7 مزیت تبلیغات بنری در سایت های پربازدید

مزایای تبلیغات بنری در سایت پربازدید

یکی از محبوب ترین شکلهای تبلیغاتی در اینترنت، بازاریابی بنری است که نوعی از تبلیغات ppc محسوب میشود،و مزایای زیادی دارد. به این صورت که با کلیک کاربر روی بنر هزینه پرداخت میشود. اگر با این روش آشنایی ندارید یا آن را امتحان نکرده اید، پیشنهاد میکنیم این مطلب را مطالعه کنید تا متوجه شوید تبلیغات بنری چیست؟ چگونه انجام میشود و چرا جز بهترین روشهای افزایش مشتریان در فضای مجازی محسوب میشود.

علیرغم اثربخشی بالای این نوع تبلیغات اینترنتی، به جز برندهای بزرگ، سایر کسب و کارها تمایل کمی به استفاده از آن دارند، زیرا اکثرا با مزایای بنرهای تبلیغاتی آنلاین آشنایی ندارند. اگر سایتهای پربازدیدی مثل ورزش3 یا تابناک یا حتی شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک را مشاهده کنید، میبینید که در صفحات این سایتها، تعداد زیادی بنر تبلیغاتی وجود دارد که با کلیک روی آنها وارد سایت هدف میشوید. با ما همراه باشید تا ضمن معرفی این استراتژی فوق العاده موثر تبلیغاتی، مزایای آن را شرح دهیم.

همچنین اگر مایل هستید چنین تبلیغاتی را سئوبهینه با کمترین هزینه برای شما اجرا کند، با شماره تلفن 44871861 تماس بگیرید. در صورت تمایل به دریافت خدمات مشاوره سئو نیز میتوانید با مشاورین با در ارتباط باشید.  

تبلیغات بنری چیست؟

تبلیغات بنری یا تصویری شکلی از تبلیغات آنلاین مبتنی بر تصویر است که پیام تجاری را با استفاده از عکسها، آرم‌ها، انیمیشن‌ها، دکمه‌ها، ویدئوها یا سایر عناصر گرافیکی منتقل میکند.

برخلاف تبلیغات مبتنی بر متن، تبلیغات بنری در وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یافت می‌شوند – نه در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو). هر زمان که کاربران در حال بررسی آنلاین، مشاهده اخبار، تماشای ویدیو در پلتفرمهایی مثل آپارات یا یوتیوب، چک کردن ایمیل ، یا استفاده از اپلیکیشن ها و برنامه‌های تلفن همراه هستند، امکان نمایش و مشاهده بنرهای تبلیغاتی وجود دارد. تبلیغات بنری اکثرا در بالا، پایین یا کنار صفحات یا لابلای متن اخبار وبسایتها ظاهر می شوند.

میزبان بنرها(سایتهای پذیرنده) از طریق بازدیدها و کلیک های تبلیغاتی، درآمد کسب می کند. کلیک کردن بر روی تبلیغات، مشتریان را به وب سایتی هدایت می کند که ضمن افزایش بازدید سایت، احتمال خرید مشتری را افزایش میدهد.

سادگی و در عین حال چشم نواز بودن، استفاده از عناصر گرافیکی، ترکیب متن و تصویر، قابلیت تغییر تصاویر، استفاده از تصاویر متحرک، ابعاد متفاوت و متنوع، برخی از ویژگی های این نوع تبلیغات است.

مزایای تبلیغات بنری برای کسب و کارها

جامعه امروز ایران، با اینترنت آمیخته شده، دریافت اخبار، ارسال ایمیل، ارتباط با دوستان و آشنایان، فعالیت در شبکه های اجتماعی، مشاهده ویدئو، گوش دادن به موزیک، خرید، دریافت خدمات و بسیاری از اقدامات دیگر ما در بستر اینترنت انجام میشود. توسعه اینترنت، سهولت در دسترسی کاربران و افزایش استفاده از تلفن های همراه هوشمند، موجب شده تعداد زیادی از ایرانیان هر روزه وقت زیادی را در اینترنت صرف کنند. چنین شرایطی فضا را برای بازاریابی و تبلیغات در بستر اینترنت فراهم نموده است. یکی از روشهای بازاریابی، تبلیغات بنری است که ضمن بازدهی بسیار بالا برای صاحبین مشاغل، مزایای زیادی به همراه دارد.

اگرچه تبلیغات بنری معمولاً دارای نرخ کلیک پایین (CTR) هستند – فقط 0.35٪ در همه قالب ها و پلتفرم ها – اما اثربخشی آنها براساس CTR سنجیده نمی شود. به کمک این نوع تبلیغات، ورود کاربر بصورت هدفمند به سایت شما افزایش می یابد. درواقع کاربر تبلیغ و پیام شما را بصورت واضح مشاهده میکند و طبیعتا زمانیکه روی آن کلیک میکند با قصد خرید، کسب اطلاعات، یا دریافت خدمات این اقدام را انجام داده است.

چرا باید تبلیغات بنری را برای دستیابی به این اهداف خاص انتخاب کنید؟ استفاده از یک بنر تبلیغاتی حرفه ای چندین مزیت دارد. که شامل:

مناسب برای طیف وسیعی از کسب و کارهای آنلاین

تبلیغات بنری به یک نوع سایت یا صنعت محدود نمی شود و هر کسب و کاری میتواند این روش را اجرا کند. این بدان معنی است که برای هر سایت تجارت الکترونیک یا برای هر وب سایتی که خدمات ارائه می دهد، یک بنر تبلیغاتی می تواند راه حل های بازاریابی موثری باشد که در ابعاد، سبک و مکانهای متنوعی در سایتها استفاده میشود. شما چه یک شرکت خدماتی داشته باشید، یا فروشگاه اینترنتی، میتواند با بنرهای تبلیغاتی که در سایتهای پربازدید ثبت میکنید، مشتری جذب کنید.

راه حل سریع برای جذب مشتری

این روش نسبت به بسیاری دیگر از روشهای دیجیتال مارکتینگ، در جذب مشتری سریعتر عمل میکند. کافیست بلافاصله بعد از اینکه سایت خود را راه اندازی کردید، یک لندینگ پیج ایجاد کنید، سپس از یک بنر گرافیکی ساده طراحی کنید، و خیلی سریع اقدام به شروع تبلیغات کنید. برخلاف سئو که نیازمند صرف زمان طولانی برای نتیجه دهی است، تبلیغات بنری در کمترین زمان ممکن برای شما بازاریابی را انجام میدهند. حتی برخی دیگر از تبلیغات کلیکی مثل گوگل ادوردز هم به این سرعت راه اندازی نمیشوند، و اگر سایت عمر کمی داشته باشد، گوگل تبلیغ آن را نمیپذیرد.

جلب توجه تعداد زیادی از کاربران

روزانه میلیون ها نفر از سایتهای معروف و شبکه های اجتماعی در ایران بازدید میکنند. تنها بازدید از یکی از سایتهای خبری(ورزش3) به چند میلیون در روز میرسد. پس هر بنری که در چنین سایتهای پربازدیدی قرار بگیرد، قطعا مورد توجه کاربران پرشماری قرار خواهد گرفت. این مسئله در افزایش اگاهی کاربران از برند شما تاثیر فوق العاده ای دارد. حتی برندهای شناخته شده، هم برای اینکه مخاطب بیشتری جذب کنند بصورت مستمر در سایتهای پربازده تبلیغات خود را در دید کاربران قرار میدهند.

از آنجایی که یک بنر تبلیغاتی در بالا یا در کناره های صفحه نمایش داده می‌شود، توجه کاربر را به خوبی جلب میکند. تبلیغات بنری که در رنگ‌های متضاد یا ترکیبی از رنگهای متفاوت طراحی شده اند مطمئناً بیشتر مورد توجه مشتریان قرار خواهند گرفت به این معنی که آنها هر چیزی را که شما تبلیغ یا ارائه می‌کنید از دست نخواهند داد.

نمایش بنر در چندین وب سایت باعث تقویت برند شما می شود. تعداد کمی از شرکت ها از این شکل بازاریابی استفاده می کنند. بنابراین، نام تجاری، وب سایت، محصولات و خدمات خود را برای کسانی که هرگز در مورد آن شما نشنیده اند معرفی میکنید.

افزایش بازدید سایت با درج لینک

یکی از مزایای تبلیغات بنری که تاثیر زیادی در سئو و رتبه سایت هم دارد، افزایش بازدید سایت است. افزایش ترافیک بصورت کاملا طبیعی انجام میشود و زمانیکه کاربر با کلیک روی بنر وارد سایت میشود چون به دنبال پرس و جو درمورد تبلیغی است که ارائه داده اید، مدت زمان نسبتا خوبی روی سایت سپری میکند. که این افزایش بازدید میتواند زمان میانگین حضور کاربر روی سایت را هم بالا ببرد و تاثیر مثبتی بر روی ارتقا رتبه سایت در گوگل داشته باشد. همچنین برای بسیاری از فروشگاه ای اینترنتی افزایش ورودی میتواند شانس فروش محصولات را افزایش دهد.

امکان ارائه همزمان تصویر و متن

چنین تبلیغاتی با محتوای گرافیکی ایجاد می شوند و می توانند به سبک کسب و کار یا برند شما طراحی شوند. ترکیب رنگ، متن، تصویر و عناصر گرافیکی جلب توجه کاربر و اثربخشی را افزایش میدهد. تصاویر متحرک یا بنرهای گیف روش دیگری برای جذابیت بیشتر تبلیغات هستند.

برخلاف بسیاری از تبلیغات جستجوی پولی یا کلیکی دیگر که فقط شامل یک عنوان، متن و URL هستند، شما با این روش امکان نمایش تصویر و متن را باهم دارید.

چنین قابلیتی اجازه میدهد، هر نوع کاربری را جذب کنید. همچنین بصورت دقیق و کاملتر پیام شما را منتقل میکند. از طرفی بنرهای گیف که قابلیت تغییر دارند، فضای بیشتری را جهت ارائه تبلیغات تامین میکنند.

قیمت ارزان تر نسبت به گوگل ادوردز

تبلیغات بنری در مقایسه با تبلیغات ویدیویی و سایر اشکال تبلیغاتی نسبتاً ارزان ترایجاد می شوند. مثلا در مقایسه با گوگل ادوردز که هزینه هر کلیک به دلار محاسبه میشود، قیمت کلیکها در سایتهای ایرانی به ریال دریافت میشود و تنها همین مسئله نشان میدهد که از نظر اقتصادی چقدر به صرفه است. این بدان معنی است که شما می توانید با هزینه کمتر ، بازدید و فروش بیشتری را بدست آورید و بی شک بازده بیشتری از سرمایه گذاری خود دریافت کنید.

هزینه تبلیغ بنری در سایتهای ایرانی از 500 تومان شروع میشود و هرچقدر این هزینه را افزایش دهید، نمایش بیشتری نسبت به سایر تبلیغ دهندگان خواهید داشت. معمولا نرخ 3000 تومان برای هر کلیک میتواند تضمین کند که شما روزانه حداقل 200 کاربر را به سایت خود جذب کنید. در حالیکه هزینه هر کلیک برای عبارات پررقابت در گوگل، بعضا به چند دلار هم میرسد که برای کسب و کارهای ایرانی قیمت بسیار بالاییست.

ریمارکتینگ و انتخاب کاربران هدف

بسیاری از کسب ‌وکارها به دلیل اینکه مشخصات مشتری ایده‌آل خود را مشخص نمی‌ کنند، با مشکل مواجه هستند. به این ترتیب، آنها در نهایت سعی می کنند تبلیغات خود را به تمام کاربران ارائه دهند که اصلا استراتژی خوبی نیست. با اجرای تبلیغات بنری فقط برای چند روز یا حداکثر یک هفته، میتوانید متوجه شوید در چه سایتهایی کلیک بیشتری دریافت میکنید، کدام یک از ابعاد بنرها جذابیت بیشتری برای کاربران داشته، بیشترین کلیک دریافتی از طریق موبایل بوده یا دسکتاپ و اطلاعات دیگری که به شما در ریمارکتینگ و انتخاب جامعه هدف مناسب کمک میکند.

بازاریابی یک فرآیند مبتنی بر نتایج است. بنابراین، شما باید بتوانید میزان تاثیرگذاری کمپین های بازاریابی خود را اندازه گیری کنید.

بنرها به شما این امکان را می دهند که تعداد افرادی که تبلیغ شما را دیده اند و نرخ کلیک چقدر بوده است را پیگیری کنید. با داده هایی که جمع آوری می کنید، می توانید آنچه را نتیجه بخش است را تجزیه و تحلیل کنید و استراتژی خود را تغییر دهید.

مقاله مرتبط: افزایش impression سایت در گوگل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *