بروزرسانی الگوریتم کبوتر (pigeon) برای جستجوی محلی

بروزرسانی الگوریتم کبوتر گوگل pigeon

در راستای بروزرسانی الگوریتم های گوگل ، در این مقاله الگوریتم کبوتر را معرفی خواهیم کرد و نقش آن در تغییر در نتایج جستجو و اهمیت جستجوی محلی را توضیح خواهیم داد. اگرچه خود گوگل هیچ نامی را در ابتدا برای آن مشخص نکرده بود ، اما متخصصین سئو pigeon به معنی کبوتر را انتخاب کردند. به طور کلی می توان گفت که کبوتر گوگل ، با هدف ارائه نزدیک ترین نتایج به کاربر از نظر موقعیت مکانی راه اندازی شده است. برای مثال زمانی که شما قصد دارید یک رستوران را در محدوده مکانی خاصی انتخاب یا جستجو کنید ، علاوه بر لینک وب سایت هایی که نمایش داده می شود ، در یک باکس ، مکان هایی با نشانه گذاری روی نقشه گوگل به شما ارائه می شود ، این عملکرد ناشی از الگوریتم کبوتر است.

الگوریتم کبوتر ( pigeon ) چیست؟

الگوریتم کبوتر ( pigeon ) اولین بار در سال 2013 منتشر شد و منجر به تغییرات زیادی در نتایج جستجو به خصوص در نتایج جستجوی محلی گردید که نتایج جستجوی محلی مفیدتر ، مرتبط و دقیق تری را هم  بر روی نقشه و هم در نتایج به کاربران ارائه می دهد. بروزرسانی این الگوریتم تاثیر زیادی در جابجایی رتبه سایت ها داشته و کسب و کارهای فراوانی را تحت تاثیر قرار داده است. افزایش تاثیر سئو محلی در بالا بردن میزان بازدید و ترافیک سایت با الگوریتم کبوتر کاملا ملموس بوده است و جز الگوریتم های است که برای بهبود رتبه بندی نتایج منتشر شده است و مثل پنگوئن یا پاندا نقش جریمه ای ندارد. انتخاب این نام نیز به علت بهره گیری از کبوتر در ارتباطات محلی در گذشته های دور بوده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله مرتبط در مورد مرغ مگس خوار که در سئو محلی نیز تاثیر دارد را مطالعه نمایید: الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

کبوتر گوگل چه نتایجی داشته است؟

مانند تمام بروزرسانی جدیدی که در الگوریتم های گوگل ، کبوتر نیز تغییرات و نتایج جالبی را به همراه داشته است که برای برخی از کسب و کارها ناخوشایند و برای برخی دیگر مفید بوده است. در کل می توان گفت که pigeon چالش های فراوانی را برای کسب و کارها ایجاد کرده است. برخی از سایت ها نیز دست به روش هایی برای فریب گوگل زده اند که بارزترین این اقدامات ، ثبت یک سایت در چندین موقعیت جغرافیایی بر روی گوگل مپ می باشد.

تغییر ظاهری نتایج گوگل با بروزرسانی الگوریتم کبوتر

اولین نتیجه الگوریتم کبوتر ایجاد تغییرات ذدر شکل ظاهری نتایج گوگل بوده است.  گوگل از آغاز معرفی این الگوریتم لیست مشاغل محلی را که در بسته های نتایج محلی خود نشان می دهد ، اما تعداد آنها را کاهش داده است ، در ابتدا 10 لینک را نمایش می داد و از سال 2015 برای هر جستجو تقریبا 3 مورد از نزدیک ترین نتایج به کاربر را به وی نمایش می دهد. این تغییرات ظاهری در عین حال که نزدیک ترین نتیجه را به کاربر نشان می دهد اما برای برخی از کسب و کارها نتیجه منفی داشته ، زیرا تفاوت فاصله مکانی ، عملا وب سایت را از جستجوی محلی حذف کرده است.

رقابت با وب سایت های قدیمی

جالب ترین نتیجه بروزرسانی الگوریتم کبوتر را می توان افزایش قابلیت رقابت کسب و کارهای نوپا و سایت های تازه تاسیس با وب سایت های قدیمی که رتبه های برتر گوگل را در اختیار دارند ، دانست. زمانی که یک کاربر از مکانی خاص عبارت کلیدی را جستجو می کند ، پیش از نمایش سایت های برتر و برند هایی که در صفحه اول گوگل جا خوش کرده اند ، ابتدا نزدیک ترین مکان ها به او نمایش داده می شود و این قابلیت می تواند به کسب و کارهای جدید کمک نماید تا مشتری و بازدید بیشتری دریافت کنند.

افزایش اهمیت سئو محلی

با تمام این اوصاف ، هدف کبوتر پررنگ تر کردن نقش جستجوی محلی است. گوگل همواره در جهت رضایت کاربران خود تلاش می کند و قصد دارد با سفارشی سازی نتایج به ازای هر کاربر ، نزدیکترین ، مفیدترین و مناسب ترین لینک ها را به او ارائه نماید. اگر شما هم قصد دارید که سایت خود را با این هدف گوگل سازگار نمایید باید به سئو محلی توجه داشته باشید. ایجاد متن ، ویدئو و تصاویری که نوع فعالیت شما را در یک محله خاص یا موقعیت محلی نشان می دهد ، می تواند ترافیک خوبی را روانه سایت نماید.

مطالب و مقالات مرتبط با سئو محلی

چالش الگوریتم کبوتر

کبوتر برای صاحبان مشاغل محلی یک چالش محسوب می شود ، زیرا همان قدر که برای تحقق سئو محلی باید تلاش کنید ، اما قرار گرفتن در 3 لینک لیست جستجوی محلی خارج از کنترل شماست. زیرا امکان دارد در محدوده جغرافیایی که کاربر اقامت دارد ، چندین وب سایت دیگر نیز فعال باشند و حتی فاصله خیلی کمتری نسبت به شما با کاربر داشته باشند.

یک وب سایت نمی تواند شعاعی که گوگل در اطراف نقطه جستجوگر مشخص می نماید را کنترل حتی اگر بهترین خدمات و محصولات را در آن منطقه به مشتریان ارائه دهد. چون عملا تنها فاکتور موثر فاصله مکانی با فرد جستجو کننده است.

نحوه کسب رتبه بهتر در نتایج محلی براساس الگوریتم کبوتر

هر الگوریتم جدیدی که توسط گوگل معرفی یا بروزرسانی میشود ، صددرصد تغییراتی در نتایج جستجو و رتبه بندی سایتها ایجاد میکند. گاهی این تغییرات بسیار شدید هستند و گاهی مربوط محدود به جنبه های خاصی از رتبه بندی میشوند. مانند الگوریتم کبوتر که به جستجوی محلی مربوط است. اما از آنجا که جستجوی لوکال به ویژه برای کسب و کارهای کوچک و محلی اهمیت زیادی دارد، وبسایت ها باید شرایط خود را براساس الگوریتم کبوتر بروزرسانی کنند.

اقدامات ضروری برای سئو محلی براساس الگوریتم کبوتر گوگل

برای این منظور اقدامات زیر ضروری می باشد:

  1. درج کدهای schema در سایت
  2. درج محل فعالیت سایت در google map
  3. نوشتن آدرس و تلفن سایت در فوتر
  4. استفاده از آدرس یا محل فعالیت در متاتگ صفحات

این 4 مورد را حتما در سایت خود اجرا کنید. البته موارد دیگری نیز مثل ثبت لینک سایت در دایرکتوری های محلی نیز روش دیگری است که میتوانید استفاده نمایید. در ادامه هر روش را توضیح می دهیم.

درج سایت در google map

اولین نتایجی که به عنوان جستجوی محلی به کاربران نمایش داده می شود، اطلاعات ثبت شده در google map  هستند. پس درج اطلاعات سایت و فعالیت شامل آدرس سایت، ساعات فعالیت ، لینک سایت ، تلفن ، نام سایت و نوع کسب و کار در گوگل مپ ضروری است. در گذشته با ثبت اطلاعات سایت در google my business نه تنها اطلاعات دقیقتری ثبت میشد ، بلکه این اطلاعات در گوگل مپ نیز نمایش داده میشد ، اما در سالهای اخیر با تحریم آی پی ایران از طرف گوگل این امکان برای کسب و کارهایی که در ایران فعالیت دارند وجود ندارد.

درج کدهای schema

اقدام دیگری که در جلب نظر الگوریتم کبوتر و موفقیت در سئو محلی تاثیر دارد ، درج کدهای نشانه گذای schema است. به کمک این کدها می توانید به زبان ربات های جستجوگر صحبت کنید و اطلاعات دقیقی از محل و نوع فعالیت سایت به گوگل بدهید. این اطلاعات نیز توسط گوگل در نتایج نمایش داده می شوند و شما را در جستجوی محلی بالاتر از رقبا قرار می دهند.

برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله تاثیر نشانه گذاری schema بر سئو را مطالعه کنید.

ثبت آدرس و شماره تماس در فوتر سایت

فوتر سایت یکی از بخش هایی است که در تمامی صفحات تکرار می شود و اگر شما آدرس و محل فعالیت و شماره تماس را در این قسمت ثبت کنید ، درواقع به موتورهای جستجو محل دقیق فعالیت سایت را اعلام می کنید. البته دقت کنید که این اطلاعات با مواردی که در گوگل مپ ثبت کردید یکسان باشد. از طرفی حتما یک برگه اختصاصی مربوط به تماس با ما ایجاد کنید و شماره تماس ، آدرس دقیق و راه های ارتباطی آنلاین مثل واتساپ و تلگرام و ایمیل را درج کنید.

درج آدرس در متاتگ صفحات

متاتگ های اصلی هر صفحه شامل عنوان ، هدینگ ، دیسکریپشن و تگ alt تصویر هستند. استفاده از نام مکان یا آدرس در هریک از این متاتگ ها درک الگوریتم کبوتر از محتوای صفحه را افزایش می دهد و به ارتقا در نتایج جستجوی محلی کمک مینماید. مثلا اگر در تهران فعالیت دارید می توانید از عناوینی مثل فروش محصول یا ارائه خدمات در تهران استفاده کنید. اگرچه بازهم می توانید عناوین و متاتگ ها را براساس آدرس جزئی تر کنید ، مثلا از نام محله یا خیابان خاصی بهره ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *