چک لیست روش های سئو سایت در سال 2022

چک لیست مهم ترین روش های سئو سایت در سال 2022

در این مقاله چک لیست و روش های سئو سایت برای سال 2022 را توضیح میدهیم. چه کسی می گوید بهینه سازی سایت در موتور جستجو دشوار است؟ شما میتوانید با شناخت روشها و اصول لازم برای تقویت سایت، به راحتی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را مدیریت کرده و ارتقا دهید.  با ما باشید و 75 مورد از روش ها، قواعد و مبانی پایه را بخوانید.

اگر جدیدا با مفهوم سئو آشنا شده اید باید بدانید که  سئو به فرآیند بهبود وب سایت شما برای افزایش بازدید آن از موتورهای جستجوست. یعنی اقداماتی را شامل میشود که وقتی کاربران در گوگل یا بینگ یا سایر موتورهای جستجو عبارتهای مربوط به محصولات یا خدمات شما را جستجو میکنند، سایت شما در صفحه اول نتایج مشاهده شود.

اگر به دنبال بهبود رتبه و افزایش بازدید سایت خود در سال 2022 هستید و قصد دارید کسب و کار اینترنتی خود را توسعه دهید و درآمد بیشتری کسب کنید، چک لیست سئو که شامل 75 روش کلیدی برای موفقیت شماست را مطالعه کنید. صاحبان مشاغل و بازاریابان در هر صنعتی می توانند از استراتژی های سئو استفاده کنند. البته پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر مطالب این مطلب، ابتدا سئو چیست و چرا ضرورت دارد؟ را مطالعه کنید.

75 روش سئو و بهینه سازی سایت در 2022

از روش های سئو سایت گرفته تا تکنیک ها و اصول بهینه سازی سایت و ارتباط بهتر با موتورهای جستجو، هر آنچه که باید در سال 2022 انجام دهید را توضیح داده ایم. 75 مورد ذکر شده، تقریبا تمامی اصول، استراتژی ها، باید و نباید ها و روش های سئو در سال 2022 را پوشش میدهند.

از آنجایی که ما در این چک لیست سئو ، بسیاری از روشها واستراتژی و نکات را پوشش داده‌ ایم، ممکن است نتوانید تمام مطلب را یک مرتبه مطالعه کنید، پس می توانید با ذخیره سازی این پست ، بخشی را امروز و سایر مطالب را در روزهای آتی مطالعه کنید تا درک بهتری از روشها و نکات ذکر شده داشته باشید. همچنین 15 فاکتور اصلی رتبه بندی گوگل در سال 2022 به شما کمک میکند که عواملی که در رتبه بندی نتایج تاثیر دارند را بشناسید و در سایت خود تقویت کنید.

به دلیل اینکه روشهای مطرح شده زیاد هستند، انها را براساس نوع به دسته های زیر تقسیم بندی کرده ایم و برای هر دسته روشهای آن بیان شده اند.

  • مبانی سئو
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • روش های درون صفحه
  • روش های سئو تکنیکال
  • سئوی خارج از صفحه
  • نام تجاری
  • بک لینک ها
  • تولید محتوا
  • چک لیست عمومی
  • تکنیک ها و نکات پیشرفته

چک لیست مبانی سئو

ابتدا بیایید با اصول سئو شروع کنیم. 3 مورد از ابزارهای ضروری که برای تجزیه تحلیل به آنها نیاز دارید را معرفی میکنیم. پس سه روش زیر را ابتدا و پیش از هر اقدام دیگری انجام دهید:

  1. کنسول جستجوی گوگل را راه اندازی کنید

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان فوق العاده است که باید برای بهبود سئوی سایتتان از آن استفاده کنید. تنظیمات لازم را انجام دهید و عملکرد وب سایت خود را در جستجوی گوگل دنبال کنید.

  1. راه اندازی Google Analytics

گوگل آنالیتیکس شما را قادر می سازد تا ببینید کاربران چگونه وارد وب سایت شما می شوند و چه رفتاری روی سایت دارند. به عنوان مثال، می‌ توانید میزان ترافیکی که از موتورهاای جستجو دریافت می ‌کنید، صفحاتی که بیشترین ترافیک را به ارمغان می‌آورند، متوسط نرخ پرش و بسیاری موارد دیگر را آنالیز کنید. این داده ها به شما نشان میدهد که کدام بخشهای سایت ضعف دارند و باید تقویت شوند.

  1. نصب افزونه Yoast SEO (برای وردپرس)

Yoast مشهورترین افزونه سئو در جهان است. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنید، به کمک این افزونه بهینه سازی وب سایت خود را بهبود دهید.

تحقیقات کلمات کلیدی

تحقیقات کلمات کلیدی یک روش پایه سئو محسوب می شود، فرآیندی است که در آن عباراتی را که کاربران برای جستجوی اطلاعات در وگل استفاده می کنند، شناسایی، تجزیه و تحلیل و در محتوای سایت خود استفاده کنید.

برخی از روش های سئو سایت که مربوط به تحقیق کلمات کلیدی میشوند عبارتند از:

  1. کلمات کلیدی را در Google Keyword Planner بیابید

آیا می دانید ابزار رسمی گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ Google Keyword Planner که ابزاری عالی برای یافتن کلیدواژه هایی است که بیشترین جستجو را در گوگل دارند و به شما امکان می دهد کلمات و عبارت های مهم و کلیدی را بیابید. ابزارهای دیگری هم برای یافتن کلمات کلیدی وجود دارد که در مقاله کلمات کلیدی چیست؟ معرفی کرده ایم.

به یاد داشته باشید که یافتن کلمات کلیدی جز مهمترین روش های سئو نه فقط در سال 2022 بلکه از ابتدای پیدایش موتورهای جستجو تا به امروز، محسوب می شود و حتما با صرف زمان مناسب این کار را انجام دهید.

  1. کلمات کلیدی طولانی را جستجو کنید

استفاده از عبارات پیشنهادی گوگل یکی از روش های سئو عالی برای یافتن کلمات کلیدی طولانی است. یک کلمه کلیدی در گوگل وارد کنید.سپس در قسمت پیشنهادات گوگل، عباراتی که مشاهده میکنید را در محتوای سایتتان به کار ببرید. این عبارات پر جستجو ترین عبارات طولانی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی هستند. عبارات long tail ، کلمات lsi و عبارات مترادف را حتما در محتوای سایت استفاده کنید.

  1. کلمات کلیدی سوالی را پاسخ دهید

کلمات کلیدی سوالی برای مقالات و پست های وبلاگ ایده آل هستند. معمولا این نوع محتوا به سرعت به صفحه اول گوگل خواهد آمد. سوالاتی مثل قیمت محصول چقدر است؟ کیفیت یا اصل بودن محصول را چگونه تشخیص دهیم؟ رایحه عطر چطور است؟ هزینه خدمات چقدر است؟ نزدیکترین فروشگاه به پونک کجاست؟ مهمترین روش های سئو در 2022 کدامند؟ چنین سوالاتی را که مرتبط با حوزه فعالیت کسب وکار خودتان است را پیدا کنید و ببینید مخاطبان هدف شما بیشتر دنبال چه نوع سوالاتی هستند یا چه ابهاماتی دارند که باید به آنها پاسخ داده شود و پیرامون آنها محتوای باکیفیت تولید کنید

  1. از UberSuggest برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

UberSuggest هنگامی که یک کلمه کلیدی را وارد می کنید تعدادی کلیدواژه مرتبط را به شما نشان می دهد. به راحتی می توانید بر اساس نوع رسانه (فیلم، تصویر، اخبار و غیره) و موقعیت جغرافیایی فیلتر کنید. این ابزار نیز جز ابزارهای کاربردی در یافتن عبارات کلیدی میباشد که میتواند در تحقق روش های سئو موثر باشد.

  1. کلمه کلیدی را در URL صفحه قرار دهید

سعی کنید کلمه کلیدی مورد نظر را در URL صفحه وب سایت یا پست وبلاگ قرار دهید زیرا به گوگل کمک می کند تا بفهمد صفحه در مورد چیست. اگر قصد دارید که از URL  انگلیسی استفاده کنید، حتما معنی لاتین همان عبارات فارسی را در آدرس صفحه قراردهید. همچنین url تا حد امکان کوتاه باشد.

  1. کلمات کلیدی را در متاتگ توضیحات متا وارد کنید

کلمه کلیدی را حداقل یک یا دو بار در متاتگ توضیحات به کار بگیرید. همچنین، مطمئن شوید که متاتگ توضیحات جذاب می نویسید. انجام این روش موجب بهبود سئو سایت می شود. متاتگ توضیحات جز اولین فاکتورهایی است که کاربر از سایت شما در نتایج جستجو میبیند، پس باید دقیق، کامل و چکیده ای از محتوای کل صفحه در حداکثر 170 کاراکتر باشد.

  1. کلمات کلیدی کم رقابت را با KWFinder کشف کنید

هنگامی که یک کلمه کلیدی را در ابزار KWFinder وارد می کنید، می توانید داده های بسیار مفیدی را بدست آورید، مانند:

  • هزینه به ازای هر کلیک (CPC)
  • درجه سختی کلمه کلیدی
  • حجم جستجو
  • بازدیدهای تخمینی

این اطلاعات انتخاب کلمات کلیدی کم رقابت (که رتبه بندی آسان است) را برای شما آسان می کند. یعنی همان کلماتی که به شما کمک میکنند که خیلی سریع به صفحه اول گوگل بیایید و کم کم بازدید سایت را افزایش دهید.

  1. همیشه بر کیفیت محتوا تمرکز کنید

یکی از مهمترین روش های سئو در سال 2022 توجه به کیفیت محتواست. در گذشته حجم و طول محتوا برای گوگل مهم بود، اگرچه در سال 2022 نیز طول محتوا اهمیت زیادی دارد، اما کیفیت در اولویت است. باید سعی کنید به جای استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، رضایت کاربران را با ارائه محتوای باکیفیت و اطلاعات مناسب، تامین کنید. تاکید میکنیم که حتما برای تولید محتوای با کیفیت تمرکز کنید و کیفیت را فدای کمیت نکنید.

روش های سئو درون صفحه

یکی از مهم ترین مراحل بهینه سازی سایت، سئو درون صفحه یا on-page است که روش های متعددی را شامل میشود. در این مرحله باید هر آنچه مربوط به درون سایتتان هست را بهینه کنید.

روش های سئو درون صفحه 2022

مهمترین و  اصلی ترین روشها عبارتند از:

  1. متاتگ عنوان را با کلمه کلیدی شروع کنید

36 درصد از کارشناسان سئو معتقدند که تگ عنوان مهمترین عنصر سئو است. البته در مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سال 2022 نیز اهمیت این متاتگ را توضیح داده ایم. حتما تگ عنوان هر صفحه را با کلمه کلیدی اختصاصی مربوط به همان صفحه آغاز کنید.

  1. از کلمات کلیدی در پاراگراف اول متن استفاده کنید

گوگل 100-150 کلمه اول صفحه شما را بسیار مهم می داند. بنابراین، مطمئن شوید که کلمه کلیدی خود را یک بار در این پاراگراف وارد کرده اید.

  1. از لینک های داخلی استفاده کنید

وقتی یک محتوای تازه می نویسید، ببینید آیا می توانید به 2-5 صفحه دیگر در وب سایت خود پیوند دهید یا خیر. در لینکهای داخلی ، از انکرتکست مرتبط با کلمات کلیدی استفاده کنید.

  1. لینک های خروجی در صفحه درج کنید

اطمینان حاصل کنید که در مقاله خود به تعدادی وب سایت معتبر لینک خروجی داده اید (به عنوان مثال: ویکی پدیا). چنین روشی به گوگل می گوید که محتوای شما قابل اعتماد و جامع است و اطلاعات معتبری دارد.

  1. محتوای سایت را مرتبا بررسی کنید

یکی از روش های سئو همین مورد است. محتوایی که در SERP ها رتبه ای ندارد را حذف کنید یا بهبود دهید.  بصورت مستمر محتوای قدیمی سایت را بررسی کنید و مرتبا در جهت بهتر شدن بروزرسانی کنید.

حذف محتوای غیر ضروری باعث می‌شود محتوای ارزشمندتری در سایت شما شکوفا شود و بدرخشد.

  1. تصاویر را بهینه کنید

برای کمک به گوگل جهت درک تصاویر موجود در محتوای سایت، باید نام تصاویر و تگ های alt خود را بهینه کنید.

چگونه این کار را انجام دهیم؟ از نامی استفاده کنید که توضیح مختصری از تصویر بدهد. همچنین متاتگ alt یا متن جایگزین را بصورت توصیفی و با استفاده از کلمات کلیدی درج کنید.

توجه: تصاویر بهینه شده به شما کمک می کنند در جستجوی عکس ها نیز رتبه خوبی کسب کنید.

روش های سئو تکنیکال

سئوی فنی یا تکنیکال آن دسته از روش های سئو هستند که  به بهینه‌ سازی ساختار سایت اشاره دارند و به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا وب‌ سایت شما را به شیوه‌ای مؤثرتر بررسی و ایندکس کنند:

چک لیست سئو تکنیکال برای سال 2022

  1. سرعت بارگذاری سایت

داشتن یک وب سایت کند یکی از اشتباهاتی است که می تواند استراتژی سئوی شما را خراب کند. اگر وب سایت شما 2 ثانیه بیشتر طول می کشد تا بارگذاری شود، نرخ پرش کاربران، 103٪ افزایش می یابد. بهترین روش بررسی سرعت سایت استفاده از ابزار page speed insights  گوگل است.

  1. لینک های شکسته داخلی و خارجی را رفع کنید

لینک های شکسته فقط یک چیز دارند – تجربه کاربری ضعیف. لیست لینکهای خروجی و داخلی شکسته را در گزارش آنالیز سایت خود بررسی کنید و آنها را اصلاح یا حذف کنید.

  1. مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است

آیا می دانید گوگل در سال 2019 برای همه سایتها نسخه موبایل را اولویت خود برای رتبه بندی میداند؟ اگر نسخه موبایل سایت، بهینه نباشد ، رتبه خوبی کسب نمیکنید و حتی کاربران موبایلی که از موتور جستجو استفاده میکنند و تعداد زیادی دارند را از دست میدهید. ویژگی طراحی سایت سازگار با موبایل را حتما بخوانید.

  1. مطمئن شوید که از HTTPS استفاده می کنید

این مورد از مهمترین عوامل چک لیست و روش های سئو است. اگر از رمزگذاری HTTPS در سایت خود استفاده نمی کنید، وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهید. HTTPS از سال 2014 یک عامل رتبه بندی بوده است.

  1. از ساختار URL مناسب استفاده کنید

ساختار URL سازگار با سئو به موتورهای جستجو این امکان را می دهد که به راحتی صفحات شما را بخزند و درک کنند. آدرس صفحه باید توصیفی و ساده باشد.

  1. نقشه سایت ایجاد کنید

نقشه سایت به به گوگل اعلام میکند که شما کدام صفحات و مطالب را مهمتر میدانید و اطلاعات مهمی در مورد صفحات اصلی به ربات های جستجوگر ارسال میکنید.

گوگل از قالب های مختلف نقشه سایت پشتیبانی می کند که XML بیشترین استفاده را دارد.  همچنین آدرس نقشه سایت را در فایل robots.txt نیز قرار دهید.

  1. یک فایل Robots.txt ایجاد کنید

فایل robots.txt وب‌ سایت شما، فایل‌ها و صفحاتی را که خزنده‌های وب باید بررسی و ایندکس کنند را مشخص میکند. شما به کمک این فایل دسترسی گوگل به سایت را مدیریت میکنید.

  1. عمق کلیک صفحات مهم را بررسی کنید

هر چه یک صفحه عمیق تر باشد، احتمال اینکه موتورهای جستجو یا کاربران آن را پیدا کنند کمتر است. اطمینان حاصل کنید که صفحات برای دسترسی به آنها بیش از سه کلیک نیاز ندارند.

  1. بررسی کنید گوگل چگونه صفحه شما را مشاهده می کند

اگر گوگل نتواند به طور کامل به صفحه شما دسترسی داشته باشد، در نتایج رتبه بندی نمی شود. از ویژگی “Inspect URL” کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید تا صفحات سایت را از دید گوگل ببینید.

  1. داده های ساختاریافته را اضافه کنید

نشانه گذاری داده های ساختار یافته یکی از روش های سئو است در سال 2022 ارزش بیشتری پیدا کرده است. اگر از داده های ساختار یافته استفاده نمی کنید، سریعا دست به کار شوید.

روش های سئو خارج از صفحه

بعد از توضیح چک لیست روش های سئو تکنیکال و درون صفحه نوبت به فاکتورهای خارج از صفحه میرسد. مهمترین اقداماتی که باید در این بخش انجام دهید عبارتند از:

  1. صفحات و اکانت های اختصاصی در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید و با کاربرا تعامل داشته باشید.
  2. حتما در لینکدین یک اکانت ایجاد کنید، این رسانه مختص کسب و کار میباشد.
  3. پادکست مهمان تولید کنید (به شما امکان می دهد مستقیماً با شنوندگان پادکست از طریق وب سایت های دیگر در ارتباط باشید)
  4. در پینترست فعالیت کنید و تصاویر محصولات، پروژه ها، نمونه کارها یا خدمات خود را به اشتراک بگذارید.
  5. برای توسعه روابط در وبلاگ ها نظر دهید.
  6. در خبرنامه ها مشارکت کنید.
  7. رویدادهایی را که می توانید از آنها حمایت مالی کنید، جستجو کنید.
  8. Google My Business را راه اندازی کنید و کسب و کار خود را از طریق گوگل معرفی نمایید.
  9. بک لینک های باکیفیت دریافت کنید.
  10. مقالات و مطالب کاربردی تولید کنید و از سایتهای دیگر بخواهید آن را منتشر کنند.
  11. با سایت هایی که به کاربران جایزه میدهند، تعامل کنید
  12. مطالب تخصصی حوزه کسب و کار خود را تولید کنید
  13. نمادها یا تصاویری ایجاد کنید که جذابیت داشته باشند تا سایر وبسایتها از آنها استفاده کنند

چک لیست نام تجاری

در این بخش ، یک چک لیست سئو وجود دارد که مربوط به ارتقای برند یا نام تجاری وبسایت شما میشود:

  1. صفحه «درباره ما» به شخصیت برند شما می افزاید. مطمئن شوید که آن را با دقت تکمیل کرده اید.
  2. برای مقالات و مطالب سایت، الگوی ویژه و مختص به سایت خود را داشته باشید
  3. وبسایت یا برند خود را در صنعت به نماد خاصی معروف کنید.(مثلا ، باکیفیت ترین، ارزان ترین، جامع ترین و… ویژگی هایی هستند که میتوانید در حوزه کسب و کار خود در میان رقبا به این ویژگی ها معروف باشید)
  4. از نام برند و سایت خود برای انکرتکست بک لینک های دریافتی استفاده کنید
  5. از دیگر روش های سئو سایت این است که یک شعار تبلیغاتی جذاب در سایت خود داشته باشید
  6. ​​لوگو سایت را با دقت انتخاب کنید زیرا لوگو، نماد بصری برند شما در فضای مجازی است.

بک لینک ها

طبق آخرین آمار ، هرچه یک صفحه بک لینک های باکیفیت بیشتری داشته باشد، ترافیک و بازدید بیشتری از گوگل دریافت می کند. اگر می خواهید در گوگل رتبه خوبی کسب کنید، بک لینک ها کاملا ضروری هستند. برای بررسی بک لینک های سایت، 10 ابزار را در مقاله معرفی 10 ابزار بررسی بک لینک سایت توضیح داده ایم.

پس یکی از حیاتی ترین روش های سئو در سال 2022 ساخت بک لینک است یعنی:

  1. به ایجاد پست مهمان برای دریافت بک لینک فکر کنید
  2. مطمئن شوید که انکرتکست را بیش از حد با کلمات کلیدی بهینه نکنید. کلمات عمومی مانند – اینجا کلیک کنید، بیشتر بخوانید و غیره را امتحان کنید.
  3. ایجاد ارتباط با پیشرو های صنعتی که در آن فعالیت میکنید را در اولویت قرار دهید. به این دلیل که وبلاگ نویسان به وب مسترها و سایتهایی که می شناسند و به آنها اعتماد دارند لینک می دهند.
  4. بک لینک دامنه های .edu و .gov بسیار معتبرتر و سودمندتر از .net و .com هستند.

چک لیست محتوا

چه محتوایی و با چه ویژگی هایی تولید کنیم تا در سال 2022 بهترین رتبه را کسب کند؟

  1. با استفاده از “تکنیک آسمان خراش” محتوای خارق العاده ایجاد کنید. این به شما کمک می کند تا ترافیک سایت از موتور جستجو را افزایش دهید. به این صورت که:

یک محتوای محبوب در صنعت خود را بیابید . محتوایی بسیار کاملتر و بهتر از آن محتوا ایجاد کنید. در نهایت، محتوا را تبلیغ کنید و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

  1. محتوای طولانی را به به بخشهای مختلف تقسیم کنید تا خواندن آن آسان باشد. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، نرخ پرش سایت (یک عامل مهم رتبه بندی گوگل) می تواند بسیار کم شود.
  2. عمقی بنویسید. طبق تجزیه و تحلیل انجام شده توسط Backlinko در بیش از 11 میلیون نتیجه جستجوی گوگل، محتوایی که بهترین رتبه را در گوگل دارد، کل موضوع را به صورت عمیق پوشش می دهد.
  3. اشکال مختلف چند رسانه ای مانند تصاویر، ویدئوها، نمودارها و محتوای بصری به رتبه بهتر محتوا در گوگل کمک میکند.
  4. بطور مداوم وبلاگ و وب سایت خود را به روز کنید. موتورهای جستجو دوست دارند مطالب جدید را به کاربران خود نشان دهند.
  5. راهنماهای کاربردی ایجاد کنید که به عنوان بهترین منبع در مورد یک موضوع خاص بحث کنند و به کاربر اطلاعات دهند.
  6. متن را طوری قالب بندی کنید که محتوای مهمتر برجسته و جلوی دید کاربران باشد.
  7. محتوای شما باید آنقدر شگفت انگیز باشد که خوانندگان مجذوب شوند و وبلاگ شما را هر روز/هفته بررسی کنند.
  8. اینفوگرافیک ایجاد کنید. اینفوگرافیک جز محتوای محبوب برای کاربران در فضای مجازیست.
  9. از لیست های شماره دار و محتوای زیرشاخه استفاده کنید.

چک لیست عمومی

در چک لیست سئو عمومی روشهای مطرح میشود که پیاده سازی هریک تاثیر بسزایی در رتبه سایت شما خواهند داشت و میتواند شما را نسبت به رقبا پیش بیاندازد.

  1. یک مطلب را دو بار(محتوای تکراری) در وب سایت خود منتشر نکنید.
  2. وبلاگ های مرتبط با صنعت خود را بخوانید تا از آنها ایده بگیرید.
  3. سعی کنید از کاربران در گوگل نظر مثبت بگیرید. به ویژه نظراتی که در زیر لینک سایت در گوگل مپ درج میشود.
  4. در هر صفحه فقط یک تگ H1 درج کنید.
  5. از کاربران بخواهید در خبرنامه ثبت نام کنند و هر محتوای جدیدی که منتشر میکنید برای آنها ایمیل کنید.
  6. در جریان آخرین تغییرات دستورالعمل گوگل باشید.
  7. از دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی استفاده کنید که توجه کاربران را به خود جلب میکند و اشتراک گذاری های اجتماعی را تشویق مینماید.
  8. مخاطبان خود را تشویق کنید تا پست های وبلاگ شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
  9. ویجت “پست های محبوب” را در نوار کناری یا فوتر سایت بگنجانید تا بتوانید بازدید از صفحه را افزایش دهید و بازدیدکنندگان را وادار کنید تا سایت شما را بیشتر مرور کنند.

  70. درج رپورتاژ آگهی در خبرگزاری های معتبر یکی از بهترین روش های سئو 2022 است

  1. نسخه های تکراری وب سایت خود را در ایندکس گوگل بررسی کنید.( سایت شما باید در نهایت با یک آدرس ایندکس شود. یعنی یا با https و بدون www ، یا حالتهای دیگر. اما در هر حال فقط باید با یک الگو در گوگل ایندکس شود تا سایت شما به عنوان محتوای تکراری شناخته نشود)

نکات و روش های سئو پیشرفته

سوال اینکه چگونه سئوی خود را بهبود ببخشید به اینجا ختم نمی شود. بیایید برخی از تاکتیک ها و نکات پیشرفته سئو را نیز مورد بحث قرار دهیم.

روش های سئو سایت پیشرفته سال 2022

  1. زمان توقف سرور وب سایت را محدود کنید

گوگل می گوید که قطع شدن برنامه ریزی نشده سایت می تواند بر شهرت یک سایت تاثیر منفی بگذارد.

برای پیگیری خرابی سایت، می توانید از ابزاری به نام Pingdom استفاده کنید. یا بخش server connectivity  در کنسول جستجوی گوگل را مشاهده کنید.

  1. زمان ماندن در وب سایت را افزایش دهید

یکی دیگر از روش های مهم سئو بهبود Dwell Time است.سعی کنید این زمان را به حداکثر ممکن برسانید.

زمان ماندن زمانی است که یک کاربر گوگل که از نتایج جستجو وارد سایت شما شده ، قبل از بازگشت مجدد به صفحات نتایج موتور جستجو در سایت شما صرف میکند. بیشتر بدانید: dwell time چیست و چرا این زمان برای گوگل مهم است؟

هنگامی که کاربران آنچه را که در جستجوی آن هستند در سایت شما می یابند در سایت میمانند. گوگل به این موضوع توجه می کند. بنابراین، مطمئن شوید که روش‌هایی را پیاده‌سازی می‌کنید که در آن جستجوکنندگان مدت بیشتری در سایت می‌مانند.

  1. محتوای قدیمی را به روز کنید

آیا وب سایت شما پست ها، مطالب و اطلاعات قدیمی زیادی دارد؟ حتما آنها را به روز کنید.

  • قالب مطالب را تقویت کنید
  • طلاعات جدید اضافه کنید
  • محتوای جدید و به روز اضافه کنید
  • اطلاعات و مطالب قدیمی و منسوخ را حذف کنید
  • تاریخ انتشارمطلب را به روز کنید

با روش های سئو پیشرفته میتوانید مهر تاییدی بر موفقیت سایت یا فروشگاه اینترنتی خود در سال 2022 بزنید. روشهای ذکر شده را اجرا کنید و از رقبای خود در نتایج بالاتر قرار بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *