21 مورد سئو داخلی جهت بهبود وضعیت سایت

سئو داخلی سایت on-page seo

زمانی که از سئو داخلی سایت یا onpage seo صحبت می کنیم ما مطمئن هستیم که به اندازه یک عمر در رابطه با چگالی کلمات کلیدی یا برچسب های متا شنیده اید! اگر به دنبال تغییرات اساسی در سئو خود هستید و می خواهید مهم ترین جزئیات و برترین استراتژی های سئو داخلی صفحات سایت را آموزش ببینید پس با ما همراه باشید.

ابتدا یک توضیح کلی در رابطه با سئو داخلی ، فاکتورها و متغیرهای موثر در بهبود سئوی داخلی صفحات سایت بیان می کنیم تا ادامه بحث برای شما ملموس تر باشد.

زمانی که یک وب سایت راه اندازی می شود، باید برای تطابق با خواسته های موتور جستجو جهت قرار گرفتن در رتبه های بالاتر ، یک سری تغییرات درون ساختار سایت انجام شوند. مواردی مثل بهینه سازی تصاویر ، اصلاح ساختار برنامه نویسی قالب ، تولید صحیح محتوا و رعایت اصول محتوانویسی و بسیاری موارد دیگر. اگرچه سئو داخلی به دنبال بهینه سازی ساختاری سایت است اما در عمل به بهبود رابطه وبسایت با موتورهای جستجو و افزایش رضایت کابران می پردازد.

مهم ترین قدم های سئو داخلی سایت

برای تحقق سئو داخلی مطلوب باید مهم ترین فاکتورها و جزئیات را بدانید و در همان مسیر قدم های خود را بردارید. بسیاری از روش هایی که در وبسایت ها بیان شده است کلی و تکراری هستند ولی ما سعی کرده ایم مهم ترین استراتژی ها و قدم هایی که برای سئو داخلی سایت باید طی کنید را با جزئیات کامل بیان کرده و آموزش می دهیم .

در ادامه لیستی از مهم ترین گام ها در سئو داخلی سایت را بیان و تشریح کرده ایم که مطالعه آن حتما به شما پیشنهاد می شود.

مهم ترین قدم هایی که در سئو داخلی سایت باید بردارید

از url  های سئو شده استفاده کنید

گوگل اعلام کرده که به 3 – 5 کلمه اول در یک url  وزن و ارزش بیشتری می دهد. برای تحقق این موضوع باید در url  هرصفحه از کلمات مرتبط با متن استفاده کنید و کلمات کلیدی اصلی را در url   صفحه قرار دهید.

طبق تحقیقات انجام شده در بررسی نتایج گوگل به اثبات رسیده غالبا صفحاتی که url  طولانی و بد ساختاری دارند نسبت به صفحاتی که url  مناسب و سئو شده دارند در رتبه های بدتری قرار می گیرند. پس در قدم اول آدرس صفحات را بهینه کنید.

عنوان را با کلمه کلیدی آغاز کنید

تگ عنوان مهم ترین فاکتور در سئو داخلی سایت است.  به طور کلی هرچه کلمه کلیدی اصلی به ابتدای عنوان نزدیک تر باشد ارزش بیشتری برای موتورهای جستجو دارد. مثلا اگر کلمه کلیدی صفحه سئو سایت باشد ، برای مثال بهتر است عنوان به این شکل نوشته شود: سئو سایت داخلی چه فاکتورهایی دارد؟

استفاده از کلمات توصیفی در عنوان

کلماتی که توصیف یا شرح زمان و مکان و وضعیت را می دهند مانند 2019  ، عالی ، اصلی ، ارزان و کلمات مشابه دیگر می توانند به سایت شما در کسب رتبه در عبارات کلیدی طولانی کمک کنند.

مطلب پیشنهادی در زمینه سئو عنوان مطالب : انتخاب عنوان مناسب صفحات سایت

عنوان اصلی را در تگ h1  قرار دهید

تگ H1 برچسب عنوان شماست. بیشتر سیستم های مدیریت محتوا CMS (مانند WordPress) به طور خودکار برچسب H1 را به عنوان صفحه اضافه می کنند. اما حتما کد قالب سایت خود را بررسی کنید که مطمئن باشید این برچسب گذاری به صورت صحیح تعریف شده باشد.

اهمیت تگ h1 در سئو داخلی

از تگ h2   استفاده کنید

در قدم بعدی باید برچسب h2  حتما باید در صفحه استفاده شود زیرا رابط میان تگ h1  با کل مطالب سایت و برچسب های زیرشاخه تگ h2  می باشد. معمولا در آموزش سئو تاکید زیادی بر این فاکتور می شود.

سئو داخلی سایت با بهبود dwell time

اگر کاربر پس از ورود به یک صفحه خیلی سریع دکمه بازگشت را کلیک کرد یا از صفحه خارج شد این عمل او به گوگل اعلام می کند که صفحه کیفیت و جذابیت کافی را ندارد. به همین دلیل گوگل از dwell time  برای سنجش کیفیت محتوای صفحه استفاده می کند. با نوشتن و تولید محتوا و مطالب جذاب کاربران را به سایت خود جذب کنید.

انتشار مطالب طولانی

باتوجه به بررسی صنعت سئو ، می توان با قاطعیت اعلام کرد که مطالب طولانی و با کیفیت رتبه بهتری در نتایج کسب می کنند و موجب تقویت سئو داخلی سایت می شوند. برای تولید محتوا و انتشار مطالب با طول مناسب بهتر است از متخصصین این زمینه کمک بگیرید ، البته می توانید از ترجمه مقالات لاتین مرتبط با موضوع سایت خود نیز استفاده کنید.

صفحات خیره کننده با مالتی مدیا

اگر تا به حال صفحات خود را فقط با متن پر کرده اید به این نکته توجه کنید! مالتی مدیا و استفاده از ویدئو و تصاویر صفحات سایت را خیره کننده می کند و ضمن بهبود تجربه کاربری ، حضور او را روی سایت افزایش می دهد و dwell time  را تقویت می نماید.

کلمات کلیدی را در 100 کلمه اول مطلب بیاورید

در پاراگراف اول هر صفحه و 100 تا 150 کلمه اولی که می نویسید حتما مهمترین کلمات کلیدی را قرار دهید. مثلا ما در این مقاله ای که پیرامون سئو داخلی سایت نوشته ایم ، اگر دقت کنید در پاراگراف اول کلماتی مثل سئو ، داخلی ، استراتژی ، وبسایت ، فاکتورها را آورده ایم.

طراحی ریسپانسیو سایت

گوگل در سال 2015 آغاز به جریمه وبسایت هایی کرد که در قابلیت ریسپانسیو یا واکنش گرا در موبایل را نداشتند. در حال حاضر یک طراحی ریسپانسیو برای سایت با قابلیت بارگزاری درست آن در موبایل و تبلت ضروری و جز فاکتورهای سئو داخلی می باشد. اهمیت سئو موبایل به حدی افزایش یافته که در گوگل وبمستر تولز نیز بررسی و تحلیل ها بر این اساس انجام می شود.

استفاده از لینکدهی خارجی

این یک استراتژی آسان براساس سئو کلاه سفید است. لینکدهی خارجی به وبسایت ها و صفحاتی که موضوع و محتوای مشابه با صفحات سایت شما دارند به گوگل کمک می کند که محتوای نوشته شده در صفحات را بهتر متوجه شود. همچنین این کار به گوگل نشان می دهد که سایت شما یک سایت مرجع و قطب اطلاعاتی در یک زمینه خاص است.

تاثیر استفاده از لینکدهی خارجی در سئو داخلی

سئو سایت با لینکسازی داخلی

پیوندها یا لینکسازی داخلی خیلی با ارزش است. حتما در هر صفحه حداقل 2-3 لینک داخلی به صفحات دیگر قرار دهید.

سئو و تقویت سرعت صفحات داخلی سایت

گوگل رسما اعلام کرده که سرعت سایت یک فاکتور اصلی در رتبه بندی سایت است و اخیرا اهمیت سرعت سایت را در نتایج جستجو بیشتر دخیل کرده است. شما می توانید با استفاده از cdn  یا کاهش حجم تصاویر و یا تغییر سرویس میزبانی ( هاست ) سایت خود سرعت را تقویت کنید.

مطمئن شوید که بارگزاری اولیه سایت شما بیش از 4 ثانیه طول نکشید. محققین دریافته اند که 75٪ از کاربران زمانی که با سایتی با زمان بارگزاری بیشتر از 4 ثانیه مواجه می شوند آن را ترک و به سایت دیگری مراجعه می کنند.

برای تقویت و سنجش سرعت سایت استفاده از  معرفی سایت gtmetrix  راهگشا باشد.

کلمات کلیدی lsi

کلمات کلیدی LSI واژه ها یا عبارات مترادفی هستند که گوگل برای تعیین ارتباط و کیفیت یک صفحه از آن ها استفاده می کند. از lsi  ها در تمام مطالب و مقالات سایت خود استفاده کنید.

سئو تصاویر داخلی سایت

مطمئن شوید که تصاویر به کار رفته در صفحه دارای عنوان و متن جایگزین متناسب با کلمه کلیدی همان صفحه باشد.

در مقاله بهینه سازی تصاویر سایت این فاکتور را دقیق تشریح کرده ایم که پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید تا برترین روش های بهینه سازی تصویر را بدانید

دکمه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی

ممکن است شبکه های اجتماعی نقش مستقیمی در رتبه بندی سایت شما نداشته باشند اما اشتراک گذاری مطالب در رسانه های اجتماعی باعث ایجاد تعداد بیشتری مخاطب برای سایت می شود و هرچه چشم های بیشتری را به سایت خود معطوف کنید ، احتمال اینکه کاربری به صفحه شما لینک دهد هم بیشتر می شود. بنابراین از قرار دادن دکمه های اشتراک گذاری مطالب در شبکه اجتماعی به صورت برجسته و واضح در سایت نهراسید. طبق تحقیقاتی که متخصصین سئو انجام داده اند ثابت شده دکمه اشتراک در شبکه های اجتماعی بعضا تا 700 درصد ( بله هفتصد درصد!) بازدید یک مطلب را افزایش داده است.

مقاله پیشنهادی برای افزایش اطلاعات و تخصص شما : تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

سایر تکنیک های سئو داخلی سایت

همچنین فاکتورهای دیگری نیز در سئو داخلی سایت تاثیر دارند که شناخت آنها خالی از لطف نیست و ما در آموزش سئو تمام این موارد را به صورت عملی همراه با دانشجویان خود اجرا می کنیم. که جمعا با موارد زیر کل فاکتورها به 21 مورد میرسند. البته همه فاکتورها به یک اندازه تاثیرگذار نیستند و برخی تاثیرات بیشتری در سئو و رتبه سایت دارند که بهبود آنها نتایج ملموس تری را به دنبال دارد.

محتوای باکیفیت
تشویق کاربران به بازدید مجدد از سایت
تقویت برند سایت
تشویق کاربر به ثبت نظر
افزایش طبیعی  CTR  ، کلیک بیشتر = ترافیک بیشتر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *