اهمیت ایجاد یک وبلاگ خوب برای سایت

اهمیت ساخت یک وبلاگ فعال برای سایت

ساخت وبلاگ فعال در سئو و بالا بردن رتبه وبسایت در نتایج جستجو و هرچه بیشتر شدن بازدیدهای سایت اهمیت دارد. زیرا طبق مقالات و مطالبی که گوگل در سال 2020 منتشر کرده ، محتوا موثرترین فاکتور در رتبه بندی سایت ها به شمار می رود. به همین دلیل ایجاد یک بلاگ فعال برای سایت ، می تواند نقش زیادی در ارتقای رتبه سایت در گوگل داشته باشد. البته رعایت اصول سئو در وبلاگ نویسی اهمیت زیادی دارد و شما باید در زمان ساخت و بروزرسانی وبلاگ سایت خود ، نکات فراوانی را رعایت کنید.

وبلاگ نویسی برای سایت به دو صورت انجام می شود، یکی با استفاده از سیستم بلاگ نویسی خود سایت. مثلا وردپرس این قابلیت را برای کاربران خود به راحتی ایجاد کرده است. و دیگری استفاده از سرویس های ارائه وبلاگ مانند بلاگفا. که در این حالت شما صاحب یک وبلاگ مجزا از دامنه اصلی سایت خود هستید. اما با لینکدهی به صفحات وبسایت خود ، اعتبار آن را بالا می برید.

فعالیت روزانه و انتشار مقالات جدید ، دسته بندی مطالب ، بروزرسانی محتوا ، لینک سازی میان مقالات ، درج تصاویر ، قابلیت اشتراک گذاری ، امکان درج نظرات توسط کاربران و بسیاری موارد دیگر در کنار سئو محتوا می تواند به ایجاد یک وبلاگ مناسب و اثرگذار در سئو سایت کمک نماید.

اهمیت وبلاگ فعال در سئو

زمانی که شما برای وب سایت خود یک وبلاگ مناسب راه اندازی می کنید ، درواقع تعداد صفحات ایندکس شده را در گوگل افزایش می دهید و در صورتی که هر کدام از محتوا و مقالاتی که منتشر می کنید براساس اصول سئو محتوا نگارش شده باشند ، به ازای هر صفحه می توانید در یک یا چند کلمه کلیدی ، جایگاه خوبی در گوگل و سایر موتورهای جستجو بدست آورید که در بلند مدت به ازای چندین عبارت کلیدی و صفحات مختلف می توانید بازدید بالایی را کسب کنید. هدف سئو نیز همین است ، ارتقا رتبه و دریافت بازدید بیشتر از طریق گوگل.

وبلاگ نویسی باید مستمر و ترجیحا روزانه انجام شود ، زیرا اهمیت زیادی در دید گوگل نسبت به سایت شما دارد. گوگل به وب سایت های فعال و کاربردی برای کاربران علاقه زیادی دارد و طبیعتا جایگاه بالاتری را برای آنها در نظر می گیرد. پس باید در کنار ایجاد صفحات اصلی ، صفحات محصولات و خدمات مقالات و نوشته های جدیدی را برای استفاده کاربران و مخاطبان خود ارائه نمایید.

چه نکاتی باید در وبلاگ نویسی رعایت شود؟

وبلاگ نویسی بخشی از سایت شماست که می تواند به بزرگترین و پربازدیدترین بخش نیز تبدیل شود. در صورتی که قصد دارید رتبه خود را در میان رقبا بهبود دهید و سهم بیشتری از بازدیدهای کاربران در فضای مجازی داشته باشید ، حتما باید نکات زیر را در وبلاگ نویسی سایت خود رعایت کنید.

در مطالب مختلفی در رابطه با اهمیت تولید و سئوی محتوا توضیح داده ایم. در عین حال برای ایجاد وبلاگ مناسب و با تاثیر مثبت در سئو سایت باید به دسته بندی مطالب ، لینکسازی اصولی ، تگ و برچسب ، گزینه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی دقت داشته باشید. اما مهمترین نکات را ذکر و مرور خواهیم کرد:

اهمیت دسته بندی مطالب وبلاگ در سئو

دسته بندی مطالب وبلاگ از چند جهت اهمیت زیادی در سئو دارد. اول اینکه زمانی که مقالات منشتر شده زیاد شد ، نویسنده و مالک سایت را دچار سردرگمی نمی کند و شما به راحتی می توانید به هر محتوا جهت تغییرات یا بروزرسانی دسترسی داشته باشید. همچنین با این کار ، کاربرانی که وارد سایت شما می شوند بهتر و سریعتر به مطالب مورد نظر خود دسترسی پیدا می کنند. مطالب مرتبط و هم راستا را در یک دسته بندی قرار دهید.

مثلا ما حدود 7 دسته بندی مختلف برای وبسایت سئوبهینه ایجاد کرده ایم که در قسمت فوتر سایت می توانید مشاهده کنید. برای مثال در دسته تبلیغات اینترنتی ، مطالب مربوط به روش های تبلیغاتی و بازاریابی انلاین را قرار داده ایم و در دسته مقالات سئو ، مطالب تخصصی و آموزشی مربوط به روش ها و فاکتورهای سئو را قرار داده ایم. با این کار زمانی که کاربر وارد سایت ما می شود باتوجه به تمایلی که دارد می تواند به راحتی با ورود به یک دسته بندی خاص ، مجموعه ای از مقالات را مطالعه نماید.

اهمیت دیگری که دسته بندی مطالب وبلاگ در سئو دارد ، مربوط به بهبود حرکت خزنده های گوگل در سایت می شود. اگر ربات هایی که جهت بررسی به سایت شما مراجعه می کنند ، با طبقه بندی و ترتیب مناسبی میان مطالب مواجه شوند ، شانس بیشتری برای ایندکس بهتر صفحه و در نتیجه کسب رتبه خوب در گوگل خواهید داشت.

لینک سازی میان مقالات مرتبط

شاید لینک سازی را بتوان دومین فاکتور موثر در سئو دانست. در هر حال ، لینک سازی میان مطالب مختلف سایت ، مخصوصا بین مطالب یک دسته از وبلاگ اهمیت زیادی دارد. برای لینکدهی میان مقالات وبلاگ می توانید مستقیما در متن این کار را انجام دهید و یا در پایین هر مقاله 3 تا 4 مطلب مرتبط را درج نمایید. اما در درج لینک افراط نکنید و نسبت به تعداد کلمات و طول هر مطلب ، تعدادی لینک مناسب را درج کنید.

مقالات زیادی در این رابطه جهت آموزش و آشنایی بیشتر شما با روش های لینک سازی منتشر کرده ایم که پیشنهاد می کنیم مطلب مهم روش های لینک سازی صحیح را مطالعه نمایید.

امکان درج نظرات

یکی از بهترین روش های درگیر کردن کاربران با مطالب وبلاگ و حفظ آنها برای مدت زمان بیشتری روی سایت ، امکان درج نظرات آنها در هر صفحه است. این نکته می تواند موجب بهبود امتیاز تجربه کاربری سایت شما شود و زمان حضور کاربر را روی سایت افزایش دهد. همچنین توجه بیشتر بازدیدکنندگان به مطالب و نوشته های وبلا تاثیر مثبتی در تصمیم گوگل برای رتبه بندی سایت شما دارد.

در کنار قابلیت درج نظر کاربر ، می توانید گزینه های اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی را نیز درج نمایید که به افزایش مخاطبان شما و بازدید بیشتر مطلب کمک می کند.

استفاده از برچسب در مقالات وبلاگ

در کنار دسته بندی مطالب ، پیشنهاد می کنیم ، وب سایت هایی که بیش از 500 مقاله و مطلب منتشر شده دارند ، از برچسب استفاده کنند. در سایت های وردپرس این قابلیت ایجاد شده که شما برای هر نوشته تعدادی برچسب را درج کنید. برچسب مشترک میان مقالات وبلاگ ، مانند دسته بندی عمل می کند با این تفاوت که ارتباط بیشتری میان مطالب یک برچسب وجود دارد. ایجاد تگ یا برچسب در شرایطی که مطلب کمی دارید تاثیر منفی در سئو دارد. اما با توسعه وبلاگ و افزایش مقالات ، برچسب گذاری برای هر نوشته نه تنها تعداد صفحات را بیشتر خواهد کرد ، بلکه نظم و ترتیب موثرتری برپایه ارتباط محتوایی ایجاد می نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *