الگوریتم موش کور و تغییرات جستجوی محلی

الگوریتم موش کور چیست

در ادامه آموزشهای تخصصی جهت بهبود ارتباط سایت با گوگل، در این مقاله خواهیم گفت الگوریتم موش کور چیست و بروزرسانی این الگوریتم چه تاثیری در رتبه بندی نتایج به ویژه جستجوی محلی داشته است. ممکن است متوجه شده باشید که نتایج جستجوی محلی گوگل اخیراً تفاوتهایی با قبل دارد، که این مسئله میتواند ناشی از یکی از الگوریتمهای گوگل به نام موش کور یا possum باشد، اگرچه که الگوریتم های دیگری مثل کبوتر یا ونیز هم بر رتبه بندی نتایج محلی اثرگذار هستند.

موش کور یا POSSUM نام یکی از الگوریتم های گوگل است که در حدود 6 سال قبل بصورت غیررسمی معرفی و ارائه شد. الگوریتم موش کور تاثیر زیاد و قابل توجهی در سئو محلی و نتایج جستجوی محلی گوگل دارد. اگرچه گوگل هیچ گاه وجود چنین الگوریتمی را رسما تایید نکرده ، اما الگوریتم موش کور باعث رونق و افزایش بازدید کسب و کارهای کوچک و محلی شده است. در عین حال نقش زیادی در ارائه نتایج بهتر و مطلوبتری به کاربران دارد. طبق تحقیقاتی که بر روی بیش از 1300 وب سایت انجام شده ، تغییرات 64 درصدی در نتایج جستجوی محلی مشاهده شده است.

الگوریتم موش کور گوگل چیست؟

همانطور که اشاره کردم، الگوریتم موش کور گوگل  بروزرسانی الگوریتم رتبه ‌بندی جستجوی محلی این موتور جستجو محسوب میشود و تصمیم می‌گیرد چه زمانی و به ازای کدام موقعیت جغرافیایی کاربری که یک عبارت را جستجو میکند، سایتها و کسب‌ و کارها در نتایج جستجوی محلی (نتایج مربوط به محدوده جغرافیایی کاربر مورد نظر)  نشان داده شوند، و گاهی اوقات فهرست ‌های کسب‌وکار را از نتایج جستجو فیلتر می ‌کند. این بدان معنی است که برخی از مشاغل محلی ممکن است حتی برای جستجوی یک عبارت یا محصول یکسان در نتایج ظاهر نشوند.

به جرات میتوان گفت که این الگوریتم بزرگترین بروزرسانی مربوط به نتایج محلی، پس از رونمایی از الگوریتم کبوتر است که تاثیر زیادی در اقدامات سئو سایت محلی و فرآیندهای مربوط به ارتقا رتبه در گوگل دارد.

چرا موش کور؟ نام گذاری این الگوریتم به موش کور ، به علت عمکلرد آن در نمایش یا فیلتر یک سایت ها در نتایج جستجوی محلی است به همین خاطر امکان دارد برخی مواقع یک سایت در نتایج نمایش داده شود و برخی مواقع خیر. و این شرایط وب مسترها را به اشتباه می اندازد و امکان دارد که مالک یک سایت خیال کند که سایت از نتایج گوگل کلا حذف شده است و به نوعی به برداشت کورکورانه وبمسترها از نتایج جستجوی محلی اشاره دارد.

تغییرات الگوریتم موش کور در رتبه بندی نتایج محلی

مانند بسیاری از الگوریتم های ارائه شده توسط گوگل ، الگوریتم possum نیز نتایج و تاثیرات خاص خود را به همراه داشته و موجب ایجاد تغییراتی در نتایج جستجو شده است. از جمله مهم ترین این تغییرات ، افزایش دقت ارائه نتایج ، فیلتر یا حذف برخی از لینک ها ، آپدیت آدرس فیزیکی یک کسب و کار و رونق گرفتن کسب و کارهای کوچک و در حومه شهر را می توان بیان نمود.

تغییرات الگوریتم موش کور possum در نتایج جستجوی محلی گوگل

از آنجایی که به نظر می‌رسد گوگل هنوز در حال آزمایش الگوریتم موش کور و نحوه نمایش (یا عدم نمایش) کسب‌وکارهای محلی در رتبه بندی نتایج جستجوی محلی است، واقعاً هیچ راهی وجود ندارد که با اطمینان بگوییم که می‌دانیم نتایج جستجو برای همیشه اینگونه خواهد بود. گوگل دوست دارد هر از گاهی چیزهایی را در مورد ما تغییر دهد، بنابراین ممکن است تغییر کند، یا گوگل می تواند الگوریتم را در حین آزمایش آن تغییر دهد.

کمک به کسب و کارهای حومه شهر

در گذشته و قبل از بروزرسانی الگوریتم موش کور ، بسیاری از کسب و کارهایی که در حومه یا خارج از شهر حضور داشتند ، شانس زیادی برای رتبه خوب در نتایجی که کاربران از موقعیت مکانی درون یک شهر جستجو می کردند نداشتند ، درواقع باتوجه به تاثیر الگوریتم کبوتر گوگل در جستجوهای محلی ، همواره 3 مورد از نزدیک ترین وب سایت ها به کاربر نمایش داده می شد. اما حالا اگر وب سایتی در عبارات کلیدی خود نام یک شهر را درج کند ، شانس مشاهده آن توسط کاربران در موقعیت جغرافیایی متفاوت نیز وجود دارد.

فرض کنید وب سایت یا محل فعالیت شما در خارج از محدوده تهران است، اما به شهروندان تهران و افرادی که ساکن پایتخت هستند نیز خدمات رسانی میکنید. الگوریتم موش کور کمک میکند که در جستجوی محلی وبسایت شما هم به کاربران محدوده هایی که تحت پوشش خدمات یا محصولات شما میشوند، نمایش داده شود که تا پیش از رونمایی از این الگوریتم، چنین قابلیتی وجود نداشت.

افزایش دقت در شناسایی آدرس فیزیکی

موش کور گوگل دو تغییر اساسی در افزایش دقت و شناسایی مکان فیزیکی یک شرکت ایجاد کرده. اولا اینکه درصورتی که آدرس فیزیکی شما تغییر کند و آدرس جدید را در گوگل مپ ثبت کنید ، آدرس قبلی بصورت اتوماتیک از نتایج حذف خواهد شد. ثانیا دقت گوگل در شناسایی و تطابق آدرس های ثبت شده در نقشه و بر روی سایت افزایش یافته است. به همین دلیل یکپارچگی و تطابق تمام اطلاعات تماس در نقشه گوگل و اطلاعات درج شده روی وب سایت اهمیت زیادی دارد.

تنوع بیشتر در ارائه نتایج

موش کور این قابلیت را ایجاد کرده که زمانی که یک کاربر از موقعیت جغرافیایی مشخصی عبارت کلیدی را جستجو می کند ، نتایج متنوع و متفاوت تری را به وی ارائه می دهد. مثلا اگر شما عبارت سئو را در تهران جستجو کنید ، گوگل سعی می کند با تنوع در ارائه نتایج ، مثلا یک شرکت انجام خدمات سئو ، یک مجموعه آموزش سئو ، یک لینک در زمینه آنالیز سئو و حالت های دیگر به شما نمایش دهد.

نتایج فیلتر شده بر اساس وابستگی

تغییر دیگری که الگوریتم موش کور در نتایج جستجوی محلی به وجود آورده ، دقت بالا و فیلتر نتایج و ارائه بهترین نتایج به کاربر است. فرض کنید در یک محدوده ، بیش از 10 شرکت یا نمایندگی بیمه وجود داشته باشند. اما شما عبارت بیمه عمر را جستجو می کنید، در این حالت با در نظر گرفتن وابستگی جستجو ، شرکتی که بیشترین تجربه را در زمینه بیمه عمر دارد در بالای نتایج نمایش داده می شود.

توجه به الگوریتم موش کور در سئو سایت

حال که نوع عملکرد و تاثیرات موش کور گوگل در نتایج جستجوی محلی را متوجه شدید ، حتما باید این الگوریتم را در سئو  و مخصوصا سئو محلی در نظر داشته باشید و استراتژی خود را با possum  منطبق نمایید. البته این به معنی نادیده گرفتن سایر الگوریتم ها نیست. بلکه با رعایت سایر اصول سئو ، شما باید اولا آدرس و مکان فعالیت ، شماره های تماس و ساعات فعالیت سایت خود را دقیق و منطبق با اطلاعات ثبت شده روی سایت در گوگل مپ درج نمایید.

در حالی که بروزرسانی الگوریتم موش کور ممکن است کسب ‌وکارها را از نتایج جستجوی محلی حذف کند، به نظر می‌رسد که گوگل هنوز در حال آزمایش و اصلاح الگوریتم است.

با این حال، اکنون زمان آن است که روی استراتژی بازاریابی محلی خود کار کنید. ممکن است گوگل سایت شما را از برخی جستجوها حذف کند، اما میتوانید اقداماتی را انجام دهید تا مطمئن شوید که وب سایت شما توسط کاربران در گوگل دیده میشود

نوع خدمات و محصولات خود را کامل ارائه دهید و در رابطه با هر کدام توضیحات مفصلی را بیان نمایید. این کار موجب افزایش کلمات کلیدی و دقیق تر شدن اطلاعات گوگل از کسب و کار شما خواهد بود. یکی دیگر از اقدامات لازم توجه به عبارات کلیدی شهرها ، محدوده های جغرافیایی و مناطق شهری است که باید سعی کنید در اطلاعات مربوط به خدمات خود بگنجانید.

مطمئن شوید که کسب و کار شما دارای لیست های تکراری یا اطلاعات نادرست آنلاین نیست. اگر این کار را انجام دهید، به احتمال زیاد گوگل و سایر موتورهای جستجو را گیج خواهید کرد. اگر اطلاعات شما دقیق باشد، ممکن است شانس بیشتری نسبت به رقیب خود برای حضور  در نتایج محلی داشته باشید، به خصوص اگر اطلاعات آنها دقیق نباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *