7 ویژگی یک وب سایت باکیفیت و خوب

ویژگی های ایجاد یک وب سایت باکیفیت و خوب

یک وب سایت باکیفیت چه ویژگی هایی دارد؟ چه عواملی در ایجاد یک سایت خوب تاثیر دارد؟ چه اقداماتی موجب محبوبیت یک سایت نزد موتورهای جستجو و کاربران خواهد شد؟ چگونه سایت خود را از سایر رقبا متمایز کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات و افزایش کیفیت سایت خود پیشنهاد می کنیم که این مطلب را بصورت کامل و دقیق مطالعه نمایید.

فاکتورها و عناصری وجود دارد که وبسایت های باکیفیت را برجسته می کند و موجب ارتقای آنها در گوگل و افزایش بازدید توسط کاربران می شود.

در حالت کلی ، وب سایتی که کاربران را راضی نگه می دارد ، فاکتورهای سئو را به خوبی اجرا می کند ، برای موتورهای جستجو بهینه و قابل فهم باشد ، نرخ ctr بالایی داشته باشد و بازدید و ترافیک خوبی را برای صاحبین یک کسب و کار اینترنتی فراهم نماید ، ویژگی های یک وب سایت باکیفیت هستند.

برای رسیدن به رتبه های برتر در گوگل ، یک وب سایت باید ویژگی های خاصی داشته باشد که آنها را از سایر وب سایت هایی که در همان صنعت رقابت می کنند ، متمایز کند.

7 ویژگی اصلی وب سایت باکیفیت

اگر بخواهیم کمی جزئی تر به مسئله نگاه کنیم ،می توان 7 ویژگی اصلی را برای سایت های باکیفیت برشمرد.

وب سایت خوب دارای محتوای عالی است. یک سایت باکیفیت ، بهینه سازی و سئو شده ، سایت خوب مورد اعتماد و اطمینان کاربران است ، وب سایت باکیفیت برای نسخه موبایل بهینه شده. سایت های با کیفیت سرعت بارگزاری بالایی دارند. لینک های قدرتمندی از دامنه های معتبر دریافت کرده و امتیاز بالایی در E-A-T کسب نموده است.

در ادامه هر یک از این 7 ویژگی را توضیح می دهیم تا شما بتوانید با بهبود این فاکتورها ، علاوه بر تحقق مهم ترین فاکتورهای سئو سایت ، کیفیت سایت خود را بالا ببرید.

وب سایت باکیفیت مطالب فوق العاده ای دارد

محتوای عالی پایه و اساس هر وب سایت خوب است.  گوگل و سایر موتورهای جستجو به دنبال وب سایتهایی با محتوای با کیفیت هستند و همواره به وبسایت های فعال که مطالب جدیدی را ارائه می کنند ، رتبه بهتری اختصاص می دهند.  این بدان معنی است که اگر محتوای سایتتان خوب نیست ، نمی توانید جایگاه مناسبی در گوگل کسب کنید.

وقتی در مورد کیفیت محتوا صحبت می کنیم ، منظور فقط تولید محتوا نیست! بلکه محتوایی که برای کاربران مهم و کاربردی باشد و تمام اصول سئو را برای درک مناسب موتورهای جستجو رعایت کرده باشد.

پیشنهاد می کنیم مطلب جامع سئو محتوا را مطالعه نمایید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری برای بهبود مطالب سایت خود بدست آورید.

وب سایت باکیفیت ، بهینه سازی شده است

محتوای باکیفیت زمانی تاثیرگذار است که گوگل بتواند وب سایت شما را به خوبی درک کند. به عبارت ساده ، شما نیاز به سئو سایت دارید. سایتی که عاری از خطاهای فنی سئو باشد و برای خزنده های گوگل قابل فهم و خزیدن باشد.

هرچه اطلاعات بیشتر و دقیق تری به موتورهای جستجو بدهید به گونه ای که بتوانند آن را درک کنند ، شانس شما برای دستیابی به رتبه های بالا در نتایج جستجو بیشتر است.

وب سایت های بهینه سازی شده به دلیل دسترسی آسان و ساختار مناسب ، تجربه کاربری خوبی را به کاربران ارائه می دهند و همین عامل کیفیت آنها را افزایش می دهد.

وب سایت خوب ، مورد اعتماد کاربران است

جلب اعتماد کاربران یکی از عوامل موفقیت سایت های باکیفیت است.  اعتماد کاربر به کیفیت و صحت محتوا ، نشان از احترام شما به مخاطبان است. شما به کاربران خود احترام می گذارید و اطلاعات دقیقی را رایگان در اختیار آنها قرار می دهید ، بدون اینکه هزینه ای را پرداخت کنند.

همچنین استفاده از پروتکل های امنیتی ، موجب می شود که کاربران با اطمینان بیشتری به دور از به سرقت رفتن اطلاعات شخصی ، به سایت شما مراجعه کنند.

یکی دیگر از ویژگی های وب سایت باکیفیت ، اطمینان کاربران به عدم ارسال ویروس یا بدافزار از جانب آن سایت می باشد.

همچنین اعتماد کاربر به برند شما می تواند میزان بازدید و فروش سایت را افزایش دهد.

به منظور ارتقای برند سایت خود می توانید ، محتوای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ویژگی سئو موبایل سایت های باکیفیت

درصد بالایی از کاربران اینترنتی ، جهت خرید ، بازدید از وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی ، جستجو در گوگل و بسیاری از اقدامات دیگر ، از موبایل استفاده می کنند.

گوگل سازگاری با موبایل را به عنوان یک عامل مهم رتبه بندی ذکر کرده است ، بنابراین عدم ارائه وب سایت سازگار با تلفن های همراه می تواند به رتبه سایت در گوگل آسیب جدی بزند.

شما باید به نحوه تعامل کاربران با وب سایتتان از طریق تلفن همراه توجه ویژه ای داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که آنها می توانند سریع و آسان آنچه را می خواهند پیدا کنند. طراحی ریسپانسیو سایت ، می تواند کمبودهای سایت را در این زمینه برطرف نماید.

یک وب سایت خوب سریع بارگزاری می شود

سرعت وب سایت مستقیماً با سئو ، تجربه کاربری و رتبه سایت مرتبط است. کاربران یا موتورهای جستجو به وب سایتی که زمان بارگزاری آن خیلی طولانی باشد علاقه ندارند. وب سایت های کند دارای رتبه های گوگل پایین تری هستند و تجربه بدی را به کاربران ارائه می دهند.

طبق گفته گوگل ، اگر زمان بارگزاری سایت در موبایل بیشتر از 2.5 ثانیه باشد ، کند است. به منظور افزایش سرعت سایت باید توجه ویژه ای که برنامه نویسی و حجم کدها ، فشرده سازی تصاویر و ارتقای سرویس هاستینگ خود داشته باشید.

طبیعتا هرچه سرعت سایت بیشتر باشد ، کیفیت بالاتری را ارائه می دهد.

وب سایت باکیفیت E-A-T خوبی دارد

تخصص ، اعتبار و قابل اعتماد بودن سه عنصر مهم در رتبه بندی های موتورهای جستجو هستند.

گوگل به وضوح اظهار داشته كه وب سایتهای با کیفیت ، امتیاز بالایی در E-A-T دارند و طبیعتا رتبه بهتری را در نتایج کسب می کنند.

به زبان ساده ، E-A-T  در مورد کیفیت محتوا ، اعتبار نویسنده محتوا و مورد اطمینان بدون محتوای سایت است.

از دید گوگل ، وب سایتی باکیفیت است که اولا محتوای تخصصی و کاربردی تولید نماید ، اطلاعات معتبر و به روز را ارائه دهد و توسط کاربران محبوب و مورد اعتماد باشد.

این یعنی ، نمی توانید وانمود کنید که یک متخصص در یک موضوع خاص هستید ، بلکه باید آن را در عمل و باتوجه به مطالبی که منتشر می کنید اثبات نمایید.

در دنیای رقابتی آنلاین امروز و با ظهور شبکه های اجتماعی ، ضروری است که در بازی رسانه های اجتماعی نیز برنده شوید.

یک وب سایت خوب ، اشتراک گذاری بالایی در شبکه های اجتماعی دارد. البته موفقیت در رسانه های اجتماعی یک شبه اتفاق نمی افتد. شما باید برنامه ریزی و یک استراتژی هدفمند را در اینستاگرام ، فیسبوک ، توئیتر و لینکدین دنبال کنید.

دنبال کننده بالا ، لایک بیشتر و اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی ، نشان دهنده مطالب باکیفیت و قابل اعتماد یک سایت می باشد.

سایت خوب ، بک لینک های باکیفیتی دارد

بسیاری از سایت ها ، تمام موارد بالا را رعایت می کنند ، اما کدام سایت در رتبه بهتری قرار می گیرد؟ پاسخ را در لینک های دریافتی باید جستجو کرد. وب سایتی که دارای بک لینک از وب سایت های دیگر است ، نسبت به وب سایت هایی که هیچ گونه لینکی دریافت نکرده ، موفق تر خواهد بود.

بسیاری از کاربران به منظور بدست آوردن رتبه بهتر ، سعی در فریب گوگل با ایجاد لینک های غیرطبیعی داشته اند. اما امروزه این روش نه تنها کمکی به افزایش کیفیت سایت و بهبود سئو نمی کند بلکه می تواند موجب جریمه شدن سایت در گوگل نیز شود.

تنها بک لینک هایی در سئو تاثیر مثبت دارند که باکیفیت باشند. در مقاله ویژگی های بک لینک خوب ، مهم ترین ویژگی بکلینک های باکیفیت را توضیح داده ایم که می توانید مطالعه نمایید.

برای تمایز وب سایت خود از سایت های دیگر ، باید بک لینک دریافتی بیشتری ( از نظر کیفیت و کمیت ) نسبت به سایر سایتهای رقیب با همان کلمات کلیدی داشته باشید.

ایجاد وب سایت باکیفیت ، زمان و اقدامات فراوانی می طلبد

وقتی از گوگل سؤال می کنید که چرا یک وب سایت دارای رتبه مناسبی نیست ، به شما رعایت قوانین بالا و ایجاد یک تجربه کاربری عالی را گوشزد خواهد کرد.

وبسایت های متعددی بر سر یک کلمه کلیدی در گوگل رقابت می کنند ، اما آنهایی پیروز خواهند بود بصورت مستمر لینک سازی ، تولید محتوا و سئو را انجام دهند. در نتیجه به مرور زمان کیفیت آنها افزایش یافته و روز به روز رتبه بهتری کسب خواهند کرد.

به عنوان مثال یک سایت با وبلاگ نویسی فعال را ببینید ، چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ وبلاگ نویسی و تولید محتوای جدید ، نه تنها بازدید سایت را افزایش می دهد ، بلکه موجب افزایش بک لینک ها و اشتراک گذاری بیشتر مطالب در شبکه های اجتماعی می شود. بیشتر بدانید: اهمیت ایجاد یک وبلاگ خوب برای سایت

مسلما این چیزی نیست که طی یک یا دو هفته محقق شود و نیاز به صرف زمان و تلاش دارد. شما حتی اگر در یک دوره 3 ماهه ، بصورت مداوم اقدام به تولید محتوا کنید ، نتایج مثبتی خواهید گرفت.

ویژگی های وب سایت باکیفیت در طراحی آن خلاصه نمی شود،  بلکه عناصری مانند محتوا ، قابلیت استفاده ، سئو ، رسانه های اجتماعی ، لینک ها و برند سایت نیز در بهبود کیفیت سایت نقش دارند.

ایجاد یک وب سایت عالی اگرچه که کار ساده ای نیست اما غیرممکن هم نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *