالای سر ما قرار داده است. الگوریتم پنگوئن و الگوریتم پاندا. این دو الگوریتم تمامی محتوا هایی که در وب سایت ها هست را بررسی می کنند و به محتوایی اجازه نشر و ظهور در نتایج گوگل را می دهند که جدید و غیرتکراری باشد. با این وجود شما کلا باید کپی مطالب از هر سایت یا شبکه اجتماعی و هرگونه فایل pdf  یا word  که در نتایج جستجو از قبل وجود دارد را به کل فراموش کنید.

اما اگر محتوای جدید و غیرتکراری ارائه دهید سیر صعودی سایت شما در نتایج جستجو آغاز می گردد.

آموزش تولید محتوا جدید و غیرتکراری

عناوین و سرفصل های جذاب

سرفصل هر محتوا ، ویترین محتواست. زمانی که شما یک مطلب مناسب تولید کردید باید آن را به بهترین نحو به مخاطبان ارائه کنید. اما مخاطب شما از کجا بفهمد چه اطلاعات یا پیام هایی در محتوای شما گنجانده شده؟ پاسخ این سوال یک کلمه است ؛ عنوان.

عنوانی که انتخاب می کنید باید کاملا متناسب با محتوا و بازتاب و چکیده ای از مطالب ارائه شده باشد. اما دو اصل مهم را فراموش نکنید ، عنوان محتوای شما جذاب و متفاوت از سایر مطالب پیشین و همچنین دارای طول مناسب و حدود 70 کاراکتر باشد.

مطلب پیشنهادی و کاربردی : اصول انتخاب عنوان جذاب و مناسب

استفاده از تصاویر در تولید محتوا

تصاویر خوب با مخاطب حرف می زنند. گاهی یک پاراگراف طولانی را می توان در یک تصویر خلاصه کرد. گوگل اخیرا هوشمند تر از گذشته ، حتی متن موجود در تصویر را به کمک هوش مصنوعی می خواند ( البته فعلا برای کلمات انگلیسی ). علاوه بر این استفاده از تصویر با تاثیر مثبت در سئو ، حضور مطلب شما را در نتایج جستجوی تصاویر نیز به همراه دارد.

تصاویر مورد استفاده در تولید محتوا باید با فرمت مناسب و مورد نظر گوگل و به صورت فشرده سازی شده با حجمی کم بر روی سایت بارگزاری شوند.

محتوای ساده و قابل فهم

جهت تولید محتوا در جملاتی که می نویسید باید سعی کنید که فعل و فاعل درست سر جای خود قرار بگیرند ، جملات پیوستگی و انسجام لازم را داشته باشند ، از به کار بردن عبارات و کلمات نامانوس بپرهیزید ، متناسب با سطح سواد و فکر مخاطب خود محتوا را تولید کنید و در یک جمله ساده و قابل فهم بنویسید به گونه ای که وقتی مخاطب محتوای شما را مطالعه می کند به راحتی آب خوردن مهم ترین نکات و پیام ها را دریافت و تجزیه تحلیل کند.

کلمات کلیدی را هنرمندانه در محتوا بگنجانید

طبیعتا شما هدف مشخصی از تولید محتوا دارید. در بیش از 90 درصد اوقات محتوایی که نگارش می شود با هدف توسعه یک کلمه کلیدی و جلب نظر موتور های جستجو برای بررسی محتوا و قرار دادن آن در رتبه بندی نتایج بر اساس سرچ آن کلمه کلیدی است. در اصل شما حول و حوش یک کلمه خاص می نویسید.

پس باید محتوای تولید شده سرشار از آن کلمه کلیدی باشد. اما دو نکته را فراموش نکنید. اول اینکه از به کار بردن بیش از حد کلمه کلیدی بپرهیزید ، سعی کنید که چگالی آن کلمه در متن بیش از 2 درصد کل کلمات نباشد و در ثانی کلمه کلیدی مورد نظر را به صورت هنرمندانه در کل محتوا به کار ببرید. اینطور نباشد که در یک پاراگراف از تعداد زیادی از آن واژه استفاده کنید و در پاراگراف دیگر هیچ اثری از آن نباشد. توزیع همگن کلمه کلیدی در کل محتوا عملی هوشمندانه و هنرمندانه است.

جهت مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود : انتخاب کلمه کلیدی صفحات سایت

مطالب مرتبط را به هم لینک دهید

زمانی که یک وب سایت را راه اندازی می کنید غالبا در رابطه با مسائل مرتبط و در یک راستا فعالیت می کنید پس باید سعی کنید که در تولید محتوا نیز به همین شکل عمل نمایید. ربات های موتورهای جستجو مخصوصا گوگل ارتباط میان مطالب و لینک ها را درک می کنند یعنی علاوه بر خواندن انکر تکست تعیین شده ، به لینک آن سر می زنند و آن را کاملا تفتیش می کنند. به همین دلیل حتما باید سعی کنید که محتواهایی را به هم لینک دهید که مرتبط هستند.

نمی شود در یک مطلب در رابطه با تولید محتوا صحبت کرد و از آن به تولید نرم افزار لینک داد. کبوتر با کبوتر! باز با باز!

در تولید محتوا مطالب مشابه را به هم لینک دهید

پیوستگی هدینگ ها و زیرشاخه ها را رعایت کنید

هدینگ ها یا تگ های h1  تا h6  برای استفاده صحیح شما ایجاد شده اند. هر مطلب فقط و فقط یک هدینگ h1  باید داشته باشد. اما از سایر هدینگ ها می توان به تعداد بیشتری استفاده کرد که این بستگی به طول محتوا و حجم مطالب دارد. ولی نکته اینجاست که باید میان آنها و زیرشاخه های پیوستگی رعایت شود.

نمی توان از هدینگ h2  مستقیم به تگ h4  رفت. در این صورت محتوا از دید گوگل شکسته و ناقص به حساب می آید. ترتیب رعایت هدینگ ها شدیدا اهمیت دارد و ربات ها و خزنده های موتورهای جستجو پله پله یک متن را بررسی میکنند و اگر یکی از پله ها حذف شود خودکار از ادامه مسیر صرف نظر می کنند.

هر پاراگراف 150 ؛ هر خط 20 کلمه!

یکی از اصول مهمی که حتما باید رعایت شود و در کمتر سایتی به آن اشاره شده ، طول مناسب پاراگراف و خطوط محتواست. این نکته به این خاطر مهم است که مخاطب نه سردرگم می شود و نه از مطالعه متن خسته! با در نظر گرفتن اهمیت فاکتور تجربه کاربری برای گوگل می توان اظهار داشت که همین عامل تاثیر مستقیمی در سئو دارد.

در مقاله پیشنهادی روبرو تجربه کاربری و تاثیر آن در سئو را توضیح داده ایم : تجربه کاربری چیست و چگونه سئو باعث رضایت کاربر می شود؟

محتوا با طول و تعداد کلمات مناسب

برخی از افرادی که در زمینه سئو و تولید محتوا فعالیت دارند اعتقاد دارند که هرچه طول محتوا بیشتر باشد و از کلمات بیشتری در متن استفاده شود امکان دیده شدن آن بیشتر است. این عقیده درست است البته به شرط اینکه  در محتوای خود تمام موارد بالا را رعایت کنید.

طول محتوا یکی از مسائل و اصول مورد بررسی در علم سئو می باشد که با تکنیک هایی مثل آسمان خراش  توسعه داده شده است. اگر به صورت خلاصه بخواهیم اشاره کنیم آسمان خراش چیست و چه می گوید؟ باید  بگوییم که این تکنیک از شما می خواهد که محتوایی با طول بالا و مناسب تولید کنید و سپس ان را نشر دهید و مخاطب جذب کنید. ارسال ایمیل ، نشر در شبکه های اجتماعی ، انتشار رپورتاژ و … روش های مورد نظر تکنیک آسمان خراش هستند.

در نمودار زیر مشاهده می کنید که هرچه تعداد کلمات یک متن بیشتر بوده در جایگاه بهتری در گوگل قرار گرفته و با کاهش طول و تعداد کلمات تولید محتوا ، رتبه افت کرده است.

تاثیر طول محتوا در رتبه سایت

مقاله بسیار مهم و کاربردی طول محتوای ایده آل برای مطالب سایت چقدر است؟ را حتما بخوانید، زیرا بطور ویژه و کاملا دقیق این موضوع را مورد آنالیز قرار داده ایم.

اثربخشی بیشتر با ترکیب چند نوع محتوا

یکی از نکاتی که باید در ارائه محتوا رعایت کنید ، ترکیب چند نوع محتوا بصورت همزمان است. شکی نیست که محتوای تماما متنی ، پس از چند پاراگراف برای کاربر خسته کننده می شود ، پس باید با استفاده از تصاویر ، ویدئو یا فایل صوتی ، کاربر را به ادامه مطالعه ترغیب کنید. طبق تحقیقات انجام شده ، محتوای تصویری جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارد، به خصوص برای کاربران شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام.

حتی گاهی اوقات به دلیل مشغله های ذهنی و یا کمبود زمان ، بسیاری از کاربران به محتوای متنی کمتر توجه می کنند یا با مطالعه بخشی از متن آن را رها می کنند. اما پادکست و ویدئوها ذهن مخاطب را بیشتر درگیر می کنند. همچنین وب سایتها و صفحاتی که در محتوای خود از تصاویر یا ویدئوهای مرتبط استفاده می کنند ، رتبه بهتری در گوگل بدست می آورند. پس در این شرایط ترکیب چند نوع محتوا ، صددرصد در افزایش اثربخشی آن تاثیر دارد.

در آموزشهای تولید محتوا بر استفاده همزمان از محتوای چندگانه تاکید زیادی می شود. به دلیل اینکه شما با طیف وسیعی از مخاطبان ، با شرایط مختلف ، سطح سواد متفاوت ، ویژگی های رفتاری و شخصیتی گوناگون سروکار دارید و هرچقدر که تعداد بیشتری از آنها را به محتوای موردنظر خود جلب کنید ، موفق تر خواهید بود.

ارجاع به منابع معتبر

شاید به همان میزان که برای بسیاری منبع یک مطلب یا محتوا مهم نیست ، بسیاری از افراد به صحت خط به خط یک متن توجه می کنند. ارجاع به منایع معتبر در تولید محتوا یک تنکیک فوق العاده عالی است. بسیاری فکر می کنند ، اگر به سایت یا منبع دیگری لینک یا ارجاع دهند ، ارزش محتوای آنها پایین می آید. در صورتیکه کاملا برعکس است. ارجاع به منابع معتبر مثل کتب و سایتهای شناخته شده ، دو مزیت عمده دارد. اول اینکه کاربران به صحت محتوا و پیام شما واقف می شوند. ثانیا ، محتوای شما با این کار تبدیل به یک محتوای مرجع می شود. تاثیر مزیت دوم در سئو بیشتر دیده می شود و گوگل به چنین صفحات و وب سایت هایی بسیار علاقه مند است و آنها را در رتبه های بالاتری قرار می دهد.

بازبینی محتوا پیش از انتشار

محتوای تولید شده چه ویدئو باشد یا تصویر و یا متن و یا حتی ترکیبی از دو یا چند نوع محتوا ، حتما باید پیش از انتشار مورد بازبینی قرار گیرد. ایرادات نگارشی ، تصویری ، غلط های املایی ، نقایص اطلاعاتی ، بروزرسانی آمار و بسیاری از مواردی که به اعتبار محتوا خدشه وارد می کنند با یک یا چند بار بازبینی عیان می شوند و می توانید به موقع آنها را رفع کنید. هرگونه ایراد یا نقص ، حتی اگر کوچک باشد ، می تواند ارزش و اعتبار کل محتوا را زیر سوال ببرد. اطلاعاتی که به مخاطب می دهید باید کاملا دقیق باشد ، زیرا امروزه اینترنت پر شده از آمار و اطلاعات غیر واقعی یا تقریبی! ایرادات املایی یکی از بدترین خطراتی است که کیفیت محتوای شما را پایین می آورد ، مخصوصا زمانیکه مخاطب شما تحصیلات دانشگاهی بالایی دارد.

یکی از اقداماتی که برای بازبینی محتوا می توانید انجام دهید ، ارسال آن به چند فرد مورد اعتماد و متخصص در این زمینه است. آنها نیز هریک به شیوه خود و متفاوت از یکدیگر محتوا را بازنگری می کنند و در این شرایط امکان ایراد یا نقص به حداقل ممکن می رسد.

تاثیر تولید محتوا در سئو سایت

بدون تعارف باید گفت که تولید محتوا در سال 2019 موثر ترین ابزار سئو سایت است و تاثیر زیادی در رتبه بندی سایت دارد. گوگل به عنوان برجسته ترین موتور جستجوی جهان ، روزانه بیش از 3.5 میلیارد جستجو را پردازش می کند و از آنجا موضوع اصلی سایت ما ، بهینه سازی موتور های جستجو ( سئو ) است ، به این معنی است که باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم. الگوریتم های گوگل دائما در تلاش هستند که جدیدترین و بهترین محتوا و مطالب را به کاربران ارائه دهند و هرچقدر که نقش هوش مصنوعی در تصمیم گیری های گوگل افزایش می یابد ، تاثیر رضایت کاربری ، تولید محتوا و بروزرسانی محتوای قدیمی بیش از پیش می شود. وبسایت هایی در سئو موفق هستند که بتوانند نسبت به رقبا مطالب کاربردی و کاربرپسند را با تعداد بیشتری ارائه دهند.

سفارش تولید محتوا

تیم سئوبهینه با برخورداری از متخصصین تولید محتوا کلیه سفارش های مربوطه جهت بازاریابی محتوای هدفمند را پشتیبانی خواهد کرد. شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام برای جذب مخاطب و افزایش فالوور بستر مناسبی جهت انتشار مطالب تخصصی و جذاب هستند. همچنین براساس اولویت بندی فاکتورهای رتبه بندی نتایج جستجو توسط گوگل ، وبلاگ وب سایت باید با محتوای جدید روزانه و حداقل هفتگی بروزرسانی شوند ، در این شرایط استفاده از خدمات تولید محتوای سئوبهینه در پکیج های متنوع به شما پیشنهاد می دهیم.

تولید محتوا برای سایت و اینستاگرام

محتوای تبلیغاتی اینستاگرام

افزایش روز افزون کاربران اینستاگرام و قابلیت ثبت متن تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی ، راهکاری مناسب برای تبلیغات و بازاریابی را پیش روی کسب و کارها قرار داده است. استفاده همزمان از تصاویر و ویدئوهای اختصاصی زمانی موثر خواهد بود که با محتوای جدید آمیخته شود. یکی از خدمات ما تولید محتوا برای پست های اینستاگرام است که براساس نوع کسب و کار و محصولات و خدمات شما و با در نظر گرفتن محدودیت های اینستاگرام ارائه می شود. جهت سفارش با ما تماس بگیرید.

یکی از سخت ترین و البته مهم ترین مباحث در رابطه با شبکه های اجتماعی ، تولید محتوایی است که مورد توجه مخاطبین قرار گیرد. ما به شما می آموزیم که چگونه محتوای قدرتمند و جذابی برای انتشار در رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام ، ایجاد نمایید. نحوه انتخاب موضوع ، انتخاب نوع محتوا و نحوه انتقال پیام در شبکه های اجتماعی بخش هایی از آموزش را تشکیل می دهند. نحوه تأثیرگذاری ، تشویق به اشتراک گذاری و ارزیابی اثربخشی محتوا ، یافتن مخاطب مناسب ، انتخاب شبکه اجتماعی مناسب باتوجه به کسب و کار شما ، مشارکت با اینفلوئنسرها اهمیت بسیار زیادی دارند و حتما باید موردتوجه قرار گیرند.

محتوای سایت

گوگل در تمام مقالات مرتبط با سئو رسما از تاثیر فوق العاده تولید محتوا در افزایش بازدید ، ترافیک و بهبود رتبه در نتایج serp سخن گفته است. امروزه رقابت برای تصاحب یک جایگاه در صفحه اول گوگل نیازمند تلاش و صرف انرژی بسیاری است ولی با قاطعیت می توان گفت وبسایت هایی که وبلاگ فعال دارند و روزانه حتی یک محتوای جدید ارائه می دهند از رقبای خود پیش می افتند. ما متناسب با حوزه فعالیت سایت شما کلیه سفارش های تولید محتوا را با ارائه مطالب با طول متن زیاد و رعایت اصول بهینه سازی محتوا به بهترین نحوه پاسخ خواهیم داد.

آموزش تولید محتوا در 8 گام

تا به حال ویدیو یا مقاله ای منتشر کرده اید که برخلاف انتظار شما بازدید و توجه کم و بازخورد نامناسبی داشته باشد؟ آموزش تولید محتوا به شما کمک می کند تا مطالب بهتری منتشر کنید و مطمئن شوید که محتوای شما بازدید بالایی را کسب خواهد کرد.

مهم ترین گام های آموزش تولید محتوا

تعیین یک استراتژی صحیح برای تولید محتوا می تواند نتایج بسیار شگفت انگیزی مانند افزایش بازدید سایت ، ارتقا رتبه و بالا رفتن تعداد مخاطبان شما داشته باشد.

استراتژی تولید محتوای آنلاین به ایجاد و مدیریت انواع محتوا در اینترنت با هدف توسعه و بهبود یک کسب و کار می پردازد. ما در 8 مرحله اساسی آموزش تولید محتوا را به شما ارائه می دهیم.

درک دقیق بازاریابی محتوا

اولین گام در آموزش تولید محتوا ، درک دقیقی از مفهوم content marketing است. شما باید دید روشنی از این روش داشته باشید و اطلاعاتی در رابطه با تحقیقات بازار ، نحوه اجرای بازاریابی محتوا ، کانال های ارائه محتوا ، چرخه عمر محتوا و … بدست آورید.

اگرچه بازاریابی محتوا بصورت تخصصی و یک شاخه جداگانه در دانشگاه های ایران تدریس نمی شود، اما کتب و مقالاتی که توسط متخصصین و وبسایتها در این زمینه منتشر می شود، نقش پررنگی در آموزش تولید محتوا برای مدیران و مالکان سایت ها دارد. اگره در گذشته بیشتر منابع لایتن و غیر فارسی بودند ، اما امروزه مقالات به زبان فارسی در دسترس علاقه مندان قرار گرفته که در افزایش دانش و درک بهتر آنها از بازاریابی محتوا موثر هستند.

هدف از محتوای وب سایت را مشخص کنید

قبل از شروع ، ابتدا باید هدف خود از محتوایی که قصد ایجاد آن را دارید مشخص کنید. این اولین قدم و در عین حال حیاتی ترین مرحله در تولید محتوا است. باید بررسی کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. از چه طریقی به وبسایت یا خدمات و محصولات شما دسترسی پیدا می کنند. محتوای مورد نظر چه پیامی را منتقل می کند و چگونه به بازاریابی و تبلیغات شما کمک می کند.

پس از آموزش تولید محتوا شما می توانید به چنین سوالاتی به راحتی پاسخ دهید. چرا محتوای شما برای کاربران اهمیت دارد؟ چه تفاوتی با سایر مقالات و محتوای موجود در وب ارائه داده اید؟ این اهداف باید در تمام مراحل همواره در ذهن شما باشد و فراموش نکنید که چه هدفی را دنبال می کنید.

آموزش تولید محتوا براساس نیاز مخاطبان

بخش عمده ای از استراتژی سئو ، ایجاد ارتباط طولانی مدت با کاربران است. محتوا باید به سوالات مخاطبان پاسخ دهد یا بخشی از نیازهای آنان را برطرف نماید.  اگر مخاطبان عام را هدف قرار دهید ، محتوای عمومی و غیرتخصصی تری باید بنویسید. اما در صورتی که قصد دارید کاربران خاصی را جذب کنید مباحث تخصصی تر و با عمق بیشتر در رابطه موضوع مورد نظر بحث می کنید.

شما باید اطلاعاتی از نقاط اشتراک مخاطبان خود ، رفتارها ، الگوی جستجو در اینترنت ، خواسته ها ، ابهامات و سوالات ، اطلاعات جمعیت شناسی و بازه سنی جمع آوری کنید. مخاطبان احتمالی شما ، چه سوالاتی در رابطه با موضوعات مرتبط با حوزه فعالیت سایت شما دارند؟ چه بازه سنی دارند؟ با استفاده از چه عباراتی خدمات و محصولات مشابه شما را جستجو می کنند؟ از چه کانالی به شما دسترسی پیدا می کنند؟ به چه نوع محتوایی علاقه دارند؟ (ویدئو، صوت ، تصویر یا متن)

پاسخ این سوالات می تواند مسیر حرکت را برای شما روشن کند تا محتوای بهتر و متناسب با خواسته های مخاطبان خود تولید نمایید.

میزان اثرگذاری محتوا را پس از انتشار بسنجید

یکی از مهم ترین نکات در آموزش تولید محتوا ، بررسی وضعیت بازدید ، بازخوردها و میزان اثرگذاری محتوا پس از انتشار است. به کمک ابزارهای آنالیز مثل سرچ کنسول و آنالیتیکس می توانید تعداد بازدید ، نرخ کلیک ، زمان حضور کاربر ، نرخ پرش یا bounce rate و عبارات و کلماتی که به ازای آنها محتوای مورد نظر در نتایج گوگل دیده یا جستجو شده را مشاهده نمایید.

این آمار به شما کمک می کند که ایرادات و نواقص موجود را شناسایی کرده و محتوا را بهبود دهید. همچنین با فعالسازی بخش ثبت نظرات کاربران می توانید مستقیما نظرات و پیشنهادات آنان را متوجه شوید.

آموزش تولید محتوا منحصر به فرد

اینترنت مملو از مطالب ، ویدئو ، مقالات و تصاویر است. شما چه چیز جدیدی ارائه می کنید؟ اگر بخواهید همان محتوایی که رقبای شما قبلا منتشر کرده اند یا مشابه آن را ایجاد کنید ، بازدید قابل قبولی نصیب وبسایت شما نخواهد شد. زیرا موتورهای جستجو ، محتوای تکراری  بی ارزش را به راحتی شناسایی می کنند و اجازه قرار گرفتن آن در رتبه های برتر را نمی دهند. از طرفی ، کاربران به محتوای منحصر به فرد و جدید که اطلاعات به روز را ارائه می دهد علاقه دارند و مطالب یا ویدئوهای تکراری را مشاهده نمی کنند یا در صورت بازدید بلافاصله صفحه مورد نظر را ترک خواهند کرد.

برای اینکه محتوا را از نظر تکراری یا جدید بودن بررسی کنید ، از طریق لینک ابزار بررسی محتوای تکراری استفاده نمایید و میزان کپی بودن محتوا را مشخص کنید.

دسترسی موتور جستجو و کاربران به محتوا

چه در شبکه های اجتماعی یا وب سایت خود ، اگر محتوای را منتشر کردید باید دسترسی موتورهای جستجو و عموم کاربران را به آن فراهم کنید. در شبکه های اجتماعی حتما باید صفحه خود را عمومی کنید و از حالت پرایوت خارج نمایید.

برای دسترسی موتور جستجو به محتوای وب سایت می توانید از نقشه سایت xml  و تنظیمات فایل robots.txt یا افزونه هایی مثل yoast ( برای وب سایت وردپرس ) استفاده نمایید.

اکر دسترسی خزنده گوگل به صفحه یا محتوایی از سایت شما مقدور نباشد ، به هیچ وجه نمی توانید آن را در نتایج جستجو مشاهده کنید و هرچقدر که مطلب یا محتوای قدرتمندی ایجاد کرده باشید از دید کاربران مخفی می ماند و زحمات شما بی نتیجه است.

آموزش تولید محتوا به زبان کاربر

شناسایی و انتخاب کاربران هدف، این مزیت را دارد که با ایجاد شناخت صحیح از مخاطب ، محتوا را به زبان ساده و قابل پذیرش برای مخاطبان تولید می کنید. یکی از راهکارها نگارش متون به زبان ساده و محاوره ای است. به دور از هرگونه پیچیدگی در نگارش متن ، عبارات و کلمات را بطور قابل فهم برای مخاطبان خود بیان کنید.

این نکته باید در محتوای صوتی یا ویدئویی نیز رعایت شود و علاوه بر گفتار ، باید در انتقال پیام و هدف تبلیغاتی خود نیز صریح عمل نمایید.

آموزش تولید محتوا به زبان ساده برای کاربران

استفاده از عبارات تخصصی و سنگین ، برای محتوایی که عموم مردم را مخاطب قرار می دهد مناسب نیست و امکان دارد بخش زیادی از افراد به هیچ وجه متوجه آن نشوند و طبیعتا شما نیز در بازاریابی ناکام خواهید ماند. یکی دیگر از دلایلی که در آموزش تولید محتوا ، بر ساده سازی زبان و استفاده از از عبارات محاوره ای تاکید می کنیم ، این است که برخی افراد از عبارات محاوره ای برای جستجو در گوگل استفاده می کنند و حتی با افزایش استفاده از جستجوی صوتی ، می توان تصور کرد که متون محاوره ای رتبه بالاتری بدست خواهند آورد.

آموزش تولید محتوا سئوشده

مهم ترین بخش در آموزش تولید محتوا ، توجه به سئو و رعایت اصول بهینه سازی محتواست. تنها مطالبی می توانند بازدید مطلوبی کسب کنند که در صفحه اول گوگل قرار بگیرند و برای تحقق این هدف ، علاوه بر منحصر به فرد و جدید بودن محتوا ، نکاتی همچون  درج متاتگ عنوان و توضیحات ، طول محتوا ، استفاده از عبارات کلیدی ، کلمات کلیدی lsi  ، درج هدینگ ، لینک سازی در متن نیز رعایت شود و در یک کلام محتوا سئو شده باشد.

اگر از تصاویر در متن استفاده می کنید ، درج تگ alt را فراموش نکنید.

در مقاله آموزش سئو محتوا مهم ترین روش ها و نکات در رابطه با محتوای بهینه را آموزش داده ایم که مطالعه آن به شما پیشنهاد می شود.

درصورتی که محتوای ویدئویی منتشر می کنید ، برای افزایش درک ربات جستجوگر و حتی کاربران ، از محتوای متنی در همان صفحه استفاده نمایید.

عناوین و تگ توضیحات اولین فاکتورهایی از صفحه هستند که توسط کاربران مشاهده می شوند، پس در انتخاب آنها دقت زیادی داشته باشید.

محتوا را برای ماندگاری در نتایج جستجو به روز کنید

در آموزش تولید محتوا ، به نحوه بروزرسانی محتوای قدیمی نیز می پردازیم. گوگل مطابق تمایل کاربران ، به محتوای جدید و به روز علاقه مند است. طبیعتا هر محتوایی که می نویسید به مرور زمان برخی از نکات مثبت خود را از دست می دهد ، اگرچه همواره بر تولید محتوای همیشه سبز تاکید می شود ، اما برخی از اطلاعات در طول زمان متغییر هستند و مطالب قدیمی ارزش خود را برای کاربران از دست می دهند. که موجب افت رتبه محتوا در نتایج گوگل نیز می شود. برای اینکه بتوانید ماندگاری محتوا در رتبه های برتر گوگل را افزایش دهید ، باید همواره مطالب جدیدی را به محتوای قدیمی اضافه کنید و اطلاعات منسوخ را به روز نمایید.

آموزش یافتن ایده تولید محتوا

چگونه موضوعات ایده آل را بیابیم؟ از کجا متوجه شویم که چه محتوایی برای کاربران محبوبتر است؟ ایده های تولید محتوا را از چه منابعی استخراج کنیم؟

آموزش یافتن ایده جدید تولید محتوا

یافتن ایده برای تولید محتوا یکی از وقتگیرترین و البته کلیدی ترین مراحل در سئو یا بازاریابی آنلاین می باشد. اولا اینکه باید ایده هایی را که در حوزه فعالیت سایت شماست را پیدا کنید ، ثانیا ، موضوعاتی که نزد مخاطبان محبوبیت بیشتری دارند را هدف قرار دهید و در آخر مطالب و ایده هایی متفاوت از سایر رقبا و آنچه در اینترنت موجود هست را بیابید.

تعدادی از مهمترین راهکارها برای یافتن ایده جدید را توضیح می دهیم که اهمیت زیادی در آموزش تولید محتوا دارند.

جستجوی گوگل

به این دلیل که مهمترین هدف سئو ، بهبود رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل است ، بهترین ابزار برای پیداکردن ایده های جدید تولید محتوا نیز گوگل می باشد. زمانی که شما یک کلمه را در گوگل جستجو می کنید بلافاصله 10 پیشنهاد مرتبط با آن ارائه می شود که نشان می دهد چه عبارات مرتبطی بیشترین جستجو را داشته اند  و کاربران به چه مطالبی علاقه بیشتری دارند. همین عبارات پیشنهادی ، بهترین ایده ها برای تولید محتوا هستند و درصورتی که بتوانید محتوای باکیفیتی تولید کنید ، بازدید سایت خود را تا حد زیادی افزایش داده اید.

Google Trends

یکی دیگر از قابلیت های گوگل برای یافتن ایده های جدید که در آموزش تولید محتوا نگاه ویژه ای به آن خواهیم داشت ، ابزار google trends   است که نموداری از میزان عبارات جستجو شده و عبارات مرتبط و پراکندگی جغرافیایی کاربرانی که آن عبارت را در گوگل جستجو کرده اند ارائه می دهد. همچنین این ابزار قابلیت مقایسه 5-6 عبارت کلیدی از نظر جستجو را به شما می دهد و می توانید متوجه شوید که میان دو عبارت مشابه و هم معنی کدامیک جستجوی بیشتری در گوگل دارد.

یافتن ایده جدید با semrush

با استفاده از ابزاری مانند SEMRUSH می توانید به سرعت ایده های جدید را بیابید. ابزار تحقیق کلمات کلیدی اگرچه پولی است اما می توان در یک دوره 30 روزه بصورت رایگان نیز از آن استفاده کرد. در semrush  مواردی مثل موضوعات مرتبط ، عناوین محبوب ، سوالات پرتکرار در رابطه با یک موضوع خاص و جستجوهای پرتکرار وجود دارد. همچنین شما می توانید با این ابزار ، به تحلیل سایت های رقیب و بدست آوردن کلمات کلیدی آنها بپردازید.

چگونگی ارتقای محتوا

ارتقای محتوا بخشی از فرآیند تولید محتوا برای اشتراک گذاری ، افزایش بازدید و جذب بازدیدکنندگان بیشتر برای محتوای منتشر شده است.  اگر در گوگل روش های آموزش تولید محتوا و ارتقا آن را جستجو کرده باشید با روش های مختلفی برخورد می کنید که بیشتر در حد تئوری هستند و کاربرد اجرایی ندارند.

هدف نهایی از ارتقا محتوا محتوا ایجاد بازدید بیشتر در سایت ، ارتقای برند ، اشتراک محتوا در شبکه های اجتماعی ، دریافت بک لینک و در نهایت افزایش ترافیک سایت و مشتریان است.

اینترنت دارای ده ها بستر مناسب جهت ارتقا محتوا است که می تواند میلیون ها کاربر را هدف قرار دهد. همواره در آموزش تولید محتوا تاکید زیادی بر تلاش برای بیشتر دیده شدن وجود دارد. اگر شما محتوای مناسبی تولید کنید اما نتوانید آن را در معرض دید مخاطبان قرار دهید ، عملا کار مثبتی انجام نداده اید. از روش های زیر برای افزایش بازدید و بیشتر دیده شدن مطالب ، ویدئو و تصاویر سایت خود استفاده نمایید.

  • ارسال ایمیل
  • اشتراک در شبکه های اجتماعی
  • لینک به مقالات مشابه
  • لینک به محتوا در وب سایت های پربازدید
  • تعامل با سایر وبلاگ نویسان

چک لیست آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوا یکی از کارآمدترین استراتژی ها برای افزایش بازدید سایت و تعامل بهتر با تعداد زیادی از کاربران اینترنتی می باشد.

محتوایی به کسب و کار شما کمک خواهد کرد که تمامی اصول و قواعد در آن رعایت شده باشد. با افزایش وب سایت ها در هر صنعتی ، رقابت در موتورهای جستجو بیشتر شده و محتوایی می تواند بازدید و مخاطب بیشتری کسب کند که از اساس به درستی طرح ریزی شده باشد.

چک لیست آموزش تولید محتوا

در آموزش تولید محتوا ، از نحوه ایده پردازی و یافتن عبارات کلیدی مهم تا ایجاد محتوای جذاب و کاربرپسند را توضیح می دهیم. تمام فاکتورها باید دست به دست هم دهند تا یک محتوای متنی ، مقاله یا ویدئویی بتواند کاربران را به سمت خود جذب نماید. همانطور که در بالا مهمترین اصول تولید محتوا را آموزش دادیم ، لازم است که برای ایجاد یک محتوای موثر همواره چک لیست زیر را به خاطر داشته باشید.

  • درک دقیق بازاریابی محتوا
  • مخاطبان خود را بشناسید
  • تدوین استراتژی مناسب تولید محتوا
  • یافتن ایده های بکر
  • تولید محتوای ارزشمند و همیشه سبز
  • سئو محتوا برای موتورهای جستجو
  • انتشار و ترویج محتوا
  • یادگیری ابزارهای تولید محتوا
  • تجزیه تحلیل محتوا
  •  تکنیک های حفظ رتبه در گوگل

اهمیت آموزش تولید محتوا

اهمیت تولید محتوای سایت در فضای مجازی بر هیچ کس پوشیده نیست. در این فضای رقابتی بازاریابی B2B و B2C ، کسب و کارها سرمایه گذاری قابل توجهی در تولید محتوا انجام می دهند. زیرا این روش ، موفقیت زیادی را به همراه دارد.

بازاریابی محتوا به عنوان یکی از موثرترین روشهای افزایش میزان جذب مخاطب ، توسعه برند و افزایش فروش ، امتحان خود را به خوبی پس داده است.

براساس گزارشها و تحقیقات انجام شده، محتوا اولویت اصلی 53٪ بازاریابان است. علاوه بر این ، به طور متوسط ​​، بازاریابی محتوا 29٪ از بودجه های بازاریابی کسب و کارهای B2B را شامل می شود.

باتوجه به این حقایق ، آموزش تولید محتوا بی شک به شما کمک می کند که با کاهش هزینه های تبلیغاتی ، به بهترین نحو به مخاطبان مناسب دسترسی داشته باشید و مزایای زیر را کسب نمایید:

نرخ بازگشت سرمایه بالا

اگر با رعایت اصولی که در مورد آموزش تولید محتوا ارائه دادیم ، بتوانید محتوای منحصر به فرد و جذابی تولید کنید ، در مدت زمان بسیار کم بازدید فوق العاده ای کسب می کنید که درصد بالایی از آنها به مشتریان شما تبدیل خواهند شد و کسب درآمد از این طریق ، نرخ بازگشت سرمایه بالایی را به ثبت می رساند. درحالیکه شما به ازای هر محتوا زمان یا هزینه ای را صرف می کنید ، اما تعداد مخاطب فراوانی را جذب می نمایید.

تاثیر مثبت و فوق العاده در سئو

یکی از پایه های سئو ، تولید محتواست. نه تنها گوگل ، بلکه سایر موتورهای جستجو به وبسایت هایی که در انتشار و ایجاد محتوا فعال هستند ، بهای بیشتری می دهند. محتوا در کنار بک لینک ، تجربه کاربری ، سازگاری سایت با موبایل و سرعت سایت ، 5 فاکتور اصلی بهینه سازی سایت را تشکیل می دهند. فقدان هرکدام از این فاکتورها ، موجب ضعف و افت رتبه سایت می شود.

طبق نکات و مراحل آموزش تولید محتوا ، عمل کنید و ابتدا با درک مفهوم بازاریابی محتوا ، شناخت مخاطبان و یافتن ایده شروع کنید و با رعایت اصول سئو محتوا ، تگ گذاری ، درج عنوان و تصاویر مناسب ، ترکیب محتوا ، افزایش طول محتوا و لینکسازی داخلی و خارجی ، محتوای خود را تقویت کنید.

هرچقدر در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشید با سرعت بیشتری در نتایج گوگل صعود رتبه را تجربه می کنید که در نهایت به افزایش بازدید ، فروش و درآمد شما از طریق وبسایت می انجامد.

افزایش بازدید و آگاهی از برند

یکی از بهترین روش های برندینگ ، تولید محتوا است. محتوا در آگاهی از برند اهمیت زیادی دارد و تعداد بیشتری از کاربران را با برند شما آشنا می کند. شما می توانید محتوای مدنظر خود را در وب سایت ، شبکه های اجتماعی و یا حتی بصورت رپورتاژ در سایتهای خبری منتشر کنید و با معرفی برند خود ، جایگاه بهتری در بازار داشته باشید.

معرفی محصولات یا خدمات ، بیان مزایا و نقاط قوت ، برتری نسبت به رقبا ، ویژگی های محصول و خدمات ، نحوه پشتیبانی و تعامل با مشتریان ، مواردی هستند که با تولید محتوا بصورت کامل و دقیق محقق می شوند.

آموزش تولید محتوا ، نه تنها توانایی شما در بالابردن بازدید سایت را افزایش می دهد، بلکه در ایجاد محتوای مناسب که قابلیت ارتقای برند را دارد نیز اهمیت دارد.

پشتیبانی بهتر و تعامل بیشتر با کاربران

آموزش تولید محتوا اهمیت زیادی در بالابردن دانش بازاریابی مالکان وبسایت ها دارد. شما نباید فقط به دنبال کسب سود و درآمد به هر طریقی باشید. انتشار مقالات و مطالب رایگان و آموزشی که قصد اطلاع رسانی و افزایش اطلاعات کاربران را دارند ، نه فقط بازدید بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد ، بلکه ذهنیت مثبتی در کاربران نسبت به وب سایت ایجاد می کند. همچنین تعامل بهتر با کاربران و پشتیبانی آنان را فراهم می آورد. پاسخگویی به سوالات متدوال ، نقد و بررسی محصولات ، امکان درج نظرات و تجارب مشتریان ، مقایسه کالاها ، نحوه پشتیبانی مشتریان پس از فروش محصول یا ارائه خدمات ، ایده های ارزشمندی برای تولید محتوا هستند که علاوه بر افزایش ترافیک سایت ، رضایت کاربران از مقالات و محتوای کاربردی را به همراه خواهد داشت.

ارتقای مهارت تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

بی شک ، آموزش تولید محتوا ، مهارت مدیر یک کسب و کار در تبلیغات و بازاریابی اینترنتی را افزایش می دهد و می تواند موجب انتخاب بهترین استراتژی تبلیغات ، کاهش هزینه های بازاریابی و بهبود راندمان تبلیغاتی شود. اگر بتوانید بوسیله محتوا (انتشار مطالب ، تولید ویدئو یا پادکست ) چه در شبکه های اجتماعی یا موتورهای جستجو کسب و کار خود را معرفی نمایید ، تا حد زیادی نیاز شما به سایر روشهای تبلیغاتی از بین می رود و به کمک این ابزار ، به راحتی حجم بالایی بازدید و ترافیک را به سایت خود هدایت می کنید.

هرچه مهارت بیشتری در این زمینه داشته باشید ، به همان نسبت بازدید بیشتر ، هزینه های کمتر تبلیغاتی و بازده بالاتری را تجربه خواهید کرد.

بهترین کتاب و منابع آموزش تولید محتوا

از میان منابع و کتاب های آموزش تولید محتوا ، طبیعتا کتب فارسی بهتر به ما کمک می کنند ، زیرا به راحتی قابل مطالعه هستند و درک آنها راحت تر است. اما منابع لاتین زیادی در این حوزه وجود دارند که هنوز به فارسی ترجمه نشده اند، از میان آنها می توان به، تولید محتوا به سبک حرفه ای ها از مهرداد کمالی ، یا منابع ترجمه شده ای همچون کتاب بازاریابی محتوا اثر ربکا لیب اشاره کرد. محتوای انعطاف پذیر اثر لارا هانلی ، چک لیست تولید محتوا نوشته نگین حبیب زاده نیز از جمله کتاب هایی هستند که برای ارتقا سایت و افزایش بازدید با استفاده از آموزش تولید محتوا مفید هستند.

منابع و کتاب آموزش بازاریابی محتوا

اما کماکان مقالات منتشرشده در وبسایت های سئو و دیجیتال مارتینگ که بصورت ویژه بر جنبه های مختلف تولید محتوا تمرکز دارند و دسترسی کاربران به آنها بسیار راحت و سریعتر امکان پذیر است ، اثربخشی بیشتری دارند. شما می توانید با جستجو در گوگل به بهترین منابع برای یادگیری این روش بازاریابی دیجیتال دست یابید.


پاسخ به 4 سوال متداول

به 4 سوال متداولی که بسیاری از کاربران می پرسند پاسخ می دهیم. در صورتی که سوالات بیشتری در این رابطه دارید و در متن بالا نیز نتوانستید پاسخ مورد نظر را بیابید ، می توانید در قسمت نظرات سوالات خود را مطرح نمایید و یا با مشاورین ما تماس بگیرید:

تولید محتوا چه کاربردهایی دارد؟

محتوا نقش پررنگی در تبلیغات دارد. تبلیغات کاغذی مثل کاتالوگ ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، سئو و سایر تبلیغات اینترنتی مهمترین کاربردهای تولید محتوا هستند. به دلیل سرعت بالای انتقال اطلاعات در فضای مجازی به کمک محتوای عالی می توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید و محتوای موردنظر می تواند تا سالها در اینترنت توسط کاربران جدید دیده شود. انتقال پیام و اهداف از طریق هر نوع محتوایی در صورتیکه به درستی تولید شده باشد انجام می شود، چه متن باشد و چه محتوای چندرسانه ای.

چگونه می توان از طریق تولید محتوا کسب درآمد کرد؟

در سالهای اخیر با توسعه اینترنت و گرایش بسیاری از کسب و کارها به سمت تجارت الکترونیک ، نیاز به ابزارهای تبلیغاتی در فضای مجازی نیز بیشتر شده. در این بین افرادی که آموزش تولید محتوا دیده اند و دارای تخصص و تجربه کافی هستند ، به راحتی کسب درآمد می کنند. محتوای سایت ، مطالب شبکه های اجتماعی ، رپورتاژ و آگهی های تبلیغاتی همگی به محتوا نیاز دارند و فقط زمانی به نتیجه مثبت ختم می شوند که کاملا حرفه ای تنظیم شده باشند. به همین دلیل این شغل که معمولا توسط بازاریابان محتوا انجام می شود ، به یکی از پر درآمد ترین مشاغل تبدیل شده است.

چه سرفصل هایی برای تولید محتوا آموزش داده می شود؟

سرفصل های دوره آموزشی ، به تولید محتوا برای پلتفرم های مختلف و اهداف متفاوت تقسیم می شوند. آموزش تولید محتوا برای وب سایت ، نحوه سئو محتوا ، تولید محتوای ویدئویی ، درج صحیح متاتگ ها ، اصول ایجاد محتوای شبکه های اجتماعی با تمرکز بر اینستاگرام ، نحوه تولید و نگارش رپورتاژ آگهی و شناخت و تحلیل نیاز و علایق مخاطب مهم ترین مواردی هستند که در دوره های آموزشی ما مطرح می شوند.

تفاوت تولید محتوا اینستاگرام و وبسایت چیست؟

در هر حالت ، محتوا باید به گونه ای تولید شود که در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین اثربخشی را بر مخاطب داشته باشد. اما محتوایی که برای سایت تولید می شود باید کاملا سئوبیس باشد تا بتواند ابتدا با جلب نظر گوگل به صفحه اول نتایج بیاید و سپس توسط کاربران دیده شود. ولی در اینستاگرام کمی متفاوت است، مفهوم سئو چندان کاربردی ندارد و فقط کافیست ویدئو ، تصاویر یا پادکست ایجاد شده ، دقیق و حرفه ای پیام خود را به مخاطب انتقال دهد و از جذابیت بصری بالایی برخوردار باشد.


همچنین مطالب زیر جهت مطالعه بیشتر به شما پیشنهاد می گردد:

6 پاسخ
  1. میلاد
    میلاد گفته:

    سلام ببخشید یه سوالی داشتم محتوای ما باید از همین کلمه کلیدی دیگران که نوشتن غیر تکراری باشه یا کلی از همه سایت های موجود غیر تکراری باشه

    پاسخ
    • seobehine
      seobehine گفته:

      باسلام. محتوایی که برای هر صفحه سایت ایجاد می کنید باید در کل وب غیرتکراری باشه که طبیعتا شامل صفحات سایت خودتون ، سایت رقبا و سایر وبسایت ها و وبلاگ ها میشه

      پاسخ
    • seobehine
      seobehine گفته:

      ممنون از توجه شما. هزینه خدمات تولید محتوا به فاکتورهایی مثل موضوع ، نوع محتوا ، حجم محتوا و خیلی از موارد دیگر بستگی دارد.

      پاسخ
  2. امین
    امین گفته:

    ممنون از مطلب مفیدی که در سایتتون قرار دادین. استفاده از نکاتی که نوشتین، میتونه خیلی بهمون کمک کنه. اعتقادم اینه که باید از سایت هایی که محتواهای خوب دارن، حمایت بشه. من صاحب سایت برچسب هستم. در صورت تمایل می تونیم در زمینه رپورتاژ رایگان با هم تعامل داشته باشیم؟

    پاسخ
    • seobehine
      seobehine گفته:

      باسلام و وقت بخیر. وب سایت شما در چه حوزه ای فعالیت دارد؟ چه نوع محتوایی منتشر می کنید؟

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *