نقش هوش مصنوعی در سئو و رتبه بندی سایت

نقش هوش مصنوعی در سئو سایت

در سال های اخیر با توجه به پیشرفت جالب توجه هوش مصنوعی و نقش آن در سئو سایت ، کنکاش در رابطه با تاثیر این مفهوم افزایش داشته است. اهمیت این موضوع از جایی آغاز می شود که گوگل و سایر موتورهای جستجو از تکنیک های هوش مصنوعی به منظور بررسی ، آنالیز و رتبه بندی سایت ها استفاده کردند. بی شک شناخت دقیق این پدیده می تواند به متخصصین سئو به افزایش آگاهی و اطلاعات تخصصی آنان در جهت ارائه خدمات بهتر به مخاطبان کمک نماید. هوش مصنوعی موتورهای جستجو و ربات های جستجوگر را قادر ساخته اندکی از بعد ماشینی خود فاصله بگیرند و با الگو گیری از رفتار انسان ، ماهیتی واقعی تر به تجربیات خود ببخشند.

ارائه بهترین و اصولی ترین خدمات مشاوره سئو با سئوبهینه بصورت اجرای گام به گام ، ارائه گزارش ماهانه و آموزش کامل شما

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی یا هوش ماشینی Artificial Intelligence به رفتار بر پایه برنامه ریزی که یک ماشین در موقعیت های متفاوت از خود نشان می دهد اطلاق می شود. به بیان ساده تر هوش مصنوعی به مجموعه سیستم هایی اشاره دارد که توانایی ارائه واکنش هایی شبیه به رفتار های انسان در درک شرایط پیچیده و مدلسازی عملکرد های بشری را بر اساس استدلال و تفکر برای یک ماشین را میسر می سازند.

هوش مصنوعی محصولی از تریب چندین تخصص و دانش غیرمرتبط می باشد که در یک نقطه گرد هم آمده اند تا منجر به افزایش هوش ماشین در جهت بهره برداری های انسانی شوند. در صورتی که بخواهیم به تاریخچه پیدایش این مفهوم اشاره ای داشته باشیم می توان گفت هوش مصنوعی بیش از نیم قرن پیش پا به عرصه وجود گذاشته است.

اما از تاثیر آن در سئو و بهره برداری هایی که گوگل از آن به شکل امروزی دارد بیش از 5 سال نمی گذرد. با این حال با بروزرسانی های جدیدی که در این زمینه انجام شده می توان گفت اگر یک سئوکار شناختی از مباحث هوش مصنوعی نداشته باشد ، نخواهد توانست یاری گر مناسبی برای کسب و کارهای اینترنتی باشد.

هوش مصنوعی چیست؟

تاثیر هوش مصنوعی در سئو

همانطور که گفتیم تاثیر هوش مصنوعی و کاربرد آن در سئو پدیده ای نوظهور است و قدمت آن در حدود 5 سال یا کمی بیشتر می باشد. با افزایش محبوبیت موتور های جستجو برای برآورده کردن نیاز های کاربران و همچنین افزایش رقابت میان وبسایت های مختلف در فضای مجازی گوگل بر آن شد که جهت امتیاز دهی و رتبه بندی مناسب آنها ، کیفیت ، اصالت ، صحت و دقت را ملاک آنالیز های خود قرار دهد. با این دید ، گوگل اقدام به راه اندازی سیستم ها و الگوریتم هایی کرد که هر یک در یک زمینه خاص یک وبسایت را بررسی می کنند. تمام این روش ها و الگوریتم ها بر پایه هوش مصنوعی بنا شده اند. پس می توان به جرات گفت که هوش مصنوعی تاثیر کاملا مستقیم و همه جانبه ای را در سئو دارد.

دانستن اینکه این مفهوم چه تاثیراتی را در سئو دارد باید به صورت تخصصی تر و جزئی بررسی شود به همین دلیل برخی از مهم ترین تاثیرات هوش مصنوعی در تحلیل وبسایت ها را بیان می نماییم.

درک ماشین از رفتار انسانی

مهم ترین تاثیری که برای هوش مصنوی در سئو می توان قائل شد ، ایجاد درک ماشین از رفتار انسانی است که بارزترین تاثیرات را بر رتبه بندی ها و معیارهای بررسی وبسایت ها دارد. دیگر مانند گذشته رتبه بندی بر اساس افزایش کلمات کلیدی و یا روش هایی که امروزه سیاه و متقلبانه محسوب می شوند ، انجام نمی شود. بلکه با توسعه هوش مصنوعی در سئو ، خزنده ها و ربات های موتور جستجو با الگو برداری از رفتار کاربران در مواجهه با یک یا دسته ای از وبسایت ها عمل می کنند. این یعنی شما باید برای بهبود وضعیت سایت خود نظر مخاطب را جلب کنید و با ایجاد دسترسی راحت ، زیبایی وبسایت ، مطالب کاربردی ، افزایش سرعت ، بهبود تجربه کاربری ، وبسایت خود را در میان رقبا بالا بکشید.

پردازش تصاویر تاثیر هوش مصنوعی در سئو

از دیگر کاربردهایی که هوش مصنوعی در سئو دارد قابلیت پردازش تصویر است. امروزه تصاویر علاوه بر نقشی که در گذشته در بهبود رتبه وبسایت داشتند ، توسط موتورهای جستجو تحلیل محتوایی نیز می شوند. به این صورت که گوگل با الگوریتم های پردازش تصویر توانایی خواندن محتوای تصاویر را دارد. البته این موضوع برای کلمات انگلیسی در حال حاضر ایجاد شده و دیر یا زود برای متون فارسی نیز اجرا خواهد شد. پس در نگارش متن درون تصاویر حتما دقت و وسواس خاصی داشته باشید.

مقاله پیشنهادی جهت افزایش اطلاعات شما : بهینه سازی تصاویر بر اساس استاندارد های سئو

تاثیر فایل صوتی و ویدئو در سئو

پردازش صوت و پردازش ویدئو نیز دو شاخه دیگر از تاثیر هوش مصنوعی در سئو هستند. آنالیز محتوای صوتی و ویدئویی که روی وبسایت بارگزاری می شود به راحتی توسط خزنده های گوگل انجام می شود. همچنین صوت و تصویر می توانند به افزایش رضایت کاربران از محتوای یک وبسایت کمک کنند که باتوجه به مواردی که در قسمت درک ماشین از رفتار انسانی گفتیم خود به خود دید مثبت گوگل از وبسایت مربوطه را به همراه دارد.
هوش مصنوعی با قابلیت پردازش تصویر و صوت برای وبسایت هایی که محتواهایی باکیفیت تولید می کنند امتیازات مثبت نسبت به رقبا را فراهم کرده است که البته هرچه محتوا و مطالب مورد نظر اصالت بیشتری داشته باشند اثر آنها در سئو صد چندان خواهد بود.

تاثیر هوش مصنوعی در سئو با پردازش صوت و ویدئو

شناسایی اصالت محتوا

اصالت محتوا ( متن ، صوت ، تصویر ، ویدئو ) به شدت از جانب موتورهای جستجو بواسطه توسعه هوش مصنوعی بررسی می شود و اهمیت بسیار زیادی در سئو دارد. استفاده از مطالب کپی شده و سرقت ادبی ، ویدئو های تکراری ، مشابهت و تکراری بودن صفحات وبسایت ، هم راستا نبودن مطالب ، ایجاد و خرید بکلینک های بی کیفیت و فیک و بسیاری از موارد دیگر منجر به کاهش ارزش یک وبسایت نزد موتور جستجو می شود. اصالت محتوا پیش نیاز سئو است و اگر یک مطلب ، مقاله یا فایلی که بر روی وبسایت خود قرار می دهید قبلا در جای دیگری استفاده شده باشد ، هرچقدر هم تلاش کنید و اصول سئو را رعایت کنید به نتیجه نخواهید رسید.

مطالب زیر جهت مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *