کلمات کلیدی چیست؟
برخی از سوالات رایج برای افراد تازه کار ، کلمات کلیدی چیست ؟ چگونه میتوان عبارات کلیدی را انتخاب کرد و چه مراحلی دارد؟ ابزارهای جستجوی کلمات فارسی کدام است؟ می باشد. کاملترین مقاله در مورد کلمه ها و عبارتهای کلیدی را اینجا بخوانید. ابتدا باید بدانید این کلمات مهم ترین و پرتکرارترین واژه ، عبارات ، ایده و موضوعاتی هستند که توسط کاربران برای دسترسی به محصولات ، اطلاعات یا خدمات در هر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و محتوای سایت در رابطه با آن کلمات نگارش می شود و هدف ایجاد هر صفحه وب را مشخص می کنند.
به کار بردن کلمات کلیدی به این معنی نیست که تمرکز صفحه تنها روی یک کلمه است، بلکه یک عبارت یا ترکیبی از چند کلمه نیز می تواند کلمه کلیدی هدف باشد.
هر صفحه یا وب سایت به ازای چند عبارت یا کلمه کلیدی در نتایج جستجو مشاهده می شود و هرچه کلمات پر رقابت تری را هدف قرار دهید ، بازدید بیشتری نیز کسب می کنید.
شما به عنوان مالک یا مدیر سایت، باید کلمه کلیدی اصلی وب سایت خود را مشخص کنید و سپس با تحقیق و یافتن کلمات کلیدی مرتبط ، مقالات ، تصاویر ، ویدئو و هرآنچه در سایت قرار می دهید حول همان کلمات یا عبارات باشد.
استفاده از کلمات کلیدی در متن و محتوای صفحات باعث می شود که به ازای همان عبارات در نتایج جستجوی گوگل دیده شوید و در صورتی که سئو را به درستی اجرا کرده باشید ، به رتبه های برتر و حتی جایگاه اول نتایج صعود کنید.
اهمیت کلمات کلیدی چیست ؟
اهمیت کلمات کلیدی چیست ؟ میتوان گفت به این دلیل است که حلقه اتصال بین آنچه کاربران جستجو می کنند و محتوایی که شما برای جلب نظر آنها ارائه می دهید ، هستند. هدف اصلی سئو این است که یک سایت از نتایج جستجوی گوگل بتواند بازدید و کلیک ارگانیک دریافت کند و به ازای کلمات کلیدی رقابتی مهم در یک صنعت یا کسب و کار ، رتبه بهتری در گوگل بدست آورد. برای مثال اگر یک فروشگاه کفش دارید ، عباراتی مثل فروش کفش ، خرید کفش طبی ، فروشگاه آنلاین کفش و عباراتی مشابه به عنوان کلمات کلیدی، شناخته می شوند.
یکی از مواردی که گوگل هنگام رتبه بندی یک صفحه به آن توجه می کند ، محتوای آن صفحه و کلمات بکار رفته در متن است. کلماتی که استفاده می کنید سرنخ هایی مهم به گوگل می دهد که صفحه در چه زمینه و موضوعی تولید شده.
باتوجه به الگوریتم های جدید رتبه بندی ، تمرکز شما باید بیشتر بر کاربر باشد تا موتور جستجو.
برای انتخاب کلمات کلیدی باید الگوهای جستجوی کاربران را بشناسید. زیرا ممکن است شما محتوای خوبی حول عبارات کلیدی اشتباه تولید کنید ، پس نمی توانید بازدید و ترافیک قابل قبولی بدست آورید. شناخت زبان کاربران ، درک نیازها و علایق آنها ، نحوه جستجو در گوگل ، یافتن کلمات پرتکرار در جستجو، عباراتی که رقبای شما به ازای آنها بازدید کسب می کنند ، اهمیت دارد.
اگر از کلمات کلیدی اشتباه استفاده کنید ، بازدیدکنندگان مورد نظر را پیدا نخواهید کرد ، زیرا متن شما با آنچه مشتری شما جستجو می کند مطابقت ندارد. اما اگر از کلماتی که کاربران در جستجوی آن هستند استفاده کنید ، کسب و کار شما رونق می گیرد.
در چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی مهم نحوه یافتن مهمترین کلمه یا عبارتها را توضیح داده ایم.
منظور از کلمات کلیدی چیست ؟
منظور از کلمات کلیدی ، عبارت هایی هستند که شانس یک وب سایت را برای جذب ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو افزایش می دهند که معمولا رشته ای از عبارات و کلمات هم خانواده یا مرتبط هستند. بعضی از کلمات کلیدی روزانه صدها هزار و یا میلیون ها بار توسط کاربران در گوگل جستجو می شوند و عباراتی که جستجوی بالایی دارند به عنوان عبارات رقابتی شناخته می شوند که وبسایت های فعال در یک صنعت برای کسب رتبه بهتر در گوگل به ازای آن کلمات تلاش می کنند. به این دلیل که همه وب سایت ها تمایل دارند بازدید و ترافیک بیشتری را در گوگل بدست آورند.
زمانیکه از کلمات کلیدی برای یک کسب و کار صحبت می کنیم ، منظور عباراتی ، جملات و حتی تک کلمه هاییست که امکان دسترسی کاربران را به محصول، تولیدات ، خدمات ، مقالات و مطالب مربوط به آن کسب و کار فراهم می کند.
دلیل اهمیت کلمات کلیدی در سئو چیست ؟
احتمالا تا الان حدس زده اید که کلمات کلیدی برای سئو مهم هستند. بدون استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوای سایت ، گوگل در درک هدف فعالیت سایت شما با مشکل مواجه خواهد شد و شانس قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل و دستیابی به کاربران و مشتریان محصولات و خدمات خود را از دست می دهید. نه فقط گوگل ، بلکه سایر موتورهای جستجو نیز براساس آنالیز کلمات و عبارات محتوای سایت موضوع و زمینه فعالیت یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی را متوجه می شوند.
در مرحله بررسی و نمایه سازی سایت ، خزنده های گوگل از یک صفحه وب بازدید می کنند. آنها اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج کرده و به فهرست خود اضافه می کنند و براساس موضوع فعالیت هر سایت یا هر صفحه وب ، آن را در نتایج مرتبط رتبه بندی می کنند. بخشی از اطلاعاتی که توسط خزنده های موتور جستجو استخراج می شود کلمات کلیدی است که بیشترین چگالی را نسبت به سایر کلمات در یک صفحه وب دارند.
اگر در طی این فرآیند وب سایت شما عبارات یا کلمات کلیدی اشتباهی را به خزنده ها نمایش دهد ، نمی توانید در حوزه فعالیت خود یا محصولات و خدماتی که قصد معرفی به کاربران را دارید ، رتبه خوبی در نتایج جستجو کسب کنید.
انواع مختلف کلمات کلیدی
کلمات کلیدی در دو دسته طبقه بندی می شوند: کلمات کلیدی head و کلمات کلیدی long tail.
کلمات کلیدی head (که عبارات اصلی یا هسته نیز نامیده می شوند) معمولاً از یک یا دو کلمه تشکیل شده و حجم جستجوی بالایی دارند.
عبارات کلیدی طولانی یا long tail شامل کلمات بیشتری هستند ، در مقایسه با کلمات کلیدی head حجم جستجوی کمتری دارند اما 70٪ کل جستجوها را تشکیل می دهند.
آنچه مهم است بدانید درک این مسئله است که اگرچه حجم جستجوی کلمات کلیدی اصلی (head) بصورت تکی از هرکدام از عبارات طولانی بیشتر است ، اما تعدادی از چندین عبارات کلیدی طولانی در کل مجموع جستجوی بیشتری دارند. و چون رساندن سایت به ازای عبارات طولانی به دلیل رقابت کمتری که دارند به صفحه اول گوگل بسیار راحت تر است ، پس هدف قرار دادن این عبارات منطقی تر به نظر می رسد.
این یعنی هزاران سایت برای رسیدن به صفحه اول و رتبه های برتر گوگل به ازای عبارات کلیدی اصلی تلاش می کنند ، اما تعداد بسیار کمتری به عبارات long tail توجهی می کنند ، در صورتیکه عبارات طولانی به دلیل جستجوی بیشتر توسط کاربران ، می توانند بازدید بیشتری را ایجاد کنند.
کلمات کلیدی طولانی چیست ؟
همانطور که در پاسخ کلمات کلیدی چیست توضیح دادیم ، آنها می توانند ترکیبی یک ، دو و یا تعداد بیشتری کلمه باشند. عبارات کلیدی طولانی ، به عباراتی اطلاق می شود که بیش از 3 یا 4 کلمه را در خود جای داده اند و باتوجه به الگوریتم ها و معیارهای جدید رتبه بندی گوگل ، اهمیت بسیار زیادی دارند و باید در سئو توجه ویژه ای به عبارات طولانی یا دم بلند long tail keywords داشت.
کلمات کلیدی کوتاه و تک کلمه ای ، معمولا رقابت بسیار زیادی دارند و درجه سختی بالایی دارند. شما نمی توانید بدون ارتقای سایت به ازای عبارات کلیدی طولانی به هدف اصلی که همان قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل به ازای عبارات کوتاهتر است برسید. ابتدا باید کم کم بر روی عبارات طولانی کار کنید ، محتوای مناسب تولید کنید تا به کمک آنها ، صفحات و عبارات کلیدی اصلی سایت نیز ارتقا یابند.
همچنین با افزایش شناخت کاربران از موتورهای جستجو ، درصد زیادی از آنها ، در گوگل جمله یا عبارت های طولانی را جستجو می کنند. مثلا برخی برای یافتن کتاب مورد علاقه خود ، عبارت خرید کتاب را جستجو می کنند و سپس در وب سایتهایی که در نتایج مشاهده می کنند ، نام کتاب را جستجو می کنند. اما برخی دیگر از کاربران ، عبارات طولانی و دقیق ( مثل خرید کتاب پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی ) را جستجو می کنند. در حالت دوم چون عبارت موردنظر رقابت کمتری نسبت به عبارت خرید کتاب دارد ، شانس شما برای ارتقا رتبه در نتایج جستجو بیشتر است و در زمان کمتری به این هدف می رسید.
نحوه استفاده از کلمه کلیدی در صفحه
تنها قرار دادن تعداد زیادی از کلمات کلیدی در متن نمی تواند ضامن موفقیت شما باشد. انتخاب و نحوه استفاده از کلمه کلیدی در محتوا یکی از مهم ترین بخش های آموزش تولید محتواست. برخی افراد برای اینکه رتبه بهتری در گوگل بدست آورند ، محتوای صفحات را از کلمات کلیدی اشباع می کنند که نه تنها نتیجه مثبتی بدست نمی آورند ، بلکه افت رتبه را تجربه می کنند. محتوای خوب ، باید با هدف رضایت کاربران نوشته شود و کاملا کاربردی باشد.
در مطلب چگالی ایده آل کلمات کلیدی در متن چقدر است؟ پاسخ های دقیقی به یکی از متداول ترین سوالات شما دررابطه با تعداد مجاز کلمه های کلیدی در یک محتوا ارائه شده است.
برای استفاده از کلمات کلیدی در محتوا ، قوانین و استانداردهای خاصی وجود دارد. برای مثال استفاده از این کلمات در عنوان ، متاتگ توضیحات ، هدینگ ها ، تگ alt تصاویر و بدنه محتوا ضروری است ، اما تا حدی که از حالت طبیعی خارج نشود.
همچنین می توانید کلمه کلیدی اصلی را در URL صفحه نیز استفاده کنید. استفاده از عبارات کلیدی در این بخش ها هم به کاربران و هم به موتورهای جستجو جهت درک بیشتر محتوا کمک می کند.
در بهترین و ایده آل ترین حالت ، هر صفحه در سایت شما یک کلمه کلیدی منحصر به فرد را هدف قرار می دهد. اما صفحه اصلی یا لندینگ پیج سایت ، باید طیف وسیعی از عبارات مرتبط و کلمات صفحات دیگر را شامل شود و از این حیث جامع باشد.
برای کلمات کلیدی اصلی یک صفحه جداگانه ایجاد کنید
شما باید برای هر یک از خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید یا مقالات و مطالبی که قصد انتشار آنها را دارید ، یک صفحه اختصاصی ایجاد کنید.
به نحوه سازماندهی صفحات سایت ما دقت کنید. دسته بندی مطالب و صفحات خدمات هریک روی یک موضوع خاص تمرکز دارد.
اگر وارد دسته بندی مقالات سئو شوید ، مقالات آموزشی مرتبط را می بینید که هر کدام روی یک موضوع مشخص بصورت اختصاصی بحث کرده اند. شما هم باید برای هرکدام از خدماتی که ارائه می دهید ، یا هر دسته از محصولاتی که برای فروش روی وب سایت خود قرار داده اید ، چنین استراتژی داشته باشید. درواقع محصولات و خدمات شما ، کلمات کلیدی سایتتان هستند.
تولید محتوا برای عبارات کلیدی طولانی
پس از اتمام محتوا و تکمیل صفحات مربوط به کلمات کلیدی اصلی ، وقت آن است که از قدرت وبلاگ نویسی استفاده کنید و شروع به ایجاد محتوا برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی کنید. البته اگر تخصص بالایی در سئو داشته باشید می توانید خیلی هوشمندانه یک صفحه را هم به ازای کلمات کلیدی اصلی و هم عبارات طولانی مرتبط به رتبه های برتر در گوگل برسانید. اما اضافه کردن صفحات و محتوای جدید مرتبط با عبارات long tail می تواند موجب افزایش تعداد صفحات ایندکس شده سایت در گوگل و بالا رفتن اعتبار دامنه سایت شود. به شرط اینکه محتوا کاملا هدفمند و باکیفیت تولید شود.
یافتن بهترین کلمات کلیدی برای سئو
اکثر افراد برای جستجو و یافتن کلماتکلیدی اشتباهات زیر را انجام می دهند:
- فقط یک بار برای یافتن کلمات ، تحقیقات را انجام می دهند.
- برای بروزرسانی و توسعه کلمات خود را به زحمت نمی اندازند
- فقط هدف قرار دادن کلمات کلیدی رقابتی ، کاملا اشتباه است
اساساً ، یافتن کلمات کلیدی در سئو باید بصورت مداوم و همیشه انجام شود. کلمات قدیمی باید پس از مدتی مجددا ارزیابی شوند و عباراتی که از الگوی جستجو کاربران حذف می شوند باید با عبارات جدید جایگزین شوند. تمرکز فقط بر عبارات اصلی و پر رقابت کاملا اشتباه است. کاربران بوسیله کلمات مختلف و با روش های متنوعی به دنبال محصولات یا خدمات موردنظر خود می گردند و شما حتما باید علاوه بر عبارات پر جستجو ، عبارات طولانی و خاص تر را نیز در محتوا به کار ببرید. به یاد داشته باشید که تنوع یک فاکتور ضروری در انتخاب کلمات کلیدی سایت است. باید سعی کنید از عباراتی (مرتبط با کلمه کلیدی اصلی ) استفاده کنید که رقبا هنوز آنها را کشف نکرده اند.
ابزار جستجوی کلمات کلیدی فارسی
یکی از مهم ترین اقداماتی که توسط متخصصین سئو انجام می شود، پیداکردن عبارت های مهمی است که توسط کاربران در یک حوزه یا صنعت خاص مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه به کمک جستجوی گوگل و پیشنهاداتی که در پایین صفحه نتایج ارائه می شود می توان تعدادی از کلمه های کلیدی را بدست آورد ، اما این تعداد پیشنهاد کافی نیست و نیاز به ابزارهای حرفه ای برای استخراج تعداد بیشتری از کلمات کلیدی مهم داریم.
تعداد زیادی وب سایت و ابزار آنلاین برای جستجوی کلمات کلیدی وجود دارد که از میان آنها برخی برای یافتن عبارات فارسی مناسب نیستند و نمی توانند پیشنهادات مناسبی ارائه دهند. اما برخی از آنها در شناسایی و یافتن کلمات فارسی به ما کمک می کنند که در ادامه کاربردی ترین آنها را توضیح می دهیم.
ابزار analyser.seobehine.ir
یکی از ابزارهایی که توسط متخصصین ما ارائه شده و از طریق لینک ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی در دسترس است ، برای هر عبارت فارسی که وارد کنید ، 10 کلمه یا عبارت کلیدی را به شما پیشنهاد می دهد. این ابزار براساس جستجوی عبارات مرتبط با کلمه اصلی مدنظر شما ، که بیشترین جستجوها را در گوگل توسط کاربران ایرانی و فارسی زبان داشته اند جستجو می کند و پیشنهاد می دهد.
وب سایت keywordtool.io
به راحتی می توانید از طریق لینک keywordtool.io یک کلمه اصلی را در نوار جستجو وارد کنید و تعداد زیادی از کلمات کلیدی به زبان فارسی به شما پیشنهاد می شود. یکی از مزیت های این ابزار ، ارائه پرتکرارترین عبارات براساس موتور جستجو یا شبکه های اجتماعی و وب سایت های معتبر است. یعنی شما می توانید برای یک کلمه ، پرتکرارترین عبارات پیشنهادی در گوگل ، اینستاگرام ، توئیتر ، بینگ ، یوتیوب و چند سایت دیگر را بدست آورید.
ابزار app.neilpatel.com
وبسایت nielpatel که متعلق به یکی از متخصصین سئو با همین نام است ، زیر دامنه ای با آدرس app.neilpatel.com را ارائه داده که به کمک آن نه تنها می توانید عبارات کلیدی مهم را جستجو کنید ، بلکه تحلیل سایت ، وضعیت بک لینک ها و آنالیز سئو را نیز برای شما میسر می کند. پس از ورود این وب سایت ، کافیست با اتصال به جیمیل خود ، وارد پنل کاربری شوید. در منوی سمت راست ، گزینه keyword ideas کلیک کنید و سپس در نوار جستجوی مشخص شده کلمه یا عبارات موردنظر خود را تایپ کنید ، پس از چند ثانیه عبارات پیشنهادی را مشاهده خواهید کرد.
وب سایت app.kwfinder.com
این سایت نیز قابلیت پیشنهاد کلمات کلیدی فارسی پرتکرار جستجو شده توسط کاربران را دارد. با عضویت می توانید بصورت رایگان 10 روز از خدمات kwfinder استفاده نمایید. از امکانات دیگر این ابزار ، نمایش درجه سختی عبارات کلیدی است که به شما نشان می دهد میزان جستجوی کدام عبارت بیشتر است و رقابت سنگین تری برای تصاحب رتبه های بالا در صفحه اول گوگل وجود دارد.
بحث درجه سختی را مطرح کردیم. زیرا درجه سختی نقش بسیار مهمی در انتخاب کلمات سئو دارد و بهتر است که ابتدا کلمه هایی که درجه سختی کمتری دارند را انتخاب و در رابطه با آنها تولید محتوا را انجام دهید و پس از مدتی که بازدید مناسبی کسب کردید و اتوریتی دامنه بالا رفت به سراغ عبارات سخت تر بروید. در مقاله تعیین درجه سختی کلمات کلیدی این مسئله را توضیح دادیم که مطالعه آن پیشنهاد می شود.
Google keyword planner
از آنجایی که هدف هر سایت ، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است ، پس بهترین ابزارهای تحلیلی آنهایی هستند که توسط گوگل ارائه می شوند. Keyword planner بخشی از سامانه گوگل ادوردز است و اگرچه بیشتر برای تبلیغات کلیکی مورد استفاده قرار می گیرد ، اما می تواند منبع معتبری برای تحقیق در رابطه با عبارت های کلیدی که بیشترین جستجو را توسط کاربران داشته اند ، باشد. اما متاسفانه این سامانه در ایران به درستی قابل دسترسی نیست و برای استفاده از آن باید از vpn یا پروکسی استفاده کنید و با استفاده از آدرس جیمیل در قسمت discover new keywords عبارات مرتبط مهم را استخراج کنید. البته اکثر عباراتی که توسط این ابزار ارائه می شود ، شبیه به 10 پیشنهاد گوگل در پایین لیست نتایج به ازای جستجوی هر کلمه است.
مراحل و چگونگی انتخاب کلمات کلیدی سئو
در ادامه چگونگی و مراحل انتخاب کلمات را بررسی میکنیم. این فرآیند در سئو به عنوان تحقیق کلمات کلیدی شناخته می شود و اگر به درستی این مراحل را انجام دهید، قطعا بازدید سایت شما بالا خواهدرفت. کلمات کلیدی سئو، کلمات یا عباراتی (عبارات جستجو) هستند که افراد هنگام جستجوی اطلاعات از طریق موتور جستجو از آنها استفاده می کنند.
با افزودن آن کلمات در محتوای سایت، شانس خود را برای ظاهر شدن در نتایج جستجو برای آن عبارات افزایش می دهید.
این کلمات یا عبارات درک محتوای صفحه را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند و به کاربران کمک می کند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.
مرحله 1: با کدام کلمات می خواهید دیده شوید؟
در اولین مرحله شما باید برای یافتن پاسخ سوالات زیر کمی وقت صرف کنید:
تمایل دارید با کدام عبارتهای جستجوی آنلاین شناخته شوید؟
افراد ممکن است از چه کلمات یا عباراتی در موتورهای جستجو برای یافتن سایت شما استفاده کنند؟
کدام کلمات به بهترین شکل محصولات یا خدمات شما را توصیف می کنند؟
کدام کلمات حوزه فعالیت شما را بهتر توصیف می کنند؟
با یافتن پاسخ سوالات بالا، میتوانید لیستی از مهمترین کلمه ها و عبارتها انتخاب کنید. البته به یاد داشته باشید که با تحلیل سایتهای رقیب و متوجه شدن این موضوع که آنها به ازای چه کلمات یا عبارتهای جستجو شده ای بیشترین نرخ بازدید را دریافت میکنند نیز ضروریست.
مرحله 2: انتخاب لیست کلمات اصلی
برای لیست کلمات اصلی ، باید لیست ایجاد شده در مرحله قبل را با عباراتی بدست آمده از ابزارهای تحقیق که در بالا معرفی کردیم، تکمیل کنید. درواقع انتخاب لیست نهایی، سه مرحله را شامل میشود. اول، انتخاب عبارات مرتبط با نام محصولات و خدمات شما. دوم، بررسی سایتهای رقیب و سوم، عباراتی که از ابزارهای معرفی شده استخراج میشود. خروجی این ابزارها، معمولا بیشترین کلمات جستجو شده طی یک ماه اخیر است.
نکته: حتما دسته بندی کلمات اصلی (head ) و عبارات long tail را جداگانه در لیست انجام دهید.
مرحله 3: عبارات مرتبط ،lsi و هم معنی را پیدا کنید
قدم بعدی یافتن کلمات مرتبط و عبارات هم معنی با عبارتهای اصلیست. این کلمه ها، همان مواردی هستند که به شدت به کلمات اصلی مرتبط هستند. مثلا زمانیکه صحبت از سئو میکنیم، کلمات بهینه سازی سایت ، افزایش بازدید، بهبود رتبه گوگل ، عبارات lsi و مترادف محسوب میشوند.
این مرحله بسیار مهم است، چون چگالی کلمات کلیدی اصلی برای گوگل دیگر اهمیتی ندارد و توسعه الگوریتمهای هوش مصنوعی این موتور جستجو موجب شده برای ارتباط معنایی بین کلمات اهمیت بیشتری قائل باشد. یعنی اگر شما فقط از کلمات اصلی استفاده کنید(حتی با تعداد زیاد) ، تا زمانیکه به درستی عبارات lsi را در محتوا به کار نگیرید، رتبه خوبی کسب نمیکنید. برای یادگیری این مرحله حتما مقاله انتخاب کلمات کلیدی lsi را مطالعه کنید.
5 فاکتور مهم در انتخاب کلمات کلیدی چیست ؟
برای انتخاب کلمات کلیدی باید فاکتورهای مختلفی را ملاک تحقیق و جستجوی خود قرار دهید. همانطور که گفتیم سایت هایی می توانند در نتایج جستجو موفق عمل کنند و رتبه خوبی متناسب با حوزه فعالیت خود کسب کنند که کلمات را با دقت و براساس استراتژی های سئو کلمات کلیدی به کار ببرند.
حتی در صفحات مختلف یک دامنه نیز ، نحوه به کارگیری کلمات باید متفاوت و براساس فاکتورهای زیر انجام شود. موقعیت جغرافیایی کسب و کار، زمان فعالیت ( با در نظر گرفتن فصول ، مناسبت ها و رویدادهای مختلف ) ، نوع محصولات و خدمات ،رقبایی که دارید ، میزان و درجه سختی عبارات کلیدی و زبان فعالیت سایت مهم ترین فاکتورها در تعیین عبارات کلیدی سایت هستند که تاثیر هرکدام را جداگانه توضیح می دهیم.
تاثیر مکان و موقعیت جغرافیایی
موقعیت جغرافیایی ، شهر و کشوری که در آن فعالیت می کنید ، تاثیر زیادی در انتخاب کلمات کلیدی دارد. زمانیکه که قصد دارید به معرفی محصولات یا خدمات خود بپردازید ، یا مقالات و مطالب جدید را منتشر نمایید ، برای انتخاب عبارات میبایست به فاکتور مکان توجه کنید. برای مثال اگر دو وب سایت با یک زمینه کسب و کاری ، که یکی در تهران فعالیت دارد و دیگری در شیراز ، حتما باید در عنوان ، هدینگ ها و متاتگ توضیحات از عباراتی استفاده کنند که نشاندهنده محل فعالیت آنها باشد زیرا این امر تاثیر فوق العاده ای در سئو محلی دارد. در بسیاری از ابزارهای پیشنهاد کلمات کلیدی ، مانند google trends به مکان جغرافیایی ، کشور و شهری که آن عبارت بیشترین جستجو را داشته اشاره می شود.
تاثیر زمان در کلمات کلیدی چیست ؟
در چه فصلی محصولات شما تخفیف می خورند؟ چه زمان هایی یا مناسبت هایی فروش ویژه دارید؟ تاثیر زمان در انتخاب عبارتها و کلمه های چیست ؟ مناسبت ها ، تغییر فصول و رویدادها ، تاثیر بسیار زیادی در ترند جستجوی عبارات و تغییر کلماتی که کاربران در گوگل جستجو می کنند دارد. به همین دلیل این فاکتور مهم را باید در انتخاب عبارات در نظر بگیرید. مثلا اگر یک فروشگاه اینترنتی پوشاک باشید ، باید در تابستان روی عباراتی مربوط به تیشرت و لباس های نخی تمرکز کنید ، اما در زمستان روی عباراتی مثل کاپشن و لباس گرم بیشتر تمرکز کنید.
اهمیت نوع کسب و کار در انتخاب کلمات
جستجو عبارات کلیدی نیاز به تجربه و کمی صرف زمان دارد، اما نتیجه ای که بدست می آورید فوق العاده به سئو و رتبه سایت شما کمک خواهد کرد. هر کسب و کار عبارات و کلمات خاص خود را دارد ، برای مثال عباراتی که برای یافتن محصولات لبنی در گوگل جستجو می شود با کلمات مربوط به خدمات باربری متفاوت است. از طرفی هر کسب و کاری محدود به یک یا دو عبارت ، محصول یا خدمات نمی شود و طیف وسیعی از عبارات را دربر می گیرد. نوع محصولات و خدمات شما باید در عباراتی که برای معرفی ، تایتل ، توضیحات و هدینگ صفحات انتخاب می کنید کاملا مشخص باشد.
تاثیر رقبا در انتخاب کلمات کلیدی چیست ؟
معمولا هرچه رقبای شما بیشتر باشد ، باید از کلمات کلیدی متنوع تر و خاص تری استفاده کنید. گوگل به دنبال صفحات و وبسایتهایی است که مطالب و صفحات جدید و عبارات کلیدی متفاوت و خاصی را ارائه می دهند. زمانیکه رقبای بیشتری در یک زمینه فعالیت کنند ، یافتن کلمات کلیدی جدید و منحصر به فرد باید با دقت و وسواس بیشتری انجام شود. البته در بسیاری از مقالات به استخراج و تحلیل کلمه های کلیدی مورد استفاده در سایت رقبا اشاره شده است ، اما یکی از مراحل تحلیل رقبا نیز این است که ترکیب عبارات آنها را بشناسید و از عبارات مکمل متمایزی استفاده نمایید. مثلا اگر رقیب شما از کلمه کلیدی خرید پوشاک اینترنتی ارزان ، استفاده کرده ، شما می توانید از عباراتی همچون خرید آنلاین پوشاک با قیمت کم استفاده کنید.
اهمیت درجه سختی کلمات
درجه سختی خود به دو فاکتور بسیار مهم بستگی دارد. یکی تعداد و قدرت رقبا و دیگری میزان جستجوی آن عبارت در گوگل. معمولا پیشنهاد می شود ابتدا عباراتی که درجه سختی پایین تری دارند را انتخاب کنید و تقویت و افزایش قدرت دامنه برای تصاحب جایگاه در صفحه اول گوگل برای عبارات سخت تر اقدام نمایید. زیرا کسب رتبه خوب به ازای عبارات دشوار مدت زمان بیشتری نیاز دارد ولی عبارات ساده در مدت زمان کمتری در گوگل ، سایت را به صفحه اول می رسانند. هرچه درجه سختی بیشتر باشد ، باید محتوای قوی تر و بک لینک های معتبرتر نیز ایجاد کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.