آموزش سئو سایت

سئو را از کارشناسان سئوبهینه بیاموزید

سئو بهترین راه برای تأثیرگذاری بیشتر در رتبه بندی موتورهای جستجو به منظور ایجاد یک جریان ثابت از ترافیک ناشی از مشتریان بالقوه به سایت شما است. آموزش سئو را با مدرسین و متخصصین سئوبهینه و منابعی که ارائه میدهیم شروع کنید! در این صورت شما میتوانید ضمن مدیریت وبسایت خود، اقداماتی جهت بهبود وضعیت، سرعت و رتبه آن بیاموزید و بیشترین بازده از بازاریابی اینترنتی با حداقل هزینه های تبلیغات آنلاین را تجربه کنید.

یادگیری سئو از کارشناسان متخصص

آخرین مقالات آموزشی

تگ هدینگ چیست و چگونه در محتوای صفحه استفاده میشود

تگ هدینگ: چگونه از تگ های h1 تا h6 استفاده کنیم

وقتی برای اولین بار وبلاگ نویسی یا نگارش محتوای سایتتان را شروع میکنید، معمولا اطلاعات کافی در مورد اینکه چگونه محتوا را برای کسب رتبه در گوگل، به درستی ساختاربندی کنید ندارید. افراد مبتدی متنی را مینویسند و بدون اینکه استفاده صحیح از تگ های صف…
چک لیست مهم ترین روش های سئو سایت در سال 2022

چک لیست روش های سئو سایت در سال 2022

در این مقاله چک لیست و روش های سئو سایت برای سال 2022 را توضیح میدهیم. چه کسی می گوید بهینه سازی سایت در موتور جستجو دشوار است؟ شما میتوانید با شناخت روشها و اصول لازم برای تقویت سایت، به راحتی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را مدیریت کرده و ارت…
تولید محتوا چیست و چگونه در فضای مجازی انجام میشود

تولید محتوا در فضای مجازی

تخصص تولید محتوا در فضای مجازی رکن اصلی بازاریابی اینترنتی محسوب میشود. ارائه خدمات و آموزش ساخت محتوای متنی، ویدئویی و صوتی بخشی از فعالیتهای متخصصین بازاریابی آنلاین می باشد. اگر قصد دارید تبلیغات موثری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام …

آخرین بروزرسانی هسته الگوریتم گوگل در 2021 (آبان 1400)

آیا رتبه سایتتان در نتایج جستجو در آبان و آذر دچار تغییرات شدیدی شده؟ افت رتبه را تجربه کرده اید یا بهبود؟ در ماه نوامبر 2021 مصادف با اواخر آبان 1400 گوگل بروزرسانی مهم و جدیدی را در هسته اصلی الگوریتم های خود انجام داد که تاثیرات آن سریع و شدید د…
وبمستر کیست و 10 ابزار برتر وب مستر چیست

وبمستر کیست و 8 ابزار برتر وب مستر در دنیا چیست؟

مفهوم وبمستر از دو جنبه قابل بررسی است. در ابتدا وب مستر را به عنوان یک شغل و تخصص مورد بررسی قرار داده ایم و توانایی ها و وظایف یک متخصص وب که شامل طراحی سایت و بهینه سازی در موتورهای جستجو می باشد را توضیح داده ایم که به شما کمک میکند بهترین فرد یا شرکت را برای همکاری انتخاب کنید. سپس به معرفی ابزارهایی پرداخته ایم که در آنالیز سایت نقش کلیدی دارند و به عنوان ابزارهای وبمستر شناخته میشوند و این امکان را به شما میدهند که مانند یک حرفه ای نقاط ضعف و قوت سایتتان را بشناسید.
علت تغییر عنوان صفحات سایت در نتایج جستجوی گوگل

بازنویسی و تغییر عنوان صفحات در نتایج جستجوی گوگل

آیا عنوان صفحات سایت شما در گوگل تغییر کرده؟ در نتایج عنوانی متفاوت از آنچه درج کردید، نمایش داده می شود؟ طی هفته های اخیر مشاهده شده که گوگل اقدام به تغییر و بازنویسی عناوین برخی از صفحات در نتایج جستجو کرده و عنوانی متفاوت از متاتگ تعیین شده توسط ما را نمایش میدهد. دلایل این اتفاق و روش های جلوگیری از تغییر عنوان در نتایج را توضیح داده ایم.

یادگیری اصول لینک سازی

طراحی ریسپانسیو

مقالات آموزشی طراحی سایت

آموزش کلمات کلیدی

آموزش کلمات کلیدی

آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوا

آموزش شبکه های اجتماعی

آموزش شبکه های اجتماعی

آموزش سئو محلی

آموزش سئو محلی

یادگیری الگوریتم های گوگل

یادگیری الگوریتم های گوگل

یادگیری بازاریابی اینترنتی

یادگیری بازاریابی آنلاین

راهنمای سئو برای مبتدیان

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو سایت در بازاریابی اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. با میلیون ها وب سایت فعال در اینترنت، بسیار مهم است که وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه خوبی داشته باشد تا برای کاربران اینترنت قابل مشاهده باشد.

استراتژی های سئوی مناسب باعث افزایش دیده شدن کسب و کار شما در نتایج جستجو می شود، بنابراین ترافیک واجد شرایط بیشتری را به وب سایت خود هدایت می کنید که به درآمد تبدیل می شود.

به خواندن ادامه دهید تا همه چیز را در مورد سئو بدانید یا با استفاده از دکمه های زیر به موضوع خاصی بروید.

اگر برای اجرای استراتژی سئوی خود به کمک نیاز دارید، شرکت سئوبهینه تیمی از کارشناسان را آماده کمک به شما دارد. با ما آنلاین تماس بگیرید یا همین امروز با شماره 02144871861 تماس بگیرید تا با یک استراتژیست در مورد خدمات ما صحبت کنید!

سئو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهبود رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط به منظور جذب ترافیک هدفمند به سایت شما است. سئو شامل طیف گسترده ای از تکنیک های بهینه سازی است.

این استراتژی ارگانیک است، به این معنی که شما نمی توانید برای بهبود رتبه خود پولی بپردازید – باید رتبه خود را از طریق بهینه سازی بهبود بخشید.

و زمانیکه به این هدف میرسید، دیگر هیچ دغدغه ای از بابت تامین مشتری ندارید، زیرا مشتریان شما را به راحتی می یابند.

در مورد مفاهیم اولیه بیشتر بدانید

برای انجام موفقیت آمیز سئو، باید اصول کارکرد آن را بدانید. برخی از اصول اولیه و مفاهیم پایه را میتوانید در لینکهای زیر مطالعه کنید.

چرا سئو مهم است؟

سئو برای موفقیت هر وب سایت ضروری است. اگر می خواهید افراد هنگام جستجوی آنلاین شما را پیدا کنند، باید سایت خود را برای رتبه بهتر در نتایج جستجو بهینه کنید. تنها تعدادی از مزایای یادگیری سئو و پیاده سازی آن آورده شده است:

بازدید بهبود یافته در گوگل: هنگامی که در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب می کنید، افراد بیشتری سایت شما را می بینند و با برند شما آشنا می شوند و بازدید و آگاهی از برند شما را بهبود می بخشند.

ترافیک بیشتر: هر چه رتبه شما در گوگل بالاتر باشد، ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد. با سئو، همچنین می توانید کیفیت ترافیک خود را با هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص مرتبط با مخاطبان خود بهبود بخشید.

افزایش مشتری و فروش: سئو به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی مرتبط را هدف قرار دهید تا بتوانید مشتریان بالقوه را به وب سایت خود جذب کنید.

در مورد مزایای سئو بیشتر بدانید

به دنبال منابع سئو برای درک مزایای آن هستید؟ با این مجموعه مقالات دقیقتر این مسئله را بررسی کنید:

رتبه بندی موتورهای جستجو چگونه است؟

درک اینکه موتورهای جستجو چگونه کار می کنند می تواند هنگام شروع بهینه سازی سایت برای جستجو مفید باشد. مرور مختصر و برخی منابع اضافی برای درک موتورهای جستجو آورده شده است.

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از ربات هایی به نام خزنده یا عنکبوت برای یافتن و فهرست بندی محتوا استفاده می کنند. این خزنده ها از طریق لینکها و اسکن صفحات در سراسر اینترنت سفر می کنند و به محض کشف صفحات به فهرست های موتورهای جستجو اضافه می کنند. هنگامی که یک صفحه بخشی از فهرست یک موتور جستجو است، می تواند در نتایج جستجو ظاهر شود.

موتورهای جستجو همچنین صفحات را ارزیابی می کنند تا مشخص کنند که آنها در مورد چه موضوعی هستند و چقدر ممکن است برای کاربران مفید باشند.

هنگامی که کاربر چیزی را جستجو می کند، موتورهای جستجو از الگوریتم های مختلفی استفاده می کنند تا تعیین کنند کدام صفحات برای جستجوگر مفیدتر است و بر اساس آن آنها را رتبه بندی می کند. این الگوریتم ها محتوا را بر اساس بیش از 200 عامل رتبه بندی می کنند.

بنابراین، نقش سئو، بهینه سازی صفحات وب است تا موتورهای جستجو:

صفحات را پیدا کرده و فهرست بندی کنید

بدانند صفحات شما در مورد چیست

آنها را به طور مطلوب ارزیابی کنند و بر اساس فاکتورهای مختلف آنها را رتبه بندی کنند

موتورهای جستجو می‌خواهند مفیدترین محتوا را به خوبی رتبه ‌بندی کنند، بنابراین اساساً سئوکاران می‌خواهند محتوا را تا حد امکان برای جستجوگران ارزشمند کنند.

هدف این نیست که موتورهای جستجو را فریب دهید تا محتوای شما را رتبه بندی کنند. تلاش برای انجام این کار می تواند منجر به جریمه هایی شود که رتبه شما را کاهش می دهد یا از رتبه بندی کامل سایت شما جلوگیری می کند. در عوض، هدف این است که محتوای شما را در راستای الگوریتم های موتورهای جستجو برای جستجوگران مفید و مرتبط کنید.

درباره نحوه کار موتورهای جستجو بیشتر بدانید

موتورهای جستجو چه ربطی به سئو دارند؟ همه چیز را در مورد موتورهای جستجو و نحوه بهینه سازی وب سایت خود با این منابع بیاموزید:

تکنیک های سئو را بیاموزید: اصول اولیه سئو

اکنون که یاد گرفتید سئو چیست و چرا این استراتژی مهم است، می توانید سئو را یاد بگیرید تا بهینه سازی وب سایت خود را برای موتورهای جستجو آغاز کنید.

چند تکنیک اساسی سئو وجود دارد که باید بدانید تا کمپین خود را راه اندازی کنید. در ادامه آنها را توضیح میدهیم:

یادگیری روش های و تکنیک های سئو

نمایه سازی سایت

ایندکس یا نمایه سازی اصطلاحی است که برای قرارگرفتن سایت در نتایج استفاده میشود. البته اگر گوگل و سایر موتورهای جستجو نتوانند سایت شما را ببینند، در نتایج جستجو رتبه ای نخواهید داشت و ترافیک ارزشمند شرکت خود را از دست خواهید داد.

یک راه آسان برای تشخیص اینکه آیا سایت شما در گوگل و بینگ ایندکس شده است یا خیر، جستجوی «site:آدرس سایت» در نوار جستجوی گوگل یا بینگ است.

این جستجو همه صفحات فهرست شده را نمایش میدهد و شما متوجه میشوید که کدامیک از پستها، صفحات، دسته بندیها، نمونه کارها و سایر برگه های سایتتان در گوگل ایندکس یا نمایه شده اند.

همچنین می‌توانید از کنسول جستجوی گوگل برای شناسایی صفحاتی که خزیده نشده و فهرست‌بندی نشده‌اند یا صفحاتی که خطاهای خزیدن را نشان می‌دهند، استفاده کنید.

برای اطمینان از اینکه گوگل می تواند سایت شما را پیدا و فهرست بندی کند، به هر صفحه جدید از صفحات دیگر سایت خود لینک دهید و مطمئن شوید که به طور تصادفی دسترسی گوگل هنگام خزیدن سایت را مسدود نمی کنید. برای نکات بیشتر منابع زیر را مطالعه کنید.

در این بخش دو فایل htaccess و robots.txt که در پوشه اصلی هاست قرار دارند، بیشترین کاربرد و نقش را ایفا میکنند.

درباره ایندکس شدن سایت خود بیشتر بیاموزید

منابع زیر را بررسی کنید تا در مورد نمایه شدن وب سایت خود در گوگل و سایر موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری کسب کنید.

سئو تکنیکال

سئوی فنی به بهینه سازی وب سایت و سرور بک اند اشاره دارد که عملکرد سایت را در نتایج موتورهای جستجو بهبود می بخشد. این بهینه سازی ها ممکن است برای پیاده سازی به مهارت های توسعه وب نیاز داشته باشند.

در اینجا چند نمونه از بهینه سازی فنی را مشاهده می کنید.

سرعت صفحه

سرعت بارگیری صفحات شما کلید تجربه کاربر است و سرعت بالای صفحه ممکن است منجر به رتبه های بالاتر شود. در حالت ایده آل، صفحات شما در سه ثانیه یا کمتر بارگیری می شوند.

برخی از روش هایی که می توانید برای بهبود سرعت صفحه خود استفاده کنید عبارتند از:

  • فشرده سازی تصاویر
  • استفاده از کش مرورگر
  • کوچک کردن HTML، CSS و جاوا اسکریپت

طراحی واکنشگرا

طراحی وب ریسپانسیو تضمین می کند که وب سایت شما بدون توجه به دستگاهی که برای دسترسی به آن استفاده می کند، به درستی نمایش داده می شود. وب سایت های واکنش گرا می توانند با اندازه صفحه نمایش دستگاهی که کاربر استفاده میکند، سازگار شوند. به ویژه مهم است که مطمئن شوید سایت شما در دستگاه های تلفن همراه به خوبی نمایش داده می شود زیرا گوگل نسخه سایت در موبایل را برای رتبه بندی در اولویت قرار میدهد.

با این منابع سئو، سئوی فنی را بیاموزید، که شامل بهینه سازی باطن وب سایت شما برای جستجو است:

تحقیق کلمات کلیدی

انجام تحقیقات کلمات کلیدی یکی از مهمترین کارهایی است که برای موفقیت در سئو باید انجام دهید.

هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، عباراتی را انتخاب کنید که به کسب و کار و وب سایت شما مرتبط هستند و احتمالاً مخاطبان هدف شما جستجو می کنند. می توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید تا به شما کمک کند عباراتی را برای محتوای خود پیدا کنید.

اکثر شرکت ها هنگام انجام تحقیقات روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز می کنند. کلمات کلیدی دم بلند عباراتی هستند که شامل سه یا چند کلمه هستند، مانند “خرید چکمه زنانه چرمی”. رقابت کمتری برای کلمات کلیدی دم بلند وجود دارد، بنابراین می توانید در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.

علاوه بر این، از آنجایی که کلمات کلیدی طولانی خاص هستند، می توانند ترافیک مطلوب بیشتری را به سمت کسب و کار شما هدایت کنند که منجر به درآمد بیشتر می شود.

کلمات کلیدی دم کوتاه عبارت ‌های جستجوی کوتاه‌تر و رایج تر هستند. اگرچه این کلمات کلیدی رقابت شدیدی دارند، اما رتبه بندی مناسب برای آنها می تواند حجم بالایی از ترافیک را برای سایت شما به ارمغان بیاورد. اما معمولا فقط وب سایت های بزرگتر و معتبر میتوانند برای این کلمات رتبه خوبی بدست آورند.

درباره کلمات کلیدی سئو بیشتر بدانید

کلمات کلیدی برای سئو بسیار مهم هستند. از منابع سئوی زیر برای یادگیری نحوه یافتن، ادغام و رتبه بندی کلمات کلیدی که برای کسب و کار شما اهمیت دارند، استفاده کنید.

لینک بیلدینگ

یکی از عوامل اصلی سئوی خارج از صفحه، بک لینک ها هستند – لینک هایی که وب سایت شما از سایت های دیگر دریافت می کند. سئوی خارج از صفحه یا off-page شامل عواملی است که بخشی از خود وب سایت شما نیستند و نمی توانید مستقیماً آنها را کنترل کنید.

هنگامی که محتوایی را منتشر می کنید، می خواهید افراد به آن لینک دهند تا پروفایل بک لینک شما توسعه یابد. بک لینک ها سیگنال های اعتماد را به گوگل ارسال می کنند که می تواند به بهبود رتبه وب سایت شما کمک کند.

اگر محتوای عالی منتشر می کنید، احتمالاً به طور طبیعی لینک ها را جذب خواهید کرد. برای ساخت پروفایل بک لینک خود، همچنین می توانید:

به سایت های دیگر مراجعه کنید و از آنها لینک بخواهید

کاربران را به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی تشویق کنید

پست های مهمان را در وب سایت های دیگر بنویسید و بک لینک های طبیعی به سایت خود را در پست ها قرار دهید

مقالاتی درباره ساخت لینک

گوگل از یک الگوریتم بسیار پیچیده برای تعیین رتبه وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند. یکی از مولفه هایی که گوگل مد نظر دارد لینک ها هستند. در زیر چند مقاله مفید در مورد مواردی مانند تعداد بک لینک های مورد نیاز و استراتژی های ساخت لینک آورده شده است.

تجربه کاربری

تجربه کاربری یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل است. اگر افراد از وب ‌سایت شما خارج شوند، به Google نشان می‌دهد که وب‌سایت شما تجربه کاربری ضعیفی دارد یا اطلاعات مورد نیاز کاربران را ندارد.

برای اطمینان از ارائه یک تجربه کاربری عالی، بررسی کنید که وب سایت شما به راحتی قابل پیمایش است و کاربران به راحتی می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. شما باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما سازماندهی شده، از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و کاربردی است تا بهترین تجربه کاربری را ارائه دهد.

درباره تجربه کاربری و سئو بیشتر بدانید

درباره اینکه چگونه تجربه کاربری و سئو با یکدیگر برای بهبود وب سایت و بازاریابی دیجیتال خود کار می کنند، بیشتر بیاموزید.

سئو درون صفحه

سئو داخلی (on-page seo) یکی از زیرمجموعه های اصلی استراتژی های بهینه سازی است. سئوی درون صفحه عواملی را پوشش می دهد که بخشی از وب سایت شما هستند و می توانید مستقیماً آنها را کنترل کنید.

درباره سئو داخلی صفحه بیشتر بدانید

سئو داخلی به اقداماتی از بهینه ‌سازی سایت اشاره دارد که بتوانید کنترل کنید و در وب ‌سایت خود قرار دهید.

از آنجایی که تاکتیک های مختلفی برای سئو داخلی وجود دارد، ما لیستی از مقالاتی را گردآوری کرده ایم که می توانند شما را به سمت موفقیت راهنمایی کنند.

اهمیت محتوا برای سئو

محتوا یکی دیگر از اجزای اساسی سئو است. با هر قسمت از محتوا، فرصت دیگری برای رتبه بندی در موتورهای جستجو و فرصتی دیگر برای مخاطبان خود برای یافتن وب سایت شما به دست می آورید.

شما می توانید محتوایی براساس کلماتی ایجاد کنید که که در طول فرآیند تحقیق کلمات کلیدی انتخاب کرده اید. انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می توانید ایجاد کنید، از جمله پست های وبلاگ، مقالات، ویدئوها، اینفوگرافیک ها، پادکست ها و موارد دیگر.

هنگام انتشار محتوا، سعی کنید برنامه زمانی ثابتی داشته باشید و مطمئن شوید که محتوای شما آموزنده است و با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد.

یکی دیگر از تکنیک های کلیدی سئو، گنجاندن کلمات کلیدی در محتواست. شما باید از آنها در سراسر نسخه خود و همچنین در مکان های برجسته مانند عنوان و URL استفاده کنید. همچنین ضروری است که خوانایی و کاربرپسند بودن را قربانی کلمات کلیدی نکنید.

درباره نحوه کار با سئو و محتوا بدانید

محتوا بخش مهمی از هر استراتژی سئو است. این منابع سئو را بررسی کنید تا یاد بگیرید چگونه با محتوای سئو شروع کنید:

تکنیک های سئو که باید از آنها اجتناب کنید!

هنگامی که به تکنیک ‌هایی برای بهبود سئو نگاه میکنیم، با تاکتیک ‌هایی مواجه میشویم که ایده خوبی به نظر می ‌رسند اما در درازمدت به وب ‌سایت آسیب می ‌رسانند. این روش ها به عنوان تکنیک های سئو کلاه سیاه شناخته می شوند.

سئو کلاه سیاه به استراتژی هایی اشاره دارد که برای تقویت سریع سایت استفاده می شود که برخلاف دستورالعمل های موتورهای جستجو است. در اینجا چند تکنیک وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید:

پر کردن محتوا با کلمات کلیدی: این اقدام به اشباع بیش از حد یک صفحه با کلمات کلیدی به روشی غیرطبیعی برای تلاش برای ارتقا رتبه صفحه به ازای آن عبارات اشاره دارد. کلمات کلیدی همیشه باید به طور طبیعی در متن درج شوند و هرگز نباید بیش از حد از آنها استفاده شود.

بکلینک پولی: هرگز نباید برای بک لینک هزینه کنید، زیرا این امر می تواند به اعتبار وب سایت شما آسیب برساند.

محتوای سرقت شده: گوگل می تواند محتوای سرقت شده و تکراری را شناسایی کند. محتوا را از وب ‌سایت‌های دیگران نگیرید یا همان محتوا را به طور مکرر در وب‌سایت خود منتشر نکنید، زیرا می‌تواند بر رتبه شما تأثیر منفی بگذارد.

هدف سئوبهینه رونق کسب و کار شماست! Copyright © 2024 seobehine.ir