تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا

تکنیک آسمان خراش در سئو، تولید محتوا و بک لینک

تکنیک آسمان خراش یکی از روش هایی است که می ‌تواند به شما در به دست آوردن بک لینک باکیفیت و با تعداد زیاد، البته در صورت اجرای صحیح کمک کند. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات در مورد این تکنیک و نحوه استفاده از آن در استراتژی سئو و تولید محتوای سایت خود هستید تا از مزایای بیشمار آن بهره مند شوید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

آسمان خراش ساختمانی بلندمرتبه تر و چشمگیرتر از ساختمانهای اطراف خود است. نامگذاری این تکنیک در تولید محتوا و سئو، نشاندهنده اهمیت ایجاد محتوای باکیفیت، کامل و ارزشمندتر از تمام محتواهای موجود در وب درمورد یک موضوع خاص است.

تکینک آسمان خراش چیست؟

این تکنیک توسط موسس سایت Backlinko، برایان دین توسعه داده شده است. این متخصص سئو از بک لینک به عنوان یک فاکتور فوق العاده موثر برای بهبود رتبه صفحات در نتایج موتورهای جستجو یاد می کند. به همین دلیل او چندین روش برای ایجاد صفحاتی با قابلیت دریافت بک لینک باکیفیت، ابداع کرده است.

آسمان‌ خراش (skyscraper، به انگلیسی) تشبیهی است که برایان دین، برای نمایش محتوای برجسته و خاص استفاده می ‌کند. این واقعیت که این نوع محتوا، بهترین محتوا در حوزه موضوعی خود است به چندین عامل بستگی دارد. اصلی ترین عامل این است که از وب سایت های مختلف دارای دامین اتوریتی بالا، بک لینک می گیرند.

هر آسمان خراش در میان ساختمان های اطراف خود معمولا بالاترین ارتفاع و طبقات را دارد. این دقیقاً کلید تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا است. برای به کارگیری صحیح این روش، باید یک آسمان خراش پیدا کنید، سپس باید نقاط قوت آن را بشناسید و در نهایت، باید آسمان خراش بلندتری بسازید. بیایید کمی عمیق تر به این موضوع بپردازیم.

چرا این تکنیک در سئو و تولید محتوا اهمیت دارد؟

به این دلیل که گوگل می بیند که شما محتوای آموزنده و جذاب تری نسبت به رقبا ارائه می دهید، بنابراین به شما امکان می دهد از سایز سایتها بالاتر باشید.

پس این تکنیک به دلیل اهمیتی که در بهبود رتبه دارد و در نتیجه میتواند ترافیک خوبی را به سایت منتقل کند برای سئو مهم است. از طرفی محتوای کامل میتواند زمان بیشتری کاربر را روی سایت نگه دارد و این هم یک عامل مهم در رتبه بندی گوگل است.

🔴با این حال، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد تکنیک آسمان خراش به اندازه گذشته در رتبه بندی موثر نیست، با بروزرسانی الگوریتم های گوگل، کیفیت محتوا اهمیت بیشتری نسبت به کمیت دارد. اما خوب طبیعتا اگر بتوانید کیفیت و کمیت را با هم تامین کنید، قطعا آسمان خراش مستحکمی خواهید ساخت.

مراحل اجرای تکنیک آسمان خراش در سئو

مانند همه استراتژی های سئو، این استراتژی نیز بر اساس بهتر بودن نسبت به سایت های رقیب است. به این ترتیب محتوای رقبایی که می خواهید بر آنها غلبه کنید را باید ابتدا مشخص کنید. برای انجام این کار، باید با استفاده از کلمات کلیدی کسب و کار خود و موضوعاتی که به آنها تسلط دارید، جستجو کنید تا بهترین صفحه یا سایت در نتایج جستجو به ازای آن کلمه کلیدی را شناسایی کنید و سپس آن را آنالیز نمایید.  ورودی اصلی که این بررسی می تواند به شما ارائه دهد، لیست سایت هایی است که به آن صفحه بک لینک می دهند.

مراحل اجرای تکنیک محتوای آسمان خراش

اگر جستجو را به درستی انجام دهید، نوع محتوا، موضوع و صفحه با بهترین رتبه ارگانیک را در حوزه کسب و کار خود خواهید یافت. علاوه بر این، شما قادر خواهید بود یک پایگاه داده از سایت های معتبر که ارزش دریافت بک لینک از آنها زیاد است ایجاد کنید.

 محتوایی را پیدا کنید که باید بهتر از آن بنویسید!

برای پیدا کردن صفحه ای که باید بر آن غلبه کنید، چندین راه وجود دارد. یکی از ساده ترین آنها استفاده از افزونه Keywords Everywere گوگل است که به شما امکان می دهد تعداد بک لینک ها را برای هر سایت در رتبه بندی مشاهده کنید. برای استفاده صحیح از آن باید اول مطالعه کلمات کلیدی برای سایت خود انجام داده باشید.

اگر می‌خواهید تحلیل کامل ‌تری داشته باشید، پلتفرم‌ها و ابزارهای پولی مانند BuzzSumo و SEMrush وجود دارند. هر دو ابزار نتایج دقیقی را در مورد تعداد دفعاتی که محتوا به اشتراک گذاشته شده و تعداد بک لینک آن را نشان می دهد. این ابزارها برای هر موضوع و کلمه کلیدی ای مناسب هستند.

اگر نیاز به بررسی اعتبار دامنه صفحات را دارید، می توانید از Ahrefs استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر می خواهید بر اساس حجم جستجو، کلمات را اولویت بندی کنید، پلتفرم تبلیغات گوگل دارای ابزار Google Keyword Planner است.

فراموش نکنید که تمام اطلاعاتی را که پیدا می کنید در یک فایل اکسل قرار دهید. این امر به تحقیق شما نظم می دهد، زیرا تکنیک آسمان خراش فرآیندی است که در آن حجم زیادی از داده ها مدیریت می شود و جمع آوری و دسته بندی اطلاعات بدست آمده به شما کمک میکند که اطلاعات را بهتر و بدون از قلم افتادن بخشی از آنها در اختیار داشته باشید.

تولید محتوای جدید

با موضوع انتخاب شده برای مقاله بعدی خود، باید محتوای بهتری نسبت به آن محتوایی که در صد نتایج قرار دارد ارائه کنید. آسمان خراش شما باید ساختار و چهارچوب محکم تری داشته باشد تا آن را برتر و چشمگیرتر کند. برخی از کلیدهای رسیدن به این هدف عبارتند از:

✅تحقیق عمیق در مورد موضوع: ایده این است که شکاف ها را پر کنید یا به کاربران نشان دهید، محتوای شما چیزی بیش از محتوای ارائه شده توسط رقبا دارد و نکاتی که آنها پاسخ نداده اند را به قدت بررسی کرده است.  آسمان خراش شما باید به کاربران نشان دهد که کامل تر است.

✅اطلاعات قدیمی را اصلاح و به روز کنید: بسته به اینکه محتوا چقدر قدیمی است، ممکن است حقایق و ارقامی وجود داشته باشد که نیاز به به روز رسانی داشته باشند. در مورد بروزرسانی محتوای قدیمی بیشتر بدانید. توضیحاتی کاملی در مقاله ارائه شده است.

✅مقاله خود را سرگرم کننده تر کنید: استفاده از جملات کوتاه و عنوان های فرعی خواندن آن را آسان تر می کند. محتوای خود را به پاراگراف های کوتاه تبدیل کنید.  همچنین، می‌توانید از منابع دیگری مانند ویدیوها و اینفوگرافیک‌ها که به کارتان جلوه می‌دهند در لابلای متون استفاده کنید.

لینک های مورد نیاز خود را تعریف کنید

ابزارهایی مانند Majestic، SEMrush و Ahrefs برای انجام تحقیقات در مورد مشخصات و اعتبار دامنه‌ هایی که می‌توانند بک لینک ‌های با کیفیتی را به شما ارائه دهند، مناسب هستند. برای پیاده‌ سازی صحیح تکنیک آسمان‌ خراش، باید سایت‌هایی را انتخاب کنید که استراتژی‌های بک لینک مرتبط با موضوع سایت شما داشته و اعتبار دامنه قابل توجهی دارند. همچنین مهم است که بازدید و مخاطب خوبی داشته باشند.

کار با ابزارهای بررسی بک لینک خیلی ساده است. کافیست url صفحه موردنظر را در نوار آنالیز کپی کنید تا لیستی از سایتهایی که به آنها بک لینک داده اند را مشاهده کنید. ابزار ahrefs در نسخه رایگان خود تعداد زیادی از لینکها را به شما نمایش میدهد.

دقت داشته باشید که در این مرحله ایمیل مدیر یا مالک وبسایتهایی که اتوریتی بالایی دارند را نیز جمع اوری کنید و در فایل اکسل خود قرار دهید. زیرا در مرحله بعد برای ارتباط و دریافت بک لینک به ایمیلها احتیاج دارید.

بک لینک ها را به واقعیت تبدیل کنید

محتوای با کیفیت بزرگترین مزیت سایت شما نسبت به رقباست، بنابراین باید آن را به روشی درست تبلیغ کنید. اگرچه محتوایی که کیفیت خوبی دارد و اصول سئو در آن رعایت شده، پس از مدتی به صفحه اول گوگل می آید، اما خودتان نیز باید دست به کار شوید و محتوا را با کاربران اینترنتی به اشتراک بگذارید. به سایر سایتها یا کاربران ایمیل بزنید. ایمیل باید واضح، مختصر و جذاب باشد. به مدیران وب سایت هایی که در مرحله قبل جمع آوری کردید نشان دهید که چرا محتوای شما شایسته دریافت لینک در وب‌سایت‌ های آنهاست.

اگر کار خود را به درستی انجام داده باشید، پس از ارسال چند صد ایمیل، تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر بمانید. به خاطر داشته باشید که اکثر آنها به شما پاسخ نمی دهند و بسیاری دیگر پیشنهاد را رد می کنند. با این حال، شما می توانید با بسیاری دیگر نتایج مثبت بگیرید و باید روی آنها تمرکز کنید. اگر تعامل خوبی با این دامنه ها داشته باشید، می توانند به شما در تقویت رتبه سایت کمک کنند.

🔶برای پیاده سازی آسمان خراش در استراتژی بک لینکینگ خود منتظر چه چیزی هستید؟ با تلاش کردن چیزی را از دست نمی دهید. قطعا با تولید محتوا با کیفیت رتبه خود و بازدید سایت را بهبود میدهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *