آنالیز و بررسی سئو سایت دیجی کالا Digikala

بررسی سئو وب سایت و فروشگاه دیجی کالا

در این مطلب قصد داریم سئو وب سایت دیجی کالا با آدرس digikala .com  را مورد تحلیل و بررسی از نظر خدمات مشاوره سئو سئوبهینه قرار دهیم. همانطور که می دانید وبسایت دیجیکالا یکی از پربازدیدترین وبسایت های ایرانی می باشد اما شگفت زده خواهید شد اگر بدانید که رتبه الکسای دیجیکالا در جهان در حال حاضر 148 و در ایران رتبه 3 می باشد که ارقامی فوق العاده محسوب می شوند و نشان از قدرت این دامنه و همچنین تلاش های متخصصین و طراحان سایت دیجی کالا در جهت بهبود آن است.

امروزه دیجی کالا به واسطه شهرت و محبوبیتی که بدست آورده هم به شکل مستقیم فروش و هم به صورت واسطه و برقرار کننده ارتباط فروشنده و مشتری فعالیت می نماید.

به منظور بررسی و تحلیل سئو  دیجی کالا از مهم ترین ابزار آنالیز سئو استفاده می کنیم و شما با دیدن نتایج اطلاعات کاملی از ساختار این وبسایت فروشگاهی آشنا خواهید شد. همچنین با ابزارهایی که معرفی کرده ایم شما هم می توانید سایت خود را آنالیز کنید.

اگر مایلید یک فروشگاه اینترنتی در سطح دیجیکالا راه اندازی کنید ، این مقاله را مطالعه نمایید: سئو فروشگاه اینترنتی

بررسی سئو دیجی کالا

پیش از بررسی سئو دیجی کالا باید گفت دامنه digikala  یک برند معتبر محسوب می شود که شاید به تنهایی ارزشی بالغ بر چندین میلیارد تومان داشته باشد و در ابتدا برای تعیین نام دامنه هم همانگونه که می بینید یک نام با طول و تعداد حروف مناسب انتخاب شده است.

این دامنه از سال 2006 تا به امروز فعال بوده است و بر روی سرور های ابری و اختصاصی خود دیجی کالا و در ایران فعالیت می کند که از امنیت و سیستم ایمنی بالایی نیز برخوردار است.

دیجی کالا بیشتر با نام برند خود در گوگل جستجو می شود اما در بسیاری از جستجوهای کاربران برای خرید نیز حضور پررنگی دارد.

آمار الکسا

رتبه سوم در ایران و رتبه زیر 150 در جهان یک شاهکار از وبسایت دیجی کالاست. این وبسایت تاکنون با چیزی در حدود 115 هزار کلمه کلیدی و عبارت در گوگل و سایر موتورهای جستجو دیده شده است که نشان از دایره وسیع فعالیت های دیجی کالا است.

از رقبای دیجیکالا می توان به سایت های ترب ، دیوار و ایمالز اشاره کرد. هرچند که دیجیکالا رتبه بهتری نسبت به رقبای خود دارد اما کاربر کمتری را نسبت به رقبای خود از نتایج جستجوی گوگل می گیرد.

این سایت بر روی برندینگ فعالیت های مثبت زیادی انجام داده است و بسیاری از مخاطبان خود را به صورت مستقیم و بدون نیاز به سرچ گوگل بدست می آورد.

این سایت بیشترین بازدیدکننده را از کشورهای ایران ، آلمان و کانادا و آمریکا دارد. طبق آمار بدست آمده میانگین حضور بازدید کننده روی سایت بالای 12 دقیقه است که بسیار درخشان و ممتاز است.

یکی دیگر از اعداد عجیب و بسیار بالایی که در بررسی سئو دیجی کالا با آن برخوردیم تعداد 14400 بکلینک این وبسایت است که از منابع و پایگاه های اینترنتی دیگر دریافت کرده و یکی از عوامل قدرت بالای دیجی کالا نیز می تواند همین مسئله باشد. و امتیاز trust flow  که عدد 52 را نشان می دهد بیانگر این است که اکثر این لینک ها طبیعی و هدفمند تولید شده اند.

بررسی نکات منفی سئو دیجی کالا

در بررسی سئو دیجی کالا نکات منفی نیز به چشم می خورد اما به علت اینکه بازدیدکننده آن بسیار بالاست به هیچ وجه روی عملکرد آن تاثیر بدی نگذاشته است. البته واقعا مشخص نیست شرایط به همین منوال باقی بماند ، زیرا با آپدیت های جدید گوگل وبسایت هایی که نمره پایینی در سرعت و بهینه سازی دارند در خطر حذف قرار می گیرند.

دیجی کالا با طراحی اپلیکیشن و همچنین نسخه موبایلی قدم مفیدی در جهت جذب کاربران تلفن همراه برداشته است.

به علت کیفیت بالای تصاویر موجود روی این سایت ، اکثر تصاویر بهینه نیستند و حجم بسیار بالایی دارند که می تواند در کندی سایت موثر باشد اما دیجی کالا در عین حال که سرور های قدرتمند دارد از سیستم های CDN  یا همان content delivery networks  استفاده می کند که به علت بارگزای تصاویر روی یک سرور دیگر ، موجب از بین رفتن اثر منفی حجم بالای تصاویر می شود.

حجم صفحه اصلی

البته حجم صفحه اصلی دیجی کالا بیش از 5 مگابایت می باشد که عددی نسبتا بالا در سئو محسوب می شود و بیش از 200 درخواست از سمت سرور موقع ورود کاربر جدید ارسال می نماید که بهتر است کاهش یابد و تصحیح شود. به همین دلیل است که سرعت بارگزاری آن بالای 15 ثانیه می باشد و اگر این وبسایت قرار بود با وبسایتی مثل آمازون رقابت داشته باشد مسلما قافیه را به رقیب خود می باخت.

فایل ها و کدهای استایل اصلا بهینه نیستند و حجم بالایی دارند که باز هم تاکید می کنیم عامل موفقیت دیجی کالا با وجود این همه فایل با حجم بالا دو عامل مهم است ، یکی فرآیند برندینگ حرفه ای  و دیگری استفاده از شبکه CDN .

دسته بندی مناسب محصولات

دسته بندی محصولات و استفاده از فیلتر و همچنین موتور جستجوی شخصی سازی شده که درون دیجی کالا مورد استفاده قرار می گیرد از دیگر نکات مثبت بررسی سئو آن هستند. در مجموع باید اشاره کرد این حجم بالا از اطلاعات را به خوبی ارائه و نظم می دهد و طراحی آن به خوبی انجام شده است.

به علت تغییرات مداومی که در صفحه اول دیجی کالا انجام می شود ایرادات و هشدارهای کدنویسی فراوانی در آن وجود دارد که بهتر است مرتفع گردند.

تگ های صفحه اصلی

در صفحه اصلی سایت از عنوان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا استفاده شده است و تگ h1 و اصلی آن ” فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین ” می باشد. در ضمن دیجی کالا از معدود فروشگاه های اینترنتی است که از تگ description  نیز استفاده کرده و توضیحات کاملی از صفحات اصلی سایت در اختیار کاربر قرار می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *