بروزرسانی محتوای قدیمی

بروزرسانی محتوای قدیمی و مطالب سایت

یکی از مهم ترین نکات مورد توجه موتورهای جستجو بروزرسانی محتوای قدیمی صفحات سایت است که علی رغم اهمیت و ضرورتی که دارد روش های بروزرسانی محتوا کمتر مورد توجه قرار می گیرد. هر محتوایی که بر روی سایت قرار می دهید یک تاریخ انقضا مشخص دارد. به طور کلی ، 95 درصد مطالبی که شما ایجاد می کنید بیشترین میزان ترافیک و بازدید را در همان دو تا سه روز اول بدست می آورد و فقط در عرض چند هفته یک محتوا می تواند قدیمی قلمداد شود ، البته محتواهایی نیز هستند که حتی به مدت 3 تا 5 نیز در صفحه اول گوگل باقی می مانند ، اما آنها نیز ترافیک روزهای اولیه را نخواهند داشت.

شما در مقابل محتوای قدیمی دو راهکار خواهید داشت ، یکی حذف محتوا و دیگری بروزرسانی محتوای قدیمی است. که روش اول به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود ، اما با بروزرسانی می توانید با زنده کردن محتوای قدیمی ، سئو سایت خود را نیز بهبود ببخشید و بازدید صفحه را افزایش دهید.

چرا باید محتوای قدیمی را بروزرسانی کرد؟

گاهی امکان دارد یک مقاله با ماهیت عالی که دارد دیده نشود ، که علت آن می تواند عدم انتشار مناسب آن ، عدم سئو محتوا ، ضعف در برند سایت و یا ایراد در به اشتراک گذاری آن باشد. در صورتی که بازدید هر مطلب یا نوشته ای پایین باشد باید بروزرسانی محتوا را در دستور کار قرار دهید. مطالب کاربردی که برای افراد دیگر راهگشا و مفید باشند را نباید به حال خود رها کرد بلکه با آپدیت مطلب باید تعداد بازدیدکنندگان را افزایش داد. این افزایش بازدید نه تنها مطالعه همان صفحه را در پی دارد بلکه می تواند به افزایش ترافیک کل سایت و بهبود سئو کمک نماید. پس به عقب برگردید ، مطالب را مجددا ارزیابی کنید و اشتباهات آن را ببینید و برطرف کنید.

بروزرسانی و انتشار مجدد محتوای قدیمی فرصتی برای بیشتر و بهتر دیده شدن است و کابران بیشتری را نیز می توان درگیر کرد و بواسطه بروزرسانی شما می توانید به محتوای قدیمی ، زندگی دوباره ای ببخشید.

به عنوان نمونه ، Vox.com یک آزمایش در رابطه با بروزرسانی محتوای قدیمی انجام داد و از 88 کاربر خود خواست که یک مطلب ( مجموعا 88 محتوا ) را به روز کنند.

در نتیجه همین فرآیند بازدید مقالات بروزرسانی شده به 500000 رسید که نشان از تاثیر به روز رسانی محتوای قدیمی دارد.

اهمیت بروزرسانی محتوای قدیمی و تاثیر آن در سئو

بروزرسانی محتوای قدیمی به علت ctr پایین

وارد کنسول جستجوی گوگل شوید و CTR صفحات را بررسی کنید. اگر نرخ کلیک در بعضی از مطالب خاص پایین است ، نشان دهنده این است که نیاز به بروزرسانی محتوای قدیمی وجود دارد.

به عنوان و توضیحات محتوا دقت کنید و اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مورد نظر را شامل می شود و همچنین برای افرادی که نتایج جستجو را می بینند جذاب باشد. حتما از کلماتی استفاده کنید که احتمال بیشتری برای افزایش نرخ کلیک دارند.

محتوا به خوبی نگارش نشده

ایرادات نگارشی ، عدم سئو عناوین و هدینگ ها ، استفاده از جملات دستوری می تواند موجب ضعف محتوا شود. محتوای صفحات را مورد بازخوانی قرار دهید و در صورتی که به خوبی نگارش نشده  و براساس روش و اصول تولید محتوا نباشند ، اقدام به بروزرسانی محتوای قدیمی کنید.

محتوا ترافیک و بازدید کمی دارد

یک بخش از ترافیک مربوط به ورودی از گوگل است که در بالا نحوه بررسی ctr را توضیح دادیم. اما کابران به طرق دیگری مثل شبکه های اجتماعی ، تبلیغات بنری و بک لینک از سایت های دیگر نیز وارد سایت می شوند. اگر با استفاده از ابزارهای آنالیز متوجه شدید که صفحه ای در مجموع ترافیک کمی دارد حتما آن را بروزرسانی نمایید.

بروزرسانی محتوا های بی کیفیت و بد

بروزرسانی محتوای حاوی اطلاعات قدیمی

محتوایی که حاوی اطلاعات منسوخ و تاریخ گذشته باشد هیچ فرقی با محتوای بد ندارد. اگر اطلاعاتی که در مطالب به کاربران ارائه می دهید مربوط به سالیان پیش باشد طبیعتا تاثیری در افزایش آگاهی آنان ندارد و از دید موتورهای جستجو نیز بدون کاربرد است که به کاربر اطلاعات غلط می دهد.

گاهی اوقات نیز زمانی که مطلبی را منتشر می کنید اطلاعات و داده های کافی را در اختیار ندارید و به مرور زمان که به آنها دست پیدا می کنید می بایست متناسب با اطلاعات جدید بروزرسانی محتوای قدیمی را انجام دهید.

حذف یا اضافه کردن لینک

اگر محتوای شما به سایت  های دیگر لینک داده ، اطمینان حاصل کنید که این لینک هنوز هم کار می کند. در غیر این صورت کلیک بر روی لینک هایی که دیگر فعال نیستند نتیجه ای جز پیام خطای متاسفانه صفحه مورد نظر یافت نشد ندارد.

همچنین می توانید محتوای قدیمی خود را به سادگی بروزرسانی کنید تا به وبسایت و منابع جدید نیز لینک دهید که این یک فرصت عالی برای لینک دهی به صفحات خارجی است که در زمان انتشار نسخه قدیمی خود وجود نداشتند.

افزایش رتبه سایت با بروزرسانی محتوای قدیمی

گوگل عاشق دیدن محتوای جدید است و محتوایی که اخیراً منتشر شده باشد ، معمولاً رتبه بالاتری نسبت به مطالب قدیمی دارد.

اما فقط توجه به تولید محتوا جدید درست نیست و باید به محتوای قدیمی و جایگاه آن در نتایج serp نیز توجه داشته باشید که یک راه ساده برای دو برابر کردن بازدید سایت شماست.

دیوید اشنایدر ، بنیانگذار Ninja Outreach ، با بروزرسانی محتوای قدیمی ، ترافیک طبیعی صفحات سایت را بیش از 40٪ افزایش داد.

به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که یک مطلب را بروزرسانی کردید ، تاریخ انتشار آن را نیز به روز کنید.

سپس ، هنگامی که خزنده های گوگل وب سایت شما را دوباره بررسی کنند ، این مطالب را به عنوان محتوای جدید تشخیص می دهند و افزایش ترافیک و ورودی از موتورهای جستجو را به همراه دارد.

اما بازنگری در محتوای صفحات می تواند صرف زمان ، انرژی و هزینه زیادی داشته باشد پس باید در نگارش اولیه دقت کنید که اصول سئو سایت را به خوبی رعایت کنید تا در هنگام بروزرسانی فقط مطالب ، تصاویر و اطلاعات جدید را با سهولت اضافه نمایید.

افزایش رتبه سایت با بروزرسانی محتوای قدیمی

روش های بروزرسانی محتوا

برای بروزرسانی محتوای قدیمی ابتدا پست هایی که می خواهید تغییر دهید را به کمک روش هایی که اشاره کردیم مشخص کنید ، یعنی همان مطالبی که ctr و نرخ بازدید پایینی دارند و یا اطلاعات منسوخ شده و محتوای بد و یا لینک های شکسته در آنها وجود دارد.

عدم تغییر url در بروزرسانی محتوای قدیمی

در بروزرسانی محتوای قدیمی به هیچ وجه اقدام به تغییر url ننماید. درواقع شما مطلب را آپدیت می کنید که به نتایج جستجو بازگردد و بازدید آن افزایش یابد پس عدم تغییر url را به خاطر داشته باشید. در غیر این صورت یک آدرس جدید اضافه می شود و URL قدیمی کلا حذف خواهد شد و نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که آدرس قبلی هنوز در کش گوگل ذخیره شده و در صورتی که با یک url  دیگر نیز منتشر شود به عنوان محتوای تکراری ( دو آدرس متفاوت ولی یک متن ) شناخته می شود که احتمال جریمه کل سایت را افزایش می دهد.

حذف مطالب تاریخ انقضا گذشته

برخی از مطالبی که در سایت ها درج می شود ، مربوط به یک زمان و دوره خاص هستند ، مانند آگهی استخدام ، اطلاعات و قیمت محصولات ، تخفیف ها ، معرفی کارکنان سابق یک شرکت ؛ که طبیعتا در طول زمان دستخوش تغییر می شوند و اهمیتی ندارد که بر روی سایت باشند. جهت بروزرسانی محتوای قدیمی باید این مطالب را حذف کرد و تغییر محتوا داد. اما اگر نیاز باشد که به صورت کامل آنها را حذف کرد باید از ریدایرکت 301 جهت انتقال اتوریتی url  قبلی به آدرس جدید و جلوگیری از ایجاد صفحات 404 در صفحه نمود.

یافتن عبارات کلیدی جدید

از جمله روش ها و راهکارهای بروزرسانی محتوای قدیمی یافتن عبارات کلیدی جدید برای مطالب و پست ها است.

پس از اینکه یک مطلب با کلمات کلیدی قبلی رتبه و جایگاه مناسبی پیدا کرد حالا وقت آن رسیده برای بروزرسانی و افزایش قدرت صفحه ، بر روی عبارات کلیدی جدیدی نیز در همان صفحه تمرکز کنید. مثلا اگر صفحه با سئو سایت جایگاه خوبی دارد شما می توانید محتوای متناسب با عبارت بهینه سازی سایت را نیز اضافه نمایید.

این روش برای وبسایت های وردپرس توسط yoast seo  فراهم شده و نسخه پولی این افزونه امکان تحلیل و بررسی چند عبارت کلیدی در یک محتوا را به شما می دهد.

روش ساخت اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها در انتهای یک پست یا نوشته وبلاگ می تواند به عنوان یک خلاصه کامل از مطالب موجود در محتوای نوشته شده باشد هم یکی از روش های بروزرسانی محتوای قدیمی است.

اگر محتوا و داده های فراوانی در یک نوشته وجود دارد و قصد دارید به راحتی آن را برای خوانندگان ترسیم کنید ، ساخت اینفوگرافیک روش بصری برای رسیدن به این هدف است که به کاربران کمک می کند اطلاعات جامعی را در رابطه با آنچه پیش روی آنهاست بدست آورند و در تصمیم آنها برای مطالعه محتوا تاثیر دارد.

پست های مهمان را در سایت خود منتشر کنید

اگر قبلا از وبلاگ نویسی برای تقویت سئو خارجی سایت استفاده کرده اید ، چرا از محتوا های با ارزشی که در وبسایت های دیگر منتشر کرده اید در وبلاگ خودتان استفاده نکنید؟ طبیعتا با افزودن آن به سایت خود ، ارزش و اعتبار دو چندانی را دریافت خواهید کرد.

بروزرسانی محتوای قدیمی با اضافه کردن تصویر و ویدئو

آیا محتوا و مطالب سایت شما تماما مکتوب است؟ پس حتما جذابیت بصری اضافه کنید. تصویر و ویدئو به کاربران کمک می کنند تا اطلاعات و ایده های جدید را مشاهده کنند و برای یکدیگر ارسال نمایند.

افزودن محتوای تصویری برای خوانایی متن نیز بسیار عالی است و باعث می شود محتوای طولانی به چند قسمت تقسیم شود و خواننده به خاطر دیدن یک متن طولانی یکپارچه دچار وحشت و سردرگمی نشود. اما حتما تصاویر و ویدئو هایی را اضافه کنید که متناسب با متن و در راستای محتوای نگارش شده باشند.

بروزرسانی و آپدیت محتوای قدیمی با اضافه کردن تصویر و ویدئو

تقسیم مطالب به دو یا چند قسمت

پیش تر اشاره کردیم که استفاده از تصویر و ویدئو می تواند موجب علاقه بیشتر کاربران به مطالبی با طول بسیار زیاد شود. اما روش دیگری هم برای بروزرسانی محتوای قدیمی طولانی وجود دارد و آن تقسیم یک محتوای طولانی به دو یا چند قسمت دنباله دار و سریالی است. در این حالت هم طول محتوا به حد مناسب خواهد رسید و هم لینک سازی جالب و مثبتی میان صفحات ایجاد خواهد شد.

ارسال مطالب از طریق ایمیل

پس از این محتوای قدیمی را بروزرسانی کردید حتما مخاطبان خود را از طریق ارسال ایمیل و یا شبکه های اجتماعی از این تغییرات مطلع سازید و یا می توانید مستقیما لینک مطالب را برای آنها ارسال کنید.

2 پاسخ
  1. محمدی
    محمدی گفته:

    سلام بعد از بروز رسانی حتما تاریخشم بروز کنیم ؟!!!لطفا راهنمایی کنید💜🌹

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *