سئو سایت کلاه سفید چه تکنیک و روش هایی دارد؟

سئو کلاه سفید چیست

به احتمال فراوان تا به حال چندین بار عبارت سئو کلاه سفید را شنیده اید. به طور کلی باید گفت سئو سایت به روش کلاه سفید در نقطه مقابل کلاه سیاه قرار گرفته است و برپایه اصول و ضوابط مورد تایید گوگل و دیگر موتورهای جستجو استوار است و این روش ها نه تنها خطری را متوجه وبسایت شما نمی کنند بلکه در بلند مدت صعود رتبه سایت را در موتور جستجوی گوگل ، یاهو و بینگ را به دنبال دارند. در این مطلب تکنیک هایی که بر اساس قوانین و روش های white hat seo هستند را به شما معرفی می کنیم که بی تردید شما را در بهبود وضعیت سایتتان یاری خواهد داد

سئو کلاه سفید چیست؟

اصطلاح سئو کلاه سفید به تاکتیک هایی در سئو اشاره دارد که مطابق با شرایط و قوانین موتورهای جستجو از جمله گوگل است.

سئو کلاه سفید نقطه مقابل سئو کلاه سیاه است. به طور کلی ، سئو کلاه سفید به هر روشی که با رعایت قوانین و اصول موتورهای جستجو و پرهیز از تقلب باعث بهبود رتبه بندی سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) می شود اطلاق می گردد. این تکنیک ها که در دایره مورد پذیرش گوگل قرار می گیرند عبارتند از:

  • تولید و ارائه مطالب و خدمات با کیفیت
  • زمان بارگذاری سریع سایت در نسخه دسکتاپ و موبایل
  • برچسب گذاری و دسته بندی های مناسب
  • مسیریابی آسان کاربر در سایت ، رضایت کاربری
  • لینک سازی اصولی و استفاده درست از انکرتکست ها

در مقابل ، نمونه هایی از سئو کلاه سیاه شامل خرید لینک یا استفاده از تکنیک های فریبنده وجود دارد. هرگونه تاکتیکی که برای وبسایت فریب دهنده یا تقلب تلقی شود ، به عنوان کلاه سیاه شناخته می شود. همانطور که در مقاله مربوط به روش های کلاه سیاه گفتیم ، استفاده از اینگونه روش ها ریسک بالایی دارد و با تغییر و پیشرفت الگوریتم های گوگل امکان جریمه و حذف سایت وجود دارد.

تکنیک های مهم سئو کلاه سفید

در اصطلاحات بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ، سئو کلاه سفید به استفاده از استراتژی های بهینه سازی ، تکنیک ها و تاکتیک هایی اشاره دارد که کاملا بر رضایت و برداشت کاربران انسانی در سئو تاکید دارد و چون در سال های اخیر گوگل به این فاکتور اهمیت زیادی می دهد و با بهره گیری از هوش مصنوعی ، ربات ها و خزنده های گوگل وبسایت ها را از چشم یک انسان می بینند می توان به اهمیت بالای سئو کلاه سفید اذعان داشت.

استفاده از هر روش و استراتژی به غیر از روش های کلاه سفید می تواند نتایج مخربی را برای سایت شما به همراه داشته باشد.

گوگل به عنوان پرکاربردترین موتور جستجو روزانه میلیاردها نفر بازدیدکننده دارد و هر بازدیدکننده پتانسیل بازدید از سایت شما را خواهد داشت.

گوگل یک منبع غیرقابل انکار برای افزایش ترافیک وب سایت شماست و جریمه سایت شما توسط آن می تواند باعث افت شدید بازدید وب سایت و حتی تجارت و کسب و کار شما شود. تمام فرآیندها و اقداماتی که بر روی سایت شما انجام می شود را بررسی کنید در نظر بگیرید و حتما به یاد داشته باشید که فقط از روش های کلاه سفید استفاده کنید. زیرا در غیر این صورت پس از جریمه توسط گوگل ، هیچ تضمینی وجود ندارد که مجددا سایت شما را در لیست نتایج جستجو قرار دهد.

مهم ترین تکنیک های سئو کلاه سفید white hat

محتوا و خدمات با کیفیت ارائه دهید

درصورتی که بخواهیم درصد اهمیت فاکتورهای مختلف در سئو را مشخص کنیم ، طبق تحقیقات انجام شده توسط متخصصین ، می توان اهمیت تولید محتوای جدید را چیزی در حدود 30 درصد تعیین کرد.

محتوای باکیفیت ایجاد کنید طوری که پاسخگوی نیاز بازدیدکنندگان سایت شما باشد و به حل مشکلات آنها کمک کند. برای کشف مناسب ترین کلمات کلیدی که محتوای سایت شما باید در ازای آنها بهینه سازی شود از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی در سئو استفاده کنید.

سپس بر استفاده از آن کلمات کلیدی در مطالب عالی ، مانند مقالات و فیلم های چگونگی ، که با هدف کلمه کلیدی و کاربر نهایی شما مطابقت دارند ، متمرکز شوید.

مطلب بسیار مهم برای شما : گوگل چه محتوایی را دوست دارد؟

بک لینک از سایت های با اتوریتی بالا

دومین استراتژی مهم در سئو کلاه سفید ، ثبت و کسب بک لینک های باکیفیت از دامنه هایی با اتوریتی ( قدرت ) بالا می باشد که این عامل هم به راحتی 30 درصد تاثیرگذاری را در میان تمام فاکتورها دارد. پس لینکسازی و تولید محتوا در مجموع چیزی در حدود 60 درصد اهمیت و تاثیرگذاری را در میان تمام فاکتورهای تاثیرگذار رتبه بندی سایت را از آن خود کرده اند.

برای اینکه یک بک لینک باکیفیت دریافت کنید ، به اتوریتی دامنه ، اتوریتی صفحه و میزان هماهنگی آن با سایت خود دقت کنید. در ثبت بک لینک عوامل دیگری مثل بالا بودن trust flow  و trust citation نیز نقش دارند.

یک مقاله کلیدی که در مدت زمان کم قابل مطالعه است : اهمیت بک لینک باکیفیت در سئو

استفاده از برچسب ها و متاتگ های مناسب

متاتگ ها و برچسب های هر صفحه از سایت باید ویژه و مختص همان صفحه باشند و از مهم ترین کلمات و عبارات کلیدی همسان با محتوای صفحه طبعیت کنند. تگ عنوان ، هدینگ h1 ، تگ توضیحات ، کدهای نشانه گذاری و برچسب ها  ابزاری جهت ارسال سیگنال به موتور جستجو هستند. شما آزادی دارید که از هر ترکیبی برای هرکدام از آنها استفاده کنید.

ساختار سایت را اصلاح کنید

لینک دهی مناسب داخلی میان صفحات ، دسته بندی مطالب مرتبط ، استفاده از breadcrumbs و ساختار مناسب برای مسیریابی کاربران در سایت می تواند یکی از عوامل مهم در سئو کلاه سفید باشد. یک وبسایت شما ساختار مناسبی نداشته باشد نه تنها کاربر ورودی را سردرگم می کند بلکه خزنده های گوگل نیز در مسیریابی خود دچار مشکل می شوند. برای موتورهای جستجو اهمیت دارد که ارتباط میان لینک ها ، صفحات و دسته بندی ها را به خوبی درک کنند.

تمرکز بر ترویج برند در سئو کلاه سفید

در گذشته توضیح داده ایم که سئو و برندینگ دو مفهوم کاملا مرتبط و با اثرات متقابل هستند ( اگر این مطلب رو مطالعه نکرده اید پیشنهاد می کنیم مقاله  تاثیر سئو در ارتقای برند و برندینگ سایت شما  را حتما مطالعه بفرمایید ) و باید مجددا تاکید کنیم که ترویج برند یک سایت یا شرکت می تواند بر افزایش رتبه آن تاثیر مثبتی داشته باشد و در زمره یکی از بهترین تکنیک های سئو کلاه سفید باشد. ارتقای برند یکی از فاکتورهای است که مستقیما با تحت تاثیر قراردادن انسان ها ارتباط دارد و هرچه بیشتر در ذهن و دید مخاطب برند شما حضور پررنگ تری داشته باشد احتمال موفقیت آن بیشتر خواهد بود.

سرمایه گذاری بلندمدت در سئو

سئو کلاه سفید را می توان یک سرمایه گذاری بلند مدت در گوگل دانست. این روش به علت اینکه با استراتژی های قانونی انجام می شود تا مدت ها مورد تایید موتور جستجوی گوگل است و امکان حذف جریمه آن ممکن نیست. در روش هایی که به کلاه سفید مربوط هستند معمولا زمان بازدهی کمی بالاست و نیاز به صبر و حوصله فراوان دارد کاملا برعکس روش های سیاه که خیلی زود نتیجه می دهند اما در مدت زمانی کمتر از یک ماه با جریمه گوگل منجر به حذف سایت از نتایج می شوند ولی در سئو سایت کلاه سفید ، نتیجه گیری کمی طولانی تر اما ماندگار و مستحکم است.

درنهایت باید گفت کلاه سفید ها به فاکتورهایی اشاره دارند که خواه نا خواه باعث بهبود رتبه سایت می شوند و پیشنهاد متخصصین شرکت سئوبهینه به شما این است که خیلی هم وسواس نداشته باشید ، حتما نیازی نیست بر روی بهینه سازی تمام فاکتورها اصرار داشته باشید بلکه بر روی همین فاکتورهایی که اشاره کردیم متمرکز شوید به راحتی بیش از 85 درصد مسیر سئو را طی کرده اید ، فقط صبور باشید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *