قیمت تبلیغات در اینستاگرام چگونه محاسبه میشود؟

قیمت تبلیغات در اینستاگرام چگونه محاسبه میشود

تعیین نرخ و قیمت تبلیغات اینستاگرام یکی از فاکتورهای مهم برای افراد و شرکتهایی است که قصد اجرای کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی را دارند. امروزه چه کسی نمیداند اینستاگرام چیست؟ شرکت ها به دلیل نتایج خوب و تعداد مخاطبان بالقوه ای که می توانند پیدا کنند، به طور فزاینده ای در این رسانه اجتماعی آنلاین حضور دارند.

بر اساس مطالعه خود این شبکه اجتماعی، در حال حاضر بیش از یک میلیارد اکانت اینستاگرام هر ماه در سراسر جهان فعال است و 90 درصد از این اکانت ها حداقل یک شرکت را دنبال می کنند. بنابراین می توانیم بگوییم که این یک پلتفرم عالی است که می توانیم محصولات خود را بر روی آن تبلیغ یا شرکت خود را معرفی کنیم!

اما قبل از اینکه بدانیم قیمت تبلیغات اینستاگرام چقدر است و چگونه محاسبه میشود، باید چندین جنبه را در نظر بگیریم. از جمله مخاطبانی که می‌خواهید به آنها بپردازید، تاریخ انتشار یا انواع انتشاراتی که می‌توانید در این شبکه اجتماعی ایجاد کنید.

البته همه اینها باید با اهداف شما همسو باشد. دو نوع هدف برای هزینه تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد.

افزایش ترافیک: که با آن کلیک‌هایی روی یک وب‌سایت یا پروفایل اینستاگرام شما ایجاد می‌شود، در این حالت، پلتفرم برای کلیک روی لینک تبلیغ، یعنی ازای کلیک هزینه دریافت می‌کند.

دسترسی: تبلیغ شما تا حد امکان به افراد مورد نظر شما نشان داده می شود، بنابراین هزینه به ازای هر CPM خواهد بود.

تبلیغات اینستاگرام بالاترین نرخ تعامل را در بین تمام تبلیغات دیجیتال دارند. این بدان معناست که وقتی نوبت به هزینه تبلیغات در اینستاگرام می‌رسد، گاهی اوقات می‌توانیم برای یک کلیک یا 1000 بار نمایش، هزینه بیشتری را نسبت به سایر شبکه های اجتماعی متقبل شویم و این مسئله ارزشش را دارد!

انواع تبلیغات در اینستاگرام

اگرچه خدمات مشاوره سئو بهترین روش بازاریابی آنلاین است و میتواند کسب درآمد و فروش اینترنتی شما را تضمین کند، اما به دلیل اینکه در بلندمدت جواب میدهد، باید با روشهای مکمل بازاریابی همراه باشد. یکی از این روشها تبلیغات شبکه های اجتماعی است که البته هزینه های بیشتری نسبت به سئو دارد.  باید قبل از اینکه در مورد قیمت تبلیغات اینستاگرام صحبت کنیم، باید بدانیم که با چه فرمت هایی می توانیم در اینستاگرام تبلیغ کنیم.

تبلیغات در استوری: در قالب عمودی. شما می توانید مخاطبان خود را هدف قرار دهید و انتخاب کنید که هر چند وقت یکبار تبلیغ شما را ببینند.

تبلیغات با عکس: برندها به عنوان انتشارات در فید ظاهر می شوند، در این نوع تبلیغ زیبایی شناسی، محتوای بصری با کیفیت بسیار مهم است.

تبلیغات ویدیویی: ما نمی‌توانیم انکار کنیم که محتوای ویدیویی پادشاه است. کاربران اینستاگرام محتوای متحرک را در مقایسه با محتوای استاتیک ترجیح می دهند.

تبلیغات چرخشی: با این روش می‌توانیم مجموعه‌ای از تصاویر یا ویدیوها را بصورت چرخشی ارائه کنیم، که در آن می‌توانید بسیاری از محصولات را به طور همزمان نمایش دهید (حداکثر 10 تصویر) یا یک استوری چند قسمتی را به اشتراک بگذارید، به این روش تبلیغات چرخ و فلکی هم گفته میشود.

تبلیغات مجموعه ای: وقتی کاربران تبلیغ برند شما را می بینند، می توانند محصولات یا خدمات را مستقیماً از آگهی خریداری کنند، این نوع تبلیغ بصورت کاتالوگی ارائه میشود.

علاوه بر این، دکمه‌های فراخوان یا cta را می‌توان به اینستاگرام اضافه کرد که بستگی به نوع تبلیغاتی دارد که در پلتفرم انجام می‌دهیم.

قیمت تبلیغات اینستاگرام چقدر است؟

اگرچه تبلیغات اینستاگرام از طریق پلتفرم فیس بوک انجام می شود، اما باید توجه داشته باشیم که آنها یکسان نیستند! و بنابراین قیمت تبلیغات اینستاگرام نیز متفاوت است.

طبق آمار تبلیغات اینستاگرام معمولاً 10 برابر بیشتر از تبلیغات فیس بوک بازدهی دارد، به این معنی که شانس بسیار بیشتری برای تبدیل کاربر به دنبال کننده برند یا مشتری و در نتیجه کسب درآمد وجود دارد.

بنابراین، هزینه تبلیغات اینستاگرام معمولاً کمی بیشتر از تبلیغات فیس بوک است، حتی برای همان مخاطبان هدف!

اگرچه این مسئله بسیار عالی به نظر میرسد، اما هدف ما پاسخ به این سوال است؛ قیمت تبلیغات اینستاگرام چقدر است؟

خوب اول از همه، ما باید بدانیم که چگونه می توان برای تبلیغات اینستاگرام پرداخت انجام داد. دو راه برای انجام این کار پیش رو داریم: از طریق CPC یا توسط CPM.

هزینه تمام روش های تبلیغاتی اینستاگرام براساس دلار

در مرحله بعد، باید بدانیم که قیمت تبلیغات اینستاگرام به هر مورد بستگی دارد و بسیار متفاوت است، اما طبق مطالعات انجام شده، میانگین هر کلیک بین 0.70 تا 1.00 دلار است.

در مورد قیمت تبلیغات اینستاگرام با روش  CPM، به طور متوسط ​​​​5 دلار است.

در حالی که هزینه هر کلیک برای تبلیغات فید خبری موبایل فیس بوک به طور متوسط ​​0.35 دلار بود، متوسط ​​CPC اینستاگرام حدود 0.70 دلار بود. همانطور که قبلاً گفتیم، اینستاگرام معمولاً گرانترین تبلیغات را در میان سایر شبکه های اجتماعی دارد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که این اعداد و ارقام منجر به گردش مالی به طور متوسط ​​بیش از 300 میلیون دلار در اینستاگرام در یک دوره 12 ماهه است، بنابراین برخی از تبلیغات دارای CPC   3دلار یا بیشتر هستند. به عبارتی المان های زیادی وجود دارد که هزینه تبلیغات شما را در اینستاگرام تعیین می کند که در ادامه مطلب به بررسی این فاکتورها خواهیم دید.

این فقط میانگین قیمت تبلیغات اینستاگرام است و بسته به یک سری عوامل ممکن است هزینه تبلیغات اینستاگرام بیشتر یا کمتر باشد، بنابراین اکنون قصد داریم یک سری نکات برای تخمین قیمت تبلیغات اینستاگرام را توضیح دهیم.

اگر می خواهید از موفقیت کمپین تبلیغاتی خود در شبکه های اجتماعی اطمینان حاصل کنید، توصیه می شود با کارشناسان کمپین های تبلیغاتی و سئو سئوبهینه تماس بگیرید.

نکاتی برای کاهش قیمت تبلیغات اینستاگرام

طبیعتا پرداخت هزینه های دلاری برای شرکتها و کسب و کارهای ایرانی کمی سنگین است. پس باید کمپین تبلیغاتی با دقت و با در نظر گرفتن بودجه بندی انجام شود. فاکتورهایی وجود دارند که قیمت تبلیغات اینستاگرام را تحت تاثیر قرار میدهند و شما میتوانید با شناخت این فاکتورها ضمن مدیریت هزینه ها، با بهترین قیمت تبلیغات خود را ارائه دهید، در حالیکه بازدهی تبلیغ پایین نیاید.

موقعیت آگهی ها

همانطور که می دانید ما می توانیم مکان های مختلفی را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنیم، اما کدام ارزان ترین است؟ بستگی دارد. هر چه یک مکان خاص رقابت بیشتری داشته باشد، هزینه این تبلیغات بیشتر می شود.

اگر می‌خواهیم قیمت تبلیغات اینستاگرام را کاهش دهیم، باید نوع تبلیغاتی را که انجام می‌دهیم تنظیم کنیم. یعنی اگر دیدیم که تبلیغ فید خبری اینستاگرام ما در حال رشد است، می‌توانیم برای کاهش هزینه روی تبلیغ استوری اینستاگرام سرمایه گذاری کنیم. نوع آگهی هم بسیار مهم است. برخی از انواع تبلیغات را در بالا ذکر کردیم که شما باید ببینید باتوجه به نوع محصول یا خدماتی که دارید، انتخاب کدام روش بهتر است.

مخاطبان هدف

شناخت مخاطبانی که قرار است به آنها بپردازیم ضروری است، بنابراین اگر هنوز شخصیت خریدار خود را شناسایی نکرده اید، باید سریع دست به کار شوید.

همچنین باید توجه داشته باشیم که بالاترین قیمت براساس گروه سنی CPC در اینستاگرام 18-24، 25-34 و 35-44 سال است و این گروه از مخاطبان در بازاریابی اینستاگرام با ارزش ترین گروه های سنی هستند و ارائه تبلیغات به آنها معمولا هزینه بیشتری دارد.

تاثیر سن و جنسیت کاربران در قیمت تبلیغات اینستاگرام

همچنین هزینه تبلیغات اینستاگرام برای برندهایی که زنان را هدف قرار می دهند بالاتر است. این به این دلیل است که آقایان کمتر از اینستاگرام استفاده می کنند و درواقع جنس مذکر نسبت به جنس مونث کلیک کمتری انجام میدهد.

ما باید بررسی کنیم که هزینه ها بر اساس محدوده سنی مورد نظر ما چقدر تغییر می کند تا بتوانیم تبلیغات خود را کاملاً بهینه کنیم. البته شما باید از قبل، جامعه هدف خود را شناسایی کرده باشید، مثلا اگر اسباب بازی کودکان زیر 6 سال را به فروش میرسانید، طبیعتا مخاطب شما والدین این کودکان و احتمالا با بازه سنی 25 تا 45 سال هستند. پس شما نباید گروه سنی 18 تا 24 سال را هدف قرار دهید، زیرا عملا هزینه های شما اتلاف میشود.

فصل و ساعت

نکته دیگر در مورد قیمت تبلیغات اینستاگرام این است که به فصلی که قرار است در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنیم و زمان بندی آن ها توجه کنید. از آنجایی که فصول خاصی وجود دارد که در آن شرکت ها مقدار زیادی پول برای تبلیغات سرمایه گذاری می کنند. بنابراین تقاضا برای فضای تبلیغاتی بیشتر است.

به طور کلی، در طول سال روند عادی را دنبال می کند اما در سه ماهه آخر بیشترین هزینه به ازای هر کلیک را دارد.

این تاریخ ها معمولا عبارتند از: کریسمس، بلک فرایدی، روز ولنتاین و غیره.

همچنین می‌توانیم برنامه زمانی را برای تبلیغات در روزهای هفته با میانگین CPC کمتر تغییر دهیم. اگر در این فعالیت دارید و مخاطبان شما تماما ایرانی هستند، باید بدانید که در حوالی کریسمس تبلیغات برای شما بسیار پرهزینه و بی فایده است، زیرا برندهای خارجی طی این دوره تبلیغات سنگینی انجام میدهند.

صنعت

یکی دیگر از جنبه های بسیار مهم این است که از صنعتی که در آن هستیم آگاه باشیم، زیرا بسته به آن،  CPC (هزینه به ازای هر کلیک) می تواند بالا یا پایین برود. یعنی مستقیماً بر سطح رقابت موجود تأثیر می گذارد. با وجود تعداد بیشتری از شرکت ها که برای یک مکان یا محصولات و خدمات مشترک با هم رقابت می کنند، منطقی است که هزینه بالاتر باشد. بنابراین ما باید به میانگین رقابت نگاه کنیم، زیرا در برخی از صنایع ممکن است CPC بسیار بالا باشد، برای برخی دیگر ممکن است پایینتر باشد.

در هر حال اگر قصد تبلیغ در این رسانه اجتماعی پرمخاطب را دارید، باید فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرید. البته یکی دیگر از روشهای تبلیغاتی این است که شما به ایفلوئنسرهایی که دنبال کننده بالایی دارند هزینه میدهید و در ازای آن، تبلیغ شما بصورت پست یا استوری یا حتی کلیپهای تبلیغاتی منتشر میشود. این روش به دلیل اینکه بصورت ریالی برای اینفلوئنسرهای ایرانی دریافت میشود شاید کمی به صرفه تر باشد.

درنهایت پیشنهاد میکنیم اگر سوال یا ابهامی دارید و یا برای تبلیغات، بازاریابی و سئو سایت به راهنمایی نیاز دارید با متخصصین ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *