ارتقای مهارت سئو از مبتدی تا پیشرفته
ارتقای مهارت های سئو ، از مبتدی به پیشرفته نیاز به آموزش و تمرین در یک دوره مشخص و بلند مدت دارد. که پس از اتمام دوره های بهینه سازی وبسایت و آموختن تمامی سرفصل ها شکل یادگیری تغییر می کند. این امر به دلیل تغییر در معیار ها و الگوریتم هایی است که گوگل هرچند یک بار تغییراتی در آنها ایجاد می نماید.
همچنین بسیاری از تخصص ها از طریق تجربه و سعی و خطا در نتیجه کار عملی به دست می آید. حتی متخصصین سئوبهینه هم گاها با موارد جدیدی روبرو می شوند که از قبل تجربه آشنایی با آن را نداشته اند.جهان سئو هنوز هم بسیار ناشناخته و بی پایان است و نباید انتظار داشت با خواندن یک یا دو کتاب تمام موارد را فرا گرفت. هرچند که با یادگیری اصول پایه به راحتی می توانید جز نفرات خبره سئو شوید.
اگر شما یک فرد مبتدی هستید و می خواهید آموزش سئو را شروع کنید باید صبور و البته تیزبین باشید . احتمالا درحال حاضر نیز سئو برای شما فرآیندی پیچیده و ناشناخته است ولی اگر به آن علاقه داشته باشید ، نگرش مثبتی به سئو داشته باشید و نسبت به آموزش سئو متعهد باشید ، دیر یا زود با کسب تجربه به موفقیت در این زمینه دست خواهید یافت. تخصص در سئو به مرور زمان کسب می شود و نمی توان انتظار داشت یکباره به اوج قله رسید.
سه حوزه مهم سئو برای افراد مبتدی
به یاد داشته باشید تمام سئوکار ها از صفر شروع کرده اند و شما هم می توانید مسیری که این افراد طی کرده اند را حتی با گام هایی بلندتر طی کنید و از آنها پیشی بگیرید. سه حوزه اصلی در سئو وجود دارد که به افراد مبتدی پیشنهاد می کنیم حتما در این سه بخش مهارت های خود را ارتقا دهند.
اگر در سئو مبتدی هستید ، می توانید بر روی مواردی مثل استفاده از ابزار های آماده سئو مانند افزونه Yoast و یادگیری روش هایی که توسط دیگر سئوکاران آزمایش شده و نتیجه داده ، تمرکز کنید.
اما این سه مورد را به هیچ وجه فراموش نکنید!
ترند های برتر را شناسایی کنید
اگر یک فرد مبتدی در سئو هستید برای شروع باید کلمات ، عبارات و ترند های برتر در حوزه فعالیت خود را بشناسید. بدانید که کاربران در یک زمینه خاص ، بیشتر چه واژگانی را سرچ می کنند و با چه ترکیب کلماتی به وبسایت هدف دسترسی پیدا می کنند. برای این کار ابزارهای متنوعی وجود دارد که یکی از بهترین آنها google trends است. شما می توانید کلید واژه اصلی را در این سایت وارد کنید و میزان جستجوی آن توسط کاربران در موقیعت های جغرافیایی و در زمان های متفاوت را بررسی نمایید. همچنین گوگل ترند علاوه بر کلمه کلیدی اصلی برخی از ترکیب های مهم آن را نیز نمایش می دهد.
در این راستا شناخت صحیح الگوریتم rankbrain هم برای شما اهمیت دارد. این الگوریتم یکی از دستاورد های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است. که به موتور جستجو هوشمندی و قابلیت شناخت معنی و مترادف کلمات را داده است. Rankbrain مثل یک انسان فکر و تصمیم گیری می کند. مثلا تصور کنید که کاربر در جستجوی یک ” فروشگاه آنلاین جهت خرید کاپشن ” باشد. رنک برین به این شکل عمل می کند که علاوه بر ارائه سایت هایی با این عنوان و کلمه کلیدی ، وبسایت های دیگری با عبارات هم معنی ” فروشگاه لباس های زمستانه ” یا ” فروش پلیور و سوئیشرت ” و بسیاری دیگر از عبارات مشابه را ارائه می دهد. به طور مشابه در زمینه فعالیت شما نیز به همین شکل است و این عبارات مترادف می توانند ترند های کسب و کار شما باشند.
دست به قلم شوید و مطلب بنویسید
پس از اینکه ترند های برتر را شناسایی کردید وقت آن رسیده که دست به قلم شوید و مطلب بنویسید. باید دقت داشته باشید که مطالب جدیدی را نگارش کنید. همچنین نیازی نیست در ابتدا به عنوان یک سئو کار مبتدی حتما ادبی و کتابی بنویسید بلکه در خیلی از موارد نگارش به زبان محاوره ای نتیجه بهتری دارد. پس از اینکه مطالب خود را نوشتید ( حتی الامکان سعی کنید مطالبی با تعداد کلمات زیاد بنویسید ) حال زمان آن رسیده که آن ها نشر دهید و به اشتراک بگذارید. این روش بخشی از یکی از بهترین تکنیک های سئو است که با نام تکنیک آسمانخراش شناخته می شود.
در ادامه میان مطالب مرتبط سایت خود لینک سازی کنید و علاوه بر آن با اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی و یا در وب سایت های دیگر لینک خارجی دریافت نمایید.
جهت مطالعه بیشتر : گوگل چه محتوایی را دوست دارد؟
عکس ، صوت و ویدیو تولید کنید
اگر دقت کرده باشید پس از جستجوی یک کلمه در گوگل در بالای صفحه جستجو ، یک منو باریک ( نوار ابزار ) وجود دارد که کلماتی مانند all , video , image و برخی موارد دیگر وجود دارد. این یعنی که گوگل نتایج را بر اساس ساختار نیز دسته بندی می کند و تفاوت میان ویدیو و تصویر و متن را به خوبی می شناسد. اگر شما بتوانید تصاویر و یا ویدیو و صوت های جدید تولید کنید علاوه بر اینکه سایت شما از نظر جستجوی مطالب رتبه خوبی کسب می کند در قسمت نتایج عکس و ویدیو هم دیده می شود. خیلی از وبسایت ها فقط محتوای متنی دارند و در سرچ تصویر و کلیپ های صوتی و ویدئویی دیده نمی شوند که نشان از ضعف آنهاست.
استفاده از بهینه سازی تصاویر و ویدئو و صوت اگر در سالیان گذشته به عنوان یک مزیت به حساب می آمد ، امروزه یک الزام است و به علت افزایش رقابت بر سر تصاحب جایگاه خوب در گوگل ، ضروری می باشد.
با صبر و حوصله در سئو ، از سطح مبتدی به پیشرفته!
ضرب المثل ” گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی ” بهترین پیشنهاد به یک سئو کار مبتدی است. باید بدانید که یک شبه نمی توان راه چندین ساله را طی کرد و افرادی که پله پله و با کسب تجربه و با صبر و حوصله پیش می روند در آینده موفق تر خواهند بود. گوگل کم کم وبسایت شما را تحلیل می کند و پس از مقایسه با تمام وبسایت های رقیب به شما امتیاز می دهد پس باید صبور باشید تا این فرآیند تکمیل شود.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.