سئو سایت آژانس های مسافرتی و گردشگری

راهنمای سئو سایت آژانس مسافرتی

سئو برای وب سایت آژانس های مسافرتی استفاده از ظرفیت موتورهای جستجوگر مانند گوگل و یاهو است برای کسب بازدید کنندگان و مشتریان بیشتر است که اهمیت بسیاری برای اینگونه شرکت ها دارد. تحقیقات نشان می دهند که در حال حاضر بیش از 70٪ افرادی که قصد سفر دارند از گوگل و سایر موتورهای جستجو برای برنامه ریزی سفر ، خرید بلیت ، رزرو هتل و محل اقامت خود استفاده می کنند.

جذب مخاطب برای این نوع وب سایت های پیچیدگی فراوانی ندارد و نیاز به تخصص و آگاهی از روش های سئو آژانس های مسافرتی و گردشگری دارد.

البته در دهه گذشته آژانس های مسافرتی گردشکری فراوانی در ایران شکل گرفته اند که این مسئله در رابطه با شرکت های متوسط و کوچک مسافرتی بیشتر به چشم می آید. با این شرایط رقابت شدیدی در این صنعت جهت کسب مشتری و جلب مخاطبان بیشتر وجود خواهد داشت.

اهمیت سئو برای سایت آژانس مسافرتی – گردشگری

مانند هر صنعت دیگری که در فضای مجازی فعالیت دارد ، سئو برای سایت هایی که مربوط به آژانس های مسافرتی و گردشگری می شوند اهمیت بسیاری دارد. هدف نهایی بهینه سازی و ارتقا سایت ، بازدید بیشتر و کسب درآمد و سود ناشی از آن است به گونه ای که با به صرفه ترین هزینه های تبلیغات و بازاریابی همراه باشد. مطلب پیشنهادی جهت مطالعه را ازدست ندهید: سئو از چه طریقی بر بازاریابی اینترنتی تاثیر می گذارد؟

3 دلیل اصلی اهمیت سئو سایت آژانس های مسافرتی را می توان موارد زیر دانست:

اهمیت سئو برای سایت آژانس های مسافرتی گردشگری

افزایش ورودی از موتورهای جستجو

زمانی که ورودی سایت از طریق موتورهای جستجو افزایش یابد ، به دنبال خود مشتری و مخاطبان بیشتری را به همراه دارد ، این فرآیند باید آنقدر ادامه پیدا کند تا شرکت شما تبدیل به یک برند محبوب و معتبر نزد مخاطبان شود. برای مثال می توان سایت هایی مثل booking.com ، airbnb.com ، tripadvisor.com را در نظر گرفت ، که پس از کسب رتبه های خوب در موتورهای جستجو و ارائه خدمات مطلوب مشتریان ، حالا به عنوان برندهایی معتبر دردنیا شناخته می شوند و کاربران با وارد کردن آدرس آنها مستقیم وارد سایت می شوند که این یکی از مزایای سئو سایت آژانس مسافرتی می باشد.

هزینه به صرفه تر در مقایسه با تبلیغات کلیکی (PPC)

پرداخت هزینه در ازای تبلیغات کلیکی ppc کمی هزینه بر است ، معمولا هرچقدر رقابت بر روی یک عبارت کلیدی شدیدتر باشد هزینه ای که به ازای هر کلیک گوگل ادوردز باید پرداخت کنید افزایش می یابد که معمولا بین 1 تا 3 دلار می باشد. ولی سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است و این درست است که سئو نیز هزینه پایینی ندارد ، اما زمانی که یک سایت آژانس مسافرتی به صفحه اول گوگل رسید دیگر نیازی به پرداخت هزینه های تبلیغاتی نخواهد داشت و هر لحظه ای در شبانه روز بصورت رایگان مشتری جذب می کند.

توسعه کسب و کار شما

گسترش هر کسب و کار و افزایش شمار مشتریان آرزو و هدف مالکین آن می باشد. چه خوب است که یک آژانس گردشگری و مسافرتی مشتریانی را علاوه بر شهر محل فعالیت به کل ایران افزایش دهد یا مشتریان خارجی جذب نماید. طبیعتا درآمد و سود شرکت چندین برابر خواهد شد.  در این مسیر سئو می تواند بهترین ابزار و راهنمای توسعه کسب و کار شما باشد.

راهنمای روش سئو سایت آژانس مسافرتی

با وجود اینکه ، اکثر افراد و مسافران از موتورهای جستجوگرهایی مانند بینگ ، یاهو و گوگل برای برنامه ریزی سفر خود استفاده می کنند اما گاها رزرو هتل ها ، بیلت ، اجاره اتومبیل و … به صورت مجزا کاری پیچیده و پردردسر است که می تواند بسیار وقت گیر باشد. در نتیجه ، مسافران ترجیح می دهند که به آژانس های مسافرتی که در اینترنت پیدا می کنند ، مراجعه نمایند. و طبق آمار بیش از 75 درصد از آنها به همان سه سایت اول نتایج جستجو بسنده می کنند و سپس تصمیم می گیرند. پس اگر مالک و مدیر سایت یک آژانس مسافرتی هستید باید تمام تلاش خود را برای سئو و بالا بردن جایگاه آن در گوگل انجام دهید.

جهت استعلام هزینه های مربوطه می توانید صفحه  تعرفه سئو سایت با تخفیف ویژه  را مشاهده نمایید.

به منظور سئو سایت آژانس مسافرتی ابتدا باید با عملکرد موتورهای جستجو و فاکتورهایی که در رتبه بندی نتایج تاثیر دارند به خوبی آشنا شوید. هرکدام از موتورهای جستجو مثل گوگل ، بینگ و یاهو ، ملاک های خاصی برای رتبه بندی دارند. در هرصورت اگر خودتان بتوانید این کار را انجام دهید می توانید راهنمای سئو آژانس مسافرتی که توسط مشاورین ما نوشته شده را مطالعه کنید که در هزینه ها صرفه جویی کرده اید ، اما اگر قادر به اجرای مراحل سئو برای سایت آژانس مسافرتی نباشید باید از یک شرکت طراحی و بهینه سازی سایت که در زمینه بازاریابی دیجیتال تخصص دارد کمک بگیرید. انتخاب چنین شرکتی به شما ضمانت می دهد که نرخ بازگشت سرمایه شما بسیار بالا باشد و هزینه هایی را که برای سئو متقبل می شوید از طریق بهبود رتبه در موتور جستجو و افزایش مشتریان جبران نمایید.

بهترین روش های سئو وب سایت آژانس مسافرتی و تور

سئو محلی سایت آژانس مسافرتی

رابج ترین روش سئو برای سایت یک آژانس مسافرتی ، سئو محلی است که شامل استراتژی ها و روش های فنی سئو می شود و تمرکز آن بر روی جذب مخاطبان یک منطقه ، شهر یا محدوده جغرافیای محدودتری است. با استفاده از سئو محلی شما می توانید مشتریان بالقوه ای را در محل فعالیت خود جذب نمایید. این روش در ابتدا و برای شرکت هایی که تازه شروع به فعالیت نموده اند بسیار مناسب و البته ضروری است و مقدمه ای بر گسترش کسب و کار آنها در اینترنت می باشد.

عبارات کلیدی طولانی

یکی از فاکتورهای دیگری که می توان مختص سئو سایت آژانس مسافرتی دانست استفاده از عبارات کلیدی طولانی است که چند کلمه کلیدی را در بر می گیرند. برای مثال می توان عبارت ” خرید بلیط هواپیمای سفر به تهران با کمترین قیمت ” را یک عبارت کلیدی دانست که در دل خود چندین عبارت را به همراه دارد و زمانی که کاربری عباراتی مانند ” بلیط هواپیما تهران” یا”  کمترین قیمت بلیط تهران” را جستجو می کند ، اگر سئو به درستی روی صفحه انجام شده باشد می توان انتظار داشت برای هر دو عبارت در صفحه اول گوگل دیده شود.

ساختار مناسب صفحات و دسته بندی مطالب

یکی از مواردی که طراحی و سئو سایت آژانس های مسافرتی نقش پررنگی دارد ، بهبود ساختار صفحات است. سایت های گردشگری باید اطلاعات کاملی از نحوه سفر، اقامت ، اطلاعات سفر و تجربیات سایر مشتریان را در اختیار کاربران قرار دهد. به همین منظور باید سایت قابلیت توضیح کامل خدمات ، گالری تصاویر ، چت زنده و امکان پشتیبانی آنلاین ، نحوه تهیه بلیط ، اطلاعات هتل ها و محل اقامت ، دسته بندی قیمتی و فیلترهای دیگر را داشته باشد تا به کاربران در تصمیم گیری صحیح و دقیق کمک نماید

بهره برداری از ظرفیت شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام ، با برخورداری از میلیون کاربر در ایران و میلیاردها کاربر در دنیا ظرفیت های فراوانی جهت جذب مشتریان برای شرکت ها و آژانس های مسافرتی دارند. تبلیغات و بازاریابی ، اشتراک گذاری مطالب و لینک سایت ، ارائه پروموشن و تخفیفات می تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطب داشته باشد. اگرچه که رسانه های اجتماعی مستقیما تاثیری در رتبه سایت ندارند اما روشی برای شناساندن یک برند و افزایش کاربران سایت هستند مخصوصا برای شرکت هایی که در زمینه گردشگری و تورهای مسافرتی فعالیت دارند و توانایی ارتقای بهینه سئو سایت آژانس مسافرتی را دارند.

مقاله پیشنهادی : تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

لینک سازی و رپورتاژ در سئو سایت آژانس مسافرتی

تبلیغات بنری لینک دار ، ثبت رپورتاژ آگهی و بک لینک در سایتهای پربازدید می تواند روش مناسبی در سئو وب سایت آژانس مسافرتی باشد. این فرآیند فقط محدود به لینک سازی خارجی نمی شود و شما باید اصول لینک سازی داخلی را نیز رعایت کنید و بین مطالب و صفحات مختلف سایت خود ارتباطی موثر جهت مسیریابی آسان کاربر ایجاد نمایید.

نگارش سفرنامه

یکی از بخش های مهم در سایت آژانس مسافرتی و شرکت های که در حوزه گردشگری و برگزاری تور های تفریحی فعال هستند ایجاد یک وبلاگ جذاب جهت معرفی امکان ، شهرها ، کشورها و به طور کلی سفرنامه های مختلف باشد. مردم دوست دارند عکس هایی از شهرها و کشورهای مختلف دنیا را ببینید حتی اگر قصد سفر به آنجا را نداشته باشند. در صورتی که شما اقدام به نگارش سفرنامه کنید هم می توانید مشتریان بیشتری را جذب نمایید و هم افزایش نرخ کلیک که یک عامل کلیدی در سئو است را رقم می زنید. در عین حال مدت زمان حضور کاربران روی سایت افزایش می یابد که این فاکتور هم نشان از کیفیت و اعتبار سایت دارد و برای گوگل مهم است.

نگارش سفرنامه جز روش های بازاریابی محتوا به شمار می رود و علاقه به اطلاعاتی مانند توصیه های توریستی ، نوع پوشش مردم ، مذهب ، زبان رسمی ، مناطق دیدنی ، وضعیت آب و هوا ، بهترین فصل برای سفر ، موقعیت جغرافیایی ، غذا و خوراکی های محلی می تواند دایره وسیعی از مخاطبان را شامل شود که در سئو سایت آژانس مسافرتی بی نهایت کارساز است.

2 پاسخ
  1. FARZAD
    FARZAD گفته:

    سلام فرزاد هستم ، با توجه به تحصیلاتم در زمینه کامپیوتر پیشنهاد کار در یک آژانس هواپیمایی تازه تاسیس را دارم برای بالا بردن سئو سایتشان ، میشه راهنمایی و کمکم کنید که بیشتر روی چه مطالبی متمرکز باشم و چه نوع مطالب و منابع رو مطالعه کنم ؟ با تشکر

    پاسخ
    • seobehine
      seobehine گفته:

      باسلام. برای تولید محتوا ، حتما باید محتوای کاملی در رابطه با مقاصد و کشورهایی که آژانس هدف قرار میده ، تولید کنید. بعد از اون به عنوان مقالات سایت و برای جذب طبیعی کاربر و بالابردن نرخ کلیک ، میتونید در رابطه با زبان ، فرهنگ ، تفریحات ، مناطق دیدنی ، اقتصاد و… هر شهر یا کشور محتوا تولید کنید. پیشنهاد می کنیم آموزش تولید محتوا رو مطالعه کنید. با آرزوی موفقیت برای شما

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *