کاهش رتبه الکسا ایران

روش های بهبود و کاهش رتبه الکسا ایران و رتبه جهانی سایت

کاهش رتبه الکسا ایران و رتبه جهانی سایت ، می تواند نشانه ای بر اعتبار ، بازدید و قدرت بالای سایت باشد. البته اگر بصورت طبیعی انجام شود. رنک الکسا به دلایلی مهم است. به شما امکان می دهد عملکرد محتوای خود را نسبت به سایت های دیگر ببینید. اگر رتبه الکسای سایت شما در حال بهبود است ، می تواند نشان دهنده عملکرد خوب و افزایش بازدید باشد.

رتبه الکسا یک معیار مهم برای تمامی وب سایتها به ویژه سایت های خبری می باشد. کاهش رتبه الکسا ایران ، علاوه بر اینکه میزان بازدید و ترافیک یک وبسایت را در میان کاربران ایرانی نشان می دهد، نقش مهمی در کسب اعتبار و دید بهتر مخاطبان به یک سایت دارد زیرا این رتبه ، چکیده ای از عملکرد سایت و وضعیت آن در مقایسه با سایر رقباست.

بعضا می بینیم که افراد یا وبسایت هایی با تبلیغ کاهش رتبه الکسا ایران ، اقدام به پایین آوردن مقطعی این رتبه با روش های غیر طبیعی می شوند، که این کار نه تنها تاثیر مثبتی ندارد ، بلکه پس از مدت کوتاهی رتبه به وضعیت اول خود باز می گردد. کاهش این رتبه باید در نتیجه سئو ، فعالیت در شبکه های اجتماعی ، افزایش بازدید ، لینک سازی حرفه ای و بهبود رتبه در تمامی موتورهای جستجو اتفاق بیفتد ، نه با بازدید ساختگی و غیرطبیعی!

ابتدا ، مهم است که بدانیم رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه می شود. کاهش رتبه الکسا در میان وب سایت های ایرانی و رتبه کلی در سراسر وب به چه عواملی بستگی دارد و در نهایت روش هایی برای کاهش طبیعی این رتبه را توضیح می دهیم.

کاهش تضمینی رتبه الکسا

برای کاهش رتبه الکسا ( رتبه ایران و حهان ) دو راه پیش رو دارید. اگر قصد دارید این فرآیند بصورت رایگان انجام شود می توانید اطلاعات و آموزش هایی که در ادامه این مقاله ارائه می شود را مطالعه و مراحل را گام به گام به سمت بهبود رتبه اجرا کنید. در صورتیکه قصد برونسپاری این فرآیند را دارید ما بصورت کاملا تضمینی رتبه سایت شما در الکسا را کاهش می دهیم.

برای مشاوره و هماهنگی جهت کاهش رتبه الکسا سایت خود در ایران و جهان می توانید با شماره های تماس سئوبهینه و یا از طریق تلگرام و ارسال ایمیل که در قسمت تماس با ما و صفحه اصلی ثبت شده در ارتباط باشید. 

رتبه الکسا نشان دهنده میزان اعتبار ، بازدید و علاقه کاربران به یک سایت است. هرچه این رتبه در ایران و جهان کمتر باشد یعنی سایت شرایط بهتری دارد. این فاکتور برای وب سایت هایی که در زمینه تبلیغات و پذیرش رپورتاژ فعالیت می کنند اهمیت زیادی دارد ، زیرا یکی از ملاک های تصمیم گیری کاربران بررسی رتبه الکساست. ما کاملا تضمینی و در سریعترین زمان ممکن فرآیند کاهش رتبه الکسا را برای شما انجام می دهیم.

رتبه الکسا چیست؟

به منظور درک هرچه بیشتر از اهمیت کاهش رتبه الکسا ایران ابتدا باید این وبسایت و روش های رتبه بندی آن را بشناسیم. رتبه یا رنک الکسا معیاری است که میزان محبوبیت یک سایت را نسبت به کل وب سایت ها و در بین وبسایت های ایرانی می سنجد. باتوجه به اینکه این رتبه یک معیار نسبی است ، پس علاوه افزایش بازدید یا بهبود عملکرد سایت شما به فعالیت یا وضعیت سایتهای دیگر نیز بستگی دارد.

مدیران وب سایت alexa.com می گویند، اطلاعات الکسا براساس داده های ترافیکی جمع آوری شده هر سایت در یک دوره زمانی 3 ماهه است. این رتبه بندی باتوجه به میزان بازدیدهایی که از یک سایت می شود تعیین می گردد. تفاوتی ندارد که بازدید از موتورهای جستجو باشد ، یا از شبکه های اجتماعی یا از طریق لینکهای تبلیغاتی در سایر سایتها و یا بصورت مستقیم و با وارد کردن آدرس سایت در مرورگر توسط کاربر.

در مقاله آنالیز کلی و تعیین رتبه سایت با الکسا ALEXA ، روشهای ثبت و تخلیل سایت در alexa  را کامل توضیح داده ایم.

رنک الکسا چگونه محاسبه می شود؟

الکسا دیتاستی از داده های تمامی سایت ها و کاربرانی که از آنها بازدید کرده اند تشکیل داده است. داده های ترافیکی و بازدید هر سایت روزانه و برای یک بازه 3 ماهه محاسبه می شود. فرقی نمی کند که سایت شما در چه حوزه ای فعالیت داشته باشد ، میزان بازدیدهای آن نسبت به کل سایت ها در وب و وبسایتهای ایرانی سنجیده می شود. هر سایتی بازدید و کلیک بیشتری داشته باشد ، رتبه بهتری نیز خواهد داشت. البته فاکتورهای دیگری نیز مثل میانگین زمان بازدید ، bounce rate  کلی سایت و میانگین بازدید هر کاربر در روز نیز توسط الکسا محاسبه می شود. معمولا وب سایت هایی که کمتر از سه ماه از راه اندازی انها می گذرد یا نوپا هستند ، هیچ رتبه ای در الکسا ندارند.

رنک الکسا ارتباط مستقیمی با رتبه سایت در موتورهای جستجو و به ویژه گوگل دارد. یعنی هرچه رتبه سایت در گوگل بهتر و به رتبه 1 نزدیکتر باشد ، کاهش رنک الکسا سریعتر اتفاق می افتد زیرا سایت بازدید بیشتری کسب می کند. اما کاهش رتبه الکسا ایران فقط به همین عامل وابسته نیست که در ادامه فاکتورها و روش های مهمی را توضیح می دهیم.

چرا کاهش رتبه الکسا ایران مهم است؟

کاهش رتبه الکسا ایران علاوه بر اینکه ، مهر تاییدی بر اجرای صحیح فرآیند سئو است و نشاندهنده بازدید خوب و مطلوب سایت است ، در افزایش دامین اتوریتی ، بالا رفتن اعتبار دامنه و کسب درآمد بیشتر به شما کمک میکند:

قدرت دامنه – کاهش رتبه در الکسا ، زمانی اتفاق می افتد که وب سایت ، صفحات ارزشمندی داشته باشد ، بک لینک هایی معتبر را دریافت کرده و افراد زیادی از آن بازدید کنند. پس در این شرایط اتوریتی و قدرت دامنه بالایی خواهد داشت.

افزایش اعتبار سایت – یکی از فاکتورهایی که برای بررسی و آنالیز سایت مورد توجه است، رتبه الکسای سایت است. معمولا بسیاری از سایتها که رتبه پایینی در الکسا دارند ، از آن به عنوان یک مزیت و برتری نسبت به رقبا یاد می کنند.

اهمیت کاهش رتبه الکسا در میان سایت های ایرانی

امکان جذب تبلیغات – کاهش رتبه الکسا ایران ، می تواند به کسب درآمد از طریق پذیرش رپورتاژ یا لینک های تبلیغاتی بیانجامد. سایتهایی که رتبه خوبی در الکسا دارند ، از درخواست های بیشتری برای تبلیغات برخوردارند. زیرا همه مالکان و مدیران سایتها به دنبال افزایش بازدید، ترافیک و بالابردن اتوریتی سایت و کاهش رتبه الکسا هستند و ثبت تبلیغات در چنین سایتهایی این اهداف را محقق خواهد کرد.

چه فاکتورهایی در الکسا بررسی می شوند؟

آشنایی با فاکتورهایی که توسط الکسا بررسی می شوند ، می تواند در درک بهتر چگونگی امتیازدهی این سایت و توجه به روش هایی که موجب کاهش رتبه الکسا ایران و رنک جهانی می شوند موثر باشد.

Keyword Opportunities Breakdown: : محاسبه تمام عبارات و کلماتی که مربوط به سایت می شوند، عبارات برتر ، کلماتی که سایت رتبه خوبی دارد ، کلماتی که یک سایت رتبه بدی دارد ، کلماتی که سایت به ازای آنها شانس خوبی برای بازدید دارد و عباراتی که رقبای سایت با آنها بازدید بالایی کسب می کنند

SIMILAR SITES BY AUDIENCE OVERLAP: برخی از سایتهای رقیب که بیشترین نزدیکی و همپوشانی را با سایت شما دارند را مشخص می کند.

Traffic Sources: منابعی که بیشترین بازدید را برای سایت فراهم کرده اند. مثل موتورهای جستجو ، شبکه های اجتماعی یا ورود مستقیم کاربر و یا از سایر وبسایتها، که براساس درصد میزان تاثیرگذاری هرکدام را مشخص می نماید. توجه به این فاکتور تاثیر زیادی در کاهش رتبه الکسا ایران دارد زیرا منابعی که کمتر به آنها توجه کرده اید را گوشزد می کند.

Audience Geography: موقعیت مکانی کاربرانی که از سایت بازدید کرده اند

Alexa Rank: نمایش رتبه جهانی در نمودار و رتبه سایت در میان وبسایت های ایرانی

Site Metrics: برخی از اطلاعات آماری مهم مثل bounce rate و مدت زمان میانگین بازدید کاربران را نشان می دهد

Site Flow: وبسایت هایی که بیشترین تکرار بازدید را دقیقا قبل و بعد از مشاهده یک سایت توسط کاربران داشته اند را مشخص می کند

Total Sites Linking In: تعداد کل دامنه هایی که به سایت شما بک لینک داده اند

این موارد نشان می دهند که برای الکسا چه فاکتورهایی اهمیت زیادی دارد و برای کاهش رتبه سایت در ایران چه اقداماتی موثرتر است.

روش های کاهش رتبه الکسا ایران و جهان

تمام وب سایت هایی که در حال حاضر رتبه خوبی دارند ، روزی با رتبه های چند میلیونی کار خود را آغاز کرده اند. اما  به مرور زمان و اجرای روش های متعددی جهت کاهش رتبه الکسا ، در حال حاظر مخاطبان و بازدیدهای بالایی دارند. طبق توصیه های این سایت ، محتوای جدید و به روز، دریافت لینک از سایتهای معتبر ، فعالیت در شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی جز مهم ترین روشها هستند. ما در این مقاله 9 روش منحصر به فرد و زودبازده را برای کاهش رتبه الکسا ایران آموزش می دهیم.

با تحقیقاتی که بر روی وبسایت های برتر در الکسا انجام شده ، فاکتورها و روش های زیر جز مهم ترین موارد هستند. می توانید با انجام دقیق روش های زیر در یک بازه 3 ماهه ، رتبه الکسا ایران سایت خود را به طور چشمگیری کاهش دهید.

نصب Alexa Rank Browser

حتما باید نظارت دقیق و لحظه به لحظه ای بر تغییرات رتبه سایت داشته باشید. پس در اولین قدم برای کاهش رتبه الکسا ایران و رنک جهانی ، می توانید افزونه alexa traffic rank را با کلیک روی لینک مشخص شده روی مرورگر chrome  نصب نمایید. در این صورت هر زمان که از سایت خود بازدید کنید بلافاصله در الکسا ثبت و یک امتیاز مثبت برای شما خواهد بود. همچنین این افزونه به شما امکان می دهد که بصورت مستمر بر رتبه الکسای سایت نظارت داشته باشید و اطلاعات ترافیکی و تغییرات را مشاهده نمایید.

تولید محتوای باکیفیت بصورت مستمر

محتوا یکی از بهترین ابزارهایی است که می تواند موجب افزایش ترافیک و بازدیدکنندگان سایت شود. اما یک محتوای خوب ، باید کاملا متفاوت از سایر مقالات و متون موجود در وب بوده، کپی و تکراری نباشد و با ارائه اطلاعات جدید و به روز به کاربران ، موجب رضایت و افزایش اطلاعات آنان شود. وب سایت هایی که در زمینه تولید محتوا فعالیت زیادی دارند و بصورت مستمر مطالب و مقالات جدیدی منتشر می کنند ، در مدت زمان بسیار کمی می توانند رتبه الکسا ایران را کاهش دهند.

هرچه سایت شما وبلاگ فعال تری داشته باشد ، به ازای صفحات و عبارات بیشتری در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شود و طیف وسیعی از مخاطبان را جذب می نماید. محتوا باید براساس اصول سئو نگارش شود و دارای متاتگ عنوان ، توضیحات ، هدینگ ها باشد و در بدنه خود تصاویر و لینک های مناسبی داشته باشد.

دریافت بک لینک از سایت های معتبر

یکی از روشهای دیگر در راستای کاهش رتبه الکسا ایران ، دریافت لینک های ارزشمند است. هر بک لینک به شرط اینکه از یک سایت پربازدید و معتبر دریافت شده باشد، نه تنها به افزایش بازدید سایت شما بصورت مستقیم کمک می کند بلکه در افزایش اتوریتی و رنک دامنه نیز تاثیر دارد.

بک لینک ها ، لینک هایی هستند که از یک سایت دیگر به وبسایت شما داده می شوند که میتوانند بصورت فالو یا نوفالو باشند. یکی از فاکتورهایی که بطور ویژه توسط وبسایت الکسا اندازه گیری می شود، تعداد لینک های دریافتی دامنه شماست و شامل شمارش تمام دامنه هایی  که به صفحه اول یا صفحات داخلی سایت شما بک لینک داده اند می شود.

نکته مهم: اگر از سایتهایی که رتبه الکسای خوبی دارند بک لینک بگیرید ، خیلی سریع کاهش رتبه را شاهد هستید. اما وبسایتهایی که خود رتبه الکسای بدی دارند ، نمی توانند انتخاب خوبی برای دریافت بک لینک باشند.

برای دریافت بک لینک های معتبر حتما لینک بهترین روش های ساخت بک لینک باکیفیت  را بخوانید!

اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی پرمخاطب مثل فیسبوک، لینکدین و اینستاگرام هم در ثبت لینکهای معتبر به شما کمک می کنند و هم در افزایش بازدید مستقیم و اشتراک گذاری مطالب منتشر شده در سایت در شبکه های اجتماعی.

شبکه های اجتماعی با فعالیت میلیون ها کاربر در ایران و میلیاردها نفر در سراسر دنیا ، منابع فوق العاده ای برای افزایش ترافیک سایت هستند. به دلیل اینکه اینستاگرام در میان کاربران ایرانی محبوبیت بیشتری دارد و بسیاری از افراد عضو آن هستند( که این به دلیل اجرای این اپلیکیشن بر روی تلفن همراه و در نتیجه افزایش کاربران موبایلی و سهولت استفاده از اینستاگرام در ایران است) ، پیشنهاد می کنیم برای کاهش رتبه الکسا ایران ، فعالیت بیشری در اینستاگرام داشته باشید و مطالب ، ویدئو و تصاویر مدنظر خود را در این شبکه بیشتر به اشتراک بگذارید.

اگرچه فیسبوک ، لینکدین ، توئیتر و پینترست نیز شبکه های پربازدیدی هستند و می توانند رنک جهانی الکسا را پایین آورند، اما برای ip  های ایرانی ، بهترین گزینه اینستاگرام است.

توجه به رتبه سایت در تمام موتورهای جستجو

اگرچه که سئو به معنی بهینه سازی سایت برای همه موتورهای جستجو مثل گوگل ، بینگ ، یاهو ، یاندکس و … است. اما به دلیل اهمیت و محبوبیت بیشتر گوگل ، تمام فعالیتهای سئو با هدف ارتقا رتبه در این موتور جستجو انجام می شود. اما برای کاهش رتبه الکسا نباید چنین دیدی داشته باشید. هر موتور جستجو می تواند تعدادی کاربر را برای شما به ارمغان آورد. برای مثال افرادی که از مرورگر فایرفاکس یا مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند ، اگر عباراتی را مستقیما در مرورگر جستجو کنند با لیست نتایج یاهو و بینگ مواجه می شوند. منطقا ، از دست دادن چنین کاربرانی اشتباه است.

ارتباط مستقیم بهبود رتبه الکسا با رتبه در موتور جستجو

رتبه الکسا ، فقط بر بازدید از گوگل متکی نیست و میزان بازدید سایت در تمام موتورهای جستجو را ملاک قرار می دهد. پس هرچه رتبه سایت را در همه موتورهای جستجو بهبود دهید ، موفقتر خواهید بود. به جز گوگل ، حداقل به رتبه سایت در بینگ و یاهو توجه داشته باشید.

تبلیغات در موتورهای جستجو

تبلیغات ppc مثل گوگل ادوردز در همه موتورهای جستجو امکان پذیر است. اگرچه این روش در ایران به علت بالا بودن نرخ ارز پرهزینه است ، اما تاثیر کاملا مستقیمی در ترافیک و کاهش رتبه الکسا دارد.اما نکته مثبت این نوع تبلیغات، پرداخت هزینه به ازای هر کلیک است. یعنی زمانی شما هزینه ای می پردازید که سایت یک کلیک دریافت کند و کاربری وارد وبسایت شما شود. پس خیال شما از این بابت که تاثیر مثبتی بر رنک اکسای سایتتان دارد ، راحت است.

مشابه ادوردز که نام تبلیغات گوگل است ، در بینگ ، یاهو و حتی شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک نیز وجود دارد و به علت قابلیت این روش در جذب فوق العاده کاربر و بازدیدکننده به یک سایت، محبوبیت زیادی نیز برای بازاریاب ها دارد.

نوع دیگری از تبلیغات ، که بصورت بنر یا لینک است ، بصورت ماهیانه یا سالانه ثبت می شود ولی هزینه نه به ازای هر کلیک ، بلکه دوره ای دریافت می شود. در این صورت ، تفاوتی ندارد که 100 کلیک دریافت کنید یا 1000 کلیک! شما به ازای پرداخت هزینه مشخصی ، برای یک دوره خاص در وبسایتهای پربازدید ، یک بنر یا لینک تبلیغاتی را درج می کنید. برای درک بیشتر ، می توانید نمونه بنرهای ثبت شده در سایت ورزش3 یا وبسایتهای خبری مثل ایلنا را مشاهده کنید.

ایمیل مارکتینگ برای کاهش رتبه الکسا ایران

همانطور که گفتیم کاهش رتبه الکسا ایران ، مستقیما تحت تاثیر افزایش بازدید سایت است. یعنی هرچه ترافیک بیشتری را به سایت خود راهنمایی کنید، در کاهش رنک الکسا موفقتر هستید. چند روش کلیدی را توضیح دادیم ، حالا مزایای ایمیل مارکتینگ را ارائه می دهیم.

ارسال ایمیل تبلیغاتی یک روش کاملا هوشمندانه در ترغیب مخاطبان جهت بازدید است یک صفحه یا سایت است. همچنین این روش به جذب کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو یا شبکه های اجتماعی به سایت شما دسترسی ندارند ، می پردازد و ایمیل را می توان یک منبع عالی برای دریافت ترافیک بیشتر دانست. نکته قابل توجه اینجاست که شما باید یک مجموعه از ایمیل های کاربرانی را بدست آورید و برای آنها پیام بفرستید که در گروه سنی یا جامعه هدف شما قرار داشته باشند و به محتوای سایت و حوزه فعالیت آن علاقه مند باشند. ایمیل مارکتینگ زمانی منجر به کاهش رتبه الکسا ایران می شود که بتواند کاربر را به واسطه لینک یا آدرسی که در ایمیل درج شده ، به صفحه هدف بکشاند.

تاثیر ویدئو مارکتینگ در کاهش رتبه الکسا ایران

طبق تحقیقات ، محبوبترین نوع محتوا برای کاربران اینترنتی ، ویدئوها هستند. وبسایتهایی مثل یوتیوب و آپارات که امکان اشتراک و بارگزاری ویدئو را می دهند ، قادرند ترافیک بالایی را برای سایتها ایجاد کنند. پس می توانید با تولید و اشتراک گذاری ویدئو در یوتیوب یا حتی اینستاگرام ، بازدید بیشتری کسب کنید.

ویدئو می تواند مستقیما یک هدف را مطرح کند و یا کاملا جنبه سرگرمی یا آموزشی داشته و با لینک و توضیحات روی تصاویر کاربر را به مشاهده وبسایتی خاص ترغیب نماید.

تاثیر روش ویدئو مارکتینگ بر کاهش رتبه الکسا

اگرچه در گذشته کلیپ های تبلیغاتی بیشتر در تلویزیون قابل مشاهده بود ، اما با ارتقای تکنولوژی ، افزایش تلفن های همراه هوشمند و بروزرسانی شبکه های اجتماعی و افزایش وبسایتهای نمایش ویدئو ، در حال حاضر جز بهترین ابزارهای بازاریابی ، سئو و کسب و کارهای آنلاین به شمار می رود.

توسعه کلمات کلیدی

هنگامی که سایت خود را در الکسا بررسی می کنید ، یکی از اولین فاکتورهایی که آنالیز می شود، تعداد کلمات کلیدی ، عباراتی که سایت شما به ازای آنها در نتایج دیده می شود و عباراتی سایت شما نسبت رقبا ضعف دارد (عبارات کلیدی مهمی که رقبای شما به ازای آنها در نتایج جستجو ترافیک می گیرند ، اما شما خیر) ، است.

اولا شما باید با یافتن کلمات کلیدی مهم در هر زمینه های که فعالیت دارید ، دایره کلیدواژه های سایت را افزایش دهید. ثانیا ، عباراتی که رقبای شما یا وبسایت های مشابه ، به ازای آنها از موتورهای جستجو بازدید خوبی دارند را به کمک الکسا بیابید و آنها را در صفحات و مقالات سایت خود استفاده کنید و حول آنها محتوا تولید کنید.

مطلب مهم ، چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی مهم به شما در یافتن عبارات کلیدی روش های مناسبی را پیشنهاد می دهد. هرچقدر عبارات بیشتری در صفحات سایت شما توسط خزنده ها شناسایی شوند ، با شرط رعایت اصول سئو ، تعداد صفحات بیشتری در نتایج خواهید داشت.

پاسخ به سوالات متداول

کاهش رتبه الکسا چه مدت زمان میبرد؟

مدت زمان این فرآیند بستگی به این دارد که هدف شما پایین آمدن تا چه رتبه ای باشد. البته کاهش رتبه هم بصورت طبیعی و هم غیرطبیعی قابل انجام است. در حالت طبیعی با سئو و لینکسازی رتبه کاهش داده می شود و زمان زیادی لازم است ( روش توصیه شده) ، اما در روش غیرطبیعی در زمان خیلی کوتاه مثلا یک ماه نیز می توان رتبه را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

آیا خدمات کاهش رتبه در الکسا تضمینی است؟

اگر این خدمات توسط سئوبهینه انجام شود ، بله کاملا تضمینی و با تعهد کاهش رتبه در مدت زمان توافق شده خواهد بود.

هزینه خدمات بهبود رتبه در الکسا؟

هزینه پروژه به چند فاکتور بستگی دارد. اول اینکه کدام روش را انتخاب می کنید( طبیعی یا غیرطبیعی) و ثانیا ، قصد دارید چه رتبه ای کسب کنید. اما طبق شواهد و بررسی ها می توان گفت که ما پایین ترین تعرفه و هزینه را دریافت می کنیم.

رتبه سایت در ایران و جهان همزمان کاهش می یابد؟

بله. ما کاهش رتبه را به شکلی انجام می دهیم که هم رتبه ایران و هم جهانی سایت شما همزمان کاهش یابد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *