چگونه سئوکار شویم و درآمد بالایی کسب کنیم؟

چگونه سئوکار شویم و درآمد بالایی کسب کنیم

اگر این مطلب را مطالعه میکنید، احتمالا یا قصد دارید وب سایت خود را بهینه کنید و یا با تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای، بتوانید از این طریق کسب درآمد اینترنتی داشته باشید. خوشبختانه، اینترنت بستری را فراهم کرده که یادگیری، آموزش، فروش و کسب و کار آنلاین به راحتی و بدون محدودیت امکانپذیر است. پس به راحتی میتوانید با کسب اطلاعات در مورد اینکه چگونه سئوکار شوید، نه تنها وبسایت خودتان را راه اندازی و مدیریت کنید، بلکه خدمات سئو را به متقاضیان بیشمار در سرتاسر وب ارائه دهید و درآمد مطلوبی کسب کنید.

امروزه باتوجه به افزایش رقابت کسب وکارها در نتایج جستجوی گوگل، برای جذب تعداد بیشتری از کاربران، سئو محبوبیت زیادی دارد، زیرا فرآیندی است که منجر به بهبود عملکرد، سرعت و رتبه سایت در موتورهای جستجو و در نهایت به افزایش فروش و درآمد ختم میشود.

پیش از اینکه بدانید چگونه سئوکار شوید، ابتدا اطلاعات دقیقی که در سئو مخفف چیست؟ بیان شده را مطالعه نمایید.

تخصص سئو مانند یک ظرف آجیل است که انواع و اقسام مهارت ها و توانایی ها را می طلبد و مجموعه مهارت بسیار خاص است که نیاز به تمرکز دقیق دارد، به حدی که توضیح شغل یک سئوکار کمی دشوار است و برای توضیح به مخاطبان و دوستانی که کمتر از سئو اطلاعات دارند ، معرفی آن پیچیده است.

سئوکار کیست؟

سئوکار یا متخصص سئو فردی با تخصص بازاریابی دیجیتال + توسعه وب سایت است که یک صفحه وب را تجزیه و تحلیل، بهینه سازی و به صورت استراتژیک آنالیز می کند تا در موتورهای جستجوی مختلف از رقبا جلوتر باشد. این زمینه کاری تقریبا برای استراتژی‌ های تبلیغات و بازاریابی همه شرکت‌ها، چه B2B و چه B2C، به یک ضرورت تبدیل شده است. در نتیجه، مشاور سئو جزو پرتقاضاترین ها در بازار کار است و معمولا هم سئوکارهای موفق، درآمد بالایی دارند.

شناخت کامل قوانین و الزامات موتورهای جستجو به منظور پیاده سازی استراتژی های بهینه سازی سایت، جزئی از دانش سئوکار است. به همین دلیل چنین فردی میتواند موفقیت یک شرکت در نتایج جستجو را رقم بزند و از این طریق مشتریان فراوانی را با کمترین هزینه های بازاریابی برای کسب وکارها تامین کند.

💥تفاوت سئوکار با طراح سایت

بسیاری از افراد سئو را با طراحی وب اشتباه می گیرند، درصورتی که به هیچ وجه اینگونه نیست. بیشتر سئوکار ها تحصیلات بازاریابی دارند و از آنجایی که دوره های آکادمیک دانشگاهی برای آموزش سئو وجود ندارد، در طول زمان و مطالعه مقالات و کسب تجارب بیشتر توانایی های خود را افزایش می دهند.

اما طراح سایت در زمینه های برنامه نویسی تحت وب تسلط دارد و وظیفه ای در قبال افزایش بازدید ، بازاریابی اینترنتی ، تبلیغات آنلاین ندارد. اما برای فعالان حوزه بهینه سازی و سئو ، تسلط نسبی بر تمام موارد ذکر شده اهمیت دارد. یعنی آنها هم باید برنامه نویسی وب  و هم دانش بازاریابی را یکجا داشته باشند.

وظایف سئوکار یا متخصص سئو

یک متخصص بهینه سازی سایت باید با اولویت بندی راهکارها به دنبال ارائه راه حل های موثر در جهت بهبود یک کسب و کار اینترنتی قدم بردارد.

اگر وب سایت شما بازدید مناسبی ندارد باید به سئو و بهبود آن فکر کنید و از افراد متخصص که در زمینه های تولید محتوا ، بهینه سازی ساختار سایت ، تجزیه تحلیل کلمات کلیدی سررشته دارند کمک بگیرید. این افراد می توانند بازدید سایت را تا چندین برابر افزایش دهند و آن را به رتبه های مطلوب در گوگل برسانند.

وظایف یک متخصص سئو چیست

متخصص سئو در راستای بالا بردن رتبه سایت در تمام موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ اقداماتی در راستای به دست آوردن نتایج جستجوی مرتبط و تجربه کاربری مثبت ، افزایش ترافیک سایت ، کاهش حجم سایت و ارتقای برند ، بهینه سازی صفحات را تضمین می کند.

🔵هدف سئوکار مانند هر متخصص بازاریابی افزایش مشتریان، فروش و سود یک شرکت یا مجموعه تجاری می باشد.

سئو بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی موتورهای جستجو  است. شناخت و تسلط بر SEM برای متخصصان سئو ضروری است.

مواردی که در یک سایت بیشتر مورد توجه متخصص سئو قرار می گیرند: برچسب کلمات کلیدی ، پیوند داخلی ، URL های مناسب ، درج عنوان ها و برچسب های متا ، تغییر مسیر URL و رفع خطاهای 404 ، تجزیه و تحلیل رقبا ، توانایی مدیریت کنسول جستجوی گوگل و ابزارهای مشابه کنترل سایت و توانایی شناسایی فرصت های لینک سازی.

تجزیه و تحلیل وضعیت سایت

دانستن وضعیتی که پروژه در آن شروع شده و وضعیتی که در حال حاضر سایت در آن به سر میبرد بسیار مهم است. به همین دلیل، اندازه گیری و دانستن تحلیلی نتایجی که در یک پروژه به دست می آید بسیار مهم است.

برای مالک یک سایت اطلاع دقیق از وضعیت آن ضروری است. یکی از اولین وظایف سئوکار، آنالیز و بررسی وضعیت سایت می باشد که جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف یک دامنه انجام می شود و با تقویت قوت ها و برطرف نمودن ایرادات و ضعف ها به منظور بهبود هرچه بهتر شرایط پیشنهاداتی به مدیران سایت داده می شود.

معمولا بسیاری از شرکت ها با ابزارهای آنالیز سئو سایت که در اختیار دارند فرآیند بررسی سئو رایگان را به مخاطب خود ارائه می کنند.

تدوین استراتژی

هنگامی که آنالیز انجام و نقطه ای که سایت در آن قرار دارد مشخص شد، سئوکار حرفه ای باید بتواند استراتژی سئو on-page و استراتژی off-page را تدوین کند.

مواردی مثل بودجه بندی مالی مشتری، اولویت بندی اهداف و شرایط زمانی عوامل موثر در انتخاب استراتژی و روش های سئو هستند که باید با نظارت شرکت پیاده سازی شوند.

بسیاری از شرکت های سئو سایت، مجموعه ای از متخصصین بازاریابی، برنامه نویسی، استراتژیست های تبلیغات و سئو را در اختیار دارند و با نظارت بر کار آنها، به کارفرما ضمانت اجرایی و تعهد قابل قبولی می دهند و متتناسب با ساختار شرکت مدیر، رئیس یا یکی از مشاورین و متصدیان، گزارش هایی از پیشرفت کار و مراحل انجام به مشتریان ارائه می شود.

توانایی تحقیقات کلمات کلیدی

یکی از اصلی ترین و اولین تخصص هایی که سئوکار باید داشته باشد، قدرت تحلیل و یافتن کلمات کلیدی است. یعنی همان کلمه ها یا عبارتهایی که توسط مخاطبان یک کسب و کار خاص در گوگل سرچ می شوند.

تحقیقات کلمات کلیدی، یافتن هدف یا نیاز شخص جستجوگر است. وقتی آن کلمات را متوجه میشویم، می توانیم وب سایت خود را برای رفع این نیازها و براساس آن عبارات بهینه کنیم. چنین اقدامی به بهبود رتبه سایت کمک میکند.

🔶🔶درک قصد جستجوگر اولین کلید برای ایجاد ارتباط موثر میان کاربران و وب سایت شماست. کلمات کلیدی نه فقط برای SEO بلکه در SEM و بازاریابی شبکه های اجتماعی هم کاربرد دارند.

🔷در مورد کلمات کلیدی بیشتر بدانید: کلمات کلیدی چیست؟

تولید محتوای ارزشمند

محتوا یکی از مهم ترین عواملی است که در رتبه بندی تاثیر دارد. به همین دلیل به هیچ وجه نباید فراموش شود. اما نه به این معنی که هر محتوایی را روی سایت قرار دهید. تولید محتوا دانش زیادی نیاز دارد. به ویژه با هوشمند شدن الگوریتمهای گوگل، یک سئوکار باید محتوایی تولید که که اولا، مرتبط با موضوع فعالیت سایت باشد، دوم، مشابه آن در وب نباشد و سوم اینکه، برای کاربری که محتوا را میبیند، ارزشمند و کاربردی باشد.

تولید محتوای ارزشمند یکی از وظایف سئوکار یا متخصص سئو است

🔴افراد غیرمتخصص اشتباهات زیر را در تولید محتوا مرتکب میشوند:

  • کپی محتوا از سایر سایتها
  • محتوای تکراری بین صفحات یک سایت
  • پدیده همنوع خواری میان صفحات سایت
  • انتخاب غیر اصولی متاتگ های محتوا
  • ساختار نامناسب محتوا
  • و بسیاری از اشتباهات دیگر

سئوکار محتوایی را ایجاد میکند که پس از مدتی با ایندکس در گوگل، به صفحه اول نتایج ارتقا می یابد، زیرا طبق استانداردهای گوگل و محبوب کاربران است. همچنین چنین محتوایی با نرخ بالایی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

لینک بیلدینگ

لینک سازی یک عامل اساسی در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است و سئوکار می تواند تاثیر مثبتی بر آن داشته باشد. در کل اقدامات مربوط به ساخت لینک های داخلی و خارجی، پروفایل لینک، لینک های ورودی و خروجی رالینک بیلدینگ مینامیم. این فرآیند تاثیر کاملا مستقیمی در رتبه بندی دارد، همانقدر که اجرای صحیح لینک سازی میتواند به بهبود رتبه کمک کند، اشتباه در لینک بیلدینگ غلط نیز باعث افت رتبه، جریمه سایت و حتی حذف کامل از نتایج میشود.

تغییر قوانین گوگل برای لینگ بیلدینگ در طول سالهای اخیر، واقعا زیاد بوده. به همین دلیل تسلط بر لینکسازی و به روز بودن اطلاعات سئوکار در این زمینه حیاتی است. مثلا در گذشته ایجاد مزرعه لینک تاثیر مثبتی در رتبه داشت، اما امروزه این اقدام منجر به جریمه سایت میشود.

تسلط بر ابزارهای سئو و دیجیتال مارکتینگ

تجزیه و تحلیل سئو برای هر سئوکار ضروری است. اما با دست خالی نمیتوان سایت را آنالیز کرد، فرآیند سئو را مدیریت کرد و در نهایت گزارشهای کمی و کیفی را استخراج نمود.

برای تسهیل این کار یعنی تجزیه و تحلیل داده‌ ها در موقعیت‌ یابی ارگانیک و بطور کلی دیجیتال مارکتینگ، ابزارهای مختلفی در بازار وجود دارد، برخی رایگان و برخی دیگر پولی هستند. چیزی که مهم است، این است که سئوکار باید به حداقل یک ابزار در هر زمینه (تولید محتوا، لینک سازی، آنالیز رقبا، ترافیک ورودی، زمان حضور کاربران و…) مسلط باشد. که در مجموع باتوجه به اینکه برخی ابزارها چند زمینه مختلف را پوشش میدهند، متخصص سئو باید حداقل 5 یا 6 ابزار کاربردی را بصورت کامل بشناسد و بر آنها مسلط باشد.

🔵نمونه هایی از این ابزارهای عبارتند از:

  • google search console
  • google analytics
  • semrush
  • screaming frog
  • ahrefs
  • sistrix
  •  و بسیاری از ابزارهای دیگر وجود دارد

تبلیغات و بازاریابی

شاید در وهله اول به ذهن شما خطور کند که وظیفه متخصص سئو فقط ارتقا جایگاه سایت در گوگل یا هر موتور جستجو دیگری به ازای کلمات کلیدی خاص است. البته که اینطور نیست و بهبود رتبه فقط یکی از تعهدات این افراد است. متخصصین و مشاورین سئو وظیفه دارند که با تبلیغات اینترنتی و بازاریابی آنلاین ، بازدید ، مشتری ، فروش و سود یک وبسایت یا فروشگاه اینترنتی را  افزایش دهند.

چگونه یک سئوکار موفق شویم؟

برای اینکه بتوانید یک سئوکار خبره شوید، نیاز است که ابتدا در دوره های آموزشی سئو شرکت کنید و از تجارب و دانش اساتیدی که چندین سال در این زمینه فعالیت داشته اند، بهره مند شوید.

همانطور که قبلا هم اشاره کرده ایم ، برای تخصص بهینه سازی سایت، دوره های آکادمیک دانشگاهی وجود ندارد و با توجه به اینکه سئو مجموعه ای از دانش های بازاریابی و تبلیغات و برنامه نویسی وب  را شامل می شود، پیشنهاد می کنیم که در حوزه های مربوطه با متخصص و دانش آموخته آن در تماس باشید.

شرکت های سئو، منابع مناسبی برای یادگیری هستند. در ادامه برای اینکه یک متخصص خبره شوید و بتوانید کسب و کار آنلاین خود را مدیریت کنید، باید بصورت عملی بر روی یک یا چند وبسایت دیگر فعالیت کنید و آموخته های خود را مورد آزمایش قرار دهید.

ظرفیت کار گروهی داشته باشید

در هر آژانس بازاریابی، یا در هر شرکتی که بخش بازاریابی داخلی خود را دارد، کار سئو شامل همکاری با حوزه‌های دیگر مانند فناوری، طراحی یا محتوا است.

باید بین همه آنها هم افزایی وجود داشته باشد تا از مجموع کار هر یک از طرفین نتایج عالی برای سازمان حاصل شود.

یکی از مهارت های ضروری که یک سئوکار باید داشته باشد، توانایی کار تیمی است. ارتباط بین تمام بخش های شرکت درگیر در یک پروژه کلیدی برای دستیابی به نتایج مورد انتظار است. به همین دلیل، رابطه خوب بین آنها مهم است.

پس یک مشاور سئو باید کار تیمی روزانه  که شامل برنامه ریزی، هماهنگی، تأمل و کار مشترک است را به خوبی بیاموزد. تنها در این صورت است که می توانیم به اهداف پیشنهادی دست یابیم و به نتایج موفقیت آمیزی دست یابیم.

یادگیری و آموزش مستمر

برای تبدیل شدن به یک متخصص در این زمینه، نه کسب تجربه مهم است، بلکه به دلیل تغییرات دائمی آموزش و یادگیری مستمر حیاتی است.

برای یادگیری اصول سئو از سئوبهینه کمک بگیرید، با کلیک روی آموزش سئو با اصطلاحات، مقالات و زیرشاخه های سئو آشنا میشوید

معمولاً مشاهده می شود که چگونه گوگل به طور مداوم قوانین بازی را تغییر می دهد. به همین دلیل مهم است که با تمام تغییرات به روز باشید و بفهمید معیارهای رتبه بندی موتور جستجو چه زمانی و به چه صورت تغییر میکند.

🔵🔵با یادگیری مستمر:

✅فاکتورهای مرتبط جدیدی را با تأثیر مستقیم بر رتبه‌بندی (مثلاً Core Web Vitals) یا سایر عواملی که تأثیر آنها بر رتبه‌بندی کاهش یافته است، مانند نشانه‌گذاری داده‌های vocabulary.org، کشف خواهید کرد.

✅خواهید دانست که کدام ابزار دیگر در دسترس نخواهد بود (به عنوان مثال، تست داده های ساختاریافته) و ابزارهای جدیدی را کشف خواهید کرد که به شما در کار تجزیه و تحلیل کمک می کنند (به عنوان مثال، Google Analytics 4).

✅شما با به ‌روزرسانی ‌های الگوریتمی موتورجستجو همگام خواهید بود (گوگل معمولاً برخی از تغییرات و بروزرسانی ها را به طور رسمی از طریق کانال‌هایی که دارد اعلام می‌ کند. معمولاً این کار را از طریق توییتر و وبلاگ‌های خود انجام می‌دهد).

✅با یادگیری و درک درست نحوه عملکرد موتور جستجو، الزامات آن و پلتفرم ها و ابزارهایی که در اختیار دارید برای انجام موثرتر کارتان، خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه خواهید داد.

✅راه حل هایی را از نمونه ها و مطالعات موردی واقعی از کارشناسان مربوط به حوزه خود یا هر یک از پروژه هایی که مدیریت می کنید استخراج خواهید کرد.

✅برای اینکه سئوکار شوید هیچوقت یادگیری را متوقف نکنید. در وبینارها، دوره‌ها، ارائه‌ها، کنگره‌ها ثبت‌نام کنید… همچنین مقالات رایگان بسیاری وجود دارد که توسط کارشناسان سئوبهینه ارائه داده می‌ شوند.

 مهارت های ارتباطی خود را توسعه دهید

وقتی از مهارت های ارتباطی صحبت می کنیم، هم به مهارت های شفاهی و هم مهارت های نوشتاری اشاره می کنیم.

یک مشاور سئو باید دائماً با هم تیمی های خود و سایر بخش هایی که همکاری نزدیک با آنها ضروری است در تماس باشد. سیال بودن ارتباطات و دانستن نحوه انتقال درست ایده ها برای سرعت بخشیدن به توسعه و اجرای وظایف کلیدی است.

اما ارتباط فقط در محیط شرکت اتفاق نمی افتد. سئوکار همچنین باید با مشتریان خود صحبت کند و نقص های کشف شده در پروژه آنها و راه حل آنها را به وضوح توضیح دهد.

برای سئوکار شدن باید مهارت های ارتباطی خود را توسعه دهید

در این مرحله بسیار مهم است که اطلاعات مشتری را در نظر بگیرید: از او بپرسید آیا دانشی از سئو دارید یا از عباراتی مانند “robots.txt”، “meta robots” و دیگر اصطلاحات اصطلاحات تخصصی حرفه ای بی اطلاع هستید؟

اگر مشتری به سختی در مورد سئو اطلاعات دارد، ما باید توانایی تطبیق زبان خود را برای انتقال و دریافت موثر پیام او داشته باشیم.

در مورد ارتباطات مکتوب، سعی کنید گزارش های واضح و قابل فهم تهیه کنید.

همانطور که می بینید، داشتن مهارت های ارتباطی اعم از کتبی و شفاهی، بیان، توضیح و توجیه اقدامات را چه در گزارش ها و چه در تماس ها و ملاقات های با مشتری تسهیل می کند.

رفتار فعالانه با همکاران و مشتریان

اغلب، در بخش بازاریابی آنلاین و به طور خاص سئو، متخصصان باید ظرفیت پاسخگویی بالایی در شرایط غیرقابل پیش بینی و نگرش فعالانه در یک موقعیت خاص داشته باشند.

در شرایط غیرمترقبه یا بحرانی، سئوکار باید کنترل شرایط را در دست بگیرد و تصمیم بگیرد که چه کاری انجام دهد تا تأثیر منفی بر ترافیک ارگانیک را به حداقل برساند.

توانایی شما برای پیش‌بینی مشکلات احتمالی و یافتن فرصت های طلایی در سئو اهمیت بسیار زیادی دارد.

ظرفیت تحلیل و آنالیز

بدون شک، اگر می خواهید یک سئوکار شوید، این مهارت بی نهایت ضروری است. اگر فکر می کنید ظرفیت تجزیه و تحلیل شما بهبود یافته است، توصیه می کنیم روی آن کار کنید زیرا این یک نکته کلیدی برای توسعه موفقیت آمیز کمپین های سئو مشتریان شما است.

برای متخصص سئو شدن توانایی آنالیز سایت با ابزارهای تحلیلی را بیاموزید

یکی از وظایف شما به عنوان مشاور سئو جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل بعدی آن برای ارزیابی تاثیر اقدامات اجرا شده خواهد بود. برای نظارت بر کمپین خود باید ترافیک روزانه، تکامل موقعیت ها و سایر شاخص های دید مرتبط را تجزیه و تحلیل کنید.

تجزیه و تحلیل یکی از تمرین هایی است که اگر می خواهید سئوکار شوید، باید آن را عملی کنید.

ابزارهای اندازه گیری زیادی مانند کنسول جستجو یا گوگل آنالیتیکس وجود دارند که برای تجزیه و تحلیل هر وب سایت ضروری هستند.

درک آنچه در سایت شما اتفاق می افتد به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه و مبتنی بر آمار و ارقام و داده های عددی بگیرید و یک استراتژی موثر برای کمپین سئو ایجاد کنید.

چشم انداز استراتژیک در سئو

داشتن چشم انداز استراتژیک برای شناسایی فرصت ها، نقاط ضعف و قوت های احتمالی با تحلیل و مشاهده محیط و روندهای این بخش، کلیدی است.

چشم انداز استراتژیک شما را به دستیابی به نتایج مطلوب در بخش بازاریابی آنلاین سوق می دهد

در بیشتر موارد، ما باید با پروژه ‌هایی سر و کار داشته باشیم که در آنها باید استراتژی را طراحی کنیم، یعنی اقدامات کلیدی را برای دستیابی به اهداف تعیین شده در ابتدا تعیین کنیم: افزایش ترافیک ارگانیک از تلفن‌ های همراه، بهبود موقعیت صفحه اصلی برای کلمات کلیدی عمومی، افزایش تعداد بک لینک در وب سایت های معتبر و غیره. پس باید بفهمیم کجا هستیم و به کجا می رویم. به این ترتیب متوجه می شویم که آیا برای رسیدن به اهداف تعیین شده سئو به درستی انجام می شود یا خیر.

ایجاد یک برنامه عملیاتی که ما را در دستیابی به اهداف تعیین شده در ابتدای پروژه در مدت زمان مشخص راهنمایی کند، مهم است.

توانایی تحقیقات سئو

اگر تمایل دارید سئوکار خبره ای شوید، این مهارت کلیدی است، زیرا پایه بسیاری از کارهای سئو، تحقیق است.

✅کلمات کلیدی مناسب را برای کمپین خود انتخاب کنید. این وظیفه اصلی است که باید روی آن کار کنیم. شامل شناسایی کلمات کلیدی است که کاربران برای یافتن محصولات یا خدمات ما استفاده می کنند.

به این ترتیب ما بر روی نوشتن محتوا و ایجاد صفحات جذاب برای مخاطبان هدف خود تمرکز خواهیم کرد و اگر به خوبی این کار را انجام دهید و رتبه خوبی کسب کنیم، شانس بالایی برای دریافت ترافیک ارگانیک خواهیم داشت.

متخصص سئو باید به انجام تحقیقات مسلط باشد

ابزارهای زیادی برای تحقیق کلیدواژه ها وجود دارد. ما keywordtool.io، Google Keyword Planner، و Keyword Magic Tool SEMRush را پیشنهاد می کنیم. همچنین می توانید ابزار کلمات کلیدی رایگان Sistrix را امتحان کنید.

✅رقبا را برای شناسایی نقاط ضعف، قوت و فرصت های پروژه خود تجزیه و تحلیل کنید. تحقیق در مورد رقبا باید یک اقدام ضروری در هر پروژه سئو باشد. با این تجزیه و تحلیل، به عنوان مثال، کلمات کلیدی را شناسایی می کنیم که رقیب ما در آنها بهترین موقعیت را دارد و ما نیستیم. پس از شناسایی فرصت ها و پیشرفت ها، ما یک برنامه عملیاتی با هدف گسترش بازدید سایت در موتورهای جستجو ایجاد خواهیم کرد.

✅عبارات ترند را در بخشی که در آن کار می کنیم شناسایی کنید. شناسایی روندها نیز نیازمند یک اقدام تحقیقاتی است. در این مرحله، ابزار Google Trends مفید خواهد بود که به شکلی بسیار بصری، جستجوی عبارات کلیدی و علاقه کاربران به محصول یا خدماتی خاص را در طول زمان به ما نشان می دهد. به عنوان سئوکار ما باید بتوانیم روندها و الگوهای فصلی را در بخش های مختلف شناسایی کنیم تا استراتژی محتوای خود را تطبیق دهیم.

این موارد نمونه هایی از توانایی تحقیقات سئو هستند.

دانش اولیه HTML برای سئوکار ضرری ندارد!

اگرچه برای اینکه یک سئوکار باشید نیازی به دانستن نحوه برنامه نویسی پیشرفته ندارید، اما داشتن درک اولیه از HTML ضرری ندارد و به شما این امکان را می دهد که کار روزانه خود را ساده کنید. مهم است که با برخی از تگ های کلیدی مانند تگ rel=”canonical” یا متا تگ “robots” آشنا باشید.

برای اینکه سئوکار شوید باید با html آشنایی داشته باشید

اگرچه می‌توانید از ابزارهای ردیابی مانند Screaming Frog نیز به این اطلاعات دست یابید، اما گاهی اوقات انجام بررسی‌ های مربوطه از سورس کد خود صفحه، بهتر و سریعتر است.

از سورس کد می‌ توانیم بررسی کنیم که آیا داده‌های ساختاریافته در صفحه پیاده ‌سازی شده‌اند و آیا عنوان بهینه‌ سازی شده و توضیحات متا به درستی درج شده اند یا خیر.

پس برای دستیابی به موفقیت یک پروژه سئو، داشتن دانش اولیه از زبان HTML مهم است.

یادگیری مفاهیم اولیه در مورد کد HTML به شما کمک می کند تا امور روزانه و وظایف خود را به عنوان سئوکار توسعه دهید

تفکر انتقادی داشته باشید

در هر زمینه ای، اعم از حرفه ای و شخصی، توسعه تفکر انتقادی برای تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که به دست ما می رسد، زیر سوال بردن یا تأمل در آن، مهم است. اما بدون شک، این تمرین در محیط اینترنت، جایی که میزان اطلاعات در مورد رتبه بندی و تکنیک‌ های سئو بسیار زیاد است، مهمتر می ‌شود. ما باید همه اطلاعات مربوطه را جمع کنیم و به آن توجه کنیم و داده ها را از طریق تفکر انتقادی خود فیلتر کنیم. به این ترتیب  بر اساس معیارهای خود مسائل را به صورت فعال، کارآمد و تأملی حل خواهیم کرد.

سئوکار برای حل مشکلات باید تفکر انتقادی داشته باشد

به عنوان یک فرد سئوکار با مسائل و مشکلاتی مواجه خواهید شد که برای حل آنها استفاده از تفکر انتقادی ضروری است، یعنی تجزیه و تحلیل دلیلی که باعث ایجاد چنین مشکلاتی شده و یافتن بهترین راه حل. تحقیقات خود را انجام دهید و اطلاعات را جمع آوری کنید، آزمایش ها را اجرا کنید و اطلاعاتی را که می توانستید تأیید کنید نگه دارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *