10 ایده خلاقانه برای انتخاب عنوان مطالب سایت

10 ایده خلاقانه برای انتخاب عنوان صفحات و نوشته های سایت

آیا برای انتخاب عنوان مقالات یا نوشته های سایت خود استراتژی یا ایده خاصی دارید؟ یا معمولا متاتگ عنوان صفحات را به ساده ترین شکل ممکن انتخاب میکنید؟ اگر احساس میکنید محتوای باکیفیتی تولید میکنید اما آن مطلب به اندازه کافی کلیک و بازخورد کسب نمیکند یا محتوای کاملی تولید میکنید، اما در میان میلیون‌ها مقاله موجود در فضای مجازی گم می ‌شود احتمالا باید در انتخاب عناوین بازنگری کنید و ایده های خلاقانه ای که عنوان محتوا را از آنچه در وب است را متمایز میکند و برای کاربران جذاب تر به نظر برسد، به کار بگیرید. در این مطلب 10 مورد کاربردی را توضیح داده ایم که قطعا به شما کمک خواهد کرد.

این یک واقعیت است که غالبا عنوان آخرین فاکتور محتواست که انتخاب میکنیم! با این حال، باید به اندازه کافی جذاب باشد تا بتواند نرخ کلیک خوبی کسب نماید. اگرچه تخصص در این زمینه یک شبه به دست نمی آید، اما با دانستن 10 ایده خلاقانه انتخاب عنوان،  میتوانید تا حدودی این تگ مهم در سئو و رتبه بندی سایت را بهبود دهید.

ایده هایی خلاقانه برای جذب مخاطبان

🔵نوشتن عنوان هایی که جذابیتی ندارد، نمیتواند مخاطبی را برای شما جذب کند. به خاطر داشته باشید که هنگام ایجاد عنوان باید متفاوت از آنچه در وب موجود است را ارائه کنید. ایده داشته باشید! اگر حتی یک متن ساده را نوشته اید، عنوانی جذاب تر از سایر رقبای خود انتخاب کنید.

تگ عنوان اهمیت زیادی از نظر سئو دارد. و راز نوشتن عناوین چشمگیر و منحصر به فرد این است که شما ایده ای دارید که سایرین نداشته اند، و می توانید آن را گسترش دهید و همچنین چندین ایده را ترکیب کنید. ما در این مطلب تنها 10 مورد را ذکر کرده ایم، قطعا شما میتوانید علاوه بر این موارد، گزینه های دیگری را نیز متناسب با موضوع فعالیت سایتتان خلق کنید:

  1. “چگونه ____”

✅ این شروع به شما اجازه می دهد که یک عنوان ساده داشته باشید. در این مورد، فضای خالی می تواند هر فرآیندی باشد که می توانید به آن فکر کنید، به شرطی که به صنعت شما مربوط باشد. برای مثال، نحوه حل مشکل فنی محصولات یا خدمات خود را درج کنید.

همچنین می توانید در صورت نداشتن تجربه، نحوه یادگیری یک مهارت جدید را بنویسید. همچنین می توانید نحوه راه اندازی و مدیریت کسب و کاری مانند کسب و کار خود را ذکر کنید.

با توجه به گستردگی این نوع موضوعات، وسوسه می شوید که مفاهیم سطح بالا را انتخاب کنید. به عنوان مثال “نحوه رانندگی با موتورسیکلت”. هرچه دقیق تر باشید، بهتر است، زیرا به این ترتیب رقبای کمتری خواهید داشت و درنتیجه بازدید بیشتری کسب میکنید.

  1. “چیزی که ____ نمیخواهد شما بدانید”

✅این ایده بدون شک یک عنوان بسیار جذاب برای جذب کلیک است. و به کاربران می‌گوید که شما اطلاعاتی دارید که آنها نمی‌دانند، اما آن اطلاعات را به آنها نمی‌دهید، و این چالش را ارائه می‌دهد که احتمالاً نباید این را بدانند.

در مورد فضای خالی، می تواند یک شخصیت معتبر یا شخصی باشد که خوانندگان به او پول می پردازند. به عنوان مثال، “آنچه مربی شما نمی خواهد شما بدانید” یا “آنچه شرکت های بزرگ نمی خواهند شما بدانید”.

تنها نقطه ضعف این نوع تیتر این است که حاشیه آن با طعمه کلیک است، که اگر چندین بار محتوای غیر صادقانه ارائه دهید، می تواند به اعتبار شما آسیب برساند.

  1. “تنها چیزی که برای ____ از دست می دهید”

✅آیا برای دستیابی به یک هدف مهم مانند ترک عادت یا رسیدن به رقم فروش مشخصی تصمیم گرفته اید، اما متوجه شده اید که نمی توانید به آن برسید؟ این برای بسیاری از ما اتفاق می افتد و تجربه ای فوق العاده ناخوشایند است.

در لحظه های درماندگی، اگر کسی راه حل ساده ای را برای جلوگیری از شکست و در نهایت رسیدن به رویاهایتان به شما پیشنهاد کند، چه احساسی خواهید داشت؟ خوب، این دقیقاً همان احساسی است که با این ایده انتخاب عنوان با آن بازی می شود.

سخت ترین نکته در مورد استفاده از این عنوان، یافتن مشکلی است که مخاطب هدف شما با آن مواجه است. این مشکل باید رایج و مهم باشد، تا جایی که بسیاری از مخاطبان شما آن را تجربه کرده اند، و سپس در محتوای مقاله خود به یک راه حل مناسب می رسید.

  1. “چرا ما ____ را دوست داریم (و شما هم باید آن را دوست داشته باشید)”

✅مردم به طور فزاینده ای برای تصمیم گیری به بررسی ها تکیه می کنند. آنها حتی به جای اعتماد به غرایز خود، به نظرات غریبه ها بیشتر اعتماد می کنند.

به این دلیل که ما موجودات اجتماعی هستیم، و دوست داریم شواهد تأیید کننده درستی یک تصمیم را ببینیم. اگر خوانندگان حتی اندکی به برند شما اعتماد کنند، و عناوینی این چنینی را برای مقالات سایت شما مشاهده کنند، قطعا جذب خواهند شد.. زیرا باتوجه به اعتمادی که به شما دارند می خواهند درباره آنچه توصیه می کنید و چرا آن را انجام می دهید بیشتر بدانند.

تنها شرط استفاده از این عناوین این است که فضای خالی شما آشکارا خود تبلیغی نباشد. توصیه می کنیم روی چیزهایی تمرکز کنید که برای مخاطبان هدف شما واقعا مفید هستند.

نمونه هایی مثل: چرا محصولات برند جین وست را انتخاب میکنیم؟ یا چرا سئوکارها به تولید محتوا علاقه دارند؟ مواردی از این ایده هستند.

  1. “X نکته ای که از _____ یاد گرفتیم”

✅اگرچه این یک قانون نیست، اما برای بسیاری از کسب وکارها، شرکت در کنفرانس ها، نمایشگاه ها، کارگاه ها و دوره ها مفید است. این اقدامات فرصت های ارزشمندی برای تبلیغ کسب و کار شما، ایجاد ارتباط با دیگران در صنعت، یادگیری نکات جدید و به عهده گرفتن مسئولیت کسب و کار شما هستند.

متأسفانه همه شرکت ها یا کارکنان نمی توانند در این رویدادها شرکت کنند، بنابراین شما فرصت بسیار خوبی دارید تا دانش خود را بصورت آنلاین با تولید محتوا با آنها به اشتراک بگذارید و با انتخاب یک عنوان خلاقانه و قوی، آنها را متقاعد به کلیک و بازدید کنید.

ساعاتی را که در همایش یا رویدادی سپری کرده اید به تعداد انگشت شماری از نکات کلیدی محدود کنید و از کلمات کلیدی مرتبط برای ایجاد عنوان و محتوا استفاده کنید. x نشاندهنده تعداد است.

  1. «x نقل قول در مورد آینده ____»

✅بسیاری از ما در مورد آینده کنجکاوی داریم و همواره سعی میکنیم مسائل گوناگونی را از قبل پیش بینی کنیم. اما آینده هیچوقت بطور دقیق قابل پیش بینی نیست. پس شما می توانید این فرض را در عناوین خود با در نظر گرفتن این موضوع به کار ببرید که به جای پیش بینی های مشخص، با عبارات مبهم صحبت کنید، به طوری که به جای نقاط عطف قابل اندازه گیری، جایگزین ها را نشان دهید.

شما می توانید این نوع تیترها را بر اساس نقل قول های افراد با نفوذ در صنعت خود بنویسید، نه اینکه خودتان آنها را بسازید!

  1. “توصیه های متخصص برای ____”

✅”توصیه متخصص” به شما کمک می کند تعداد زیادی از افراد را در کسب و کار خود جذب کنید، از متخصصان خودخوانده که می خواهند ببینند چیزی از دست داده اند یا خیر، تا مبتدیانی که می خواهند بدانند در دراز مدت چه چیزی در راه است.

اگر عنوان را به عنوان یک «توصیه متخصص» بسازید، خودتان نیز یک متخصص به نظر خواهید رسید. این کار به شرطی نتیجه میدهد که از ادعای مطرح شده در عنوان با یک محتوای باکیفیت و سطح بالا پشتیبانی کنید. این راهنما باید مملو از اطلاعات ارزشمند و مطابق با عنوان باشد.

مثلا: نظر استیو جابز در مورد موفقیت را بدانید! یا توصیه های بیل گیتس برای بازاریابی موفق! نمونه هایی از این عناوین هستند.

  1. “x دلیل که چرا ____ شما نتیجه نمیدهد”

✅یکی از بدترین احساساتی که می توانید تجربه کنید این است که یک پروژه را با اشتیاق و امید زیاد شروع می کنید، اما متوجه می شوید که آنطور که انتظار داشتید عمل نمی کند.

به عنوان مثال، شما یک کمپین بازاریابی جدید را به امید افزایش ترافیک وب سایت خود شروع کرده اید، یا ممکن است یک پروژه سئو را شروع کرده باشید که اکنون موفقیت چندانی ندارد. در هر صورت، این موقعیت ها سردرگمی ایجاد می کند و چنین عنوانی نوید یک محتوای خوب برای اصلاح و رفع مشکل را میدهد.

نمونه هایی از ایده های انتخاب عنوان خلاقانه

همچنین، حتی اگر مخاطب شما مشکل فوری نداشته باشد و به موضوع علاقه مند باشد، عنوان را می بیند و فعالانه مقاله را می خواند تا بداند در آینده چه کاری می تواند انجام دهد.

  1. “X تصورات اشتباه رایج در مورد ____”

✅عبارت “تصورات غلط یا اشتباه” به این معنی است که چیزی وجود دارد که خوانندگان شما معتقدند درست است ولی در حقیقت اینطور نیست و آنها را مجبور می کند بفهمند که چیست. حتی اگر آنها فکر نمی کنند که ایده های اشتباهی در مورد این موضوع دارند، کنجکاوی، آنها را به بررسی آن سوق می دهد.

کلمه دیگر «مشترک» است. این فقط تصورات نادرستی نیست که هر از گاهی ظاهر می شود، بلکه احتمال مشخصی وجود دارد که بسیاری از کاربران و افراد از این ایده های غلط استفاده می کنند که این باعث می شود مقاله برای افراد بیشتری جذاب باشد.

  1. “X پادکست____که باید به آنها گوش دهید”

✅پادکست راه دیگری برای تولید محتوا است،  پادکست ها به دلایل زیادی در حال افزایش محبوبیت هستند. مردم عاشق پادکست هستند و همیشه به دنبال پادکست های جدید برای دنبال کردن و گوش دادن هستند. و اینجاست که این تیتر خلاقانه وارد عمل می شود، اما این بار بر پادکست ها متمرکز شده است.

با این عنوان بار بیشتری بر دوش شما خواهد افتاد. زیرا از آنجایی که کاربران نمی توانند به پادکست های کامل سایت شما گوش دهند، باید در عنوان جزئیات بیشتری را توضیح دهید.

اطمینان حاصل کنید که به خوبی به مخاطبان خود آنچه را که نیاز دارند: انجام می دهید، بهترین تصمیمات را میگیرید و بهترین مطالب رو بصورت صوتی انتخاب می کنید.

طبق تحقیقات، متاتگ عنوان به عنوان تاثیرگذارترین فاکتور رتبه بندی سایت ها در گوگل است، پس برای انتخاب آن باید وسواس زیادی به خرج دهید و ایده های بکری داشته باشید!

در مقاله 15 فاکتور اصلی رتبه بندی گوگل ترتیب فاکتورهای موثر ( که اولین مورد انتخاب عنوان است) را توضیح داده ایم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *