کلمات کلیدی lsi چیست؟ چگونه عبارات lsi را بیابیم؟

کلمات کلیدی lsi , تاثیر کلمه کلیدی lsi در رتبه بندی گوگل

کلمات کلیدی lsi  یکی از مفاهیم مرتبط با سئو و جستجوی معنایی می باشد و در یکی دو سال اخیر صحبت های زیادی از کاهش تاثیر چگالی کلمه کلیدی محتوا و در عوض اهمیت استفاده از کلمات کلیدی lsi در رتبه بندی گوگل در مقالات سئو مطرح شده است و می توان گفت که استراتژی های تولید و بازاریابی محتوا را دستخوش تغییرات زیادی کرده است.

در این مطلب به دنبال پاسخ به سوالاتی همچون ، کلمه کلیدی lsi چیست؟ چه اهمیتی در رتبه بندی گوگل دارد؟ ایا کلمات lsi تغییر در استراتژی های سئو ایجاد کرده اند؟ ، هستیم.

در عباراتی که مردم برای توصیف یک کلمه کلیدی ، هدف ، مفهوم ، محصول و خدمات استفاده می کنند ، تنوع فوق العاده ای وجود دارد. طبق تحقیقات ، ثابت شده است که هر دو نفر به طور متوسط ​​کمتر از 20٪ از کلمات کلیدی اصلی را برای جستجوی یک محصول به کار می برند.

قبل از مطالعه این مطلب پیشنهاد می کنیم مقاله چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی مهم را مطالعه نمایید.

کلمه کلیدی lsi چیست؟

Lsi  مخفف latent semantic indexing تکنیک پردازش گفتار طبیعی است که در سال 1980 ارائه شده است و موتور جستجوی گوگل برای آنالیز و شناسایی مفهوم و معنی عباراتی که کاربران جستجو می کنند از آن استفاده می کند.

کلمات کلیدی LSI کلمات و عباراتی هستند که قرابت معنایی و همبستگی بالایی با موضوع مورد نظر یا کلمه کلیدی اصلی دارند. الگوریتم گوگل از آنها برای تعیین کیفیت محتوا و ارتباط با اصطلاح جستجو شده استفاده می کند.

درواقع کلمات lsi فقط عبارات هم معنی و مترادف کلمه کلیدی اصلی نیستند!  آنها کلمات و عباراتی هستند که مفهوم ، هدف و ارتباط نزدیکی با عبارات کلیدی اصلی دارند.

کامپیوتر و ماشین در شناخت معنی و مفهوم کلمات ناتوان هستند ، مگر اینکه این قابلیت برای آنها تعریف شود. همه ما می دانیم که پیش / قبل ، سیاه/مشکی و بسیاری از کلمات این چنینی یکسان و هم معنی هستند. اما اگر برای ربات یا ماشین در برنامه نویسی تعریف نشوند ، متفاوت خواهند بود. مشکل اینجاست که زمان و توان کافی برای گفتن همه چیز به ماشین ها وجود ندارد ولی سیستم lsi طوری طراحی شده که به مرور زمان ، درک عبارات مرتبط و کلمات مترادف را برای ربات های موتور جستجو افزایش می دهد.

کلمات کلیدی lsi  چه تاثیری در رتبه بندی دارند؟

در حال حاضر به نظر می رسد که در رتبه بندی گوگل ، تراکم کلمات کلیدی lsi مهم تر از چگالی کلمات کلیدی هستند.

موتورهای جستجو از LSI برای بررسی کیفیت مطالب در یک صفحه با چک کردن کلماتی که باید در کنار عبارت جستجو شده یا کلمه کلیدی اصلی قرار بگیرند استفاده می کنند که ارتباط نزدیکی با جستجوی معنایی دارد.

برای مثال فرض کنید قصد داریم عبارت بهترین روش بازاریابی آنلاین را در گوگل جستجو کنیم. در این شرایط برای اینکه یک سایت رتبه بهتری در نتایج داشته باشد باید شامل کلمات کامل تری از روش های بازاریابی آنلاین ، مثل سئو ، sem ، ایمیل مارکتینگ و سایر روش های آنلاین مارکتینگ را در محتوای خود قرار دهد.

یا مثلا اگر در مورد خودرو صحبت می کنید ، لاستیک ، جاده ، بنزین ، وسیله نقلیه ، گیربکس و … به عنوان کلمات lsi  هستند.

گوگل  تاکید کرده ، که استفاده از کلمات کلیدی LSI  بیشتر ( از نظر تنوع و نه تعداد ) در یک متن باعث می شود صفحه مورد نظر رتبه بهتری کسب نماید. این امر کاملا منطقی به نظر می رسد ، زیرا کاربران برای دست یابی به یک هدف مشترک معمولا از روش ها و مسیرهای مختلفی اقدام می کنند و هریک با عبارات متفاوتی یک محصول ، خدمات یا مطلب خاص را جستجو می کنند. پس شما باید صفحات سایت را با استفاده از کلمات lsi با طرز فکر و نوع جستجوی کاربران بیشتری مطابقت دهید.

نحوه یافتن و استفاده از کلمات LSI

برای یافتن مجموعه ای از کلمات کلیدی با ارتباط معنایی می توانید از وب سایت lsigraph استفاده کنید. این ابزار آنلاین ، به شما کمک می کند در حوزه کلمه کلیدی اصلی ، تعداد زیادی از lsi ها را بیابید.

همچنین می توانید در پایین نتایج صفحه اول گوگل ، بخش جستجوی مرتبط را نیز مشاهده کنید. اگرچه این عبارات ممکن است کلمات ثانویه ای باشند که کاربران پس از عبارت اصلی جستجو کرده اند اما برای تعیین کلمات lsi به شما کمک خواهند کرد.

کاربران به روش های مختلف به جستجوی یک موضوع خاص می پردازند. با توجه به تغییرات گوگل در حال حاضر بخش کمی از ترافیک طبیعی سایت از کلمه کلیدی هدف ناشی می شود ، در حالی که بخش قابل توجهی از ترافیک از کلمات کلیدی lsi  ، عبارات طولانی و کلمات معنایی سرچشمه می گیرد.

اما آیا چگالی کلمات کلیدی در رتبه بندی کاملا بی تاثیر است؟ در پاسخ باید گفت خیر.

استفاده از کلمات کلیدی در محتوا کماکان در سئو اهمیت دارد ، اما نه مثل سابق. حتی تراکم بیش از حد کلمه کلیدی می تواند موجب جریمه شدن سایت شما شود. درواقع محتوایی از دید گوگل ارزشمند است که کلمه کلیدی هدف ، کلمات lsi ، عبارات کلیدی طولانی بصورت طبیعی و کاملا متناسب استفاده شده باشند.

در چه بخش هایی از کلمات lsi استفاده کنیم؟

  • در بدنه اصلی محتوا
  • عناوین
  • به عنوان انکرتکست لینک های دریافتی صفحه
  • تگ alt و عنوان و توضیحات تصاویر

برای موضوعاتی که به کسب و کار شما مربوط هستند ، می توانید صفحات بیشتری را با کلمات lsi متنوع ایجاد کنید و میان صفحات مختلف لینک سازی کنید تا بازدید سایت خود را افزایش دهید.

به جای کلمات کلیدی هدف ، تمرکز خود را روی مباحث و مفاهیم مربوط به جستجوی معنایی کلمات کلیدی بگذارید. زمانی که روی سئو محتوا کار می کنید ، به جای استفاده از کلمه کلیدی هدف ، عبارات lsi  را جایگزین کنید. استفاده از کلمات کلیدی باید بصورت کاملا طبیعی باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *