در روز چه تعداد محتوای جدید برای سایت منتشر کنیم؟

تعداد محتوای مناسب برای انتشار در هر روز برای بهبود رتبه سایت

یکی از سوالاتی که مدیران وب سایت ها مطرح می کنند این است که چه تعداد محتوای جدید در روز منتشر کنیم؟ یا تولید چند محتوا در هفته می تواند به افزایش بازدید سایت کمک کند؟ برای بهبود رتبه در گوگل و پیشی گرفتن از رقبا چه میزان فعالیتی در زمینه انتشار مطالب جدید لازم است؟ پرسش هایی این چنین نشان از اهمیتی است که این افراد به کسب و کار اینترنتی خود می دهند و به فکر ارتقای سایت خود هستند.

در این مطلب پاسخ خواهیم داد که چه تعداد محتوا در روز به سئو و رتبه سایت شما کمک می کند ، اگرچه تعداد مقالات و محتوایی که هر سایت باتوجه به زمینه فعالیتی که دارد متفاوت است. گاها باتوجه به فعالیت رقبا شما نیاز دارید در روز حداقل 3 یا 4 مطلب جدید و ارزشمند منتشر کنید ، اما در برخی زمینه های دیگر شاید هفته ای یک یا دو محتوای جدید نیز کافی باشد.

دقت کنید که فقط ابعاد کمی انتشار محتوا ملاک نیست، مهم این است که محتوایی جدید ، ارزشمند و بر پایه اصول سئو محتوا منتشر کنید. در ادامه جزئیات بیشتری را توضیح خواهیم داد.

نکته: منظور از محتوا فقط متن نیست، بلکه ساخت و انتشار ویدئو ، پادکست و فایل های صوتی نیز می توانند صفحات جدید ارزشمندی را ایجاد کنند.

چرا انتشار روزانه محتوا اهمیت دارد؟

طبق مقالات منتشر شده در مورد فاکتورهای رتبه بندی گوگل ، انتشار و تولید محتوا یکی از 5 فاکتور اصلی می باشد و شاید بتوان آن را موثرترین عامل در بهبود رتبه سایت دانست.  یکی از دلایل اهمیت انتشار روزانه محتوا نیز همین است. اما دلیل مهم تر برای اهمیت توجه به منتشر کردن مطالب در هر روز ، این است که شما با فعالیت روزانه به گوگل نشان می دهید که سایت مفید و ارزشمندی دارید و این کار در بلند مدت سیگنالهایی مثبت به گوگل ارسال می کند که در نهایت به بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجو منجر خواهد شد.

مثلا اگر شما در روز 2 مطلب یا صفحه جدید در ساعات 12 تا 4 بعد از ظهر منتشر کنید و این عمل را به مدت 2 تا 3 ماه انجام دهید ، پس از مدتی در همین فاصله زمانی ربات های موتور جستجو به سایت شما رجوع می کنند تا مطلب جدید را ایندکس کنند.  یعنی علاوه بر اینکه با انتشار محتوا ارزش سایت را برای کاربران افزایش می دهید ، اعتبار دامنه شما برای موتورهای جستجو نیز بیشتر می شود.

وقتی روی کلمه روزانه تاکید می کنیم به همین دلیل است. همانقدر که عدم فعالیت و مطالب جدید در بلند مدت مضر است و موجب افت بازدید می شود، اضافه کردن حجم زیادی محتوا و صفحه در مدت زمان کم و یا انتشار محتوا با فواصل زمانی طولانی نیز به رتبه سایت شما ضربه می زند.

تعداد محتوا به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

سایت شما در چه حوزه ای فعالیت دارد؟ چه رقبایی دارید؟ در سئو بر روی چه کلمات کلیدی متمرکز هستید؟ قصد دارید بازدید روزانه سایت را به چه عددی برسانید؟ پاسخ تمام این سوالات می تواند در تخمین تعداد مطالبی که در یک روز باید منتشر کنید کمک کند. اگر شما رقبای فعال و سرسختی دارید باید تعداد بیشتری مطلب در هر روز منتشر کنید.

البته در هر زمینه ای که کسب و کار خود را انجام می دهید ، محتوا و مطالب ارزشمند موجب تقویت دامنه سایت می شود ، پس هرچه بیشتر بهتر! اما هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید.

اگر رقابت سختی بین شما و رقبا بر سر تصاحب جایگاه بهتر در رتبه بندی نتایج گوگل وجود دارد ، باید در روز حداقل یک یا دو محتوای جدید منتشر کنید که در نتیجه صفحات سایت شما طی هر ماه بین 30 تا 60 عدد تغییر خواهد کرد و طی یک سال عددی چشمگیر خواهد بود.

در مورد کلمات کلیدی که رقابت کمتری دارند یا به درجه سختی کلمات کلیدی پایین تر است ، شاید در هفته 2 یا سه محتوای جدید نیز کافی باشد. برای تشخیص دقیق باید به کمک متخصصین سئو و ابزارهای آنالیز سایت رقبا ، میزان درجه سختی کلمات کلیدی و میزان جستجوی آنها در موتورهای جستجو اقدام نمایید.

مقاله بسیار مهم و کاربردی: چگونه وب سایت رقبا را بررسی کنیم؟

چه محتوایی ارزش انتشار دارد؟

همانطور که گفتیم در سئو فقط کمیت مطرح نیست. اصلی ترین فاکتور کیفیت محتواست. نمی توان انتظار داشت فقط تعداد زیادی صفحه و محتوای تکراری و یا کپی شده و یا صفحات با محتوای کم منتشر کنید و انتظار داشته باشید بازدید شما افزایش یابد. طبق الگوریتم های هوش مصنوعی ، ربات های گوگل با تحلیل رفتار کاربران انسانی تصمیم گیری می کنند. یعنی محتوایی برای موتور جستجو ارزش دارد که برای کاربران سودمند ، معتبر و حاوی اطلاعات روز باشد. در مقاله ( گوگل چه محتوایی را دوست دارد؟ ) ویژگی های مهمی را ذکر کرده ایم که پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه بفرمایید.

بطور کلی محتوای ارزش انتشار دارد که کاملا سئوبیس بوده و تمام اصول تگ گذاری شامل عنوان مناسب ، هدینگ ها ، تگ alt تصاویر ، متاتگ توضیحات را رعایت کرده باشد. همچنین حاوی متن غیرتکراری و متفاوت باشد ، برای کاربران مفید و کاربردی باشد، تعداد کلمات و طول کافی داشته باشد، در انتهای متن به کاربران اجازه ثبت نظرات و پیشنهادات را بدهد و برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی پرمخاطب باشد.

یکی از اصلی ترین فاکتورهایی که در انتشار روزانه محتوا و مقالات باید به آن دقت کنید استفاده از جملات محاوره ای و قابل فهم برای کاربر است. در اینترنت شما مخاطبان زیادی از تمام اقشار و هرنوع سطح سواد و تحصیلات دارید ، باید به گونه ای بنویسید که برای تمام کاربران خوانا و قابل درک باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *