سئو از چه طریقی بر بازاریابی اینترنتی تاثیر می گذارد؟

تاثیر سئو بر بازاریابی اینترنتی

درک این مطلب که سئو بر بازاریابی اینترنتی تاثیر گذار است خیلی موضوع پیچیده ای نیست ، در این مطلب بیشتر به دنبال این هستیم که بیان کنیم سئو از چه طریقی بر بازاریابی اینترنتی تاثیر می گذارد؟

همانطور که می دانید فاکتور های زیادی در بازاریابی در فضای مجازی و بستر اینترنت تاثیر دارد ، برای مثال تبلیغات آنلاین ، ایمیل مارکتینگ ، ویدیو مارکتینگ ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر.

تا چندی پیش و حتی تا همین امروز نیز سهم سئو در بازاریابی اینترنتی کمتر مورد توجه قرار گرفته و شرکت ها از روش های پر هزینه ای مثل google adwords  برای این کار استفاده می کنند.

هدف ما این است که راه های تاثیرگذاری سئو در این پدیده را بیان و بررسی نماییم و ثابت کنیم که بهترین و ارزان ترین راه استفاده از سئو می باشد.

رابطه بین سئو و بازاریابی اینترنتی

مفهوم سئو به قدری در بازاریابی اینترنتی تاثیر و نقش دارد که تبدیل به یک روح در دو بدن شده اند. بازاریابی اینترنتی از طریق فعالیت ‌هایی نظیر استفاده از اینترنت در فعالیت ‌های مرتبط با مشتری، بهره گیری از اینترنت در رابطه با کانال ‌های توزیع ، تحقیقات بازاریابی با راهبرد هایی نظیر تامین منابع ، کاهش سطح مدیریت میانی ، دسترس شرکت‌های کوچک و متوسط به خدمات و کیفیت بالا که قبلا در بازار موجود نبود و تخصصی شدن شرکت‌های متوسط و دور افتاده در بازارهای پرت و دور افتاده به توسعه شرکت‌ ها و افزایش سود و درآمد ناشی از فعالیت های آنلاین کمک می‌کند.

در مقاله تاثیر سئو در بهبود کسب و کار هم نقش آن را در افزایش سود و مشتریان تشریح کرده ایم.

همچنین سئو روش کم هزینه ‌ای را برای کسب و کار ها و صاحبین وبسایت ها جهت برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان ایجاد می‌کند. به طوریکه سازمان ‌ها و نهاد ها با استفاده از سئو و از طریق جلب مخاطبین و کاربران بیشتر می ‌توانند محصولاتی مطابق نیازها و سلایق مشتریان مختلف از منظرهای مختلف را ارائه نمایند و در اختیار آنان قرار دهند.

رابطه بین سئو با بازاریابی اینترنتی

سئو بر چه حوزه هایی از بازاریابی اینترنتی تاثیر دارد؟

جدا از کاربرد های سئو سایت در سودآوری و تبلیغات موثر می توان حوزه هایی مانند موارد زیر را از توانایی تاثیر گذاری سئو بر بازاریابی اینترنتی برشمرد.

مقاله پیشنهادی جهت آشنایی بیشتر شما : اهمیت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

حوزه های بازاریابی اینترنتی مرتبط با سئو

ارائه محصولات و خدمات در بستر اینترنت

اولین و مهم ترین تاثیر سئو که می توان برای بازاریابی قائل شد ، این است که چون اینترنت شرایط خرید و فروش آنلاین و ارائه محصولات و خدمات را فراهم آورده است ، صفحات مربوط به هر محصول باید در فضای رقابتی به بهترین نحو و با بالاترین رتبه در موتورهای جستجو ظاهر شود.

خرید اینترنتی بر اساس تجربه واقعی از خرید نیست ، بلکه بر اساس ظواهری مثل تصاویر ، اشکال ، اطلاعات کیفی و تبلیغات کالا که شما ارائه می دهید قرار دارد. بازاریابی از طریق اینترنت بواسطه سئو ، راه مناسبی است چرا که شما به این وسیله  ویترینی جذاب ، دائمی و سهل الوصول با هزینه هایی کمتر از روش های دیگر را ارائه می دهید.

بهبود بازاریابی از طریق بهبود رتبه سایت

زمانی که شما رتبه وب سایت خود را بهبود می دهید بی شک در حال اقدام مثبت در جهت بازاریابی اینترنتی هستید و تاثیر این عامل از طریق سئو مشهود و ملموس است.

بررسی سلایق مشتریان و کاربران

ابزارهایی وجود دارند که به واسطه آنها می توانید میزان تمایل کاربران به کلمات جستجو شده را متوجه شوید و در همان مسیر سعی در بهینه سازی سایت خود داشته باشید. ابزاری مانند گوگل ترندز google trends  در همین راستا کمک حال شما می باشد.

دسترسی به فرصت های تجاری جدید از نتایج این آنالیز ها می باشد.

افزایش ارتیاط با مشتریان و اطلاع از سلایق آنها با بازاریابی اینترنتی

ارتباط بیشتر با مشتریان از طریق برندسازی

یکی از مراحل سئو برندسازی است. فرآیندی که منجر به شناسایی برند شما به موتور های جستجو و به طبع آن به مشتریان می شود. و به این دلیل که برندسازی یکی از ارکان بازاریابی می باشد می توان به جرات از تاثیر سئو از طریق برندسازی بر بازاریابی اینترنتی اعتراف کرد.

سئو محلی و تاثیر آن بر بازاریابی اینترنتی محلی

برخی از مشتریان شما جهانی هستند و از سرتاسر وب به شما رجوع می کنند و درصد قابل توجهی هم در اطراف شما و یا شهر محل سکونت شما حضور دارند. پس باید به سئو محلی توجه داشته باشید تا از بازاریابی محلی کسب سود و درآمد کنید.

تاثیر سئو محلی بر بازاریابی اینترنتی

ایجاد قابلیت بازاریابی فرامرزی از طریق سئو

ایجاد قابلیت بازاریابی فرامرزی در خارج از محدوده یک کشور بیشترین سوددهی را برای شما فراهم می آورد.

زمانی که وبسایت شما در رتبه های بالایی در میان تمامی رقبای داخلی و خارجی قرار می گیرد به این هدف دست یافته اید که البته به همین راحتی ها هم نیست و نیاز به تبحر و تخصص سئوکاران مجرب دارد.

تاثیر سئو بر تغییر الگوهای بازاریابی اینترنتی

بسیاری از شرکت ها کماکان از الگوهای قدیمی بازاریابی استفاده می کنند اما در دنیای نوین کسب و کار سئو از طریق تغییر در الگوهای بازاریابی ، این فرآیند را به سمت اقدامات اینترنتی سوق داده است.

اینترنت با دارا بودن مشخصات خاصی سبب تغییر مدل ارتباطات بازاریابی شده است . برخی از متخصصین در پژوهش خود ایعادی از قابلیت بازاریابی اینترنتی را در جهت بهبود تبلیغ آنلاین، فروش آنلاین، خدمات پس از فروش آنلاین، تحقیقات بازار، خرید/تدارک برشمرده اند.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه : سئو موبایل

بازاریابی اینترنتی موجب افزایش سود می شود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *